muistellaanpa vanhoja : kuka muistaa pahviset kirjastokortit ja sen...

  • Viestiketjun aloittaja firequeen harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
mikä se yksi poikabändi oli... "step by step, uuu beibee"... :D ostin niitten sellaisen rannekkeen joka läimäytettiin käden ympärille. ja gooshit, ne pallerot joilla oli naama ja kädet. miulla oli violetti :)
Vitsit, tää kuulostaa kyllä myöhäisemmältä aikakaudelta kuin pahviset kirjastokortit.
kuullostaako ? lapsuuteen minä nuo liitän :) varmaan 10, 11 olin kun kaveripiirissä sitä bändiä kuunneltiin... en missään nimessä vielä teini. tai sitten sotken asioita... vm 80 olen
Nyykkärit oli 90-luvulla. Iso fani olin ja molemmat Suomen keikat kierrettiin kavereiden kanssa! Jordan oli iiiiiiiiiiiiiihana!
Mun suosikki oli Joey ja mun kaverin Jordan! Mä kans oon käyny niillä molemmilla keikoilla.

 
**
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja mä omistin neonväriset henkselit, edessä 2, takana yks henkseli. neonpunainen ja neonkeltaiset edessä, neonvihreä muistaakseni takana. Ai että kun oli söötit :LOL:
mulla oli kans tämmöset ennen ala-astetta. Näin pari viikkoa sitten kirppiksellä, teki kauheesti mieli huvikseen ostaa ne. En viittiny kumminkaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onko kenelläkään enää pahvista ajokorttia? :D
tänä keväänä vaihdoin pahvisen ajokortin muoviseen.

Poikakaverini nauroi vuosia sitten,että mä olen varmaan viimeinen jolla oli pankkikirja käytössä : )
Appiukollani on vieläkin pankkikirja.Ovat yrittäneet saada pankissa ylipuhuttua, mutta ei suostu vaihtamaan
Mun exällä on edelleen pankkikirja käytössä eikä mitään korttia, ei edes automaattikorttia.
 
Ton 059-puhelimen muistan. Puhelinkopista soiteltiin ja se oli niin jännää että! Ilmainen oli alkuun, sítten muuttui maksulliseksi ja tais numerokin vaihtua. Sit soitettiin vaan satunnaisesti jonkun kotoa.
Ja pilapuheluita! :D Siinä vasta ajanvietettä. Etittiin puhelinluettelosta hassuja nimiä ja soiteltiin. Paras oli kun soitettiin Hirvikalliolle: "Moi. Onks hirvi kalliolla" Ja napakka vastaus: "on ja pysyy, eikä alas ammuta". Tarkoituksena oli siis kehottaa ampumaan se alas. Tais joku muukin tuota harrastaa. :LOL:
 
Oontsalo
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
muistatteko, kun oli sellanen suorakulmainen penaali, missä oli nappuloita ja salalokeroita ja magneetikannet? voi luoja ne oli hienoja. :D yhestä napista tuli terotin, oisesta aukes pyyhekumi. ja sit oli niitä monivärikyniä, taitaa olla kyllä vieläkin. :)

Mulla oli semmonen ihana vaaleanpunainen ekalle mennessä. Siinä oli jopa lämpömittari! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onko kenelläkään enää pahvista ajokorttia? :D
tänä keväänä vaihdoin pahvisen ajokortin muoviseen.

Poikakaverini nauroi vuosia sitten,että mä olen varmaan viimeinen jolla oli pankkikirja käytössä : )
Appiukollani on vieläkin pankkikirja.Ovat yrittäneet saada pankissa ylipuhuttua, mutta ei suostu vaihtamaan
:wave:
Mulla on pankkikirja. Säästötili pysyy säästötilinä, kun sinne voi laittaa rahaa mistä vaan, mut jos aikoo nostaa, ni joutuu lampsimaan sinne pankkiin asti. Kauhee vaiva.
 
plörö
Onko jo mainittu kun oli jäätelötikku joka oli sinisellä muovilla päällystetty, kun muovin 'kuori' pois niin alta löytyi purkkaa:)

Ja jätskiveneet,(nykyäänhän niitä saa jäätelöautosta )
mutta ennen näitä oli kaupoissa irtona myynnissä:D

Sitten oli jotakin pastilleja,en muista nimeä.
Oli semmoisessa suorakaiteen muotoisessa läpinäkyvässä paketissa noin 10cm pitkässä ja siinä oli joko punaisia tai vihreitä pastilleja...

Muistaako kukaan karkkikoppaa jossa poseerasi jönglööri heitellen niitä karkkeja,oli muistaakseni jotain suht pieniä ja aika pehmeitä karkkeja:)

Ja elintarvikepuolella pysytään..

Muistaako joku minkä nimistä se 'nallejugurtti' oli?
Purkin kannessa ja olikohan itse purkissakin nallen kuva,oli muistaakseni valkoista jugurttia ja hillo oli pohjalla.
Saman tapaista siis kuin nykyään kalinka jugurtti.
Tätä herkkua me saimme ehkä kaksi kertaa vuodessa.

Ja onko enään Asterix- limsaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onko kenelläkään enää pahvista ajokorttia? :D
Mä näin tänään vaaleanpunaisen pahvisen ajokortin ja vielä naisella.
Miehillä niitä silloin tällöin näkee kun niillä ei (yleensä) sukunimi vaihdu, mutta naisilla tosi harvoin. Mä oon kuullu että ne ei olis enää virallisia, eli ne olis pitäny vaihtaa muovisiin, en tiedä onko totta. Kertokaa jos tiedätte. =)
Ajokorttina vielä tänäkin vuonna kelvannut,mutta vuosiin ei ole olleet virallisia henkkareita.
 
Saraldo
Nostetaan vielä :D . Hittimittaria tuli katsottua aika ahkerasti, samoin Pätkistä. Mun lapsuudessa alkoi yleistyä lasagnet ynnä muut makaronihässäkät, siihen saakka syötiin perunaa.

Mä olinkin jo unohtanut nuo "silkkitakit" :D . Niitä oli tosiaan kaikissa sateenkaaren väreissä...

Ala-asteella suurinta muotia oli Kanarialta tuodut "merkkivaatteet" eli collegepuku, jossa oli neonvärisillä kirjaimilla kaikki mahdolliset merkit tyyliin Kappa, Lacoste, Adidas jne. Tosi merkkivaatteita :LOL: .

Tuosta Kikasta tuli se mieleen, kun koulun diskossa imitoitiin Kikkaa ja tärkeintä oli ne ranneliikkeet =).
 
vierailija
Juu twistiä hypittiin ja hypitään kouluissa taas, vaikka eihän noi nykylapset tiijä, miten sitä kuuluis mennä

Ja se nilkkapallo oli nimeltään zaka-zuka - tosi hauska yksin (ja muistaakseni myös kaksin) hypittävä vehje =) Mulla oli oma tallella, mutta liimaukset hajos, kun omat lapset kokeili sitä vuosia sitten..
zaka-zuka nilkkapallo; 80-luvun puolivälissä, Oli muovinarun päässä oleva pallo jota pyöritettiin toisella ja
toisella jalalla hypittiin sen yli. Toimme idean Kreikasta ja teimme niitä "nyrkkipajassa" Tampereella.;
Siitä oli mainospätkiä telkkarissa ja käytiin tavarataloissa lasten kanssa esittämässä tekniikkaa tiputanssin
tahdissa,
 
Mulla oli ala-asteella pipo missä oli valtava neonvärinen tupsu. Se oli ihana. Ja käsineet missä vaihtui väri kun oli kylmä.
Penaalikin oli niin hieno, sellainen kova suorakaide ja siinä oli salaluukkuja ja lämpömittari ja ties mitä.
Irtokarkkeja ostettiin silleen että noita kymmenellä pennillä, noita viidellä jne.
 

Yhteistyössä