Muita tulevia mummeja 40vnä?

vierailija
Minäkin käyn terapiassa, vaikka vanhempani olivat aivan "terveitä" ja päällepäin kunnollisia ja niin tekee moni muukin.
Täydellisiä vanhempia ei yksinkertaisesti ole olemassa.
Sinuna en sanoisi tuntematta ap.ta ollenkaan, mitä hänen lapsensa kokevat/tuntevat tai millainen äiti ap on.
Kurjaa että olet traumatisoinut vanhempasi mt-ongelmista, mutta kaikki eivät kärsi siitä lopunelämäänsä.
Ei loppuunpalaminen tai muutkaan hoidetut mt-oireet ole merkki kykenemättömyydestä hyväksi vanhemmaksi.
En minä sano ettei äitini olisi ollut monessa muotoa hyvä äiti.

Mutta ap:n tilanteessa elämä on jo "tykitetty" täyteen ihan kaikkea mahdollista ja se nyt vaan on riski ihmiselle jolla mt-ongelmia. Juurikin he tuppaavat yliarvioimaan voimavarojaan ja sitten mennään... ap haluaa lapsia hyvin itsekäillä perusteilla. Hänellä on jo iso perhe ja valitettavasti vauva arkin 40+ ikäisenä ei ole sama kuin 20+

Mutta eihän tällaisesta saa puhua. koska äiti haluaa, äiti saa haluta... lapsia ajatellaa vasta sitten kun täytyy alkaa varata aikaa perheneuvolaan ja muihin tukipalveluihin.
 
Ja myös tervepäiset vanhemmat voivat kasvattaa mielenterveysongelmista kärsivän lapsen.jokaisen vanhemman tulisi tehdä parhaansa lapsensa hyväksi,eli taata turvallinen lapsuus ilman henkistä tai fyysistä väkivaltaa,huolehtia lasten tarpeista ja olla läsnä lapselle,rakastaa ja helliä heitä.kukaan ei todellakaan ole täydellinen vanhempi.velvollisuus on myös hakea apua jos tuntee keinottomuutta vanhemmuudessa,tärkeää on hoitaa myös omaa jaksamista.mä ite kärsin lapsena isän alkoholismista ja se toi turvattomuuden tunteen vaikka isä ei koskaan käyttänyt väkivaltaa,omat lapset ei oo nähnyt meitä vanhempia ikinä kännissä,saunasiiderin otan joskus mutten yhtään enempää.vanhrmmuudessa tunnen siinä mielessä onnistuneeni että kaikkiin lapsiin on läheiset välit ja he kunnioittavat meitä kuten mekin heitä.parhaamme ollaan tehty ja perheneuvolassa käytiin kun oli jotain ongelmaa mitä ei itse osattu ratkaista.
 
Lastenhankinta on jokaisen oma asia,olen varma että voimavarat riittävät vielä yhteen lapseen jos nyt enää radkaaksi tällä iällä tulen edes,kiitollinen olen kuitenkin näistä 7 terveestä lapsesta.meillä palkattu lastenhoitaja teki kyllä ihan kaikkea,ruokaa pyykinpesut ja lastenhoito.mt-,ongelmat voi tulla ihan kenelle hyvänsä kun kuormitusta on liikaa.jos epäilisin hetkenkin omaa tai mieheni jaksamista ei iltatähteä suunniteltaisi.meillä on kaikki edellytykset tarjota lapselle hyvä ä,rakastava jaturvallinen koti ja talous on vakaa.ei kakspluspalstan vierailijoiden mielipiteillä oo mitään merkitystä miten elämme.
 
)()vierailija
Voi ei... tiedän että se, mitä täältä etsit ei tule täyttymään. Täällä on helppo antaa kovaakin kritiikkiä nimimerkin suojista, ja sitä tulet kyllä saamaan. Tapa jolla kerrot ja kirjoitat... ettei vain nytkin ole vauhtia päällä?
 
Opiskelin 2 koulua samaan aikaan kun odotin 7ttä,stressistä unettomuus,stressi alkoi heti kun koulut loppui ja oli aika pysähtyä,sit vaan romahdin.opin lepäämään ja huolehtimaan itsestäni ja harrastan yksinkin.ja sen minkä teen teen tehokkaasti ja nopeasti.toki ollaan isompien kanssa puhuttu sairaudesta ja olihan heillä turvaton olo tulloin silloin he tukeutuivat lastenhoitajaan,isäänsä ja mummoon,pienet ei muista siitä mitään.edelleen aion pitää omaakin aikaa,jos iltatähti tulee,aikaa on keskittyä päivät vauvaan,ensi syksyllä kuopuskin eskarissa.
 

Yhteistyössä