Mulla on 23 kenkäparia, aika vähän vai?

  • Viestiketjun aloittaja ok
  • Ensimmäinen viesti
Luulin eka et tää on joku pilailujuttu, et ihmiset tosissaan luettelee omia KENKIÄÄN täällä, mut sit tajusin et tää on ihan TOTTA! Piti oikeesti ihan näyttää miehelleniki ja se sanoi et onks naiset ihan oikeesti noin tyhmiä et ne kirjoittaa tänne pokkana kengistään! Tää on jotain ihan sairasta...Onks tää oikeesti joku fetissijuttu ku ei niinku millään avaudu mulle...?!
Ei kaikkea pidä ottaa niin kovin vakavasti. Joskus on hyvä jutella muustakin kuin niin vakavista asioista
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"a p"
Lisään vielä, etten olisi ikinä uskonut että kenkiä on niin paljon. Olisin muistin varassa laskenut että kenkiä on 10-15. Minulla on siiis joitakin sellaisia, joita käytän todella harvoin, ovat lähinnä komerossa laatikossa.

Olen sellaista tyyppiä, jolla on enimmäkseen samat kengät aina jalassa, ja uusia en ostele.
 
"vieras"
Minkä takia teillä on monta paria kenkiä, joita ette tule koskaan käyttämään? Onko teillä jokin psykologinen häiriö, joka estää hankkiutumasta roinasta eroon?
Suurin osa mun tuntemista ihmisistä omistaa jotain tavaraa, jota ei käytä; astioita, kirjoja, urheiluvälineitä... kuka mitäkin. Ihan normaalia se on, minua pidetään usein kummallisena kun pyrin pitämään tavaramäärän minimissä ja annan helposti pois tavaraa jota ei (enää) tule käytettyä. Ja joku saattaa omistaa 200 paria kenkiä ja käyttää niitä kaikkia ;)
 
"a p"
Minkä takia teillä on monta paria kenkiä, joita ette tule koskaan käyttämään? Onko teillä jokin psykologinen häiriö, joka estää hankkiutumasta roinasta eroon?
Minuako tarkoitit? Ei mulla ole kenkiä joita en tule käyttämään. Tai en ainakaan tiedä olevan. On kenkiä joita käytän tosi harvoin - esim. talvikorkkarit; ei vaan tule käytettyä, mutta ne on hyvä olla olemassa, jos on vähän jotain juhlaa tai haluaa pynttäytyä. Kumisaappaitakin tarvitsee lähinnä keväällä ja syksyllä hetken, kesällä ehkä kerran-pari. Mutta en aio eroon hankkiutua. Tanssikenkiä tarvitsee vain kun pääsen harrastamaan, mikä tällä hetkellä on harvoin, mutta joskus vielä lisääntyy tästä. Jne.

Eli ehkä on psykologinen häiriö :D
 
pitääpä
Pitääpä alkaa itsekin laskea...

Mulla on siis nämä kengät:
Talvikengät, jo 4 vuotta vanhat mutta yhä todella hyvät jaloille
Kumpparit, ensimmäiset aikuisiän kumpparini (viimeinkin sain syksyllä ne hankituksi)
Tennarit, joita käytän kuivalla säällä kevät-kesä-syksyakselilla
Nahkakengät sateisempaan säähän kävelemistä varten
Gladiaattorikengät, joita käytän kesällä aina kun vaan on tarpeeksi lämmintä (todella hyvät jalassa, Eccot)
Urheilusandaalit rannalle joskus harvoin
Ballerinat, jotka on olleet mulla 7 vuotta, ja yhä aina jaloissa kaikissa juhlissa (korkkareita en halua käyttää)
Toiset ballerinat, jotka hankin aikoinaan yo-juhlia varten mutta niin huonot jalassa etten ikinä käytä, viimeksi käytin häissäni
Nahkasaappaat, jotka niin huonot jalassa etten ikinä käytä

Ja siinä ne olivatkin.9 paria, joista käytössä käytännössä 6.
 
kevytolo
Olen kenkäfriikki. Kenkiä on ihan liikaakin. Enempi mitä säät vaatii. Komerot pursuaa. Kellarissa vielä pari laatikollista. Varmaan yhteensä lähes sata paria. Mutta sitten on vastapaino friikkiydelle. Pikkuhousuja on aivan liian vähän ja niitä tarvitsisin enempi kuin kenkiä.
 
Jos teillä ei ole kenkiä, joita ette koskaan käytä, voitte varmaankin päätellä, etten tarkoittanut teitä.
Siksi, etten halua heittää uusia tai kerran käytettyjä kenkiä pois, mutten ole vielä jaksanut myydäkään. Joskus yritin, mutta sellaiset kengät joita käytän eivät mene helposti kaupaksi ja netin kautta myydessä on aina riskinsä. Kirpparipöydän hinta taas kumoaisi kengistä saatavan rahamäärän ja jokainen tietää, että kirppiksiltä häviää helposti tavaraa. Kenellekään tutullekaan nuo eivät käy, koska minulla on niin iso jalka naiseksi. Ehkä kerään sitten kanttia heittää käyttökelpoista tavaraa roskikseen.
 

Yhteistyössä