MUN LAPSI EI OO SYKSYLLÄ KOULUKYPSÄ KOSKA....

  • Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti
että näin
Sitä ei voi luottaa yksin kulkemaan koulumatkaa joka on 2,8km....Koulun rehtori sanoi kovin tylysti kun mahdollista kyytiä lapselle syksyksi kyselin,että koulutulokkaalta vaaditaan myös itsenäistä selviytymistä koulumatkoista....
 
vieras
Öhm, mitä sinä oletit rehtorin vastaavan? Totta kai vanhempien tehtävä on opettaa lapsi selviytymään koulumatkoistaan itsenäisesti, jos ei vanhemmilla ole mahdollisuus kuljettaa lasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vanhempien tehtävähän lasten kuskaaminen on...
Meillä ei ainakaan oo kukaan koskaan vienyt poikaa kouluun. Me olemme töissä! Niin kun varmaan moni muukin äiti ja isä...
Itse poika lähtee kotoa ja koulun jälkeen tulee kotiin syö ja tekee läksyt. Poika on nyt toisella luokalla.
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vanhempien tehtävähän lasten kuskaaminen on...

Saman reksin toteamus oli että "lapsille on taattava turvallinen koulumatka"....no joo,sitä se kyllä ei ole jos pojan yksin kulkemaan pistää ja mulla ei mahkuja kuskata,kotona kolme pienempää sisarusta.
mutta siis pointti oli ettöä tuon perusteella ei olis koulukypsä,muuten kun on taidoiltaan OK.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vanhempien tehtävähän lasten kuskaaminen on...
Meillä ei ainakaan oo kukaan koskaan vienyt poikaa kouluun. Me olemme töissä! Niin kun varmaan moni muukin äiti ja isä...
Itse poika lähtee kotoa ja koulun jälkeen tulee kotiin syö ja tekee läksyt. Poika on nyt toisella luokalla.
Joo, mutta jos lapsi ei osaa yksin matkoja kulkea, niin vanhemmat vievät sitten aamupäiväkerhoon, ja hakevat iltapäiväkerhosta. Niin ainakin täällä tehdään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Saman reksin toteamus oli että "lapsille on taattava turvallinen koulumatka"....no joo,sitä se kyllä ei ole jos pojan yksin kulkemaan pistää ja mulla ei mahkuja kuskata,kotona kolme pienempää sisarusta.
mutta siis pointti oli ettöä tuon perusteella ei olis koulukypsä,muuten kun on taidoiltaan OK.
Sullahan nimenomaan on mahdollisuus kuskata, jos olet kotona pienempien kanssa =)

Eikö mene bussia?
 
heluna
Kun mä menin ekalle luokalle ´90, sain aamu- ja iltapäivähoitopaikan koulun tiloista, ei siis myönnetty koulukyytiä. Kun mun pikkusisko meni ekalle ´96, hän sai koulukyydin taksissa. Ja matkaa oli 3km.
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vanhempien tehtävähän lasten kuskaaminen on...
Meillä ei ainakaan oo kukaan koskaan vienyt poikaa kouluun. Me olemme töissä! Niin kun varmaan moni muukin äiti ja isä...
Itse poika lähtee kotoa ja koulun jälkeen tulee kotiin syö ja tekee läksyt. Poika on nyt toisella luokalla.
Joo, mutta jos lapsi ei osaa yksin matkoja kulkea, niin vanhemmat vievät sitten aamupäiväkerhoon, ja hakevat iltapäiväkerhosta. Niin ainakin täällä tehdään.
Täällä ei ole aamupäiväkerhoa.
Ja kyllä kuskaan vaikka on kolme muutakin.
 
juu
Meillä täällä päin on koulun puolesta valvottua toimintaa klo 8-9 jos lapsi menee vasta yhdeksään kouluun. Se on avointa kaikille ja ilmaista, iltapäiväkerho on tietysti vain siihen ilmoittautuneille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vanhempien tehtävähän lasten kuskaaminen on...
Harva pystyy olemaan kotona alaluokkalaisen koulunalkamis- ja päättymisaikaan, joten myöskin harva kykenee kuskaamaan lasta kouluun.
Ne aamu- ja iltapäiväkerhot.

Jos niitä ei ole, niin ei kai auta muu kuin opettaa lapsi menemään itse kouluun, tai lähettää hänet sinne jonkun kyydillä. Tuon perusteella tuskin saa lykkäystä kouluunmenoon kuitenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vanhempien tehtävähän lasten kuskaaminen on...
Meillä ei ainakaan oo kukaan koskaan vienyt poikaa kouluun. Me olemme töissä! Niin kun varmaan moni muukin äiti ja isä...
Itse poika lähtee kotoa ja koulun jälkeen tulee kotiin syö ja tekee läksyt. Poika on nyt toisella luokalla.
aika kova vastuu 7 vuotiaalle.. ihme kun ei vaadita että pitäs olla aikuinen jo ala-asteella.
 

Yhteistyössä