Mun lapsuuden ”inhokkiruuat” tuntuu olevan meidän lasten lempiruokia

Tuli vaan mieleen, kun tänään oli iltapalatoiveena makaronivelli.
Yks ruoka, jota mä lapsena inhosin toiseks eniten... heti kaurapuuron jälkeen, joka sekin uppoaa meidän lapsille ihan kiitettävissä määrin.

Tuota makaronivelliä miekin nykyään jo saatan syödä, mutta kaurapuuroa en edelleenkään.
 
jebbis
heh, meilläkin tuo vajaa 4v tyttö toivoi iltapalaksi makaronivelliä :)
Enää ei itelle uppoa, mutta penskana taisi kuulua feivoretteihin...

Toinen mitä lapset tykkäävät syödä, on mannapuuro. Sitäkin on vissiin saanut yliannostuksen, tulee edelleenkin yökkörefleksi jos meinaan maistaa :/
 
laittakaapas ihan ohjetta, itse en ole ikinä tällaista syönyt.
Kiehautat makaronit maidossa ja sen jälkeen hijalleen kypsytät sellasen 10 minuuttia. Sitten pikkasen vehnäjauhoa sekoitat maitoon, itse lisään kyllä pikkasen voitakin siihen ( :D ) ja kaadat sen sitten sinne makaronien joukkoon. Kypsyttelet vielä hetken ja avot, suola ja sokeri sinne sekaan vielä ja eiku syömään :D
 
Rollolainen
Kiehautat makaronit maidossa ja sen jälkeen hijalleen kypsytät sellasen 10 minuuttia. Sitten pikkasen vehnäjauhoa sekoitat maitoon, itse lisään kyllä pikkasen voitakin siihen ( :D ) ja kaadat sen sitten sinne makaronien joukkoon. Kypsyttelet vielä hetken ja avot, suola ja sokeri sinne sekaan vielä ja eiku syömään :D
mä en oo koskaan laittanut sokeria. on hyvää ilman sitäkin
 
"Sirkku"
Kiehautat makaronit maidossa ja sen jälkeen hijalleen kypsytät sellasen 10 minuuttia. Sitten pikkasen vehnäjauhoa sekoitat maitoon, itse lisään kyllä pikkasen voitakin siihen ( :D ) ja kaadat sen sitten sinne makaronien joukkoon. Kypsyttelet vielä hetken ja avot, suola ja sokeri sinne sekaan vielä ja eiku syömään :D
Missä suhteessa laitatte makaronia ja maitoa?

Tämä oli minunkin lemppariruokaa lapsena, erityisesti silloin, kun olin kipeä.
 

Yhteistyössä