mun naapurilla on kamera parvekkeella!

siis videokamera ja se kuvaa suoraan meidän parvekkeelle!! ei hyvää päivää. viritin verhon eteen mutta mietin mitä huomenna teen asian hyväksi... kai tosta vois jonkun kotirauhan häirintä jutun nostaa? ainakin vts.lle soitan aamusta. muutenkin kiristää koko äijä...
 
joo
6 § (9.6.2000/531) Salakatselu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa

1.kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka
2.yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten,
on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

 
joo ja mun lapset kuulemma leikkii rapussa ja mä tuuletan rappuun.. plus kaikkee muutakin se on väittäny ja tehny. mua on alkanu jo ahdistaan kulkee tossa rapussa. yritän olla mahdollisimman nopee ja kulkee hissillä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
6 § (9.6.2000/531) Salakatselu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa

1.kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka
2.yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten,
on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.
Kopioi tää vie sen postiluukkuun.

Se varmaan yrittää saada sut kiinni parvekkeella tupakoinnista tai mattojen tamppaamisesta tms.


 
Käy sanomassa naapurille että kääntää kameron toiseen suuntaan...
Omaa parvekettaan saa kuvata niin paljon kun haluaa, mutta kuvaan ei saa tulla milliäkään kenenkään muun parveketta. Mikäli kamera ei käänny huomautuksella, yhteyttä poliisilaitokselle.
 
jekkuja en todellakaan ala tekeen.. vaikka ehkä mieli tekisi :kieh:
sanoin miehellekin että hillitsee itsensä jos vastaan tulee koska asia on kesken. hyvä tietää toi laki pykälä juttu. kiitos.
otin paljon kuvia kameralla siitä sen kamerasta ennekun laitoin verhon. onpahan todisteet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
jekkuja en todellakaan ala tekeen.. vaikka ehkä mieli tekisi :kieh:
sanoin miehellekin että hillitsee itsensä jos vastaan tulee koska asia on kesken. hyvä tietää toi laki pykälä juttu. kiitos.
otin paljon kuvia kameralla siitä sen kamerasta ennekun laitoin verhon. onpahan todisteet.
Sä syyllistyit nyt itse samaan, siihen salakuvaamiseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
jekkuja en todellakaan ala tekeen.. vaikka ehkä mieli tekisi :kieh:
sanoin miehellekin että hillitsee itsensä jos vastaan tulee koska asia on kesken. hyvä tietää toi laki pykälä juttu. kiitos.
otin paljon kuvia kameralla siitä sen kamerasta ennekun laitoin verhon. onpahan todisteet.
Sä syyllistyit nyt itse samaan, siihen salakuvaamiseen.
vai niin..
mut jos mä olenkin kuvannu vaan maisemia ja se kamera näkyy siinä? :whistle:
 
mä jatkan vielä että pakkohan sitä jotenkin on todistusaineistoo saada. en mä mielestäni sen yksityisyyttä loukkaa jos kameraa kuvaan. se sentään kuvaa meille parvekkeelle kun siellä käydään tupakalla ja muutenkin.
en tiä onko se kamera sillai että näkyy sisällekin.. hyi s.tana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja KaulaLiina:
mä jatkan vielä että pakkohan sitä jotenkin on todistusaineistoo saada. en mä mielestäni sen yksityisyyttä loukkaa jos kameraa kuvaan. se sentään kuvaa meille parvekkeelle kun siellä käydään tupakalla ja muutenkin.
en tiä onko se kamera sillai että näkyy sisällekin.. hyi s.tana...
Mä pyytäisin poliisin käymään paikalla. Nyt, kun se kamera on siellä vielä.
 
Sun ei kannata mainita siitä, että otit itse kuvia. Se nimittäin on laitonta. Jos tosta joku kunnon oikeustaistelu syttyy niin tiedustele oikeusavustajan mielipidettä ennen kuin kerrot siitä mitään.
 

Yhteistyössä