Mun tarttee ostaa 3 lapselle KOKO vaatevarasto

  • Viestiketjun aloittaja googoo
  • Ensimmäinen viesti
googoo
Meillä siis hometta ja pitäis uusia KAIKKI. Jos jokaiselle ostaa vaikka 7kpl pikkuhousuja, 7kpl teepaitoja, 7kpl pitkähihaisia paitoja, 2 farkut, 5 gollegehousut tms, 4 shortsit, tytölle 4 mekkoa, 4 sukkahousut, 7 paria sukkia, 2 kesälakkia, 2 ulkoilupukua. Se tekis yhteensä 132 vaatekappaletta, jos oikeen laskin. Ei taida tonni piisata kun ostoksille lähden...
 
"Meimi"
Osta osissa. Ei kai juuri kenenkään kukkaro tuota kerralla kestä. Ja ei kai tarvikaan ostaa ihan noin paljoa (= 4 mekkoa, 4 shortsia) kun pestäkin voi ja pitääkin.
 
"aapee"
No kirpparilta en todellakaa osta. Mistä mä tiedän onko ne vaatteet ollu terveessä talossa vai hometalossa ennen sinne tuontia? ja kaikki kirpparit täällä haisee homeelle jo kun oven avaa. Oon tässä homepesässä asuessani herkistyny sille ja haistan sen heti jos sitä jossain on. Niin, ja vaatteet nyt taitaa olla se pienin murhe. Myös KAIKKI liinavaatteet, pyyhkeet, sängyt, patjat, peitot, tyynyt, verhot ja matotkin pitää ostaa uusiksi. Imuri pitää ostaa uus, pyykkikone, telkka ja tietokone.
 
"aapee"
[QUOTE="Meimi";24064688]Osta osissa. Ei kai juuri kenenkään kukkaro tuota kerralla kestä. Ja ei kai tarvikaan ostaa ihan noin paljoa (= 4 mekkoa, 4 shortsia) kun pestäkin voi ja pitääkin.[/QUOTE]

No en mä ala jynssätä mekkoja joka päivä. Nytkin neitillä on neljäs mekko tälle päivää menossa kun rymyää tuolla pihalla. Noi mun luettelemat vaatteet on ihan minimi mitä on pakko olla. Sillä päästään alkuun ja sitte ajan kanssa lisää.
 
"tatti"
Siis ei kai sitä nyt kaikkia vaatteita tarvitse roskiin heittää, vaikka talosta hometta löytyisi. Jos ne itse vaatteet eivät ole homepillkkuisia. Esim. etelä-euroopassa on joka talossa hometta eikä siellä pidetä tälläistä vouhotusta.
 
[QUOTE="tatti";24064734]Siis ei kai sitä nyt kaikkia vaatteita tarvitse roskiin heittää, vaikka talosta hometta löytyisi. Jos ne itse vaatteet eivät ole homepillkkuisia. Esim. etelä-euroopassa on joka talossa hometta eikä siellä pidetä tälläistä vouhotusta.[/QUOTE]

Kyllä ne täytyy. Kun on herkistynyt homeelle, TÄYTYY kaikki kledjut ja tavarat heittää pois. Hometta ei pesemällä saa pois.
 
"vieras"
[QUOTE="tatti";24064734]Siis ei kai sitä nyt kaikkia vaatteita tarvitse roskiin heittää, vaikka talosta hometta löytyisi. Jos ne itse vaatteet eivät ole homepillkkuisia. Esim. etelä-euroopassa on joka talossa hometta eikä siellä pidetä tälläistä vouhotusta.[/QUOTE]

Jos sille homeelle herkistyy, vaatteissa olevat kuolleetkin homeitiöt aiheuttavat oireita. Tiedän perheen, jossa joutivat hävittämään homeen takia ihan kaikean omistamansa, ja saavat oireita jos esimerkiksi joku hometalossa asuva tule eheille kylään.

Ikävä tilanne, ap :( Eikö vakuutus korvaa mitään? Onneksi on ne alennusmyynnit, säästää edes vähän...
 
kirppairlle vaan
Ei tosiaan tarvi varmaan kaikkia vaatteita pois heittää. Kirpparillakin huomaa kyllä onko joku vaate ollut hometalossa, haisee sellaiselle "maakellarille". Kirpparilta voi huoletta minusta ostaa vaatteita. Sieltä saa halvalla.
Ja nyt on kuitenkin kesä, siinä ehtii hyvin säästää talvivaatteisiin
 
"aapee"
[QUOTE="tatti";24064734]Siis ei kai sitä nyt kaikkia vaatteita tarvitse roskiin heittää, vaikka talosta hometta löytyisi. Jos ne itse vaatteet eivät ole homepillkkuisia. Esim. etelä-euroopassa on joka talossa hometta eikä siellä pidetä tälläistä vouhotusta.[/QUOTE]

no ehkä ne ei sitte oo herkistyneet sille. meillä on koko perhe koko ajan kipeänä, lapsilla menee isot astmalääkeannokset joka päivä ja ne valittaa kurkkukipua joka aamu. kaikki johtuu homeesta. ei auta että vaihdetaan asuntoa jos viedään sinne vanhat tavarat kun homepöly siirtyy niiden mukana sinne ja oireilu jatkuu. mistä muuten tiedät että siellä on joka talossa hometta, ootko tutkinut?
 
"vieras"
No alestakin saa parilla eurolla vaatekappaletta, suuntaa vaan johonkin tokmannin halpahalliin. Ja kannattaa kysellä vaikka lähipiiristä jos olisi jollain antaa tai kiertää niitä kirppareita, kyllä ne suurin osa ihan homeettomia on. Mut jos on kranttu niin sillehän ei sitten mitää voi. Se on voi voi.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";24064762]Jos sille homeelle herkistyy, vaatteissa olevat kuolleetkin homeitiöt aiheuttavat oireita. Tiedän perheen, jossa joutivat hävittämään homeen takia ihan kaikean omistamansa, ja saavat oireita jos esimerkiksi joku hometalossa asuva tule eheille kylään.

Ikävä tilanne, ap :( Eikö vakuutus korvaa mitään? Onneksi on ne alennusmyynnit, säästää edes vähän...[/QUOTE]

nimenomaan, me ollaan herkistytty sille. mä pahiten. voisin alkaa tienaamaan elantoa homeenhaistajana. mun kroppa reagoi heti jos lähellä on hometta.
 
..
[QUOTE="vieras";24064797]No alestakin saa parilla eurolla vaatekappaletta, suuntaa vaan johonkin tokmannin halpahalliin. Ja kannattaa kysellä vaikka lähipiiristä jos olisi jollain antaa tai kiertää niitä kirppareita, kyllä ne suurin osa ihan homeettomia on. Mut jos on kranttu niin sillehän ei sitten mitää voi. Se on voi voi.[/QUOTE]

Peesi. Ja turha tuollaisia ulkonarymyämisvaatteita on niin vimpanpäälle ostaa, jos niitä pestään tuota tahtia...
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";24064732]No en mä ala jynssätä mekkoja joka päivä. Nytkin neitillä on neljäs mekko tälle päivää menossa kun rymyää tuolla pihalla. [/QUOTE]

Kone ne jynssää. Ja onko se nyt niin kamalaa jos lapsi pitäis samaa mekkoa koko päivän, haittaako joku likatahra että pakko heti vaihtaa -kun tietää että se on kohta taas tämäkin mekko likainen? Ei kai se kotona ja arkena oo niin justiinsa.

Ei tuttavilla kellään oo pieniksi jääneitä lahjoittaa?
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";24064797]No alestakin saa parilla eurolla vaatekappaletta, suuntaa vaan johonkin tokmannin halpahalliin. Ja kannattaa kysellä vaikka lähipiiristä jos olisi jollain antaa tai kiertää niitä kirppareita, kyllä ne suurin osa ihan homeettomia on. Mut jos on kranttu niin sillehän ei sitten mitää voi. Se on voi voi.[/QUOTE]

Halpahallista tai cittarilta tms aion ostaakin tämän ensivaraston, halvimmasta päästä. Ajan kanssa voi sitte satsata enemmän. Mutta kirppareilta en osta enää ikinä mitään.
 

Yhteistyössä