Mun tarttee ostaa 3 lapselle KOKO vaatevarasto

  • Viestiketjun aloittaja googoo
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;24067671:
Ai uskallat säilyttää puisia huonekaluja, jotka imevät itseensä itiöitä, mutta et pidä vaatteita joista ne saa tapettua.. huoh..
No sellaiset ohjeet terveystarkastaja antoi. KYLLÄ, HOMEEN SAA TAPETTUA MUTTA KUOLLEITA HOMEITIÖITÄ EI SAA VAATTEISTA POIS JA SE AIHEUTTAA OIREITA!! Tää oliskin helppoa jos tarvis vaan nitistää home, ei päästä kuolleista itiöistä eroon. Jaa-a, pitänee kysyä terv tark uudestaan noista huonekaluista ettei me kuskata niitä jos niiden antamat puhdistusohjeet ei riitä...
 
"loop"
Tuttua hommaa. Nyt vaan h&m:lle, tai johonkin halpa kauppaan. Ostat halvimmat retkut lapsille, ne kasvaa nopeesti ja yks kesä nyt menee rumemmissakin vaatteissa. Ei tarvi välttämättä olla vedenpitävää jne. Ens syksynä sitten on taaas toivottavasti vähän paremmin rahaa satsata.

MEillä meni kaikki, mitään ei saatu pelastettua. Mutta kyllä siitä silti selvittiin. Voimia teille!
 
"äitix4"
SÄDESIENIitiöt joista tässä on ehkä kyse imeytyy muoviin. JA puuhun! Ionisoimalla saat sen pois kaikesta mutta sitä tehdään vain kait tällä hetkellä Turussa! Jonne tavarat on vietävä,
Ja itiöt ei lähde vaatteista pois pesemmölöön eikä musitakaan huokosista materiiaaleista! Aiheuttavat oireita niille ihmisille jotka niille ns allergisia.
Näitä ihmisiä on karkeasti 3 ryhmää:
ei oireilevat
hieman oireilevat
oireilevat jokta sairastuvat itiöistä vakavasti pitemmän ajan kuluttua.

Esim lapsilla olleet korvatulehdukset selvisi meil sädesienitiön aiheuttamiseski,astma, toistuvat migreenit, ihottuma, huimaus , yletön väsyminen , nivelkivut yms olikin homeen aihuettamia.
Muutettua talosta pois hävitettyämme omaisuutemme totaallisesti kaatopaikalle : aloimme tervehtyä.
Kaikki outo oireilu loppui v
kk päästä mutta konkreettisin oli migreenin loppuminen itsellä ja lapsilla astma lääkityksen keventäminen ja lopettaminen lopulta kun keuhkot paranivat tulehdus tilasta!

HOME ei ole leikin asia. Mutte se ihmisryhmä joka ei niihin reakoi niin PILKKAAVAT suoraan meitä jotka reakoimme.

PIDÄ pintasi ja älä tuo sieltä mitään mitä voit vain suinki jättää pois. Myös huonekalut. KIRJAT on pahoja myös ja kaikki paperit.

ONNEA ja MENESTYSTÄ Teidän perheelle!

Jos haluat avustusta laita tietojasi niin laitan pienen paketin mitä olisin itse kaivannut silloin kuin lähdimme pois hometalosta.
 
"aapee"
[QUOTE="äitix4";24075336]SÄDESIENIitiöt joista tässä on ehkä kyse imeytyy muoviin. JA puuhun! Ionisoimalla saat sen pois kaikesta mutta sitä tehdään vain kait tällä hetkellä Turussa! Jonne tavarat on vietävä,
Ja itiöt ei lähde vaatteista pois pesemmölöön eikä musitakaan huokosista materiiaaleista! Aiheuttavat oireita niille ihmisille jotka niille ns allergisia.
Näitä ihmisiä on karkeasti 3 ryhmää:
ei oireilevat
hieman oireilevat
oireilevat jokta sairastuvat itiöistä vakavasti pitemmän ajan kuluttua.

Esim lapsilla olleet korvatulehdukset selvisi meil sädesienitiön aiheuttamiseski,astma, toistuvat migreenit, ihottuma, huimaus , yletön väsyminen , nivelkivut yms olikin homeen aihuettamia.
Muutettua talosta pois hävitettyämme omaisuutemme totaallisesti kaatopaikalle : aloimme tervehtyä.
Kaikki outo oireilu loppui v
kk päästä mutta konkreettisin oli migreenin loppuminen itsellä ja lapsilla astma lääkityksen keventäminen ja lopettaminen lopulta kun keuhkot paranivat tulehdus tilasta!

HOME ei ole leikin asia. Mutte se ihmisryhmä joka ei niihin reakoi niin PILKKAAVAT suoraan meitä jotka reakoimme.

PIDÄ pintasi ja älä tuo sieltä mitään mitä voit vain suinki jättää pois. Myös huonekalut. KIRJAT on pahoja myös ja kaikki paperit.

ONNEA ja MENESTYSTÄ Teidän perheelle!

Jos haluat avustusta laita tietojasi niin laitan pienen paketin mitä olisin itse kaivannut silloin kuin lähdimme pois hometalosta.[/QUOTE]

Kiitos! Meillä on juuri tuollaista, oireilua kaikilla. Yhdellä lapsella on ollut toistuvia korvatulehduksia ja keuhkokuume (8 antibioottikuuria vuoden sisällä),kahdella muulla lapsella puhjennu astma ja lääkitystä koko ajan kovennettu. Kaikki aamut alkaa yskäkonsertilla ja räkimisellä. Isoin lapsi on kyselly useampaan kertaan miksi hänen ´kurkku on joka aamu kipeä. Koko talvi toistuvia flunssia ym, ei oo tainnu olla kun maks viikko kerrallaan niin et kaikki on terveitä.Mulla on ollu 9 flunssaa vuoden sisällä ja niiden lisäksi harva se päivä on sellainen flunssainen olo, lihaksia särkee ja silmiä kutittaa. Mieheni, terveyden perikuva joka yleensä sairastaa pikkuflunssa kerran 5 vuodessa, on ollu kans useamman kerran kipeä, valittaa huimausta, päänsärkyä ja väsymystä. Aamuisin silläkin on aina kurkku karhea ja poskionteloita jomottaa. Oltiin juhannuksen tienoilla vajaa viikon reissussa ja koko perhe oli koko matkan ajan oireeton!!! Ekan kotona vietetyn yön jälkeen alkoi taas sama oireilu kuin aiemmin. Ja sen oon huomannu että liian monelta saa epäasiallista kommenttia tyyliin että meillä on vain päässä vika. Toivon että nämä ihmiset itse joutuisivat tähän tilanteeseen niin tietäisivät mitä tämä on.

Mutta, meidän ei kyllä käsketty kaikkea hävittää vaan annettiin lista oleellisimmista tavaroista joista pitää päästä eroon. Aiomme kyllä tehdä niin, että kaikki mitä vanhasta säästetään ja puhdistetaan, pidetään yhdessä huoneessa siltä varalta että jos aiheuttavat oireita (näin neuvottiin myös). En tiedä auttaako se sitten mitään vai onko uus asunto tuhoon tuomittu jos sinne vie yhdenkin tavaran täältä vai riittääkö sitten että se tavara viedään pois jos oireita tuleekin??
 
"vieras"
[QUOTE="äitix4";24075336] se ihmisryhmä joka ei niihin reakoi niin PILKKAAVAT suoraan meitä jotka reakoimme.
[/QUOTE]

No mä en pilkkaa siitä että reagoit, vaan siitä ettet osaa kirjoittaa reagointia oikein.
 
"vieras"
AP:n kannalta on hyvä että alet osuivat sopivaan ajankohtaan. H&M:ltä ja Lindexiltä saa muutamalla eurolla perusvaatteita. voitko säilyttää uudet vaatteet jossain ennen kuin viet ne uuteen asuntoon? että ei tarvitsisi niitä jometaloon tuoda
 
niii
[QUOTE="aapee";24075266]No sellaiset ohjeet terveystarkastaja antoi. KYLLÄ, HOMEEN SAA TAPETTUA MUTTA KUOLLEITA HOMEITIÖITÄ EI SAA VAATTEISTA POIS JA SE AIHEUTTAA OIREITA!! Tää oliskin helppoa jos tarvis vaan nitistää home, ei päästä kuolleista itiöistä eroon. Jaa-a, pitänee kysyä terv tark uudestaan noista huonekaluista ettei me kuskata niitä jos niiden antamat puhdistusohjeet ei riitä...[/QUOTE]

Mä olen ymmärtäny että ne homeitiöt jää kaikeen, niihin huonekaluihinkin samanlailla kuin vaatteisiin.
Miksi se home kiertäs ne huonekalut jos ne on samassa tilassa?
 
"Jonna"
Mä ymmärrän ap:ta hyvin, asuin lapsieni kanssa pari vuotta homeen keskellä. Ihmettelin aluksi että kun pesim vaatteita, siis vaikka kukilta tuoksuvalla huuhteluaineella päälle, niin kuivuttuaan olimme kuin maakellarista tulleita. Ja sen hajun haistoi kaikki jopa päiväkodissa ihmeteltiin. Pojat olivat AINA sairaana ja lääkäri tuli tutuksi. Olen täysin varma että vaikutti myös lasten käytökseen.

Silloin en tiennyt mitään homeesta eikä kukaan kertonut mulle mitä vois olla, joten...
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";24075524]AP:n kannalta on hyvä että alet osuivat sopivaan ajankohtaan. H&M:ltä ja Lindexiltä saa muutamalla eurolla perusvaatteita. voitko säilyttää uudet vaatteet jossain ennen kuin viet ne uuteen asuntoon? että ei tarvitsisi niitä jometaloon tuoda[/QUOTE]

juu, tulevan asuntomme nykyinen haltija on tuttavamme ja lupasi että saan viedä ostokset suoraa sinne jo ennen muutttoa, koska hänellä on siellä vapaita huoneita. :) lisäksi hän jättää meille muuttaessaan muutamia huonekaluja sinne kun ei itse niitä enää tarvitse uudessa paikassa. Eilen ostin Prismasta jo jotain, Cittarilla on -60% alerekkejä, pitää mennä kattoon, käyn myö HM:llä ja vastaavissa. Pesukone on tilattu uus ja se viedään suoraa uuteen asuntoon. Meidän nykyinen kone haisee ihan järkyttävälle :X :x pesin sen 95 astees sitruunahapon kera ja sen jälk vielä astianpesukoneaineella toinen kerta plus vielä kolmas kerta normi pyykkipulverilla ja haju on ja pysyy.
 
"aapee"
Mä olen ymmärtäny että ne homeitiöt jää kaikeen, niihin huonekaluihinkin samanlailla kuin vaatteisiin.
Miksi se home kiertäs ne huonekalut jos ne on samassa tilassa?
Meillä hometta on vain vessassa ja kylppärissä, muut huoneet on homeettomia, tokikin ilman mukana kulkeutuu itiöitä joka paikkaan. Puukalusteet kun hioo ja lakkaa uudestaan niin pitäis olla ok, näin kerrottiin, en sitten tiedä. Olettaisin että terveystarkastajilla on se faktatieto asiasta??? Eri varmaan olis jos koko huoneisto olis saastunut, eli että se home kasvais kaikkialla, mutta sitä on vain vessassa ja kylppärissä ja niiden ovet pidetään visusti kiinni ja niitä käytetään mahd vähän. En tiedä itse näistä asioista enempää, sain ohjenivaskan eri tavaroita koskien ja luotan nyt siihen että sen noudattaminen riittää. Vaatteet on uusittava koska ne on säilytetty likaisina kylppärissä, kuivatettu kylppärissä ja pesty kylppärissä koneella johon home on tarttunut.
 

Yhteistyössä