Mun yks kaveri ihmettelee miksi meille ei saa tulla...

Jaksaisitko kuunnella sama vinkumista joka kerta kun se kaveri on täällä että tarvitsenko minä sen laukun, tarvitsenko mä sen voiden, tarvitsenko mä sen takin, mekon, onko minulla ylimäräisiä leluja, hei sullahan on tuolla tietokone ja kun sulla on näitä koneita noin monta ja minulla on mennyt oma rikki niin tarvitsenko mä senkin, saanko katson sun meikit ehkä jotain sä et tarvitse enää....

Joka kerta kun se on lähtenyt meiltä jotain olen antanut hänelle. Mulla jo aikoja sitten mitta tullut täyteen ihmisistä, hyväksinkäytöstä. Miten voi ihan nätisti sanoa että voi oikeasti haista kukkia. Jos jotain en tarvitse joskus, se lähtee joko roskikseen tai ihan sellaisille jotka oikeasti tarvitsevat jotakin.
 
Ken guru
Ei pahalla, mutta sulla on tapana luetella mitä milloinkin olet ostanut tai meinaat ostaa. Ainakin täällä palstalla, ehkä sitten irl kin? Ehkä tuo kaveri ajattelee että sinulla on tavaroita vaikka muille jakaa, ja rahaa yllin kyllin?

En kyllä ymmärrä tuollaista kerjäämistä, mutta mietin vaan että mikä voisi olla tuon "ystävän" motiivi. Ja kannattaa varmaan tavata tuota ihmistä muualla kuin teillä täst edes, tai ei ehkä ollenkaan.
 
Ei kukaan kattelis tommosta "ystävää" kovin kauaa. Törkeetä käytöstä.
4 krt kutsuin sen meille, nyt en kutsunut jo yli puol vuotta vaikka se kysyy jatkuvasti milloin hän tulee käymään ja jopa että voinko hakea. Hitto, en enää kelle halua olla taksikuskina, antajana, auttajan, psykologina, baareissa ja ravintoloissa että kaikki menisi omaan piikkiin. Huomasin kun minulla on ollut vaikeita 1 vuos sitten tai yli, ei heistä edes kukaan jaksanut kuunnella minua. Putsasin jo muutenkin ympäriltä monet n.s kaverit pois ja vielä mietin muutaman kanssa lopettaa kokonaan se kaveruus. Välillä jopa pelottaa tutustuakin uusien ihmisten kanssa, nyt vain luotettavia ystäviä ympärillä ja ajattelin että ehkä se riittää mulle.
 
täh,
Ei pahalla, mutta sulla on tapana luetella mitä milloinkin olet ostanut tai meinaat ostaa. Ainakin täällä palstalla, ehkä sitten irl kin? Ehkä tuo kaveri ajattelee että sinulla on tavaroita vaikka muille jakaa, ja rahaa yllin kyllin?

En kyllä ymmärrä tuollaista kerjäämistä, mutta mietin vaan että mikä voisi olla tuon "ystävän" motiivi. Ja kannattaa varmaan tavata tuota ihmistä muualla kuin teillä täst edes, tai ei ehkä ollenkaan.
No mitä vittu sitten vaikka luettelisi kaikki omistamansa asiat kerta toisensa jälkeen? Tekeekö se tämän "ystävän" käytöksestä muka oikeasti yhtään ymmärrettävämpää?

Mun mielestä ap tuo "ystäväsi" kuulostaa hyvittäin raivostuttavalta. Silkkaa hyväksikäyttöä, kuten itsekin sanoit. En todellakaan kuuntelis tollaista hetkeäkään. Tekisin tälle ystävälle selväksi, että saa luvan lopettaa tavaroiden kerjäämisen, tai ystävyys on ohi. Oksettavaa, miten jotkut käyttää toisten hyväsydämisyyttä hyväkseen. Älä ollenkaan kanna huonoa omaatuntoa vaikka välinne meniskin poikki.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No mitä vittu sitten vaikka luettelisi kaikki omistamansa asiat kerta toisensa jälkeen? Tekeekö se tämän "ystävän" käytöksestä muka oikeasti yhtään ymmärrettävämpää?

Mun mielestä ap tuo "ystäväsi" kuulostaa hyvittäin raivostuttavalta. Silkkaa hyväksikäyttöä, kuten itsekin sanoit. En todellakaan kuuntelis tollaista hetkeäkään. Tekisin tälle ystävälle selväksi, että saa luvan lopettaa tavaroiden kerjäämisen, tai ystävyys on ohi. Oksettavaa, miten jotkut käyttää toisten hyväsydämisyyttä hyväkseen. Älä ollenkaan kanna huonoa omaatuntoa vaikka välinne meniskin poikki.
Jaa, no mielestäni kirjoitin että ei silti ole oikein, enkä kaveeraisi tuollaisen kanssa.
 
no joo
Teet ihan oikein, kun heivaat ympäriltäsi nuo hyväksikäyttäjät. Et tarvitse sellaisia yhtään mihinkään. Käytä energiasi niihin ihmisiin, jotka antavat vastavuoroisesti sinullekin energiaa ja hyvää mieltä. Voi olla, että heivatut "ystävät" suuttuvat ja alkavat puhua pahaa selkäsi takana, mutta itsensähän he vain sillä nolaavat. Oikeat ystäväsi eivät sellaisista paskapuheista välitä, kun tietävät totuuden.
 
Ei pahalla, mutta sulla on tapana luetella mitä milloinkin olet ostanut tai meinaat ostaa. Ainakin täällä palstalla, ehkä sitten irl kin? Ehkä tuo kaveri ajattelee että sinulla on tavaroita vaikka muille jakaa, ja rahaa yllin kyllin?

En kyllä ymmärrä tuollaista kerjäämistä, mutta mietin vaan että mikä voisi olla tuon "ystävän" motiivi. Ja kannattaa varmaan tavata tuota ihmistä muualla kuin teillä täst edes, tai ei ehkä ollenkaan.
Täällä varma 1% oli lueteltu mitä oli ostettu, mun ostoksista. Esimerkkiksi vaikka, kun en tiedä mikä esimerkki sinulle annan, niin vkon aikana oli ostettu aika isoilla summilla kaikenlaista ja jopa arvokastakin, niin oletko nähnyt jotain aloituksia? Jos joskus innostun kertomaan että jotain sain ja vaikka halvalla, jos jopa laskea niin vuoden aikana on ollut kaksi aloitusta vain sormuksesta ja hyllystä, kun sain halvalla... Niin onko se jotenkin pahaa? Joka tapauksessa vaikka päivittäin sen olisin tehnyt niin ne on omia tavaroita ja ostan ne itselle enkä kaikille kavereille.
 
Ken guru
Täällä varma 1% oli lueteltu mitä oli ostettu, mun ostoksista. Esimerkkiksi vaikka, kun en tiedä mikä esimerkki sinulle annan, niin vkon aikana oli ostettu aika isoilla summilla kaikenlaista ja jopa arvokastakin, niin oletko nähnyt jotain aloituksia? Jos joskus innostun kertomaan että jotain sain ja vaikka halvalla, jos jopa laskea niin vuoden aikana on ollut kaksi aloitusta vain sormuksesta ja hyllystä, kun sain halvalla... Niin onko se jotenkin pahaa? Joka tapauksessa vaikka päivittäin sen olisin tehnyt niin ne on omia tavaroita ja ostan ne itselle enkä kaikille kavereille.
Tuo kirjoittama oli vaan sellainen mielikuva mitä minulla on tullut. En jaksa sitä sen enempää pohtia että mitä olet ostanut, ja mistä niistä olet kertonut. Itseäni ei haittaa vaikka luettelisit jokaisen ostamasi asian täällä :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No mitä vittu sitten vaikka luettelisi kaikki omistamansa asiat kerta toisensa jälkeen? Tekeekö se tämän "ystävän" käytöksestä muka oikeasti yhtään ymmärrettävämpää?

Mun mielestä ap tuo "ystäväsi" kuulostaa hyvittäin raivostuttavalta. Silkkaa hyväksikäyttöä, kuten itsekin sanoit. En todellakaan kuuntelis tollaista hetkeäkään. Tekisin tälle ystävälle selväksi, että saa luvan lopettaa tavaroiden kerjäämisen, tai ystävyys on ohi. Oksettavaa, miten jotkut käyttää toisten hyväsydämisyyttä hyväkseen. Älä ollenkaan kanna huonoa omaatuntoa vaikka välinne meniskin poikki.
Niinpä. Sekä huh että olin tyhmä että viimeksi puol vuotta sitten tai yli kun se on ollut meillä, mä annoin oikeasti sille konen/ tietokonen. Pakko tämä kertoa, koska kyseinen kone vielä oli myytävänä huutonetissä tämän jälkeen vaikka se itkenyt miten tylsä ja miten rahaa ei ole toisen koneseen. Hänen huutis tunnuksia en tiedä, mutta kun kyseinen kone oli tuottu ulkomailta niin tälläistä mallia ja väriä kun ei vain helposti löytyy täältä.
 
Ken guru
Niinpä. Sekä huh että olin tyhmä että viimeksi puol vuotta sitten tai yli kun se on ollut meillä, mä annoin oikeasti sille konen/ tietokonen. Pakko tämä kertoa, koska kyseinen kone vielä oli myytävänä huutonetissä tämän jälkeen vaikka se itkenyt miten tylsä ja miten rahaa ei ole toisen koneseen. Hänen huutis tunnuksia en tiedä, mutta kun kyseinen kone oli tuottu ulkomailta niin tälläistä mallia ja väriä kun ei vain helposti löytyy täältä.
Mutta on kyllä oma valintasi että annat niitä tavaroita. Eli "vikaa" on teissä kummassakin.
 
Vastaat vain joka kerta, että nyt ei sovi. Eiköhän tuo ajan myötä lopu. Vaikka sulla olis mitä kotona, niin ei se oikeuta "ystävää" käyttäytymään näin.
En jaksa edes joka kerta vastata niin, kun ei se auttaa. Se melkein raivoa puhelimitse että olen vielä jotenkin epävaaka ihminen, kun en saa toisille järjestä aikaa. Vaikka sanonutkin että töitä nyt paljon että sorry vaan. Mutta töitä oikeasti on ollutkin paljon, nyt taas lomilla olen tai teen vain 3krt viikossa työt ja jopa tästä ei pitäisi heidän tietä, mutta tietävät senkin.
 
Teet ihan oikein, kun heivaat ympäriltäsi nuo hyväksikäyttäjät. Et tarvitse sellaisia yhtään mihinkään. Käytä energiasi niihin ihmisiin, jotka antavat vastavuoroisesti sinullekin energiaa ja hyvää mieltä. Voi olla, että heivatut "ystävät" suuttuvat ja alkavat puhua pahaa selkäsi takana, mutta itsensähän he vain sillä nolaavat. Oikeat ystäväsi eivät sellaisista paskapuheista välitä, kun tietävät totuuden.
Puhuvat jo pahaa :). Ainakin luulen niin, heidän luonne on jo sellainen.
 
En jaksa edes joka kerta vastata niin, kun ei se auttaa. Se melkein raivoa puhelimitse että olen vielä jotenkin epävaaka ihminen, kun en saa toisille järjestä aikaa. Vaikka sanonutkin että töitä nyt paljon että sorry vaan. Mutta töitä oikeasti on ollutkin paljon, nyt taas lomilla olen tai teen vain 3krt viikossa työt ja jopa tästä ei pitäisi heidän tietä, mutta tietävät senkin.
Olet liian kiltti. Hankkiudu maanvaivasta eroon sanomalla hänelle suorat sanat.
 
täh,
Niinpä. Sekä huh että olin tyhmä että viimeksi puol vuotta sitten tai yli kun se on ollut meillä, mä annoin oikeasti sille konen/ tietokonen. Pakko tämä kertoa, koska kyseinen kone vielä oli myytävänä huutonetissä tämän jälkeen vaikka se itkenyt miten tylsä ja miten rahaa ei ole toisen koneseen. Hänen huutis tunnuksia en tiedä, mutta kun kyseinen kone oli tuottu ulkomailta niin tälläistä mallia ja väriä kun ei vain helposti löytyy täältä.
No tuo on jo tosi törkeetä jos on vielä heti pistänyt myyntiin sen.
 
Ken guru
En jaksa edes joka kerta vastata niin, kun ei se auttaa. Se melkein raivoa puhelimitse että olen vielä jotenkin epävaaka ihminen, kun en saa toisille järjestä aikaa. Vaikka sanonutkin että töitä nyt paljon että sorry vaan. Mutta töitä oikeasti on ollutkin paljon, nyt taas lomilla olen tai teen vain 3krt viikossa työt ja jopa tästä ei pitäisi heidän tietä, mutta tietävät senkin.
Tuossa on sitten jo muitakin "ongelmia". Kaverihan vaikuttaa muutenkin omituiselta ja epävakaalta ihmiseltä. Kuka normaali ihminen raivoaa jollekin kaverille ellei hänellä ole aikaa tavata. Itse en ole moiseen törmännyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No tuo on jo tosi törkeetä jos on vielä heti pistänyt myyntiin sen.
On aika törkeä, kun valehteli, olisi vaikka suoraan sanonut että haluan sen ja laitan myynttiin. Senkin jopa paremmin olisin ymmärtänyt. Kun tarinoita on keksinyt täällä että saa sen.
 

Yhteistyössä