Munsta tehtiin varmaan tänään lastensuojeluilmoitus tms...

[QUOTE="vieras";27129742]No tuliko ilmoitusta?[/QUOTE]

Eipä oo mitään kuulunut, tai ainakaan mies ei oo kertonut (auto miehen nimissä että jos rekkarin perusteella olisivat soittaneet niin sille).
=)
 
Minä kyllä jätän lapset autoon istuimiinsa jos poikkean kioskilla, automaatilla, huoltsikalla yms. nopeasti käydyssä paikassa.
Minä luulen että kaikki jättää joskus jossain tilanteessa, nekin jotka väittävät ettei jätä.

Vai kuka ottaa pienet lapset mukaan, jos vie kirjeen postilaatikkoon 20 m päähän, tai käy tien toisella puolella pankkiautomaatilla, tai tankkaamassa? Luulen että isompi tapaturmavaara on kadulla lasten kanssa kävellessä, kuin että auto on asianmukaisesti parkkeerattuna ja moottori sammutettuna.

Kaikkein huvittavin oli eräs tapaus joka sattui kun poikani oli vauva. Kävin hakemassa postin. Naapuri tuli vastaan ja kysyi että eikai vauva jäänyt yksin kotiin? Oli ihan kauhuissaan.

No, jäi se. Postilaatikot olivat rappukäytävässä, noin 3 m päässä ovestamme. Lisäksi parikuinen vauvani nukkui rottinkikopassaan kaikessa rauhassa. Jos en olisi jutustellut naapurin kanssa, reissuun olisi kulunut noin 15 sek. Lisäksi ovi oli raollaan että olisin kuullut vauvan pienenkin inahduksen.

Tuo naapuri oli muutenkin vähän kyylä...
 
öööhk
mä oon aina luullu että lapset voi jättää autoon siis vähäksi aikaa EI kokopäiväksi EIKÄ ääriolosuhteisiin. Itse muistan odottaneeni vanhempia kun kävivät esim.pankissa/kaupassa autossa eikä asia ollut mikään erikoinen! siis 90-luvulla. Outoa miten maailma menee kyttäämiseen eikä niiden oikeesti hädässä olevien auttamiseen.
Kyllä varmasti mustakin voi tehdä ilmoituksen kun siirrän lapsia eriaikaan kotiin (hissiin eivät mahdu tuplarattaat, molemmat lapset nukkuvat + ostokset. Ensin esikoinen ylös toisen kauppakassin kanssa ja perään loput. esikoinen herää siis yksin kotonaan hakumatkalla)mitähän muutakaan voi yksin päiväsaikaan tehdä?!
 
"vieras"
No nii just, ja se kun on ihan sama aisa, jättää pari hyvinhoidettua lasta autoon yksin vähäksi aikaa, tai pahoipidellä lasta kodin seinien sisäpuolella.
Tottahan toki, aina kun vaan näkee lpasen ihan missä vaan, täytyy, ja ehdottomasti kannattaakin tehdä siitä ilimoitus!
Sillä ole mitään merkitystä onko tissitetty 2 vuotiaaksi ja potatettu tunteella kun ne jättää autoon vauvaikäisenä. Ihme naiivia ajattelua tuommonen.
 

Yhteistyössä