Naapurin rakit

Keittiönoita
Malamuuttien? Malamuutithan on hiljaisia veikkoja, eivät räkytä. Muistan, kun mentiin aikoinaan meidän muuttia kasvattajalle katsomaan. Oli aavemaista, kun olin tottunut siihen, että kun maalla pihaan tulee vieras auto, koirat alkavat haukkua. Ja niistä 12 malamuutista yksikään ei päästänyt ääntäkään.
 
Muistaakseni kolme tuntia saa koira hakuua putkeen ja sen jälkeen voi tehdä valituksen kotirauhan häirinnästä haukkumisen perusteella.
Mut kannattaa kydä keskustelemassa naapurin kanssa.
Mä en kyllä tajua miksi joku kasvattaja haluaa asua niin et naapurit on ihan vieressä. Ja koiratkin voi opettaa olemaan haukkumatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Malamuuttien? Malamuutithan on hiljaisia veikkoja, eivät räkytä. Muistan, kun mentiin aikoinaan meidän muuttia kasvattajalle katsomaan. Oli aavemaista, kun olin tottunut siihen, että kun maalla pihaan tulee vieras auto, koirat alkavat haukkua. Ja niistä 12 malamuutista yksikään ei päästänyt ääntäkään.
Ei nämäkään hauku - nämä ulvoo! :headwall:
 
käärme harmaana
Ei sun auta kuin muuttaa pois, koska ei laki velvoita niitä olemaan päivällä hiljaa vaan yöllä. Ajatteleppas jos asusit kaupungis keskustassa, ni miten sanosit auton ajajille ja kävelijöille että olkaa hiljaa mä haluun nukuttaa lapseni päivä unet ulkona
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Missä päin Suomea? Malamuttien kasvattajiin aina mielenkiinnolla haluan tutustua :) Asutteko maalla vai taajamassa?
Maalla aika lailla keskellä Suomea.
Maalla se onkin sitten hieman hanakalampi, kun siellä voi enemmän ääntä pitää. Mut kuten keittiönoita sanoi, ni malamuutit on useammin hiljaisia. Ne ei turhista mölyä. Mutta sitten kun asiaa on, ni sitä ääntä riittää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Käy asiallisesti juttelemassa, että olisko mahdollista, että ottaa mölyapinayksilöt sisälle päikkäreiden ajaksi. Kyllä kai asiallisessa keskustelulla usein saa naapurisopua aikaiseksi?
Ei naapuri pidä koiriaan sisällä ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja käärme harmaana:
Ei sun auta kuin muuttaa pois, koska ei laki velvoita niitä olemaan päivällä hiljaa vaan yöllä. Ajatteleppas jos asusit kaupungis keskustassa, ni miten sanosit auton ajajille ja kävelijöille että olkaa hiljaa mä haluun nukuttaa lapseni päivä unet ulkona
Kaupungissa lapset varmaan on tottuneet meluun, luulisin.
 
Jos ei keskustelu auta niin sun pitää ottaa yhteys poliisiin. siis jos se meteli on jatkuvaa.
Päivälläkään ei saa koirat haukkua tai ulvoa yhtä kyytiä vaikka kuinka maalla asuisi.
Puolituttu kasvattaja joutu lopulta etsimään uuden paikan kennelilleen, koska koirien jatkuva meteli häiritsi niin pahasti naapurustoa. Siitä kyllä väännettiin aikansa, mutta vaihtoehtona oli joko et koirat saadaan hiljentymään tavalla tai toisella tai sit muutto.
No, hän valitsi muuton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Monta muuttia naapurissa on? Jos niitä on useampi, ni hankala päikkäreitten ajaksi ottaa koko laumaa sisälle. Ja ne kun on ulkokoiria, ni ei pahemin ees sisällä viihdy.
Neljä niitä tällä hetkellä on, eikä ne tosiaan oo koskaan sisällä.
 
Meillä kanssa naapurustossa on ulvovia koiria, mutta meillä tyo tytö on niin sikeä-uninen, että tuntuu paremmin vaan nukuttavan, kun koirat mylvii naapurissa.
Tosin ei nuo ulvo ainaan, välillä vaan, ja useammin kyllä illalla kun päivällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja käärme harmaana:
Ei sun auta kuin muuttaa pois, koska ei laki velvoita niitä olemaan päivällä hiljaa vaan yöllä. Ajatteleppas jos asusit kaupungis keskustassa, ni miten sanosit auton ajajille ja kävelijöille että olkaa hiljaa mä haluun nukuttaa lapseni päivä unet ulkona
Kaupungissa lapset varmaan on tottuneet meluun, luulisin.
Myö asutaan juuri malla malamuuttilauman kanssa siksi, että täällä ei pahemmin naapureilla ole sananvaltaa vaikka kuin metelöisi. Onneks ei kyllä naapureita ole ihan vieressä. Nuo pääosin yöllä nukkuvat, mut joskus jos joku niistä tylsiintyy, ni saattaa ulvoa yölläkin. Mut siihen useimmiten auttaa ikkunasta karjaisu, et turvat kiinni :) Päivällä huutavat aina, kun lähdetään pihasta. Tai jos yksi jää pihalle koirista ja loput mukaan, ni se yksi huutaa koko poissaolomme ajan. Semmosia ne muutit on.
 
aikoihin eletty
siis maallakaan ei saa enää olla eläimiä. ajatteleppa jos se hommais siihen vaikka lehmiä haisemaan ja ammuumaa ja koira ois iri aina ja kissoja monta, niinkuin ennen vanhaan. Nykyäänkun ei sais olla/tehä yhtää mitää
 

Yhteistyössä