Naapurin rakit

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja käärme harmaana:
Ei sun auta kuin muuttaa pois, koska ei laki velvoita niitä olemaan päivällä hiljaa vaan yöllä. Ajatteleppas jos asusit kaupungis keskustassa, ni miten sanosit auton ajajille ja kävelijöille että olkaa hiljaa mä haluun nukuttaa lapseni päivä unet ulkona
Kaupungissa lapset varmaan on tottuneet meluun, luulisin.
ehkä sinunkin lapsesi tottuu tuohon meluun. ei kai ne nyt yhtätyönään ulvo, ihme koiria jos näin tekevät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja käärme harmaana:
Ei sun auta kuin muuttaa pois, koska ei laki velvoita niitä olemaan päivällä hiljaa vaan yöllä. Ajatteleppas jos asusit kaupungis keskustassa, ni miten sanosit auton ajajille ja kävelijöille että olkaa hiljaa mä haluun nukuttaa lapseni päivä unet ulkona
Kaupungissa lapset varmaan on tottuneet meluun, luulisin.
ehkä sinunkin lapsesi tottuu tuohon meluun. ei kai ne nyt yhtätyönään ulvo, ihme koiria jos näin tekevät.
Vielä kun tottuisi itsekin... :whistle:
 
Ja jos tekee virallisen valituksen niin sit ne tulee mittaamaan teille ne desibelit et ylittyykö kohtuuttoman metelin määre.
jos ei niin sun ei auta kuin kärsiä.
meidän naapurissa laikat louskuttaa leukojaan 24h ja väliin se käy kyllä vituttamaan, varsinkin jos yöllä siihen herää. Mut mua ei itteeni niin paljon häiritse et jaksaisin asiasta mainita, kun eivät kuitenkaan ihan talon vieressä ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Monta muuttia naapurissa on? Jos niitä on useampi, ni hankala päikkäreitten ajaksi ottaa koko laumaa sisälle. Ja ne kun on ulkokoiria, ni ei pahemin ees sisällä viihdy.
Niin ja voihan naapuri olla päivät töissä, joten hankalaa tuo sisälle ottaminen voi olla vaikka koirat hetken sisällä viihtyisikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Muistaakseni kolme tuntia saa koira hakuua putkeen ja sen jälkeen voi tehdä valituksen kotirauhan häirinnästä haukkumisen perusteella.
Mut kannattaa kydä keskustelemassa naapurin kanssa.
Mä en kyllä tajua miksi joku kasvattaja haluaa asua niin et naapurit on ihan vieressä. Ja koiratkin voi opettaa olemaan haukkumatta.
Malamuutit ei onneks hauku, mutta uvlovat. Mutten kyllä tiedä yhtään muuttia, joka ois ulvonu putkeen 3 tuntia. Meilläkin ulvovat muutaman minsan ja sit loppuu. Ellei sit yks jää yksinään, ku muu lauma poistuu, ni sit ulvoo puolikin tuntia tai pidempään. naapurit vähän matkan päästä sanovat, et loppuu yleensä reilun puolen tunnin päästä, kun menee ilmeisesti nukkumaan. VÄlillä ulvoo sit silleen reppanana hiljaa. Mut kun koko lauma innostuu jodlaamaan, ni kuuluu useamman kilsan päähän :D
 
x
juu sama juttu täällä!naapurissa asuu pikkurakki joka haukkuu ja ulvoo 24/7.olen valittanut siitä MONTA kertaa ja vastaus.se kuuluu asumiseen ne äänet sille EI VOI MITÄÄN et se siitä pakko vaa kestää
 
Käärme harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja käärme harmaana:
Ei sun auta kuin muuttaa pois, koska ei laki velvoita niitä olemaan päivällä hiljaa vaan yöllä. Ajatteleppas jos asusit kaupungis keskustassa, ni miten sanosit auton ajajille ja kävelijöille että olkaa hiljaa mä haluun nukuttaa lapseni päivä unet ulkona
Kaupungissa lapset varmaan on tottuneet meluun, luulisin.
ehkä sinunkin lapsesi tottuu tuohon meluun. ei kai ne nyt yhtätyönään ulvo, ihme koiria jos näin tekevät.
Kellari ois ihan hyvä ni ei kuuluis mitään ääniä, ni sais nukkuakkin ja hei siellä olis muuten pimeääkin, ni nukuttaa paremmin. Minä nukuin pienenä päivä unet kuulemma navetassa rattaissa kun äiti teki hommat navetassa. Ja paska haisi varmasti ja lehmät kolisteli

 
Meillä onneks poju on niin tottunu jo noitten huuteluihin, et ei herää enää. Itse kyl herään jos ulvovat yöllä, mut se johtuu kyl siitäkin, et makkarin ikkuna on tarhoille päin ja pojun huone toisessa päässä taloa.

meillä päivittäin otetaan sisälle koirat, mut puolta tuntia pidempään ne ei vihhdy vaan rupeavat sit tekemään kolttosia, elleivät pääse pihalle. Sisällä liian kuuma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja käärme harmaana:
Ei sun auta kuin muuttaa pois, koska ei laki velvoita niitä olemaan päivällä hiljaa vaan yöllä. Ajatteleppas jos asusit kaupungis keskustassa, ni miten sanosit auton ajajille ja kävelijöille että olkaa hiljaa mä haluun nukuttaa lapseni päivä unet ulkona
Kaupungissa lapset varmaan on tottuneet meluun, luulisin.
ehkä sinunkin lapsesi tottuu tuohon meluun. ei kai ne nyt yhtätyönään ulvo, ihme koiria jos näin tekevät.
Vielä kun tottuisi itsekin... :whistle:
JOs ne muutit ja perhe on vasta muuttaneet sinne, ni menee oma aikansa, että koiratkin tottuvat uuteen kotipaikkaan. Varsinkin jos muu perhe on päivät poissa. Ikäväänsä nekin ulvovat. ja välillä ihan vaan viihdyttääkseen itseään :D
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
juu sama juttu täällä!naapurissa asuu pikkurakki joka haukkuu ja ulvoo 24/7.olen valittanut siitä MONTA kertaa ja vastaus.se kuuluu asumiseen ne äänet sille EI VOI MITÄÄN et se siitä pakko vaa kestää
mikä koira muka haukkuu 24/7???ihmetyttää?asuuko se yksin?
Että missäs välissä ne syö ja nukkuu?

 
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
juu sama juttu täällä!naapurissa asuu pikkurakki joka haukkuu ja ulvoo 24/7.olen valittanut siitä MONTA kertaa ja vastaus.se kuuluu asumiseen ne äänet sille EI VOI MITÄÄN et se siitä pakko vaa kestää
mikä koira muka haukkuu 24/7???ihmetyttää?asuuko se yksin?
Että missäs välissä ne syö ja nukkuu?
aivan...ja mitä sinä teet kun olet 24/7 siellä kotona kuuntelemassa?
 
Kyllähän se lapsi tottuu metelissäkin nukkumaan, parempi vaan jos tottuu, niin ei tarvi olla illallakaan hissukseen. Meidän poitsu ei herää mihinkään, kun se on pienestä asti tottunut meteliin ja mekkalaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni1:
Kyllähän se lapsi tottuu metelissäkin nukkumaan, parempi vaan jos tottuu, niin ei tarvi olla illallakaan hissukseen. Meidän poitsu ei herää mihinkään, kun se on pienestä asti tottunut meteliin ja mekkalaan.
Ei meilläkään olla iltaisin hissukseen, mutta ei tietenkään turhaan mölistäkään. Tuo koirien ulvonta on vaan sitä paha, ettei se ole jatkuvaa vaan alkaa yht'äkkiä täysin varoittamatta keskellä hiljaisuutta. Kyllä siinä sikeämpi uninenkin herää, kun yllättäen alkaa kuulua kovaa meteliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni1:
Kyllähän se lapsi tottuu metelissäkin nukkumaan, parempi vaan jos tottuu, niin ei tarvi olla illallakaan hissukseen. Meidän poitsu ei herää mihinkään, kun se on pienestä asti tottunut meteliin ja mekkalaan.
Ei meilläkään olla iltaisin hissukseen, mutta ei tietenkään turhaan mölistäkään. Tuo koirien ulvonta on vaan sitä paha, ettei se ole jatkuvaa vaan alkaa yht'äkkiä täysin varoittamatta keskellä hiljaisuutta. Kyllä siinä sikeämpi uninenkin herää, kun yllättäen alkaa kuulua kovaa meteliä.
Miellä onneks nuo koirat aloittaa ulvonnan niin, et vanhin ja laumanjohtaja aloittaa matalalta ja hiljaa ja yllyttää muita mukaan ja sit kun muut yhtyy, ni kaikki huutaa niin lujaa ku vaan irti lähtee ja ihan kuin kilpailisivat oikein, et keltä lähtee kovin ääni :D Hassuja nuo malamuutit :D Niin, et ku vanhin aloittaa, ni usein keritää jo siinä vaiheessa komentamaan, ni muut ei ehi mukaan...
 

Yhteistyössä