Nähty Lidilin paistopisteellä

"sipsi"
se on tehtävä jos pomo sanoo, koska niitä Ei saa pois heittää.
Jos et laita niitä pihvejä lautaselle voit saada potkut ja sitten jos työkkärille ilmoiteetaan että sai potkut siksi että on kiletäynyt töistä , tulee karenssi. Karanssiin ei varaa varmaan olis sullakaan. Onnskis en ollut vakituinen työntekijä. JA uskon että edellenkin siellä tehdään näin, koska se on "parempi " ravintola en pitää olla hyvä. =D piilokameeat osi hyvä juttu
Saisikohan oikeasti potkut/ työkkäristä karenssia, jos kertoisi, ettei suostunut laittamaan lattialla käynyttä ruokaa maksavan asiakkaan lautaselle? Minusta tuollainen maalaisjärkeen perustuva päätös ei kyllä ole työstä kieltäytymistä, vaan asiakkaan parhaan ajattelemista.

Toivottavasti en itse ole koskaan syönyt lattialla käynyttä ruokaa missään :( Harvoimpa tuota toki tulee muualla syötyä, kuin kotona/ työpaikan ruokalassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
se on tehtävä jos pomo sanoo, koska niitä Ei saa pois heittää.
Jos et laita niitä pihvejä lautaselle voit saada potkut ja sitten jos työkkärille ilmoiteetaan että sai potkut siksi että on kiletäynyt töistä , tulee karenssi. Karanssiin ei varaa varmaan olis sullakaan. Onnskis en ollut vakituinen työntekijä. JA uskon että edellenkin siellä tehdään näin, koska se on "parempi " ravintola en pitää olla hyvä. =D piilokameeat osi hyvä juttu
Et voi olla noi väsykkä.
 
yh
Mua yököttää aina katsoa kokkausohjelmia kun kokeilla on kädet täynnä sormuksia, kelloja ja ties mitä helyjä ja koruja.. Yh. Ei varmasti saa jotain hankalan mallista timanttisormustakaan puhtaaksi kunnolla. Yh.
 
Rollolainen
[QUOTE="sipsi";29798719]Saisikohan oikeasti potkut/ työkkäristä karenssia, jos kertoisi, ettei suostunut laittamaan lattialla käynyttä ruokaa maksavan asiakkaan lautaselle? Minusta tuollainen maalaisjärkeen perustuva päätös ei kyllä ole työstä kieltäytymistä, vaan asiakkaan parhaan ajattelemista.

Toivottavasti en itse ole koskaan syönyt lattialla käynyttä ruokaa missään :( Harvoimpa tuota toki tulee muualla syötyä, kuin kotona/ työpaikan ruokalassa.[/QUOTE]


kyllä kuule tehdään niinkuin työnantaja sanoo. Toki asian voi laittaa oikeuteen, mutta se on niin kallis prosessi ja ektää kauan, että mieluummin moni ottaa sen 2kk karenssin.onneksi se karensssi ei ole pidempi, mutta pienituloiselle sekin on liian pitkä aika. Työkkärissä ,kun ollaan sitä mieltä etä jos itse irtisaunoutuu ON se AINA karenssin paikka. Työnantaja jos irtisanooo, niin vain tuotannollisiset ja taloudelliset syyt estävät karenssin tai koeaikana tehty purku (joskus sekin voidaan katsoa karenssin syyksi, tapauskohtainen)

Jos ei ole kaunoja työnantajaa kohtaan ja haluaa lähteä itse, niin usien tyänantaja laittaa syyksi tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Mun mies oli telakalla yli 7 v ja kun halusi lähteä sieltä, sopivat yhdessä että syyksi laitttetaan tuotannolliset ja taloudelliset syyt, näin tyänantaja ajatteli että miksi sitä pilaaman mukavan tyäntekijän tulevaisuutaa sillä että sa automaatisesti karenssin. se karenssi olis tullut jos itse olisi irtisanoutunut, tai sisi työtodistuksessa olisi niin lukenut.
Ja snottiin vielä etä on kosk tahansa tervetullut takaisin, mutt akun tänne muutettiin niin se ei ollut enää mahdollista
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kyllä kuule tehdään niinkuin työnantaja sanoo. Toki asian voi laittaa oikeuteen, mutta se on niin kallis prosessi ja ektää kauan, että mieluummin moni ottaa sen 2kk karenssin.onneksi se karensssi ei ole pidempi, mutta pienituloiselle sekin on liian pitkä aika. Työkkärissä ,kun ollaan sitä mieltä etä jos itse irtisaunoutuu ON se AINA karenssin paikka. Työnantaja jos irtisanooo, niin vain tuotannollisiset ja taloudelliset syyt estävät karenssin tai koeaikana tehty purku (joskus sekin voidaan katsoa karenssin syyksi, tapauskohtainen)

Jos ei ole kaunoja työnantajaa kohtaan ja haluaa lähteä itse, niin usien tyänantaja laittaa syyksi tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Mun mies oli telakalla yli 7 v ja kun halusi lähteä sieltä, sopivat yhdessä että syyksi laitttetaan tuotannolliset ja taloudelliset syyt, näin tyänantaja ajatteli että miksi sitä pilaaman mukavan tyäntekijän tulevaisuutaa sillä että sa automaatisesti karenssin. se karenssi olis tullut jos itse olisi irtisanoutunut, tai sisi työtodistuksessa olisi niin lukenut.
Ja snottiin vielä etä on kosk tahansa tervetullut takaisin, mutt akun tänne muutettiin niin se ei ollut enää mahdollista
Nii mutta ei voi antaa potkuja jos ei suostu tarjoamaan asiakkalle lattialla käynyttä ruokaa. Ja jos sut koeajalla potkitaan pois niin ei sittä sillo karenssia tule. Taidat nyt omia mokailuja laittaa työnantajan piikkiin.
 
Mummohyget
Mummot siinä hääräs ja yksikään heistä ei käyttäny niitä pihtejä vaan lääppi niitä tuotteita ihan surutta sormin. Mies kovaan ääneen sano, että käyttäkää niitä pihtejä kerta siinä sellaset on. Vastaus oli vaan "kyl mä yleensä käytän". Asennevamma ei kato ikää.

Joo, yleensä ne mummot pnkin niitä pahimpia etuilijoita suun muuta.
Ällöttää tommonen piirakoiden lääppiminen. Sitten kun niillä on vielä sitä niin taatusti negasti tunnettua mummohygieeniaa.. Niin. Yöks.!! :( :(
 
"sipsi"
Tulee vaan mieleen, että antaisiko se työnantaja nyt ihan oikeasti potkuja, jos sanoisi ettei vaan voi laittaa asiakkaan kalliiseen annokseen lattialta poimittua pihviä? Haluaisiko, että asiasta nousisi haloo? Minä aivan ihka varmasti sanoisin, ettei asia tähän jää, jos tuollaisen takia potkuja tarjottaisiin.

Koeajaltahan ei tosiaan karenssia saa antaa.
 
Rollolainen
Nii mutta ei voi antaa potkuja jos ei suostu tarjoamaan asiakkalle lattialla käynyttä ruokaa. Ja jos sut koeajalla potkitaan pois niin ei sittä sillo karenssia tule. Taidat nyt omia mokailuja laittaa työnantajan piikkiin.
Ei mulle ole tulut karensseja koskaan joten mitä sä vaahtoat. Sanoin i vain että näin voi käydä, sitä riskiä en uskaltanut ottaa, vaan tein kiltisiti ne kaiki sovitut työt vaikka olisivat kuinka tyhmiltä tuntuneet.
Työpaikka oli mjuuten mukava, mutta tuota pihviasiaa en tajunnut.
Monikin työpaikam ollut kiva, mutta silti niisä on ollut joitkain epäkohtia tai tyhmiä juttuja joita oli pakko noudattaa.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29801331:
samat sinne.
älä ala länkyttämään ulle keittiöistä, kun et OIKEASTI niistä mitään tiedä. Kaikki ne keittiöt jossa olen töissä ollut esimies ( suuralousesimies, restonomi tai pääkokki yms) myös yleensä ne työntekijät valinnut.
ja muuten kaikis akeittöissä joiss aolen olut töissä sen esimiehn "koppi", toki siellä saa muutkin käydä mutta se esimehen toimisto on olut yleensä keittiölä, ehkä juuri sikis että siitä on helpoin seurata mtiä keititöllä tapahtuu, miten se onnistuu jostakin talon toisesta päästä. Joskus voi tulla teineteita että eismeistä tarvitaan niihin perushommiin yhtäkkiä, niin nopemmaion pääsee. Käy ihmeesä katosmassa vaikka sairaalan keittiöllä.
 
älä ala länkyttämään ulle keittiöistä, kun et OIKEASTI niistä mitään tiedä. Kaikki ne keittiöt jossa olen töissä ollut esimies ( suuralousesimies, restonomi tai pääkokki yms) myös yleensä ne työntekijät valinnut.
ja muuten kaikis akeittöissä joiss aolen olut töissä sen esimiehn "koppi", toki siellä saa muutkin käydä mutta se esimehen toimisto on olut yleensä keittiölä, ehkä juuri sikis että siitä on helpoin seurata mtiä keititöllä tapahtuu, miten se onnistuu jostakin talon toisesta päästä. Joskus voi tulla teineteita että eismeistä tarvitaan niihin perushommiin yhtäkkiä, niin nopemmaion pääsee. Käy ihmeesä katosmassa vaikka sairaalan keittiöllä.
sä et tiedä mitään mun tietämisistä, että parempi olla ihan hiljaa sun työkokemuksella.
 

Yhteistyössä