Nännien/nännipihojen kutinasta

Mulla alkanut pari päivää sitten melkoisen kiusallinen kutina molemmissa rinnoissa (lähinnä nännit ja nännipihat). Raavit ne ihan just verille! Todella kiusallista! Miten on, kuuluukohan tällainen oire loppuraskauteen ja rintojen imetykseen valmistautumiseen? Vai vaiko olla jopa raskaushepatoosia (muualla ei kyllä minkäänlaista kutinaa)? Nyt Rv 36+5. Kokeillut olen Bepanthen-rasvaa, ei juuri apua....
 
Mulla on kans edellis raskaudessa ollut samaa vaivaa ja nännit ja nännipihat kuivunut ihan.Tein niin että pesin lämpösellä vedellä,laitoin bepanthenia/helosan-rasvaa ja annoin ilmakylpyjä eli kotona olin ihan ilman rintsikoita.Helpotti kyllä ihan hyvin ajan kans.Harmina mulla oli vielä se että kun imetin poikaa joka oli paljon tissillä niin silloin mulla kuivu kans ja meni rikki melkein ihan märki,tein saman jutun ja kaveriksi sitten vielä rintakumet.Mutta kokeile tota pesu/rasvaus ja ilmakylpy systeemiä jos helpottais.Niin joo ja mulla ei oo ikinä ollut mitään raskaushepatoosi juttuja.Ainoa että mulla on atooppinen iho ja siten myös herkkä..
 
Toivon todella, ettei hepatoosista olisi kysymys. Jotenkin vaikuttaisi "normaalilta" oireelta näillä raskausviikoilla. Olen vaan niin maaninen raapija, että tosiaan kamalaa rikkoa rinnanpäät jo ennen ku vauva saapunut... Kiitos miimari-84 vinkistä, voisin koittaa tosiaankin tuota mainitsemaasi helosan-rasvaa vielä jo noita ilmakylpyjä josko helpottais kutinaa. Ja muuten, kun tarkkaan katson niin taitaa ollaakkin hieman kuivat nuo nännipihat... Tietenkin ihmetyttää, että miksi vasta nyt tällainen kiusallinen kutina, kun rinnat ovat kuitenkin kasvaneet jo kuukausia sitten. Ehkä se lähestyvä synnytys sitten saa näitä erilaisia oireita aikaiseksi. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja xenith:
Toivon todella, ettei hepatoosista olisi kysymys. Jotenkin vaikuttaisi "normaalilta" oireelta näillä raskausviikoilla. Olen vaan niin maaninen raapija, että tosiaan kamalaa rikkoa rinnanpäät jo ennen ku vauva saapunut... Kiitos miimari-84 vinkistä, voisin koittaa tosiaankin tuota mainitsemaasi helosan-rasvaa vielä jo noita ilmakylpyjä josko helpottais kutinaa. Ja muuten, kun tarkkaan katson niin taitaa ollaakkin hieman kuivat nuo nännipihat... Tietenkin ihmetyttää, että miksi vasta nyt tällainen kiusallinen kutina, kun rinnat ovat kuitenkin kasvaneet jo kuukausia sitten. Ehkä se lähestyvä synnytys sitten saa näitä erilaisia oireita aikaiseksi. :)
Se tuo raskaus saa vaikka mitä ihmeitä aikaan! :D Mutta onneksi niistä selviää :D Kokeile ihmeessä,eihän siitä haittaakaan ole =)
 

Yhteistyössä