Naisen ikä ja hiusten pituus

  • Viestiketjun aloittaja pitkästynyt
  • Ensimmäinen viesti
pitkästynyt
Ajoittain törmään kommenttiin, jossa nainen puhuu itsestään ja toteaa "ei tämän ikäiselle naiselle enää mitkän saparot sovi, joten leikasin hiukseni". Näillä naisillä on kaikilla se kuuluisa kananp*-kampaus, mutta ikä vaihtelee kahdeksastatoista viiteenkymppiin. Kysessä lienee siis enemmänkin elämänvaihe ei niinkään ikä.

Mikähän tuo elämänvaihe sitten on, jolloin hiukset on leikattava niskan paljastaviksi ja ilmaistava joka käänteessä paheksuntaa kaikkia ikätovereitaan kohtaa jotka eivät tee samaa temppua?
Ja "totuushan" on että muita kampausvaihtoehtoja ei ole kuin söpötsaparot ja kananpyllyleikkaus.
 
Muistelen leikkauttaneeni lyhyiksi silloin kun olin synnyttänyt ja alkoi sen jälkeen hiuksia lähtemään mahdottomasti ja muutenkin hiukset eivät olleet mielestäni hyvässä kunnossa.
Mulla on ollut jo pitkään lyhyet ja en usko että enää pidemmiksi annan kasvaa; ainakaan lähitulevaisuudessa. Mitään kananpyllymallia mulla ei ole ikinä ollut eikä tule. Paljon on muitakin vaihtoehtoja=)
Minulle on aivan sama onko jollakin pitkät tai lyhyet.Jokainen valitsee oman hiustyylinsä.
 
Samaa mieltä
Olen huomannut saman ja toivon todella, että en ikinä itse joudu kohtaamaan tätä kananperse-vaihetta :D. Se nimittäin pukee todella_harvaa.

Itse kysyin asiaa äidiltäni, sillä hänelle sopisi huomattavasti paremmin esimerkiksi polkkamittainen kuin aivan lyhyeksi kynitty. HÄn totesi, että siinä vaiheessa kun kaikki muu tuntuu valuvan alaspäin on kivaa, että edes tukka sojottaa ylös.

Eli siinä varmaankin perusajatus :D.

Mutta tuohon "vanhemmalle naiselle ei sovi kuin aivan lyhyeksi kynitty" törmään lähinnä maaseudulla, jossa muuten harrastetaan myös sitä jäätävää tehostevärjäilyä – laitetaan esimerkiksi alta kaikki hiukset tummalla, päältä vaalealla tai sinisä raitoja tmvs. hieman iäkkäämpienkin naisten keskuudessa. Harvinaisen juntti tukkamali :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä;28334431:
Olen huomannut saman ja toivon todella, että en ikinä itse joudu kohtaamaan tätä kananperse-vaihetta :D. Se nimittäin pukee todella_harvaa.

Itse kysyin asiaa äidiltäni, sillä hänelle sopisi huomattavasti paremmin esimerkiksi polkkamittainen kuin aivan lyhyeksi kynitty. HÄn totesi, että siinä vaiheessa kun kaikki muu tuntuu valuvan alaspäin on kivaa, että edes tukka sojottaa ylös.

Eli siinä varmaankin perusajatus :D.

Mutta tuohon "vanhemmalle naiselle ei sovi kuin aivan lyhyeksi kynitty" törmään lähinnä maaseudulla, jossa muuten harrastetaan myös sitä jäätävää tehostevärjäilyä – laitetaan esimerkiksi alta kaikki hiukset tummalla, päältä vaalealla tai sinisä raitoja tmvs. hieman iäkkäämpienkin naisten keskuudessa. Harvinaisen juntti tukkamali :D
Kyllä noita samanlaisia näkyy kaupungissakin:D
 
"Jkl"
No laittakaapas nyt tänne se pitkä tai pitempibtukamalli joka mukavasti nuorentaa tälläista varttia vaille viiskymppistä, pitkänaanaista, roikkuvaposkista ja leukaista tätsyä? Voin sit ottaa kuvan mukaan seuraavalle kampaamokrikalle ja ottaa pidennyksen, värin ja leikkauksen sen mukaan.
 
"Vieras"
En viihdy lyhyessä, muutaman kerran olen kokeillut. Tukka on joko puolipitkä tai vähän pidempi. Joskus hulluttelen ja leikkautan ilmavan polkkatukan. Ikää on 45 vuotta. Läpivärjäys tai raidat.
 
"Jkl"
Ja mä koen kyllä paljaan niskan seksikkääksi, sekä naisilla että miehillä, vaikkakin ei läheskään kaikilla. Pitkät hiukset toimittaa ikäänkuin huivin virkaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä;28334431:
jossa muuten harrastetaan myös sitä jäätävää tehostevärjäilyä – laitetaan esimerkiksi alta kaikki hiukset tummalla, päältä vaalealla tai sinisä raitoja tmvs. hieman iäkkäämpienkin naisten keskuudessa. Harvinaisen juntti tukkamali :D
Tätä tyyliä mies on jaksanut meidän mökkipaikkakunnalla nauraa! On kuulemma sellainen maalisutiläppäisy. :D
 
Vietad
[QUOTE="Jkl";28334460]No laittakaapas nyt tänne se pitkä tai pitempibtukamalli joka mukavasti nuorentaa tälläista varttia vaille viiskymppistä, pitkänaanaista, roikkuvaposkista ja leukaista tätsyä? Voin sit ottaa kuvan mukaan seuraavalle kampaamokrikalle ja ottaa pidennyksen, värin ja leikkauksen sen mukaan.[/QUOTE]

Jennifer Anishtonin Frendeissä käyttämä kerrostettu ja raidoitettu malli on kaunis ja ilmava ja sopii kaiken ikäisille. Kokeilepa sitä.
 
Nuoruus meni, tukka jäi
[QUOTE="Jkl";28334460]No laittakaapas nyt tänne se pitkä tai pitempibtukamalli joka mukavasti nuorentaa tälläista varttia vaille viiskymppistä, pitkänaanaista, roikkuvaposkista ja leukaista tätsyä? Voin sit ottaa kuvan mukaan seuraavalle kampaamokrikalle ja ottaa pidennyksen, värin ja leikkauksen sen mukaan.[/QUOTE]

Mikään tukka ei sinua nuorenna, kaikkein vähiten se riemunkirjavaksi värjätty kananpylly. Sori vaan. Mutta nuttura näyttää hyvältä viisikymppiselläkin, jos omaa tukkaa riittää.
 
"Patjarikko"
Riippuu kait se naamasta, naisen koosta ja muustakin mikä sopii ja ei. Ei pitkän tukan tarvii olla alaselkään tai edes lapaluihin. Pitkä voi olla kiva jos se on vähän polkkatukkaa pidempi mutta kivasti kerrostaen leikattu nippanappa olkapäille ulottuva, saa tarvittaessa kiinni. Mutta sit taas pienelle ja sirolle naiselle voi olla ihan lyhytkin tosi kaunis.
Pahin on musta pullukka tahi romuluinen nainen tai muuten iso naamainen nainen jolla on sellanen "miesten malli" päässä. Kamalaa.
 
Legendaa?
No olen 40 ja hiukset hartioiden alle. Enkä ole ikinä kuullut yhtään keneltäkään että se pitäisi lyhyeksi leikata; sellainen "kananpersetukka" mulla oli parikymppisenä. Enemmän se on hiuslaadusta ja muusta tyylistä kiinni kuin iästä, mun mielestä.
 
Nuoruus meni, tukka jäi
[QUOTE="Jkl";28334475]Ja mä koen kyllä paljaan niskan seksikkääksi, sekä naisilla että miehillä, vaikkakin ei läheskään kaikilla. Pitkät hiukset toimittaa ikäänkuin huivin virkaa.[/QUOTE]

Onneksi ne pitkät hiukset saa ylös :)
 
"Hanna"
mä olen 29v ja mulla on yli puolen selän hiukset. En ole aatellut leikata lyhyeksi jollei nämä paksut hiukset jostain syystä ohene ihan hiirenhännäksi. Saparoita en oo käyttänyt ikin. :D

Veikkaan että yleisenä ilmiönä hiukset leikataan lyhyeksi lastenhankinnan jälkeen, monestakin syystä. Monella naisella ohenee hiukset pysyvästi imetyksen jälkeen (itsellä ei onneksi muuta kuin väliaikaisesti), pikkulasten kanssa pitkät hiukset voi olla vaikeat (itsekin leikkasin polkkatukan poikani ollessa vauva), ja lihomisen myötä lyhyt hiusmalli hoikistaa kasvoja helposti. Samoin lyhyemmät hiukset on helpompi hoitaa, ja äideillä tunnetusti on vähemmän omaa aikaa.
 
pitkästynyt
[QUOTE="Jkl";28334460]No laittakaapas nyt tänne se pitkä tai pitempibtukamalli joka mukavasti nuorentaa tälläista varttia vaille viiskymppistä, pitkänaanaista, roikkuvaposkista ja leukaista tätsyä? Voin sit ottaa kuvan mukaan seuraavalle kampaamokrikalle ja ottaa pidennyksen, värin ja leikkauksen sen mukaan.[/QUOTE]

Eiköhän tuolla ole kampaamoissa paksut pinot tukkalehtiä, joissa on tuhansia erilaisia kampaus- ja leikausmalleja.
Se mitä tässä protestoin on tuo ehdoton mustavalkoinen ajatusmalli, joka noilla naisilla on. Siis ajatus, että koska hän itse ei tunne oloaan kotoisaksi jossain tietyssä kampauksessa ei voi kukaan muukaan viihtyä joten muut kampaukset pitäisi suunnilleen julistaa laittomiksi.

Juu meillä täällä maalla Jyväskylässä on runsaasti viis-kuuskymppisiä naisia joilla on räikeämpi tukka kuin keskiverto punkkarilla. Kirjastolakin pörrää yksi vanhempi nainen jolla on sammalenvihreä tukka. Yleisin piristäväksi koettu väri kypsemmillä naisilla lienee se kirsikanpunainen.
 
Keittiönoita
Ei kai se ikää katso. Siskoni on jo 58 v ja edelleen hänellä on pitkät hiukset. Mä olen 51 v ja pätkäisin pitkät hiukseni lyhyemmiksi viime syksynä. Miksi pätkäisin? Koska pidin hiuksiani lähes aina sykerölle niskaan vedettynä. Ja sen keran, kun hiukseni olivat auki, ne näyttivät roikkuvan kilpaa poskieni kanssa. Kananpersetukkaa mulla ei vieläkään ole, mutta aiemmista ennakkoluuloistani huolimatta viihdyn tässä lyhyemmässä paljon paremmin kuin aiemmin pitkässä.
 
määä
Sääliksi käy ne hiirenhäntäiset, joiden ohut kuiva luiru vetää roikkuvia poskia entistä alemmas, ja huonontunut ryhti ja lyhentynyt kaula yhdessä hartioille valuvan tukan kanssa saa hahmon näyttämään varsinkin takaapäin oudolta kolmiopäiseltä menninkäiseltä. Mutta ei vaan anna periksi ja leikkauta sitä lyhyttä...
 
mun ikä on hmmm, 30-40v välillä :D
ja mulla suorat, lapaluihin asti olevat hiukset
joskus olen miettinyt jos leikkauttaisin lyhyemmät mutta en ole keksinyt kivaa mallia
hiukseni ovat liukkaat, sileät ja aivan suorat eikä taivu mihinkään




tässä voisi olla kivat mutta menisi mulla aivan lättänästi
 
heh heh
Roikkuvaa naamaa vasta korostaakin lyhyt, kynitty tukka, joka paljastaa karusti koko kasvot!! Lyhyet hiusket eivät käy kuin siroille ja todella kauniille kasvoille, koska ne eivät anna mitään anteeksi!
 

Yhteistyössä