Naisen ikä ja hiusten pituus

  • Viestiketjun aloittaja pitkästynyt
  • Ensimmäinen viesti
Kun täytin 40, niin sen jälkeen olen antanut hiusten kasvaa. Ovat nyt vähän hartioiden alapuolelle. Lisäksi hiukseni ovat luonnonkiharat. Moni on sanonut, että pitkät hiukset sopivat mulle paremmin kuin lyhyet, joissa viihdyin elämäni ekat 40v =)
 
Minä aloin kasvattaa hiuksia sen jälkeen kun vähän vailla 2 v. sitten leikkuutin sellaisen lyhyen polkan joka oli niskasta lyhyempi. Mielestäni lyhyet hiukset vanhentavat minua, ja ihan kaikki tutut sanovat samaa, ja täälläkin se on todettu moneen, moneen kertaan.

Nyt on hiukset 39 cm pitkät, ajattelin että 40 cm pidemmiksi en kasvata vaan pidän siinä mitassa, koska hiukseni eivät ole kauhean paksut, siitä pidempinä alkavat näyttää jo liian ohuilta. Hankin vähän aikaa sitten 40 cm klipsipidennykset joita käytän kun on joku meno tms., en arkena.

Viihdyn tämän pituisissa hiuksissa todella hyvin, ja jotenkin tunnen oloni naiselliseksi vaikka naama vanhenee päivä päivältä. :D

Ikää on paria kuukautta vailla 41 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
määä
Nämäkin naiset varttia vaille nelikymppisiä ja pitkät hiuket passaa mainiosti.
No ei varttia vaille nelikymppisellä, eikä noilla ehkä myöhemminkään, vielä roiku leukaperät. Meistä useimmat ei vaan ole Angelinoja, eikä varsinkaan varustettu hänen hiuslaadullaan. Toki en tiedä onko noilla ensinkään omia ne pitkät hiukset nykyään...
Saati että moni meistä näkee ehkä jotain tärkeämpääkin elämässään kuin kuluttaa sitä aikaa sen olemattoman tukan vaalimiseen ja tupeeraamiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28335274:
No ei varttia vaille nelikymppisellä, eikä noilla ehkä myöhemminkään, vielä roiku leukaperät. Meistä useimmat ei vaan ole Angelinoja, eikä varsinkaan varustettu hänen hiuslaadullaan. Toki en tiedä onko noilla ensinkään omia ne pitkät hiukset nykyään...
Saati että moni meistä näkee ehkä jotain tärkeämpääkin elämässään kuin kuluttaa sitä aikaa sen olemattoman tukan vaalimiseen ja tupeeraamiseen.

No lähinnä nyt meinasin sitä että pitkät hiukset sopii kyllä useammalle, ne vaan halutaan kyniä ihan lyhyeksi jostain syystä.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Lady Gardenea
Mulla on ollut lyhyet hiukset joitakin kertoja. Aina palaan pitkiin hiuksiin. Nyt on ollut pitkä hiukset pidemmän aikaa. Olen 42v. Ehkä eläkkeellä viihdyn lyhyissä hiuksissa.
 
Musta Winona Ryder on kauniimpi lyhyellä tukalla. Sillä on niin täydellisen siro pään muoto ja pienet, kauniit korvat.

Joku kommentoi, että treenatessa lyhyt tukka on helppo. Itse olen todennut, että pitkä tukka on se kaikkein helpoin: sen saa kiinni ja nopeasti nutturalle/siistiksi työhön, ja kotioloissa lenkille/siivoukseen ym. helposti niskaan ponnarille tai jollekin sutturalle.

mun kokemuksen mukaan lyhyt tukka tulee tosi kalliiksi. Mulla lasten syntymien jälkeen on irronnut hirveesti aina tukkaa, ja olen kyninyt ihan siiliksi synnytysten jälkeen. No, jotta se tukka olisi edes jotenkin siedettävä, on käytävä parturissa kolmen viikon välein tasaamassa korvalliset ja niskaraja. Tällä pitkällä tukalla riittää puolen vuoden välein tai harvemminkin, jos ei laita värejä. Ja pitkää tukkaa voi aina ns. tekohengittää: jos latvat ovat vaikka huonot, saa tukan kiinni helposti 20 sekunnissa. Mutta ylikasvaneen, lyhyen tukan ylläpito on kurjaa. Muista elävästi ne kasvatusvaiheet, kun on sellainen ei-lyhyt ja ei-pitkä välimallin pituus tukassa, joka ei koskaan näytä hyvältä eikä ole aikaa sitä laittaa.
 
"hallittu kaaos"
Mulla on kananperse n. kerran vuodessa ja siitä kasvattelen aina pitkät, kunnes taas kyllästyn ja leikkaan kananperseen :) enkä valita etteikö pitkätkin sopisi...
 
Roikkuvaa naamaa vasta korostaakin lyhyt, kynitty tukka, joka paljastaa karusti koko kasvot!! Lyhyet hiusket eivät käy kuin siroille ja todella kauniille kasvoille, koska ne eivät anna mitään anteeksi!
Mää olen onneksi näin 39v iässä antanut naamalleni anteeksi, niin mun hiusten ei enää tarvi :)

Tuo on mulle kyllä ihan uutta että lyhythiuksiset väittää et kaikilla muillaki pitäis olla. Aika monella kaverillanikin on lyhyet hiukset, eikä me koskaan kokoonnuta solvaamaan niitä kavereista joilla on pitkät hiukset :D
 
no tuota
Täällä nelikymppinen ja pitkätukkainen. Eikä ole mikään rotanhäntä vaan hyväkuntoinen kunnon puuhka :D

Mulle on yks lysti mitä mieltä muut on, ja miten mun naama missäkin iässä roikkuu, hiukset ehkä parasta minussa ja tykkään pitää sitä ponnarilla, letillä, sykeröllä ja tietenkin aukikin. Muista viis :D
 
Ihan sama
Minusta hiuslaatu sanelee pitkälti myös hiusten pituuden. Jos on sattunut saamaan tyypillisen suomalaisen, hennon ja lasimaisen "vauvanhius" laadun, ei se ole hyvännäköinen väkisin pitkäksi kasvatettuna. Latva on ihan ohut liru, vaikka kuinka hoitaisi. Puolipitkä tai just lapaluihin riittää.

Jos on hullun paksut, kiiltävät ja kovasti kasvavat, mikäs siinä vaikka peppuun asti kasvattaessa. Lyhytkin voi olla kaunis, jos on esim. sellainen takaa lyhyempi ja sivuilta pidempi pitkähkö polkka. Varsinkin sironiskaiselle passaa oikein hyvin. Kynitty parin sentin rekkalesbohius ei ole minunkaan makuuni.

Terkuin kohta 36 vee, pitkähköhiuksinen, joka yrittää kovasti pitää tästä pituudesta kiinni, vaikka hiukset ovatkin harmittavan hitaasti kasvavat, kuivat ja ohuehkot...
 
"nelikymppinen"
[QUOTE="nelikymppinen";28335510]

tuollasilla mennään[/QUOTE]

Miltäs näyttää, pitäisikö leikata lyhyeksi? Kasvonihan ovat tuossa käsitellyt, mutta ei niissä mitään kamalan roikkuvaa ole oikeastikaan ;)
 
määä
[QUOTE="nelikymppinen";28335643]Miltäs näyttää, pitäisikö leikata lyhyeksi? Kasvonihan ovat tuossa käsitellyt, mutta ei niissä mitään kamalan roikkuvaa ole oikeastikaan ;)[/QUOTE]
Aika ohutta liurua näyttää olevan, ilmeisesti ei pidemmäksi enää kasvakaan, ylikasvaneet ohenneet latvukset eivät ketään kaunista. Mutta omapa on asiasi.
 

Yhteistyössä