Napsahti 10 päivän sairausloma :O

Niin ja ihmisten elämän kriiseistä. Ei ne kriisit aina oo jotaki tyyliin lähellä kuolemaa. Kyllä siihen vaikuttaa seki miten kukin asiat kokee, jotkut on herkempiä ja seurustelusuhteen loppuminen voi olla todellinen kriisi. Toki sopii miettiä, että onko taustalla tiedostamatonta henkistä pahoonvointia ja se ero on sitte se viimeenen pisara. Siis ku elämäs on voinu olla asioota huonosti jo muutenki ja sitte joku eroa pienempiki asia voi olla se viimeenen niitti.

En mun mielestä voi yksoikoosesti lähtiä vähättelemään toisten kriisejä tai neuvomaan tapoja miten siitä selviää. Asiat riippuu ihmisestä ja hänen luonteestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"vieras."
[QUOTE="vieras.";29822032]

Miten et tiedä sitten että lääkeaine alkaa vaikuttaa neljässä tunnissa sen ottamisesta ja kun pms:n aikana serotoniini tasot laskevat huomattavasti, niin cipralex tasaa sen eli nostaa normaalille tasolle. Jos et todella ole kuullut mielialalääkkeen käytöstä kuukautisten aikana niin googlaa vaikka.
Masennuksen hoito › Selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät käytetyimpiä masennuslääkkeitä | Masennusinfo

SSRI-lääkkeiden vaikutus voi alkaa viikon tai kahden kuluessa, mutta vaikutusta voi joutua odottamaan pidempäänkin
 
"laalaa"
Masennuksen hoito › Selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät käytetyimpiä masennuslääkkeitä | Masennusinfo

SSRI-lääkkeiden vaikutus voi alkaa viikon tai kahden kuluessa, mutta vaikutusta voi joutua odottamaan pidempäänkin
Masennuksen hoidossa näin onkin, mutta kun luet tuon laittamani linkin, niin toteat, että niitä voi siis käyttää eri tarkoituksissa eri tavalla.

En ole ap eikä minulla ole asiasta kokemusta, mutta ärsyttää kun joku jankkaa samaa asiaa vaivautumatta ottamaan edes selvää.
 
kemsu
ssri lääkkeitä syödään koko ajan, eihän ne edes ala vaikuttamaan kun vasta kahden viikon käytön jälkeen ja sitten se lopetuskin pitää tehdä asteittain
Lääkkeiden vaikutus on hyvin yksilöllistä. Samoin niiden pois jättäminenkin. Minä saatoin jättää tuosta vaan yhdenkin mielialalääkkeen pois (se muuten oli Cipralex), ei tarvinnut mitään asteittain vähentämisiä. Ne vaikutukset on niin yksilöllisiä että mikä sopii yhdelle, ei ehkä alkuunkaan sovi jollekin toiselle. Miten ihmiset ei tuota tajua...
 
Masennuksen hoito › Selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät käytetyimpiä masennuslääkkeitä | Masennusinfo

SSRI-lääkkeiden vaikutus voi alkaa viikon tai kahden kuluessa, mutta vaikutusta voi joutua odottamaan pidempäänkin
Kyllä mä tiedän, että MASENNUKSEN lääkehoitoon käytetään erilaisia mielialalääkkeitä ja usein annosta nostetaan aika suureksikin. Pms-oireiden täsmähoitoon kuitenkin syödään erittäin hyvin tuloksin niitä myös. Oletko nainen? Miten et ymmärrä naishormoonin vähenemisen elimistössä vaikuttavan naisen mielialaan myös ja täten sitä voidaan lääketieteen avulla hoitaa?
 
vierasa
Mutta jos ihminen itkee töis ja on romahtamispistees niin kyllä silloon jäädään sairaslomalle. Ei sovi varsinkaa lastensuojelun työntekijälle sellaanen, että työntekijä romahtamispistees.

Ei se työ aina auta kriisitilantees. Jos mulla on elämäs vaikiaa, niin kyllä se työ rasittaa elämää lisää ku oikiasti kaipaas sitä hengähdystaukoa, edes pientä sellaasta.
Mutta mihin se raja vedetään? Katson kuitenkin asiaa myös työnantajan, kollegoiden ja yhteiskunnan näkökulmasta. Pitäisikö kissan kuoleman takia saada sairaslomaa? Ystävyyssuhteen katkeamisen vuoksi? Harrastusjoukkueen finaalista tippumisen vuoksi? Idolin kuoleman vuoksi? Pettymykset ja ikävät asiatkin ovat kuitenkin vain osa elämää ja ei niiden takia voi aina pysäyttää kaikkea muuta elämässä.
 
Ja toisaalta sitä järjestystä elämälle ei masentunut saa ilman ulkopuolista apua ja mahdollista lääkitystä.
Ei kykene vain yhtäkkiä päättämään, että jätänpäs päihteet ja uniongelmat, saati toteuttamaan päätöstään.
Elämänmuutos lähtee itsestä, ei ulkopuolelta. Toki apu on hyvä asia, mutta jos et ymmärrä muuttaa elintapojasi mikään määrä apua riitä.
 
"vvieras"
Meillä on maailman parhaat lääkärit jotka ajattelee ihmistä kokonaisuutena ja he ajattelee siinä ainoastaan ihmistä eikä työnantajaa.
Oletko ihan oikeasti naiivi ja luulet, että kaikki lääkärit SUomessa ajattelee samalla tavalla? Itse olin oikeasti sairastunut kesälomalla, mutta sairaslomaa ei tullut. Menesin siinä sit koko kesäloman. Tämä siksi, että toimitusjohtaja oli valittanut lääkärille, että työpaikan ihmiset pitävät liikaa sairaslomaa. Itse en ollut pitänyt kertaakaan.
 

Yhteistyössä