Naurattaa sellaiset, jotka väittävät, että kenelle tahansa voi tulla yllätysvieraita!!

  • Viestiketjun aloittaja heh
  • Ensimmäinen viesti
Mulla ois tämä vuosi pilalla jos joku yllättäis vierailullaan. Ennen muinoinhan se oli ihan yleinen käytäntö että kurvattiin pihaan mitään kyselemättä. Toista se on nyt kännyköiden kanssa. Mitään ei voi tehdä ennenku on puhelimella homma varmistettu...mutta hyvä näin!
 
vieras
Juu, voi tulla...ovikelloa turhaan rimputtamaan. En avaa ovea kenellekään, joka ei ole tuloansa varmistanut etukäteen puhelinsoitolla tai tekstarilla. Meidän oven takana on käynyt kääntymässä mm. kaukaa tulleita sukulaisia, kun eivät osanneet asianmukaisesti ilmoitella tulostaan etukäteen. En vaan yksinkertaisesti avaa ovea, enkä vastaa puhelimeen jos yrittävät oven takaa soitella. Mä tykkään siivota ja leipoa vieraille, sekaiseen huusholliin ei ole vierailla asiaa. Haluan myös olla tietyssä fiiliksessä, jotta jaksan seurustella vieraiden kanssa.
 
Me vissiin asutaan aika maalla, täällä vielä melko normaalia, että tullaan oven taakse katsomaan, ollaanko kotona ja tullaan vaan. Joskus ehkä joku soittaa, että olis tulossa, saaks meiltä kahvia. :)
 
vieras
No siinähän väittää, tällä palstalla nyt muutenkin väitetään vähän mitä sattuu. Saa meille yllätysvieraita tulla, mutta eivät sisään pääse. Siinähän käyvät soittelemassa ovikelloa jos siltä tuntuu. En minäkään odota pääseväni ilmoittamatta toisten luo kylään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mölököllimalli:
Mulla ois tämä vuosi pilalla jos joku yllättäis vierailullaan. Ennen muinoinhan se oli ihan yleinen käytäntö että kurvattiin pihaan mitään kyselemättä. Toista se on nyt kännyköiden kanssa. Mitään ei voi tehdä ennenku on puhelimella homma varmistettu...mutta hyvä näin!
samaa mieltä. On täys työ siinä että saa organisoitua päivät niin että ehtii tekemään kaiken niinä muutamina vapaina tunteina mitä päivässä on, käydä siellä ja täällä ja hoitaa asiat jne, ja just kun oot työpäivän, kotitöiden ja siivouksen jälkeen lösähtänyt sohvalle ja raavit takapuolta nautinnollisesti niin ovikello pärähtää.....
 
vieras
Just viime viikonloppuna tuli miehen maalaiskaverit ilmottamatta kylään. Ite makasin menkkojen takia taju kankaalla makkarissa. Ehkä maailman pahin aika iskeytyä kylään. Ja en, en mennyt edes moikkaamaan. Olis oksu saattanu lentää vieraiden päälle.

Ah, mikä ihana emäntä!
 
Kyllä meille saa tulla - meillä ei oo ovi lukossa kun yöaikana.
Se on sit ihan eriasia, että onko mulla tarjottavaa... ja pääseekö meidän eteisen läpi peremmälle kompastumatta kenkävuoreen... puhtaanpyykin vuoresta puhumattakaan, jos mulla on pyykkihuolto kesken.
 
Täysi peesi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, voi tulla...ovikelloa turhaan rimputtamaan. En avaa ovea kenellekään, joka ei ole tuloansa varmistanut etukäteen puhelinsoitolla tai tekstarilla. Meidän oven takana on käynyt kääntymässä mm. kaukaa tulleita sukulaisia, kun eivät osanneet asianmukaisesti ilmoitella tulostaan etukäteen. En vaan yksinkertaisesti avaa ovea, enkä vastaa puhelimeen jos yrittävät oven takaa soitella. Mä tykkään siivota ja leipoa vieraille, sekaiseen huusholliin ei ole vierailla asiaa. Haluan myös olla tietyssä fiiliksessä, jotta jaksan seurustella vieraiden kanssa.
Täysi peesi tähän... Saatan joskus oven avata mutta mun on tosi vaikea olla näyttämättä siitä että ei ole toivottuja yllätyskäynnille...
 
vieras
Meille voi tupsahtaa ovelle, osaan kyllä sanoa jos juuri nyt ei sovi.

Jos sopii niin kahvia saa aina, tarjottavat voi olla vähissä ja pölyä olla mutta itsehän tulivat varoittamatta :D
 
vieras
Voi peese, että pystyiskin olemaan avaamatta ovea, mutta ei. Appivanhemmat tulee miten sattuu, aina ilmoittamatta. Kerran oli sunnuntaiaamu, varmaan kello puol 9, lapset katsoi telkkarista lastenohjelmia ja me makkarissa vielä makoiltiin.
Monen monta kertaa ovat tulleet kun ollaan oltu lähdössä jonnekin tai just töistä kiirehditty kotiin, ruoka tehty kiireellä ja astiat korjaamatta istuttu tosi uupuneina, että sais pari minuuttia levätä, niin ei.
Maalta kun ovat niin ei mene jakeluun, ettei tykätä yllätysvieraista, enkä kehtaa suoraan sanoa.
 

Yhteistyössä