Naurattaa sellaiset, jotka väittävät, että kenelle tahansa voi tulla yllätysvieraita!!

  • Viestiketjun aloittaja heh
  • Ensimmäinen viesti
Meillä oli viikko sitten viimeksi yllätysvieraita. Toivat syömiset tullessaan ja oli kivaa :D Harvoin noita näin kännykkäaikana tulee. Kaikki on aina niin suunniteltua, ettei oikein leppoisasti voi ketään nähdä. En mäkään aina tykkää yllätysvieraista, mutta kyllä mä oven avaan ja yritän päästä fiilikseen. Sittenpähän on pyykkiä ja kädet täynnä puuhaa, mutta jos yllätyksiä tekee, pitää myös kestää :)
 
j
Mikä tahansa väite, jossa sanotaan että "kaikki" tai "kukaan" on huvittava, jos sen sanoo tosissaan.

Meille saa tulla yllättäen soittamaan ovikelloa ja päästämme kyllä sisään. Piristäväähän se on.
 
Rollolainen
meille useinkin tulee yllätysvieraita. Kuten mihen veli ja sen poika. Eikä haittaa jos anoppikin joskus tulis yllätysvierailulle.
Mun ei tarvii hävetä, vaika tulevatkin, meilä ei ikinä ole NIIN likaista ja toki ymmärtää anoppikin sen että neljä lasta sotkee enemmän kuin he kaksistaan.
 
näin ajattelen
No minusta olisi ihanaa jos tulisi yllätysvieraita, jos asuisin siinä maalaisyhteisössä, kuten ennen,jossa kaikki sukulaiset ja ystävät ja tutut asuvat lähellä. Olisi kiva vain pistäytyä hetki jossakin naapurissa itsekin ja toisaalta olisi kiva jos joku tulisi vain hetkeksi rupattelemaan.

Mutta kun asun kaukana sukulaisista ja ystävistä, niin vierailut ylipäänsä, olivat ne sitten ylläreitä tai ei, ovat kauhean raskaita. Kaikki olisivat änkeämässä itseään yökylään tai eivät tule ollenkaan.Jopa varakkaat vanhemmat ihmiset eivät osaa mennä hotelliin. Meillä ei ole mitenkään iso talo ja paljon tilaa, ei ollenkaan. Juuri omiksi tarlpeiksi. Ei vierashuonetta, pelkkä pieni tupakeittiö ym. joten on ankeaa olla koko ajan kiinni vieraissa joita näkee todella harvoin.

Yllätysvieraat olisivat ihania jos he pistäytyisivät hetken kuten ennen naapurit maalla. Mutta jos jäädään yökylään ja ruokapöytään, he ovat todellinen rasite taloudelle ja voimavaroille. Varsinkin jos oletetaan että vain ne kestitsevät, ketkä ovat itse muuttaneet pois, mutta toisinpäin kutsuja ei tule.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja näin ajattelen:
Yllätysvieraat olisivat ihania jos he pistäytyisivät hetken kuten ennen naapurit maalla. Mutta jos jäädään yökylään ja ruokapöytään, he ovat todellinen rasite taloudelle ja voimavaroille. Varsinkin jos oletetaan että vain ne kestitsevät, ketkä ovat itse muuttaneet pois, mutta toisinpäin kutsuja ei tule.
Yllätysvieraita ei kutsuta. Miksi itse et mene yllätysvierailulle?
 
muija
täälä maalla yllätys vieraita tulaa mutta meille saa tulla. mulla on aina pakasteessa leivottuna ainakin pullaa. minusta se on joskus tosi piristävääkin kun tulla tupsahtaa joku.
 
Kyllä meille tulee aina välillä yllätysvieraita, välillä ärsyttää, välillä ei. Mutta aina on pakkasessa täytepatonkeja ja jotain pullaa. Keksejä löytyy aina hätävaralle kaapista. Oli yllätysvieras tai ei, niin aina saa kahvia ja pullaa. :D
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja muija:
täälä maalla yllätys vieraita tulaa mutta meille saa tulla. mulla on aina pakasteessa leivottuna ainakin pullaa. minusta se on joskus tosi piristävääkin kun tulla tupsahtaa joku.
meidän yllätysvieraat ei edes vaadi yleensä tarjotavaa, mutta keksejä meiltä löytyy melkein aina tarjottavaskis. Joskus anoppi tuo pullapitkon mukanaan vaikka ei edes syö siitä palastaakan.
Meidän vieraat useimmiten haluaa vaan sen kahvin-ilman pullaa. miehen veli kun saatta juoda kyläilyaikanaa 5-6 motillista kahvia.
 
näin ajattelen
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja näin ajattelen:
Yllätysvieraat olisivat ihania jos he pistäytyisivät hetken kuten ennen naapurit maalla. Mutta jos jäädään yökylään ja ruokapöytään, he ovat todellinen rasite taloudelle ja voimavaroille. Varsinkin jos oletetaan että vain ne kestitsevät, ketkä ovat itse muuttaneet pois, mutta toisinpäin kutsuja ei tule.
Yllätysvieraita ei kutsuta. Miksi itse et mene yllätysvierailulle?
juu, no itse puhuin vierailuista ylipäänsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille voi tupsahtaa ovelle, osaan kyllä sanoa jos juuri nyt ei sovi.

Jos sopii niin kahvia saa aina, tarjottavat voi olla vähissä ja pölyä olla mutta itsehän tulivat varoittamatta :D
Jos meillä on pyykkipäivä tai siivous kesken jota ei voi siirtää, kerron kyllä sen ja vieraat saavat itse valita huutelevatko kuulumiset imurin äänen läpi, kylppäriin tms. Jos voi siirtää niin siirrän sitten hommia.

Mutta jos en ole yhtään seurustelutuulella, sanon senkin suoraan ja sovitaan yhdessä siinä samantien parempi aika (tai ottavat riskin että käy taas samalla lailla) Tosin porukka tietää että jos töissä on ollut kaaospäivä ja kerron sen heti alussa, meille ei kannata tulla :saint:
 
näin ajattelen
Sen olen huomannut että tosi vähn käy sellaisillakaan vieraita, tai yllätysvieraita nykyään, joilla suku asuu lähellä. ja eivät ole muuttaneet kauas muista.
esim. anoppilassa tosi harvoin käy ketään paitsi omat lapset, vaikka sukulaiset asuvat samassa läänissä kaikki ja heitä on paljon.

jos nyt saisin palata takaiisn, kutsuisin paljon ihmisiä kylään jos asuisin vielä lähellä sukua ja ystäviä. sen tekisin toisin.
 

Yhteistyössä