Negatiiviset kokemukset eri ehkäisyistä tänne!

  • Viestiketjun aloittaja "Tutkija"
  • Ensimmäinen viesti
Ei enää!
Ehkäisyruiske aiheutti koko kolmen kuukauden jonkinasteisen vuodon. Välillä runsaampaa, välillä tuhruvuotoa, mutta joka päivä jotakin. Ehkäisihän se, kun ei huvittanut tuhruspermalla sotkea lakanoita.. :D
 
Hyi.
Minipillerit(cerazette). Jatkuvat kuukautiset, järkyttävän runsas vuoto. Eihän tollasta määrää verta jaksanut uskaltanut antaa itsensä vuotaa 3viikkoa pidempään. Lopetuksen jälkeen oli pitkään koko elimistö aivan sekaisin.
 
Hoh
Kondomi ärsyttää limakalvoja ihan hirveesti. Mikään kokeilemani yhdistelmäpilleri ei ole sopinut: tissit turpoaa, seksihalut menee ja pää ei kestä. Minipillereissä välivuotoa.
 
"mää"
Otin usemamman vuoden yasminia ja sinä aikana paiakt alkoi puutua tosi helposti ja nopeasti. Mainitsin lääkärille, muttei reagoinu mitenkään, niin ajattelin, että se oli vain sattumaa. Kesti hyvän aikaa sen jälkeen kun lopetin, mutta nyt ihan normaalisti.
 
Yhdistelmäpillerit: Halut totaalisen poissa ja mieliala herkässä jatkuvasti.
Minipillerit (cerazette): Vuodot 2vk välein, iho todella huonoon kuntoon, mielialat lähti sellaiseen liitoon ettei tosikaan ja normalisoituminen kesti kauan..
 
"nana"
ye-pillerit laukaisi aurallisen migreenin. Minipillereistä vuoto ja iho ongelmaa.

mutta mitä ihmettä te oikein käytätte ehkäisynä jos ei hormonit käy?? kondomit ärsyttää limakalvoja, itelläni nikkeli allergia ym esteitä kuparikierukalle. sterilisaatiokaan ei vielä moneen vuoteen vaihtoehtona.
 
[QUOTE="nana";23690157]ye-pillerit laukaisi aurallisen migreenin. Minipillereistä vuoto ja iho ongelmaa.

mutta mitä ihmettä te oikein käytätte ehkäisynä jos ei hormonit käy?? kondomit ärsyttää limakalvoja, itelläni nikkeli allergia ym esteitä kuparikierukalle. sterilisaatiokaan ei vielä moneen vuoteen vaihtoehtona.[/QUOTE]

Kumista siirryttiin hyvin valikoivaan kuminkäyttöön eli ns. varmoihin päiviin, eipä sinänsä ongelmaa koska mulla on tosi säännöllinen kierto, ei olisi mikään katastrofi tulla raskaaksi eikä olla kovin hedelmällisiä..
 
"vieras"
Minipillerit (en muista merkkiä) aiheutti menkat 2 viikon välein ja välissä tiputteluvuotoa. Ehkäisykapseli (en muista senkään nimeä) aiheutti jatkuvaa kipua käteen ja puudutti koko vasemman käden. E-pillerit (mercilon) lihotti 35 kiloa (mistä onneksi pääsin vuosien päästä eroon).
 
GG.
mä toivon että mun hedelmällisyys katoais sormia napsauttamalla. lapsiluku täynnä. itse pelkään kaikkea sairaalaan, kipuun ym toimenpiteitä niin paljon etten missään nimessä vois ajatella meneväni esim sterilisaatioon tai johonkin kierukan asennukseen. vaikka kuinka joku sanois että ei ole paha ei satu, se ei mun pelkoon mitään auta. mun mielestä se olis miehen vuoro nyt, minä olen jo ne raskaudet ja synnytykset kärsinyt. mutta olkoot kokonaan sitten ilman seksiä.
 
"vieraana"
GG: Miehelle piuhojen katkaisu on todella helppo ja kivuton paikallispuudutuksessa tehtävä homma. Suosittelen. Toki miehet sitä jännittää, kun aroilla alueilla leikataan, mutta kaikki ovat jälkeenpäin sanoneet, että olipa helppo ja nopea homma ja suosittelevat kavereillekin. Turhaan jännittivät etukäteen.
 
Estradioli
Yhdistelmäpillerit vei hitaasti pitkässä käytössä seksihalut kokonaan, lisäksi oli limakalvot aina ihan kuivat senkin kerran miljoonasta kun mieli teki. En ikinä enää; kun lopetin ne, niin tuntui kuin olisi syntynyt uudestaan (vaikka sainkin hirveän aknen hetkeksi).
 
GG.
[QUOTE="vieraana";23690522]GG: Miehelle piuhojen katkaisu on todella helppo ja kivuton paikallispuudutuksessa tehtävä homma. Suosittelen. Toki miehet sitä jännittää, kun aroilla alueilla leikataan, mutta kaikki ovat jälkeenpäin sanoneet, että olipa helppo ja nopea homma ja suosittelevat kavereillekin. Turhaan jännittivät etukäteen.[/QUOTE]

mies ei vaan suostu. :( en tiedä oikein miksi... epäilen että hän kuitenkin haaveilee kolmannesta lapsesta... :(
 
tää
Rengas: 3 kk putkeen virtsatietulehdus. Limakalvot meni aivan ruvelle. Lisäksi kaikki kuviteltavissa olevat emätintulehdukset. Ei koskaan enää minulle hormonaalista ehkäisyä, niin kovat traumat tuosta ajasta jäi.
 

Yhteistyössä