* NELJÄTTÄ kuumeilevat huhti/touko 2012 *

Emo4x?: Mun ovistestejen ohjeessa on, et jos ei tiedä kierron pituutta niin kp 11 kannattaa alkaa testaileen ja testailee sitten min sen 5 pvää tai siihen asti et se plussa tulee :)

Hellu: Jännääjännääjännää!! :D Olispa se nyt sitten ihan vaan sitä itteään eikä mitään tyhmiä kierron sekoiluja. Pidän peukkuja! :heart:
 
Hellu täällä ollaan peukut pystyssä ja toivotaa parasta :heart:

Täällä on ollut eilen ja tänäänkin näyttäisi tulevan aivan mahtava ilma!! Pakko päästä kunnolla lenkkeilemään. Eilen oli "pika" lenkki, kun kaveri tuli yllättäin päivällä pikkaisen vauvansa kanssa kaffelle niin jopa pari juoksuaskelta tuli otettua ja tänään aamulla oli puntarissa positiivista katseltavaa, paino tipahti takaisin edes siedettävälle kymmenluvulle :D Nyt sai taas kunnon motivaation päälle, kuhan kelit suosisi ;)

En ole eläissäni tehnyt yhtään ainoata ovistestiä ja nyt mietinkin, että "pitäisikö" nyt oikein ostaa/tilata jostain, että näkisi lähteekö tuo kierto miten liikenteeseen :ashamed: Ja asiasta jatkaakseni niin nyt on kyllä lieviä ovisoloja... limamaisuus lisääntynyt selvästi munisten ja varsinkin vas.puolen jomotttelu/nipistely... (toim.huom kkm:ssa lääkäri totesi että oikealla keltarauhanen -> onko silloin oikean puoleisesta hedelmöittynyt??) Mutta nyt taas sitten uuteen / vanhaan ongelmaan, tein tänään (ei aamun eka pisu) nyt sitten TAAS testin ja siinä oli viiva vahvistunut??? :kieh: Miten tuo voi olla mahdollista? Olisiko ollut tuolla plussatestikuvien ketjussa, kun joku mainitsi että myös raskaustesti voisi reagoida ovikseen?! Voisiko olla sitä?

Olipas omanapainen taas, anteeksi :ashamed:
 
natusani: Joo, mä luin kans jostain täältä, et kumpikin testi reagois toisiinsa. Mullahan kävi niin siinä omassa km:ssä, et se raskaustesti oli se haalea plussa koko ajan ja ovistesti tummana plussana monta viikkoa. Toi on niin ahdistavaa kyllä.

(.) Mä en kans tiedä mistään mitään, tosiaan nyt kp 11 ja ovistestin aamulla tein. Ei vielä + mutta tummenemaan päin kyllä. + tiedän siitäkin, että se pärähtää lähes heti, tätä sai hetken odottaa. Mutta, se kuuluisa mutta.. Ennen km:ää oli ovis aina tosi kipeä mulle, nyt ei oo juurikaan mitään fyysysiä oireita :O. Et onkohan sitä vai eiköhän ole.. *huoh*
 
Kiitos, Äiti maa, informaatiosta! :)

Onko muilla kierukan poiston jälkeen ollut kuvottavaa oloa/ruokahaluttomuutta? Voiko liittyä siihen vai onkohan mahatauti iskemässä... jaiks. :x

natusani: olen kanssa kuullut/lukenut että raskaustesti voi reagoida ovikseen ja päinvastoin ovistesti voi reagoida raskauteen..
 
No niin minä "fiksu" :headwall: menin testaamaan. Oviksesta on nyt se 8 päivää ja kp 19/24-37. Sain testiajalla selvän "haamun" joka katosi testin kuivuttua. Aivan liian aikaistahan nyt on, mutta jotenkin tuo sai taas toiveet nousemaan. :heart:

Nyt sitten onkin iskemässä ilmeisesti vatsatauti. Esikoinen oli oksentanut vappuaattona, keskimmäinen oksensi perjantaina, tänään onkin vuorossa ollut kuopus ja nyt tuntuu minunkin vatsani kipeältä. :x että mie inhoan oksentamista, ainoa milloin se on siedettävää niin raskaana aamupahoinvointi.

Hellunmartta yk 5 kp 19/24-37 dpo 8
 
Hellu, miten jännittävää voikaan olla! :D

Emo, mulla oli kans pahoinvointia ja etovaa oloa koko ajan sen jälkeen kun kierukka otettiin pois. Sitten tuli kuukautiset ja sen jälkeen ei onneksi ole enää jatkunut.

Natusani, en minäkään ole ovulaatiota testaillut koskaan. Ajattelin, että ei tälläkään kertaa. Luotan luonnon tekevän tarpeelliset asiat. Jos ei tee, niin sitten ei tee.

Harmittaa vaan kovasti, kun mies on ollut aamuviidestä iltapäivään töissä viime päivinä, eikä jaksa "hurautella". Pöh. Ehkäpä sitten jossain vaiheessa se taas piristyy, mieluiten heti. Meillä keskimmäinenkin sai alkunsa myöhäisessä vaiheessa kiertoa ja plussa tuli testiin vasta kolme viikkoa menkkojen poisjäämisen jälkeen. Vaikka muka todella herkkiä apteekin testejä tein. Onneksi näytti edes siinä vaiheessa, kaksi päivää ennen meidän häitä! :D Oi niitä aikoja.

Muuten olenkin tänään yrittänyt kerätä "hyvä äiti"-pisteitä, nakit ja muusi ruuaksi ja kääretorttua iltapalaksi. Tosin keräsin vain "hyvä vaimo"-pisteitä, muut ei syöneet, mies vain ja minä :)
 
Hellun martalle peukkuja, jotta haamu vahvistuis.
Mulla meinaa jatkuvasti jäädä toi päivä ja päivänmäärä päivittämättä listaan. Rupee pian sekoamaan laskuissa . :D
Saas nähä kauanko menee, että menkat alkaa. Kkm: sta on nyt jo vajaa 3 vko aina vaan välillä vähän ruskeaa limaa :(
Ei mitään muita oireita. Se maaginen vuodon raja tais olla 3 vko ja sitte pitäis ottaa johki suuntaan yhteyttä.
Mut kokoaika ku tuo kp lähenee 25 mulla on hirvee hinku tehä testi.. Vaikka sula mahottomuus olis saada täs vaihees mitään plussaa...
 
Hellulle viivan vahvistumista! :) Voi että, kyllä oli aikakin saada meidänkin pinkka hyviä uutisia.

Ananaskookos:Täälä kans tuntuu muniksissa pientä jomottelua.. Eli ehkä jotain kumminkin tapahtuukin, kun epäilin jo ettei tähänkään kiertoon.

Vilipi:Miehet...:xmas: Täälä kans ukko lähti neljäksi tehtaalle, et pääsee sitten aijoissa traktorin nuppiin. Täällä kun alkoi peltokynnöt ja auttelee (tekee kaiken) sukulaismiestä ja yhtä toista viljelijää.. + siihen kaikki autohommat, omat ja muiden.. Sänkyyn päästyään on taju kankaalla jo ennekun pää lyö tyynyyn..

Kokkeli: No voihan höh sitten. Varmaan pian kannattaa soitella ja kysyä, et mitäs nyt tehdään. :hug:

(.) Voi änkeröinen mä sanon vaan... Tässä istun rauhassa ja juon toista kupillista aamukahveeta ja kas.. Se labrahan olisi ollu tänään!!:kieh:Ihan yhtäkkiä iski tajuntaan.. Voi kiesuksen prkl.. Miten voi olla näin lahopää??
 
Nyt sitten jo kolmatta päivää tuhnua ja veriviiruja (?), mitä helvettiä tämä on. No ens viikolla testaan ja jos on nega niin sitten varaan ajan gynelle. Ei tää ole enää todellista.
Ennen kuopusta luomumenkat oli niukat, hyvin pärjäsi pikkuhousun suojalla, nyt sitten on melkein joka toinen vuoto ollut jälkivuotoon verrattavissa. :headwall: Nyt ei voi sanoa että olis menkkavuotoa vaan oikeasti rusehtavaa valkovuotoa ja muutamaan otteeseen veriviiruja. Lämmöt on taas nousseet ja saas nähdä mitä tästä vielä tulee.

Hellunmartta yk 5 kp 20/24-37 dpo 9
 
Hellun martta , mulla oli edelliset menkat kans jotain aivan järkyttävää. Just jälkivuodon tyyppistä. Koko ajan sai rampata vessassa ja ne vaan kesti ja kesti. Kipu oli myös niin kova että 2 panadolin jälkeenkin makasin sohvalla kippurassa kun en voinut liikkua.

Äiti maa, niistä oviskivuista vielä. Oli eilen illalla niin kovat että melekeen mahdotonta on peittojen heiluttelut kun tuntui että joku seiväs työnnetään mahasta oikealta puolelta läpi. Näin jälkikäteen kuulostaa huvittavalta mutta eilen ei paljon naurattanut.
 
Plaah.. Joo, eipä noi ovistikut kyllä mitään auvoa takaa.. Km:n jälkeen en ole ovista saanut lainkaan bongattua. Harmaita hiuksia taidan vaan saada.. Nytkin, on alkuviikosta ollu oireita, eilen bongasin kananmunat ja tänään kuitenkin testi haalea..Et olisko se muka jo voinut olla, vai mitä ihmettä..?? Kun tänään on kp 14.. Et jos se sitten oli jo, niin kyllä meni ne päivät sitten komeesti taas ohi :(. Ja kipuilut oli lieviä siihen, mitä ne on ollu..

Mikäs Hellun tilanne on?
 
Meillä vatsatauti. Ensin on kiertänyt lapset ja nyt sitten minulla ja miehellä molemmilla.
Ei mitään uutta kuumeilulinjalla, piinaillaan.

Äitimaalle, useimmat ovistestit vaatii testaamisen päivällä. Jotenkin se hormooni on niin "mieto" aamulla ettei välttämättä testi reakoi oikein.

Hellunmartta yk 5 kp 22/24-37 dpo 11 (taidan testata vasta su tai ma)
 
Hellun martalla jännittävät paikat!! Peukkuja! :)

Tuleeko niihin ovistesteihin haaleaa viivaa vaikka ovulaatiota ei ole tulossakaan? Tein tänään jo ekan testin, kp 10 nyt ja haalea viiva tuli. Tarkoittaako se sitä, että ovulaatio on siis tulossa ja todella ovuloin jo heti tässä kierrossa? Vai tuleeko se siihen aina ja vain se tumma viiva kertoo todellisesta ovulaatiosta?
Kiitos jos joku tietää..
 
Hellu: Näis lukee, et aamulla. Ajattelin kyllä nyt ip:lläkin koettaa, et tapahtuuko mitään muutosta. Tosin sillon kun o+ tulee niin se on tullut kyllä ihan mihin aikaan vaan ja aikalailla heti tummana viivana. Etten sitten tiedä mikä nyt mättää vai mättääkö se vaan mun päänsisälläni..
Pikaiset parantumiset teille!! : / Yrkkis on jotain niin kauheeta..
 
Emo4x?: Mulla tulee aina haalea viiva. En tiedä kertooko se mitään siitä, että onko ovis tulossa vai ei.. Mutta vain se tumma viiva kertoo, et huippu on käsillä :)

Tai siis aina, en mä niitä aina tee :D Etten mä jokaisesta päivästi tiedä. Mutta aina 2 viivaa on tullut kun o-testiä olen tehnyt. :)
 
Emo4x kyllä nuo taitaa ovistestit haamuilla melkein aina. Niin ainakin minulla. =) Ovis plussa on sitten selkeesti plussa.

ON: oli pakko kokeilla, oli vielä yks ovistesti ja menin sitten kokeilemaan. Testi viiva oli vain himpun vaaleampi kuin kontrolliviiva. Ehkä sitä vois aamulla jo testata Raskaustestilläkin. :whistle:
 
Heipsan taas!!

Voi Hellu kaikki peukut ja varpaat pystyssä täällä sulle, heti kertomaan meille testin tuloksia :)

Äiti maa ja Emo4x täällä ei minkäänlaista hajua ovistesteistä kun niitähän en ole käyttänyt sitä ensimmäistäkään elämässäni ja nyttenkin ajattelin niitä ostaa/tilata niin enpä ole saanut aikaiseksi :ashamed:

Miksi tämä aika nyt matelee? Spontaanista vuodon alkamisesta olisi nyt tasan 3vkoa ja ensi ma sitten "tyhjentymisestä" se 3vkoa... tänään taas testailin ihan mielekiinnosta niin ihan kuin olisi taas testiviiva jopa edellistä kertaa vahvempi?? Voiko olla että olisi raskautunut jo niin, ettei testi missään välissä "ehdi" antaa negaa?? Ekasta "mahdollisesta tärpistä" olisi nyt meinaan semmoinen 12päivää :ashamed:

Ensi viikolla olisi se jälkitarkastus ja nyt pelottaa, että jos sieltä löytyykin jotain mitä ei pitäisi näkyä, niin mahtaako olla edellisen "jäänteitä" vai jo mahdollisesti uuden itua? Ja jos sieltä jotain löytyy niin kuinka helposti/nopeasti pääsee/joutuu kaavintaan... ja jos se sittenkin olisi jo uusi?? AAARGGH :mad: Laitan kuvan noista testeistä niin saatte "ihmetellä" mun kanssani tätä asiaa täällä hamaan tulevaisuuteen.

Pikkusiskoni kanssa tuossa jo vitsiä väännettiin, että hänellä on raskausoireet (tupakkaa ei pysty polttamaan -> yököttää, hirmuinen ruuan/nannan himo yms) ja kuitenkin minä "plussaan" kun minähän kärsin ison veljeni krapulatkin (en siis tiedä hänen ottavan/ottaneen) ennenkuin seuraavana päivänä voin kertoa minutilleen milloin hän herää, koska mulla alkaa jäätävä krapula :x

Hauskaa viikonloppua ja hyvää äitienpäivää meille kaikille tasapuolisesti :heart:

[/URL][/IMG]

Alhaalla on tehdyt plussatestit kun kaikki oli vielä ok! Ja ylhäällä on alin tummin tehty tyhjentymisen jälkeisenä keskiviikkona eli 3pvä myöhemmin ja ylin on tältä illalta. Tuosssa keskellähän on jo "ihan hyvin haalenneita", mutta miksi nyt on taas lähtenyt tummentumaan??

[/URL][/IMG]

Tässä on nyt nuo pelkästään tyhjentymisen jälkeen tehdyt testit, jos vaikka olisivat selkeämmät "yksistään"....

Hämmentynyt natusani : /
 
natusani:Tuota, tuota, minen nyt kyllä osaa sanoa noista sun testeistäs mitään! Erikoista kyllä. Varmaan soittelisin sinne äippäpolille (tai minne sua käsketäänkään soittaan) ja kysymään, et miksi ne nyt noin menee. Voi jee, se oliskin jos olisi jo uusi kyytiläinen mukana. :) Mutta ihan selvästihän se on tummentunut.

Voi ääh, mua niin vetää taas matalaksi, o-testi haalenee, plussaa en siis saanut tälläkään kertaa,joten ei havaintoakaan oliko se jo, vai eikö taas ollut ollenkaan |O. Ja miksi tuossa sivullakin mainostetaan manducaa, oikein suolaa hierotaan haavoihin.. :p.. Meille oli se kuopuksella ja ihan tykkäsin tosi paljon, sitten myin eteenpäin sillon kun kuvittelin, ettei enää enempää pieniä. :kieh: No, jos tässä nyt kävisi tuuri niin ainahan voi ostaa uuden ja eri värisen.. :D Ja muutamalla tutun tutulla on tälläkin hetkellä vaunut myynnissä ihan pilkkahintaan.. Ehän mä niitä nyt kehtaa ostaa kun ei tarvetta ole.:ashamed:
 
Lauantai huomenta!!

Kiitos äiti maa, tuon halusinkin kuulla, että en vain kuvittele tuota tummentumista :D Nyt olen koko aamun yrittänyt netistä etsiä selvyyttä tuohon ;) Tsemppiä, että olisi nyt kuitenkin pienen pieni mahis pikkuiseen. Kaikkihan on mahdollista niin kauan ennen kuin menkat alkavat, peukkuja sinulle :heart:

nyt sopan keittoon niin pääsee ruokkimaan miehen vanhemmat ja siskon perheineen :D
 
Voi rähmä Hellun Martta :( Niinkö siinä oli jo kaikki ainekset kohdillaan.

Natusani, kysyit tuosta kaavinnasta. Mulle tehtiin ensimmäinen kaavinta heti, kun menin naistentautien polille keskenmenon tapahtuessa. Olin yön sairaalassa, ja kävin kotona viikonlopun ja menin maanantaina uudelleen soiton jälkeen, taas heti kaavintaan. Mulla kyllä oli selkeä tarve, hyytymiä tuli joka vessakäynnillä koko viikonlopun ja ultrassa sanottiin, että onkohan ne mitään ottaneet ekalla kerralla pois. Mutta tuollaisesta tapauksesta, että ei tulisi yhtään vuotoa, niin ei ole mulla kokemusta.

Omaa napaa: onkohan se nyt sitten kiertopäivä 22. Joo-o, taitaa olla kolme viikkoa kun luomumenkat alkoi. Ihan epistä, hormonikierukan aikaan kyllä todellakin tunsin ovulaation, tuli mahottomat mielihalut ja kivut ja ja ja...nyt ei tiiä mittään. Kosteutta on, just niinku sitä kananmunaa :x Mutta ei mitään muuta. Enkä ole koskaan noita ovulaatiotestejä kokeillut, mutta oppia ikä kaikki, pitäisköhän nyt aloittaa. Mies on hieman lämmennyt ajatukselle, että joka päivä pitää jotain tapahtua, muuten ei voi tapahtua mitään! :kieh: Hyvä niin, itselläni ainakin lisää haluja ennemmin se touhuilu kuin se odottelu, että josko kohta alkaisi haluttamaan.

Oho, tulipa henkilökohtaista. Sori.

Miten teillä on huomiseen valmistauduttu? Itse leivoin eilen ennen iltavuoroon menoa pari kuivakakkua, pari täytekakkua ja niistä jämistä tuli vielä pari kääretorttua. Huh, sanon minä. Olin vieläpä ihan yksinään, niin sain nuolla kaikki kapustat ja astiat! :p Se oli ehkä se rankin vaihe :D Vielä pitää alkaa yksi kakku leipomaan, miehen äidille. Omat mummo ja äiti onkin jo kakutettu. Sanoin perheelle, että minulle ei kakkua tarvi tehdä, paistetaan vaikka lättyjä jos vielä maistuu makea illalla. Meillä on joka vuosi käyty mummolat läpi äitienpäivänä. Koskahan tulee se aika, että ei tarttis lähteä minnekään, vaan sais ihan omasa kotona nauttia perheestä?

Vilipi
 
Hellu::hug: voi kettu..

Kiitos natusanikaippa kaikki on juu mahdollista :).

Vilipi:Me kierretään kans huomenna kaikki miehen puolelta, eli 3 paikkaa. Hieman vatsa voi olla täynnä kun turusen pyssy. Mun isovanhempia käyn lasten kanssa moikkaamassa vasta kuun lopussa. Me kun asutaan täällä missä on koko miehen suku. Mun äiti asuu n.70km päässä ja isovanhemmat reilu 100km. Äitiä käytiin moikkaan just äsken. Ja samalla haettiin miehelle häihin paita ja muuta roinaa :D Mies sitten lahjoi samalla lasten puolesta, käytiin syömässä ja kirjan sain valkata <3 Tarvii kohta ostaa taas isompi kirjahylly :D

*Ihanat äitienpäivät joka iikalle*
 
Voi Hellun martta :hug:

natusani: kyllä näin maalaisjärjellä ajatellen tulee mieleen, että olisit jo raskautunut uudestaan :whistle:

Ovistestejä olen nyt tehnyt kolmena päivänä peräkkäin; joka kerta on tummentunut joten jospa sitä olisi ovis tulossa jo heti tässä ekassa kierrossa (toivossa on hyvä elää :D )

Itsekään en ovistestejä ole kahdesta ensimmäisestä tehnyt ollenkaan, kolmannesta tuli tehtyä, muttei tarvinnut kuin yhdessä kierrossa tehdä.. Nyt teen ihan vain sen takia, että saan tietää joko ovuloin. Se kun tuo hormonikierukka vasta otettiin pois, niin ei oikein tiedä mitä tämä kehoni nyt tekee..

Emo4x? ja kp12/28
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä