* NELJÄTTÄ kuumeilevat huhti/touko 2012 *

Voi :$

Tuli sitten syötyä eilen jotain liikaa tai liian yksipuolista, niin arvasihan se, että paha olo siitä tulee. Mutta en arvannut, että niin huono olo! Piti yöllä nousta oksentamaan, juuri kun olin nukahtanut. Toisaalta, toissapäivänä ostettiin lasten kanssa sipsipussi ja ne muutamat mitkä sain alas, polttivat vatsaa jo lauantaina. Tajusin lopettaa ajoissa, mutta eilen sitten löysin sen pussin jämän ja vetaisin pari kourallista ennen kuin makkarat oli grillattu. Yhden makkaran sitten syöpäsin siihen päälle, ja se oli ilmeisen vikatikki. Että osasi sattua joka paikkaan! :( Onneksi se kerta oksentamista riitti, että sai edes vähän nukuttua. Mut nyt harmittaa, kun haluttais kahvia kovasti toinenkin kupillinen (okei :whistle: motillinen) mutta ei uskalla vielä juopasta, polttaa niin maan pirusti mahasta ja ruokatorvea.

Ja heti nousi mieleen, että eihän mulla koskaan muutoin närästä eikä mitään, paitsi raskaana? :D No joo, voi olla, että liian toiveajattelua! :D nyt sitä on ollut niin paljon mahatautia liikkeellä, ettei mitään rajaa. Tosin mie en monesti kyllä sairasta, en edes muista koska olen viimeksi ollut kuumeessa. Mahataudin muistan, kesällä 2009. Ja silloinkin 24h ja se oli siinä. Mutta senkin muistan vain sen takia, kun olisi pitänyt olla tuttavan häissä keittiössä töissä, pääkokkina, mutta eihän sinne voinut mennä, ois saattanut olla ne 50 häävierastakin kipeinä sen jälkeen! :D Onneksi ystävät riensi hätiin ja sain sairastaa rauhassa kotona.

No joo, ei muuta mainitsemisen arvoista tänään. Tulipas tästä tällainen memorylane.

Vilipi
 
Ai niin, olihan mulla. Onko muut alkaneet nähdä jo vauvaunia? Mie näin jo toistamiseen unen tummatukkaisesta vauvasta, jota imetin! Siis minä imetin, joka olen vain osittain imettänyt aikaisemmat. Nyt oli jo vähän pyöreämpi vauva sylissä, ja molemmat selvästi nautimme tästä tilanteesta, minä siitä läheisyydestä ja vauva siitä syömisestä. :D

Siinä oli sellainen uni, jonka miettiminen antaa voimia tälle päivälle ja varmasti vielä huomisellekin. Että jaksaa töissä ja kotona kaikista valivaliolotuksista huolimatta. :)

Vilipi
 
Meillä on ollut miehen kaa taas keskustelua. Halutaanko me vielä neljäs vai ei... Itsellä olis hirveesti suunnitelmia jatkaa koulutusta ja se ikä alkaa tulla pian vastaan.
No päädyttiin kuitenkin vielä yrittämään, koska "jouduin" nuuskimaan vauvan tuoksua eilen ja voi, kun haisi hyvälle.
Ja tällä kertaa ei tarvinnut vältellä vauvelia tai pyyhkiä kyyneleitä vaan kaappasin pikkuisen vanhemmiltaan heti :D
Tein mä tänään testinki. Puhdas nega, joten odottelen kierron palutumista normaaliksi. Ja elämäni ensimmäisen kerran tilasin pinon ovis-testejä.

Plaah... Odottavan aika on vielä pitempi, kun ei oo ees vielä mitään mitä odottaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Vilipille: Tsempitykset vatsan kanssa. Vauvaunia en muista nähneeni kyllä, muutan näen kyllä todella utopistisia unia. Ja sillon kun sen plussan sain niin unet oli mulla ihan selvä raskausoire. Ne oli sillon vielä vähän sekopöisempiä kun muuten..:D

Kokkelille:onnittelut negasta! Kato, saathan sä nyt odotella sitä ovista ja kierron alkua ja semmosia :D No, ei paljon lohduta ei, tiedän. Toivottavasti kiertosi palautuu äkkiä.

(.) No kyllä täälä vissiin kumminkin jotain tapahtuu, kun jumaleissön kun taas punkee tuota limaa. Aamulla varsinkin nyt ollu parina päivänä ihan hirveettömät klunssit :x. Et olisko se ovis sitten kumminki nyt ja viime viikon kipuilut muniksen kasvamista? Ku arvakkaa onko mulla ainuttakaan testiä, no ei tietenkään oo :stick: Täytyy tuo ukko kellistää kyllä tänään, kun tässä nyt kolmisen päivää on noita klimppejä vissiinkin tullu. En tiiä, jotenkin ennen sitä km:ää ovis oli paljon helpommin tunnistettavissa. Tai ainakin tikkuun sen sain.

Äiti maa ja tuulinen päivä. :)
 
Se on vissiin ihan hyvä merkki että mun piti tulla täältä pinosta katsomaan monesko kp mulla on menossa :D Se varmaan tarkoittaa että on tullut ajateltua muutakin kuin vauvajuttuja. Tai sitten mulla on vaan dementia ;)

Ovis bongattu siis kp 14 tai siis silloin oli ne kovimmat oviskivut. Merkkejähän oli siis jo 2pv aiemmin. Kp 15 sitten enää pieniä tuntemuksia. No tuo aika on käytetty hyödyksi ja melko lailla kyllä kaikki muukin aika :)

Tässä kierrossa selvästi vähemmän limaa, jota normaalisti kyllä tulee vähän turhankin paljon. Greippimehua olen juonut joka pv. koska on hapanta ja mulla noita pissavaivoja tuppaa olemaan ja alkaa karpalomehut jo tursua korvista ulos :$

Vilipi niistä unista, ekassa yk:ssa näin muutaman kerran unta että tein positiivisen raskaustestin. Meillä on kissa pieniin päin ja viime yönä näin unta että se poiki raidallisia poikasia. Melkein siis vauvauneksi lasketaan? :)
 
Onneksi olkoon Hellun martta! :heart: Siis oikeasti, mahtava juttu! :wave::flower:

Ananaskookos, eiköhän ne kissaunetkin lasketa :D Onko teillä minkä ikäinen kissa? Mulla oli kotonakotona kissa, se eli 23 vuotiaaksi. Kunnes viime syksynä sitten lähti paremmille hiirestysmaille. Haluaisin kovasti kotiinikin kissan, mutta olen allergisoitunut jossain välissä kissoille, oikeestaan kaikista pahin allergian aiheuttaja ihotesteissä.

Äiti Maa, melkeinpä se on ennemmin sääntö kuin poikkeus, että unet on utopistisia. Ja jostain syystä, jos en näe unia pitkiin aikoihin, niin alkaa ahdistamaan. Anyway, nämä tällaiset todentuntuiset unet on siksikin niin erikoisia, että ne jää jotenkin tuonne ajatuksiin elämään. En oikein osaa selittää sitä, ei kuitenkaan kuin deja vu, vaan jotenkin erilailla.

(.) Juuri äsken Hellunmarttaa onnitellessa tuli mieleen, että oliko mulla sinun kans sama kierto? Siis nyt ei oikeesti muista...jos kierukka poistettiin 3.4. ja siitä meni puolitoista viikkoa menkkoihin, elii.... siis onkohan mulla jäänyt viikko välistä? Ihan niinkö huomaamatta? Dementiaa on siis liikkeellä. Nyt pitääkin alkaa kattomaan kierron ensimmäisiä merkintöjä, että koskas mie ne olen tehnyt. Nimittäin närästys ja pahoinvointi on aina vaan vieraanani. :x Juuri kävin parin tunnin kkpalaverissa, ja aamupalat jäi syömättä siellä. Ja heti työkaverit kiinnitti huomiota, että joinkin kahvin sijaa teetä....ei hitsit, nyt pitää alkaa selaamaan tarkemmin näitä muistiinpanoja. ;)
 
No eihän tässä mitään viikkoa ole yli hypitty :) Mie vaan hätäilin. Mutta eilen sanoin miehelle, jotta mie varmaan oon raskaana, ja tämä sinun pojan odottaminen on aika rankkaa, kun ällöttää koko ajan. Mies vaan tuumasi, jotta muistaakseni sie vähän niinkö itte halusit :kieh: osu ja uppos! :) Ja siis voihan tämä vain olla jotain tautiakin, ei nouse enää ylös asti, mutta voi pojat, että kiertää ja polttaa. Pitääkin alkaa tässä levähtelemään, jotta jaksaa taas illa töissä.

Vilipi ja kp 26 yk1
 
Hellu: No voi sun!! Ihanaa! Nyt aivan roppakaupalla onnea ja vauvaliimaa ja kaikkea sitä! Aivan mahtavaa :D:heart:

Vilipi:Jep, melkempä niin. Viime yönä näin unta, et minä ja mies asuttiin vielä vanhassa kodissamme, joka kuitenkaan ei näyttänyt yhtään siltä. Siellä on oikesti vanha navetta, nyt se oli komea hirsinen talli jossa asui ihan hirmusen nätti tyttö hevosensa kanssa. Mun mies oli raijannut aivan kaikki MUN vaatteeni sinne pilttuun lattialle, et sen tytön ja hevosen on hyvä olla. Siellä se plikka sukelteli mun vaatteissani ja mä suutuin niin paljon, että toivotin heille hyvää loppuelämää, siis miehelle kanssa.. :LOL: Ryntäsin dramaattisesti sieltä tallista pois olettaen, et mies tietty juoksee mun perässäni.. Ei juossu, ku jäi sinne sen hevosen ja plikan kanssa.. Hittolainen..

Oijoi, Ananaskookos missäs päin tulevat pennut majailee :heart:. Tekis niin mieli ottaa tolle meijän rontille kaveri. 12v kissaherra majailee meillä :) Joo, Vilipi mun oli mummullani 21v kissa ja luultavasti olisi elänyt vanhemmaksi jos ei olisi ollut niin pirskatin lihava. Nytkin heillä on kissa siellä, ikää ei tiedetä kun on joku eksynyt ja ottanut kodin heiltä:) Tääkin on joku jumbo kissa, sen pääkin on niin valtava, et näyttäs et se kattoo kieroon :D.
 
Onnea oikein paljon Hellun martta :heart:

Unista ja lapsista ollut puhe: Itse näen myös niin sekoja unia, että :D Millon on ex-kaverit kuvioissa mukana ja milloin mies palaa entistensä tykö :eek:

Yksi todella selkeä uni on jäänyt viime syksyltä mieleen. Unessa näin äitini makaavan selin minuun (äitini on siis kuollut) ja tiesin myös unessa että hän on kuollut ja sitä vähän ihmettelinkin, että miksi sitten täällä on. "Huone" oli täysin valkoinen ja kirkas. Yht'äkkiä isäni ottaa olkapäästäni kiinni ja sanoo:"kyllä se pieni olisi tarvinnut ne kaikki millit ja grammat selvitäkseen!" Monestihan unessa tuntee itsensä todella hoikaksi/paksuksi, kauniiksi/rumaksi, mutta tässä ei ollut "minkäänlaista oloa". Katsoin alas ja näin pöydän kulmalla sanomalehden ja sen kulmassa päivän 23.3.2012, käännyin ja kävelin ulos, sillä hetkellä siinä unessa tiesin lähteväni synnyttämään kuollutta tyttölasta :'( Miehelle ja isälleni tämän kerroin jo silloin syksyllä ja toisaalta pelkäsin kun yritys oli jo käynnissä... nyt tämän kkm:n keskellä tajusin, että tuo 23.3 on "se" päivä jolloin on laskennallisesti alkanut vko 8 joilloin oletuksena on sikiön kehityksenpysähdys :( Kuopuksen odotusaikana näin unta, että synnytin ja kätilö kertoi lapsen painon (määrää en muista), mutta totesin kätilölle, että ei se voi olla mun kun on niin pieni. Ja kuopus oli syntyessään kaikista pienin noista kolmesta :D

Asiasta taas toiseen niin soittelin eilen neuvolaankin vaihteeksi ja ihmettelin noita jonkin verran tummuneita testejä, huomenna normisti sovittu kontrolli ja sitten keskustellaan lääkärin kanssa mahd. jatkosta, koska uutta mahdollista raskautta ei pysty vielä ultrassa näkemään. Mitä tod.näköisemmin sitten verikokeisiin ja hcg-mittauksiin |O Haluisi jo jonkinlaisen päätöksen tälle eestaas veivaamiselle. Alkaisi edes menkat tai tulisi kunnon tumma plussa :D

Onkos teillä muilla kesäloma suunnitelmia tiedossa? Täällä ei vielä mitään tai no talo tarvii maalata ja piha pistää niin saadaan lopputarkastus suoritettua elokuussa... siinähän se kesä taisi mennäkin sitten :ashamed:

Nyt tarvii jatkaa lasten "paimentamista" ja yrittää lähteä vaikka ulos aurinkoon!!!
 
natusani:Mä "harrastan" kans noita. Mä olen nähnyt unta, että yksi sillonen läheinen sukulainen on raskaana. (ei todellakaan ollut toivottu) ja kyllä, raskaana oli. Kuopuksen nimi on tullut mulle uneen ja samoin se, että näin unta, että anoppi kastoi hänet salaa, mun tietämättäni Oliviaksi. Ei tullut Oliviaa, mutta syntyi Olivian päivänä. Myös mun kuollut isäni käy "tervehtimässä" aina välillä. Uuh, toi sun 23.3 juttus saa kyllä kyyneleet silmiin. :(

Jep, tiedän niin tunteen. Se epätietoisuudessa eläminen on niin kamalaa.

Kesälomalla ( 5vko ja alkaa!) ei varmaan kauheesti ihmeempiä, noi muutamat kivat lastenpaikat kierretään. Juhannus ollaan mun äitin varaamalla mökillä. Varmaan kans on tuota pihan laittoa kun meille laitetaan se maalämpöpumppu, menee tuo etupiha siitä sitten ihan tuusannuuskaks.
 
Onnea Santtu!!!!!

Eipä ole tullut vielä LA:ta tarkistettua. Pelko persiissä täälläkin. Myös minä aion pysyä vielä pois odotuspuolelta, ainakin toistaiseksi. Saas nähdä kauanko malttaa. :D Ajatukset yritän keskittää kaikkeen muuhun ettei vielä kauheasti innostuisi, jos sitten kuitenkin tapahtuu jotain. Ensi viikko nyt ainakin vielä vaan katsotaan ja vasta sen jälkeen soittelen neuvolaan.

Hellunmartta ja Elmeri 3+4 (pakkohan se oli laskea LA 25.1.2013
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Onnea Santtu ja Hellu!

Vilipi, tuo vanhempi kissa joka nyt siis on pieniin päin on löytynyt työpaikan roskiksesta ihan pienenä en nyt muista oliko 4 vai 5 vuotta sitten. Joku siis päättänyt hankkiutua pennuista eroon näin "fiksulla" tavalla. Toinen kissa, terroristikatti, on tullut taloon luovutusikäisenä lokakuussa.

Äiti maa, keski-suomessa, Jyväskylän "lähellä". No lähellä ja lähellä mut se on lähin kaupunki.
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Kesäloma alkoi! :D

Jaahas, olin malttamaton ja testasin marketin pregcheckillä. Ja negatiivinen. Joko liian aikaisin, tai sitten ei vaan ole tärpännyt. Onneksi niitä liuskoja on kaksi niin saa taas kuukauden päästä pettyä. :( No eiii, on vaan ollut tuota pahaa oloa vielä jne, niin toivon kai niin paljon. Mutta eipä sillä, poikaa odottaessa testi tosiaan näytti plussaa vasta kolme viikkoa menkkojen jäätyä pois, niin eipä se ole mitenkään epätavallista. Vielähän mulla on tässä kierrossa onneksi aikaa, jos ei sitten kuukautiset ala.

Ai joo, jos ovat alkaakseen niin toivottavasti tulevat hyvissä ajoin ennen lomamatkaa. :rolleyes:

Vilipi ja kp27 yk 1 (joo, kärsivällisyys ei ole hyveeni! :LOL: Eka yrityskierto ja nyt jo masistaa.)
 
*mur-mur*: Teidän pinkassa on myös muutamia joilla ihan kunnolla sanat/näppis hallussa. Sinä mukaan luettuna.:) Ihan nautinto lukea kun juttu luistaa ja tarinaa tulee. Olkkarinne on kyllä oikea teen ja sympatian tyyssia. :heart:

*tykkään* Näin niinku asiasta viidenteen. :)

Vilipille: rentouttavaa lomaa. Mä kans odotan jo omaani, ekaa kertaa saan virallisesti, ihan aikuisten oikeesti virallisen, palkallisen 4vko:n loman. Töihin palattuani saa aloittaa ihan totaalisen puhtaalta pöydältä. Sitä todellakin jo kaipaakin jo.
Kärsivällisyys ei taida olla hyve meillä kellään täälä, mutta ei vaan muukaan auta.

Hellulle Voimia odotteluun :)

(.) Limailu on kai ohi, ei mun nyt tunnu vaan kierto normalisoituvan. Jos kerta limat oli vielä kp19:KIN! :headwall: T.U.R.H.A.U.T.T.A.V.A.A. :|
Nyt vihloo sitten muuten vaan vatsaa.. :mad:
 

Yhteistyössä