* NELJÄTTÄ kuumeilevat huhti/touko 2012 *

Hellu: Juu, hyvä ettei löytynyt. Toivottavasti ei täältäkään :). Hih, todellakin olivat lomalla toivottavasti olisivat sitten jo valmiit ettei tarvi enempää huilia :D. Mietin, et toisaalta aika jännä, kun pillereiden aikaan mulla aina oli menkat loppu kuusta (eli useamman vuoden) nyt tän yrityksen ajan on ollu alku kuusta ja taas vänkää loppukuulle. Tai sitten se on ihan vaan sattumaa =)

Mitäs jengimme meinaa vappuna? Me ollaan ihan vaan kotosalla, tai mies varmaan suurimman osan tallissa autoprojektinsa kimpussa. Herkutellaan ja niin pois päin. Huomenna olis tarkotus hakea lapsille pallot. :)
 
Ananaskookos: Ootko koskaan ajatellu koettaa kuukautiskuppia? Mulla on se, enkä ikinä, kuunapäivänä sitä enää pois vaihda. Tampoonien mukavuus yhdistettynä siihen, ettei mene niihin enää rahaa. Ihan hirmu näppärä kapine! :D En voi muuta kun suositella :)

(.) Jee! Täälä kp 1. Ihan mahtavuutta, jospa se tästä nyt. Niin, niin pidän peukkuja ettei enää venyisi.
 
Hei kaikille!
Minäkin ilmoittautuisin vielä uudelleen mukaan! Viime kuussa kaikki suunnitelmat menikin ihan uusiksi... Täällä siis vasta kuumeillaan eikä vielä yritystä....
Toivottavasti silti huolitte minut mukaan... :ashamed:

Maaliskuussa tosiaan jätettiin ehkäisy pois, mutta sitten kävikin niin että sain koulutustani vastaavan työpaikan ja aloitan siellä kesäkuussa joten siirsimme nyt tuota varsinaista yritystä kesään :) No mutta keskeytetty yhdyntä meillä nyt "ehkäisykeinona" ainakin siihen kesäkuuhun saakka... :whistle: Ja ainakin nyt tuon viimekierron se "toimi".
Minut voi kuitenkin päivittää listalle eli ikää 32v ja kotoa löytyy tytöt ja yksi poika.
Tuosta vapusta Äiti maa kyselit, niin alkoi hymyilyttämään kun meillä myös mies viettää aikaa tuolla tallissa autoprojektinsa kanssa =) , joten me myös kotona olemme. Miehen kanssa olisi tänään tai huomenna tarkoitus käydä ulkona syömässä kun anoppi tulee vierailulle ja lupautui hoitamaan lapsia. Niin ja mulla nyt kp 4/28 vaikka tuskin mun niitä laskeskella tarvii, vaikka eihän sitä koskaan tiedä;)

Kyllä vähän tietysti harmittaa kun tuota yritystä nyt pitää siirtää mutta yritän ajatella "järjellä" kun minulla on joka raskaudessa alkanut vatsa kasvaa heti enkä ole yhdelläkään kertaa pystynyt peittelemään edes noiden kriittisten viikkojen yli... No mutta oikein mukavaa vappua kaikille ja plussapuhureita kaikille jo yrittäville :heart:
 
Tervetuloa Ariell Laitoin sut listalle vaikka ette vielä oikeesti yritäkkään, mutta ainahan voi sattua "vahinko" ainakin tuolla ehkäisyllä :D

Vapusta...Kuinka ollakkaan se vietetään töiden paris. Taisin olla viime vuonnakin.
Mua niin ärsyttää tää tiputtelu. Välillä lakkaa kokonaan ja sitten taas alkaa. Vasta vähän päälle viikko kkm tyhjennyksestä, joten mun säkällä tiputellaan ainkin se 2 vko lisää...
 
Apua, siis anteeksi, minä täällä edelleen pyörin, mutta en siis USKALLA mennä odottajiin, ennenkuin näen sykkeen... :ashamed:

Minäkin otan mielelläni vinkkejä vastaan kuukautiskuppeihin liittyen. Haluaisin käyttää ja olen kokeillut yhtä, synnyttäneille (eli sitä isompaa) tehtyä Pink Cuppia. Karsea kokemus sinänsä. Se kuppi oli takuulla paikallaan, mutta tunne oli inhottava ihan koko ajan. Kärvistelin sen kanssa puolen päivää, mutta jouduin ottamaan pois (joka sitten myös jo tuntui todella inhottavalta oli ylivoimaisen vaikeaa, vaikka verta vuosin kunnolla, eli kuivaa ei ollut ja kohtuuhyvin sain itseni rentoutettuakin).
Toimi kyllä siltikin erinomaisen hyvin ja olen kyllä valmis kokeilemaan jotain muuta merkkiä tai kokoa, koska ajatus on niin hyvä.

Mutta siis kuppi tuntui liian kovalta... En tiiä noista mitään. Onko vinkkiä, mikä kannattais ostaa seuraavaksi kokeiluun, ehkä pienempi? :)
 
Viimeksi muokattu:
Neljäs on haaveissa. Aika sama tilanne kuin Ainomaijalla. Töitä pitäisi ehkä tehdä ensin jonkin aikaa, ja mies pitäisi saada täysin vakuuttuneeksi siitä, että ehkä jopa syksyllä voisi alkaa nelosen tulla jos on tullakseen. Vauvakuumetta siis pukkaa kovasti! :)

Sen verran meinaan uhmata tulevaa, että poistatan pian kuparikierukan. Jospa voisi "nauttia" menkoista ilman jättikipuja ja -vuotoja. Ehkä siitä on myös lyhyt matka vauvan tuloon, mahdollisesti, joku kaunis päivä... ;) Niin, ja kuukuppia minäkin olen miettinyt, kun vaan positiivista palautetta olen kuullut. Mutta miten selvitä megatulvapäivien kanssa, kun saa puolen tunnin välein käydä vessassa ja isoimmat tampoonit ja siteet käytössä. Vielä ei sentään ole tarvinnut käyttää tampooni + side yhdistelmää samalla aikaa.

Meillä ennestään tyttö 04, ja pojat 06 & 09.

Taustalle voipi mut laittaa myös. Mukaan tulen turinoimaan aina silloin tällöin, jos sallinette.
 
Tassutin tervetuloa taustailemaan.
Wandii mä aijon kaas odotella mahollisimman pitkälle ennenku kerron kellekkään seuraavasta odotuksesta (toivon mukaan ny ees tärpääs).
Nythän mulla oli toi ensimmäinen kkm ja kerkesin kertoa jo joillekin plussasta. Omalle äidille ja työkaverille kerroin plussasta päivää ennen ekaa neuvolaa. Ja sitten oli pakko lähettää viesti seuraavan päivänä, että ei vaiteskaa. :(
Jos ja kun vielä raskaudun aattelin pitää suuni supussa ainkin ekaan ultraan.
Nyt on vaan semmonen "ongelma" että kaikki tietää mun keskenmenosta ja uudesta vauva toiveesta niin mun vatsan seutu taitaa olla tarkassa syynissä :D
 
Tervetuloa Tassutin! Toi kuparikierukka oli ainakin mun kohdallani ihan s*atanasta. Olin kipeä ainakin kolme viikkoa kuusta ja vuosin kun teurastettu sonni. Normaalisti kun on aika niukkaakin. Aivan hirveä vehje. Ja todellakin sallimme kaikenlaisen turinoinnin, oli sitten vauvan teko missämallissa hyvänsä :)

Meillä tietää ainostaan 1 hyvä kaveri ja mun äiti. Äidillekkään en olis muuten kertonu, mutta huomas esikoisen synttäreillä mun ilmeeni kun miehen yksi sukulainen alkoi kovaan ääneen kyseleen, et "mitäs, jokos sitä neljättä pukkaa, kyllä olis jo aika".. Sillon oli just se km..

Wandii:Mulla on just se synnyttäneiden pink cup. En kyllä osaa suositella muita, tykkään tuosta. Ainut, et kun siinä tietty on se antenni niin sen nipsasin heti ihan tyysti pois kun se tuntui kokoajan. Muuten ei kyllä ole valittamista :) Ja meni tovi että sitten siihen uskalsin luottaa ja tottua.

Meillä nyt esikoinen koko ajan puhuu, et sitten kun se toinen poika tulee. "Äiti kato, mun lenkkarit on pienet, noo mää säästän nää sitten sille toiselle pojalle" :heart: "Säästetäänkö me siskon matkasänkykin sitten sille"? Jne... Voi toista. :)
 
HUrjaa vappua on tullut vietettyä! Nukuin viime yönä piiiitkästä aikaa kellon ympäri, klo 22-10! Mie oon niin hurja! :D

Ja arvaahan sen, nyt ei sitten nukuttaisi ei sitten yhtään. Ja mielessä vieläkin siintää päivän kokeilut. Kokeilin nimittäin pyörällä ajoa 12 vuoden tauon jälkeen! En nimittäin ole sen jälkeen pyörään koskenut kun aloin hellun kanssa seukkaamaan. Hellulla oli auto ja sillä pääsi joka paikkaan kuskattuna tai itse ajaen...Oli se hienoa ;) Hieman mua jännitti aluksi, mutta kyllä se siitä. Pientä rinkiä vain ajelin, ja kurvit meni ihan mettään, kun en osannut tiukkaan kääntää hitaassa vauhdissa. Mutta muuten ihan ok. Nyt onkin vielä parisen viikkoa töitä, niin voisi jo alkaa harjoittelemaan, ja sitten kun alkaa kesäloma niin ottaa oikein kunnon spurtteja. Josko sitä sitten kesällä jaksais vaikka töihin pyöräillä? Haaveissa olisi ainakin, kun muuten on niin huonossa kunnossa, eikä jalat kestä tällä hetkellä kävelyä. Niissä on nivelissä jotain ihme tulehdusta koko ajan, liekkö vaivaisenluuta pukkaa, ei ainakaan kihtiä ollut kun röntgenissä kävin.

Niin oli tällä jaarittelulla tarkoituskin! :D Meinaan, josko se minua auttaisi tässä raskautumisessa jos muutaman kilon saisin pudotettua jo ennen raskautta. Tavoitteena olisi, että raskausaikana ei tulisi yhtään kiloa, tai ei ainakaan kovin montaa. Kolmannelta pysyin nollatilanteessa, kun ensin lähti kolme pahoinvoinnin takia ja diabetesruokavalio piti huolen, että paino pysyi samana kuin plussauspäivänä. Mutta paremmin on pysyneet pikkuiset mukana kun on ollut n. 3-5 kilon pudotus ensin alla. Niin sillä.... :)

Vilipi ja kp 12 (ehkäpä)
 
Ovisbongattu ja hyödynnetty, taaaas. :headwall: Jostain syystä mulle iskee masennus ja vi.....tus, kun pitää alkaa odottamaan tärppäskö vai ei. Ei millään jaksa olla positiivisella mielellä. Kuiten viime kiertoa edeltävässä kierrossa myös bongasin oviksen (oikein cb digitestillä) ja se hyödynnettiin ja silti EI MITÄÄN! :(

Hellunmartta yk 5 kp 13/24-37
 
Taustalla minäkin, saa laittaa listaan. Yrittämään päästään vasta heinäkuussa. Pillerit jo lopetin, mutta muilla keinoilla sitten vielä nämä pari kuukautta. Vähän jo valmiiksi pelottaa tuo ovulaatin ja kuukautisten välinen aika sitten kun odotellaan tulosta. Vanhastaan muistan että vaikka kuinka yrittäisi olla järkevä, niin ei se niin mene.
Ympärille tuntuu nyt syntyvän vauvoja oiken urakalla.
 
Täällä peukut pystyssä Hellun martta että nyt talletukset olis onnistunut:heart:!! Minulla kp8/28 ja alavatsaa vihloo välillä oudosti.... Viime kierrossa olettaisin oviksen ollen joskus kp16 joten aika outoa jos nyt jo ovis kolkuttelisi ovella. Tuntuu ihan ikuisuudelta odotella kesää ja sitä että pääsisi oikein tositoimiin vaika mukavaahan tämä harjoitteleminenkin on :p
 
Voihan peeveli, kasa testejä tehty ja negaa näyttää :( Kierukan poiston jälkeen tuli heti monsterimenkat (16.3 kierukka pois ja 19.3 alkoi viikon kestänyt vuoto) ja sen jälkeen ei mitään... : / Ennen on kyl tullut AINA kuin manulle illallinen, mut mies jo eilen lohkas et onkohan sulla jo vaihdevuodet alkanut....:LOL:
Täytyy huomenna ottaa yhteyttä labraan, jos ne haluais tutkia välillä mitä niitten testit sanoo...

Onko kellään vastaavia ongelmia ollut??? Tää vaan tuntuu niin toivottomalle...
 
Iltoja!!!

Mä TAAS täällä nyt ihmettelen ja "voivottelen"... Anteeksi!!!

Mutta pakko pähkiä "ääneen" tätä asiaa... mullahan alkoi spontaani niukka vuoto silloin 20.4 ja sairaalasta annettiin ne tabut kotiin, kunnollahan vuoto ja materiaali lähti tulemaan ma 23.pvä toi runsaampi vuoto kesti 3 tuntia sen jälkeen pärjäsin 2pvää normi siteellä ja torstaina sitten siirryin jo pikkuhousun suojaan :(

Elikkä "ongelma" on nyt se, että tein kokeilu mielessä ekan testin ke 25.pvä, 30.pvä ja nyt tänään.... neuvolassa sanoivat, että viikko "tyhjentymisestä" olisi oletuksena negatiivinen..., mutta tänään illalla tehty testi ei oikeastaan omasta mielestäni ole vaalentunut tuosta maanantain testistä yhtään :ashamed: Joko olisi syytä huolestua? Mua jotenkin huolettaa tuo nopea vuodon "tyrehtyminen" ja sitten me mentiin jo isännän kanssa vällyjä heiluttelemaan alku viikosta pariin otteeseen vapun kunniaksi ja aina seuraavana päivänä on tuo vatsa vähän "jomottanut" pienen hetken :O

Tarvii varmaan huomenna soitella sinne neukkulaan taas ja kysyä mitä ne meinaa vaikka ei ne kuitenkaan mitään meinaa kun mulla on 16.pvä jälkitarkastus siellä niin ei varmaan aikaisemmin suostu tutkimaan....

Onneksi nyt ainakin on ollut upeat ilmat niin ovat mieltä piristäneet ;)

Hellu äläs nyt, eikös se kaikkein epätodennäköisin olisi kuitenkin se kaikkein mahdollisin?? Mäkin olin mein pojan raskautumis kuukauden kohdalla sitä mieltä (yk11) että ei tästä tuu kyllä mitään niin sitten yht'äkkiä hokasin, että menkat 2pvä myöhässä ja niin se plussa tuli :D

Äiti79 voisko hormoonit olla vielä vähän hakusessa? Tsemppiä sinne odotteluun (joko tätiä tai plussaa)

Aurinkoista loppu viikkoa kaikille :D
 
Terveisiä ekasta ultrasta (vatsan päältä). Siellä se joulutontun syän kiivaasti sykki. Tuli itku silmään, kun itsekin heti sen näin. :heart: :xmas:
Terkan mukaan erittäin hyvän (iso) kokoinen kahdeksanviikkoiseksi. :)

Natusanille: Viikon jälkeen muka plussaa, ja hitot! Mulla oli plussa tosi pitkään siis varmaan pari, kolme viikkoa ja aluksi se plussa oli tosi voimakas. Se on aika yksilöllistä, miten hormonitasot lähtee laskuun, mutta pitäisin poikkeuksellisena (tuolla keskenmenon jälkeen yrittävien pinosta muitten juttuja lukeneena), jos lääkkeellisen jälkeen negaa tulee jo viikossa. Ihan rauhassa odottelet seuraaviin menkkoihin asti.

Toki on mahdollista, että jotain raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun=> se pitää tasoja korkealla, mutta ei ne tutki, jos ei kipua/kuumetta ole. Usein kai ne jämät lähtee ekoissa kuukautisissa km:n jälkeen.

Wandii 8+0
 
Onnea Wandii sykkeestä :)

Juu, aika samat fiilikset täälä Hellu. Miksi se nyt ei nappaa?? Joo, tiedän :ashamed: ei saisi valittaa.. Mutta kun, harmittaa. Eikä jaksa tämmöstä himskatin nousukiitoa koko ajan. Mä niin haluisin olla semmonen, rauhallinen kuumeilija, mutta ei.. Mä lupasin itselleni jo aikaa sitten, etten enää ovistikkuja osta kun ei niistä mitään apuakaan tunnu olevan :kieh: No, tilasimpa nyt kumminkin satsin, mutta ne todellakin saa olla viimeiset.

Tsempit natusanille! Toi ihmettely ja pohtiminen on niin kamalaa.

Vilipille aplodit pyörän selkään uskaltautumisesta! :D Ja tsempit kilojen karistamiseen. Mun tarvis kans karistaa taas vaihteeks ylimääräiset herkut pois. Puntari kiittää :/. Vielä viime talvena tulikin päivittäin lenkkeiltyä koiran kanssa, mutta eipä enää tuu yksin lähdettyä. Pyöräilystä tykkään, mutta tuo polvi taas ei kestä sitä. Uiminen olisi ihan 10 laji sille mutta niin on lähteminen muka vaikeaa. :/

Nyt nauttimaan auringosta, viikonlopuksi luvattu räntää.. YÄK!:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vilipi
Voi teillä muillako paistaa vielä aurinko!?! Meillä se vaan sataa lunta ja räntää ja jotain siltä väliltä, ja arvatkaa meinasinko paleltua kesätakilla. HUih! Toisaalta, nyt ei ahdista ja nenä vuoda niin kovaa kun on kostea ilmasto. Eli allergiat on vaivanneet jo muutaman päivän, totta se tuo katupöly sitten ahdistaa. Onko täällä muita astmaatikkoja tai allergisia? Itselläni astma on todettu kolme vuotta sitten, ja siinä samalla allergioita kaikki huone- ja varastopölyt, kissa, lampaanvilla, timotei ja pujo. Ja olikhan siinä muita...Melkoista opettelua vielä noiden lääkkeiden kanssa. Toisinaan pääsee ahdistamaan, mutta onneksi on helpotusta.

Katsoin taas aamulla aamupäivän ohjelmistoon kuuluvaa vauvanteko-ohjelmaa. Voi että piti ihan mahoton itkeä taas! Ja samalla hiipi mieleen, että mitä jos se synnyttäminen ei menekään niin helposti? Että jospa ei sittenkään enää? Alkoi siis suorastaan pelottamaan.

Tulis nyt edes alkuun raskaaksi! :) Pitää yrittää muistutta itselle, että yksi etappi kerrallaan....

Vilipi ja kp 14
 
Juu löytyy allergioita :wave: kaikki siitepölyt ja heinät aikalailla. Oli kova paikka teinina kun ei voinutkaan heppatalleilla ihan niin paljon ollakkaan.. Vaikka ihmettelen tosin, et olisiko raskaudet jotenkin niitä ehkä hillinneet koska maha pystyssä ei ole ollut oireita. Ja nyt kun pitäs olla mojova koivunkin kukinta niin ei mulla vielä ainakaan ole ollut mitään ja tänne eteläänhän pitäs tulla ihan niin paljon, että ei allergisetkin saattas oireilla.

Haha! Mä koitan vältellä kaikkia tv:n vauvaohjelmia kun sitten se menee poruksi.. Eilinen Gray:n anatomiakin oli ihan liikaa.. :ashamed:

kp 5- 28/30
 
Niin se näytti terkkulan testikin negaa... No eihän siinä sitten kuin odotellaan, tää odottavan aika menee vaan NIIN hitaasti...

Joutessaan vois myös harrastaa tuota liikuntaa mutku... Polkupyörä kiiltää tallissa uutuuttaan ja minä vaan keksin syitä miksei tänäänkään voi lähtä fillaroimaan...

Mutta jos lähtis nyt edes tyrkkäämään sipulit tuonne kasvilavaan ja haistelemaan kevätilmaa :)
 
Eli olen 27-vuotias kolmen lapsen äiti. Lapset -05 -07 ja -10. Nyt tuli yhtäkkinen tarve saada se neljäs..
Tai vauvakuume on kummitellut mielessä noin vuoden ajan ja olen sen saanut aina lykättyä pois, mutta nyt se iski sitten ihan tosissaan!

Kp nyt 2/28 ja yk1.
 
Onnea Wandii sykkeestä!!! :heart: Ja Emo:lle tervetuloa mukaan!!! Itse tänään ekaa kertaa elämässäni tein ovistestin!! Ostin eilen digitestin kun ihan mielenkiinnosta katson pitääkö omat ovistuntemukset paikkaansa, niin tietää sitten kun varsinainen yritys alkaa...
 
Täältä löytyy kanssa liuta allergioita. Kaikki siitepölyt ja raskausaikoina on aina tullut lisää ruoka-aineallergioita. Viimeisimmän raskauden aikana tuli mm. omena, tuoreet persikat, nektariinit ja luumut :|

Jotenkin nämä kierron 2 ekaa viikkoa tuntuu menevän aina nopeasti. Nyt kp 8. Tosin en ole tottunut tällaisiin viikon kestäviin menkkoihin, rasittavaa |O Mutta kyllä sen taas tietää että ensi viikon jälkeen alkaa aika matelemaan vaikka kuinka koittaisi hillitä mielensä.

Meillä oli toissayönä hoidossa 1kk vanha vauva (isänsä joutui illalla sairaalaan niin tarjouduin vahtimaan vauvaa yön). En saanut nukuttua vaikka vauva heräsikin syömään vain 2 kertaa. Tuhina piti hereillä :) Se pikku tyyppi on tyttöjen pikkuveli eli ex mieheni vauva. Meillä on siis uusperhe ja tämä minulle neljäs jota yritämme on miehelleni ensimmäinen.
 

Yhteistyössä