nikotiini valmisteet

Kun tuo tupakkilakko on taas alkanut vähän lipsuilee, niin onko ehdoton ei myös tupakan korvaustuotteille kuten nicotinell yms... Kun minulla esim. tuollaisia nicotinell 2mg imeskelytabletteja jotka aikoinaan pitivät tupakanhimon tosi hyvin poissa.. mutta lueskellessani ohjeita sanotaan niissä; "raskaus ja imetys nikotiini vaikuttaa sikiöön (noh yllätys!) siksi nicotinell mintiä ei pidä käyttää raskauden aikana muutoin kuin lääkärin määräyksestä"

mutta, kun ei tupukkiakaan suositella, niin kysympä onko tuolle tuotteelle ehdoton ei? :headwall:
 
Mulle neuvolan täti anto esitteen nikotiini-valmisteista mutta laastareita ei saa raskaana käyttää koska siitä imeytyy nikotiinia koko ajan elimistöön. Mulla autto parhaiten se inhalaattori, kannattaa kokeilla.
 
Laastari on ainoa ehdoton ei raskauden aikana...niistä kun vapautuu jatkuvasti nikotiinia tasaiseen tahtiin...eli mieluummin purkkaa tms.

Itsellä nuo purkat oli tosi hyvä, vaikka epäilinkin aluksi että toimiiko, mutta hyvin toimi kuitenkin =)

Ja tottakai ehdottomasti korvaus valmiste kuin se tupakka...nisitä imeytyy vain sitä nikotiinia, kun tupakista herraties mitä kaikkea hengenvaarallista.

Onnea tumppien katkaisuun :hug:
 
kiitos.. ja yritellään :D illalla imekelin sellasen imeskelytabletin ja ei ees tehny mieli :D pahin paikka tulee olemaan varmaan töissä :| ku on siellä tietty rutiini..
tuosta laastarista, jännä kun viime vuonna raskaana ollessani neuvolasta sanottiin "juu kyllä niitä laastareita saa käyttää" ehkä sainkin sit sen taki km:n! tai sit en :/
 
Mä kysyin neuvolalääkäriltä nikotiinipurukumeista, niin hän sanoi, että ei saa käyttää. Esitin vielä asian niin, että yksinkertaisesti lopettaminen ei onnistu ilman mitään apukeinoja. :eek: Ja vielä erittäin ivallisesti totesi perään, että olisi kannattanut lopettaa jo ennen raskauden suunnittelua. Se onkin joo totta, mutta mutta.... :kieh:
 
Ei oo siis mikään vittuiluviesti, vaan ihan vaan myötätuntoa, ja pakko kertoa kuin hyvä olo nyt on!!!

Mä oon kyllä niin onnellinen, että... Poltin viimeisen tupakan kun odottelin raskaustestin tulosta. Ja se jäi sitten siihen. Muut lens wc-pönttöön samantien. Mitään korvaustuotteita en käyttäny. Pelkkä tahdonvoima, ja rakkaus tuohon pieneen ihmiseen... En jaksa vieläkään uskoa miten helppoa se oli. Miljoona kertaa yrittäny lopettaa aikasemmin, mut ei oo ikinä edes viikkoa kestäny... edes päivää ilman. Tupakka savus mun elämässä yli 10 vuotta. Aski tai enemmän päivässä.

Tsemppiä tosi paljon kaikille jotka taistelee vielä sen pirun nikotiinin kanssa...!!! :heart: Mut on tää palkkio kyllä sen arvonen... Paljon parempi olo, fyysisesti JA henkisesti! Jaksakaa.... vaikka vaikeeta onkin... USKON!
 
komppaan ylläolevaa...on huomattavasti jaksavampi olo ilman tupakkaa.

Ja vielä noista neuvolan asenteista.
Vaihtelevat todella paljon.
Onhan se teitenkin totta, että myös nikotiini valmisteet ovat haitallisia, mutta...jos todella ihminen on pahasti riippuvainen tupakasta ja ainoa ulospääsy tupakoinnista on turvauta nikotiini purukumiin näin esimerkkinä, niin se on ehdottomasti turvallisempaa, kuin se, että ilman näitä apuja retkahtaa vähän väliä uudestaan raskauden aikana.
Näitä asioita harvemmin ajattelevat.

Itsellä oli aikoinaan lääkäri joka ei ollut koskaan koskenut tupakkaan, eikä kuulemma hänen ystäväpiirissäänkään kukaan ollut koskaan tupakoinut.
Hän vähätteli sitten riippuvuutta ja käski vain jättää polttamatta, niin yksinkertaista se on :headwall:

Eli nuo asenteet voivat johtua ihan ymmärtämisen puutteesta.
Neuvolassa työskentelevät ovat kuitenkin palvelu työssä, eikä heidän asiansa ole syyllistää ketään saatikka sättiä valinnoistaan.
Ainoa mitä he voivat ja saavat tehdä, on kehottaa muuttamaan tapojaan ja antaa tietoa ja ohjausta näiden asioiden lopettamiseen, olivat ne sitten mitä tahansa.

Tuloksetkin ovat huomattavasti paremmat, kun äiti tietää, että on edes yksipaikka, jossa hänen ongelmansa otetaan vastaan ilman haukkuja.

Aikoinaan, kun minua kehoitettiin lopettamaan ja sätittiin kaikista asiaan liittyvistä vaaroista, sain jonkinlaisen uhman päälle ja kieltäydyin lopettamasta.

Tupakka on mielstäni kavala riippuvuus.
Kaupoissa sitä myydään suoraan kassalla, etkä voi olla näkemättä niitä. Joten...

aika pitkä maanittelu asiaan liittyen, mutta tuntuu, että monet vain väheksyvät nikotiini riippuvuutta...ja monet sanovat, että minäkin pääsin niin helposti, niin mikset sinäkin...jokainen kun kokee tuon riippuvuuden eritavalla ja joillain se on vahvempi kuin toisilla.

Siihen tarvitaan hurjasti päätäväisyyttä ja motivaatiota ja ainakin omalla kohdalla lapsen tulo oli voimaa antava motivaatio niinä heikkoina hetkinä, kun olisi tehnyt mieli mennä ja ostaa aski :D

vielä kerran tsemppiä matkaan :hug:
 

Yhteistyössä