Nimiä joista lapsena haaveilit/olisit lapselle halunnut, mutta mies ei suostunut

  • Viestiketjun aloittaja Moonbell
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Linda Orvokki oli sellainen nimi, mutta Linda Lampeniuksen myötä ajatus "katosi". Miehen mielipidettä nimeen en tiedä.

Sitten nämä Onni, Helmi, Aarre, Ilona, Mainio, Into jne. olis ihan kaikella tavalla olleet varteenotettavia vaihtoehtoja, mutta - kiitos DNA:n liittymien - nekin on sitten pois laskuista...
Meille tulee Mainio, kun aika on. Vaikka olisi tyttö, niin tulee Mainio, sano mies.
Mainio on kyllä ihan huippuhieno nimi :).
 
Mulla on ollut paljonkin sellaisia nimiä eri aikakausina:)

Pienenä mulla oli nuket nimeltään Santtu ja Sarianna, ne oli mun lapsia.

15-vuotiaana haaveilin lapsilaumasta, niminä olisivat olleet Janina, Janissa, Janette, Julia, Johanna, Jami, Johannes ja Julius =) Ja vuoden ikäerolla tietty kaikki. No, ei ihan toteutunut.

Sitten vähän alle parikymppisinä mulla oli ulkomaalainen poikaystävä, jolloin haaveilin tytöstä nimeltä Dora Stefania. Meni sekin juttu sit ohi:)

Nykyisen mieheni tavattuani listalla käväisivät Eetu, Veikka, Alina ja Linnea. En kuitenkaan sitten enää noita nimiä edes harkinnut kun lapsia saatiin. Alina on edelleen mun mielestä ihana nimi, mutta sen pilasi eräs Alina, joka oli ikävä ihminen... päinvastoinkin on käynyt, eli jos on tavannut jonkun ihanan ihmisen, niin hänen nimi saattaa alkaa tuntua tosi kauniilta.
 
tälle toiselle ois tullut nimeksi linnea lumina mutta mies oli sitä mieltä että ei tuommosta lumina nimeä voi kellekkään antaa :eek: .... nyt se on sanonu että jos meille tulee joskus vielä kolmas tyttö niin nimeksi tulee ehottomasti linnea lumina :D .... hassuja nuo miehet...
 
Niin, sehän oli kans, kun esikoinen sai kutsumanimekseen syntymän jälkeen Kurttu-Kerttu, suku siis risti, ja olisin halunnu antaa tuon Kertun kutsumanimeksi, mutta sekään ei menny miehelle läpi.
 
vieras
onneksi siis on isiäkin hillitsemässä näitä kauheita nimi väännöksiä, ilman miehiä täällä kulkisi aika monta juliaana lumiaa ;) itse kulkee lampaana lauman mukana niin pitää yrittää sitten lapsen nimellä edes erottua, aika säälittävää...
 
mina
tytöstä ruusu aurora ( se nimi oli jo kuopattu ennen tytön syntymää) mut joskus pikku likkana keksitty..

toinen oli 15v päätetty että jos poika tulee niin se on niko ja niko siitä tuli vaikka sillon jo aika yleinen mutta oon aina tykännyt niko nimestä.. mikään muu pojan nimi ei oo yhtä hieno =) vaikka nykyään jo liiankin yleinen.
mun lapsuudessa en tuntenut ketään nikoa.
 

Yhteistyössä