Niskaturvotus..

Tuokin on toisaalta vähän hassua, että nuo raja-arvot ym ym . vaihtelevat kunnittain. Siinä taas tulee esille tämä asioiden yhteneväisyys..
Mutta, eipä tässä auta muu kuin odotella verikokeen tuloksia ja sitten kahden viikon päästä mennään lapsivesipunktioon.
Aurinkoista keskiviikkoa teille!
-inkie-
 
Ylihuomenna oisi sitten lapsivesitutkimus. Hieman ehkä pelottaa jos jokin menee näytettä otettaessa vikaan tai raskaus keskeytyy. Ja suurin pelko on tietysti se tulosten vastaus kestää 5 viikkoa ja tulee surullisia uutisia!!
Ei tässä auta muu kuin rauhoittua.. Milloin teillä muilla on se tutkimus??

Meiming & rv. 15+2
 
Huomenta..
Meillä on ensi viikon keskiviikkona tuo lapsivesitutkimus. Tällä hetkellä odottelen veriseualn tuloksia jotka pitäisi varmaankin saada tässä ihan nyt parin päivän sisään. On todella rassaavaa tämä odottelu.

inkie & 13+6
 
Siskon pojalla todettiin niskaturvotus ultrassa 3v. sitten. 2 viikkoa odoteltiin tippa linssissä tuloksia koko perhe :ashamed: "Terveen pojan kromosomit" oli kuitenkin vastauksena, eli turhaan huolehdittiin :D
 
Keskiviikko aamua..
Eilen iltapäivällä sain veriseulan tulokset ja riskiluvuksi saimme 1:5..että ei kovin hyvältä vaikuta. Viikko pitäisi nyt odotella, että päästää LV-tutkimukseen ja sitten vielä n, 3 viikkoa niitä tuloksia. Vaikka tuo riskiluku on todella suuri, yritämme siitä huolimatta suhtautua asiaan positiivisella mielellä siten, että kuitenkin 4 lasta 5:stä syntyy ilman minkäänlaisia kromosomivikoja. Eli tosin sanoen on 80% mahdollisuus saada "terveet kromosomit" omaava vauva. Pakko on vaan yrittää ajatella positiivisesti, ei tätä muuten pää kestäisi.

Meimingille voimia punktioon :hug:

-inkie & rv 14+0-
 
Alkuperäinen kirjoittaja inkie:
Keskiviikko aamua..
Eilen iltapäivällä sain veriseulan tulokset ja riskiluvuksi saimme 1:5..että ei kovin hyvältä vaikuta. Viikko pitäisi nyt odotella, että päästää LV-tutkimukseen ja sitten vielä n, 3 viikkoa niitä tuloksia. Vaikka tuo riskiluku on todella suuri, yritämme siitä huolimatta suhtautua asiaan positiivisella mielellä siten, että kuitenkin 4 lasta 5:stä syntyy ilman minkäänlaisia kromosomivikoja. Eli tosin sanoen on 80% mahdollisuus saada "terveet kromosomit" omaava vauva. Pakko on vaan yrittää ajatella positiivisesti, ei tätä muuten pää kestäisi.

-inkie & rv 14+0-
Sulla ihan sama tilanne kuin mulla, sama riskilukukin. Mekin jouduttiin pari viikkoa odottaan kunnes päästiin LV-tutkimukseen ja huomenna tulee kolme viikkoa täyteen tulosten odotusta.

Täälläkin olen yrittänyt pakosti ajatellla positiivisesti kunnes toisin todistetaan, muuten ei tosiaan pää kestäis.

Haleja ja voimia tulevaan :hug:
 
Tsemppiä! Mä pidän peukkuja. On tosiaan paljon noita tapauksia, että lapsi on ihan terve niskaturvotuksesta huolimatta. Ja kiva että ultrassa näytti kaikki hyvältä. Toivottavasti tulos tulee pian, mä sain tuloksen alle 3 viikossa. Itte soitin sairaalaan, kun oli kulunut reilu pari viikkoa. Ei enää hermo kestäny odotella!
Jode ja Onni-poika
 
Sain tulokset tänään (tasan kolme viikkoa meni) ja kromosomeilta tervettä poika-vauvaa odotan :D Suuri kivi tipahti sydämmeltä.

Inkie: älä menetä toivoasti vaikka sinullakin riskiluku suuri, voimia punktioon ja odotukseen :hug:

Meiming: voimia odotukseen :hug:
 
Paljon onnea Saparolle hyvistä uutisista :flower: =)

Juuri eilen kuuli, että eräs tuttavakin oli aikoinaan jäänyt veriseulassa kiinni. Ne arvot oli olleet tosi korkeat ja silti syntyi terve lapsi. Ei aikonut enää veriseuloihin mennä.
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@
Mukava kuulla että jännitys on ohi (Saparo79). Meillä mitattiin pari viikkoa sitten kaksosraskaudessa toiselta vauvelilta paksumpi nt kuin toiselta. Viikkoja tuolloin 12+5. Lääkäri silloin sanoi että parin viikon sisällä tulee soitto jos tarvitaan tarkempia tutkmuksia. Soittoa ei ole kuulunu joten kaikki onkin ehkä ok. Jännitys alkaa pikkuhiljaa laantumaan. Seuraavaksi rakenneultra n. viiden viikon päästä.
 
Nyt on LV-punktiossa käyty tänä aamuna. Pikkasen se nipisti, mutta ei mitenkään sietämättömästi. Tosi nopeasti oli ohi. Sikiö näytti voivan hyvin, mitkä tottakai kaikesta huolimatta oli helpottavaa kuulla. Pää-perämitaltaan sikiön kasvu pikkasen jätätti, mutta lääkäri sanoi, että se on kuitenkin tässä vaiheessa välillä vaikea mitata koska sikiö saattaa olla sen veran kaarella, että se lyhentää sitä mittaa. Päälaki, masunympärys, reisiluu ym mitat olivat oikein hyvät ja vastasivat viikkoja.

Nyt vaan odotellaan TAAS ja toivotaan parasta.. Onneksi ensi viikko on lomaa, niin pääsee edes vähäksi aikaa pois näistä normaaleista ympyröistä ja saa muuta mietittävää.

Mukavaa keskiviikkoa teille kaikille!!
-inkie & rv 15+0-
 
Kävin tänään ultrassa ja pikkuisella todettiin niskaturvotusta.Voi itku!
Ensinnäkin viikkoja oli enemmän,mitä alun alkaen oli uskomus ja nämä pidemmät viikot pudottivat raja-arvoa tiukemmaksi.Oma pää on kuin keilapallo pelkästä itkusta ja pohtimisesta.Olen tässä lukenut muiden tarinoita vääristäkin hälytyksistä,mutta omalle kohdalle kun toi epäily kohdistuu niin hiljaseksi pistää.

Mietin tässä juuri,kun sain jo huomiselle uuden ajan erikoislääkärin ultraamista varten.Oli myös puhetta siitä lapsivesipunktiosta tai istukkanäytteestä.Kuitenkin mulla on viikkoja tänpäiväisen ultran mukaan vasta 13+5,ja noissa lapuissa puhutaan lv-punktion ottamisesta vasta vko 15 jälkeen.Joten olenkohan turhan aikaisin jo menossa tutkimuksiin..?Ja toisaalta taasen toinen kätilö sanoi,että välttämättä eivät enää ota tuota istukkanäytettä,kun viikot jo rajoilla.ARGH....mä en jaksais pohtia,mutta kun hirvittää ja kaikkee mahdollista pyörii päässä.
Ehkäpä tämä vielä iloksi muuttuu
 
Täällä odotetaan vielä lapsivesipunktion tuloksia.
Nyt on mennyt jo kolmeviikkoa odotellessa. Olen aina välillä soitellut naistenklinikalle ja kyselly josko ois tietoa tuloksista, mutta turhaan.
Huomenna soitan taas yhden jälkeen...

Odottavan aika on piiiiiitkä!!!!

Meiming & rv.19
 
Voi Meiming :hug: toivon sulle hirmuisesti voimia ja jaksamista tuon odottamien kanssa. Se on kauheata. Me saatiin jo tiistaina lv-punktion tuloset (meni päivän alle 2 viikoa) ja saimme tietää odottavamme kromosomeiltaa tervettä poikaa :heart:

 
Meimingille jaksuja odotteluun :hug:

Meillä odotellaan ensiksikin istukkatutkimukseen pääsyä ja sitten luonnollisesti niitä tuloksia... Meillä ei tosin niskaturvotusta ollut kuin normaalit 1.4mm, mutta seerumiseulassa yksi arvo (S-PAPP-A) täysin pielessä. Siitä sitten riski jotain 1:110 -> 1:250. Pienempi, mutta sen verran saatiin minut säikyteltyä, että oman mielenterveyden kannalta tuo istukkanäyte on sitten otettava.

Kukas se sanoikaan pitkän kuukautiskierron vaikuttavan seerumiseulan tulokseen? Olisikos jossakin siitä tietoa enemmän? Meinaan minulla ainakin todella outo kk-kierto ollut nyt, lopettelin aika vasta imetystä etc, sen takia varmaan.
 
Tosiaankin tuo odottelu on varsin kamalaa.Itseltäni jäikin tänne puolelle ilmoittelematta,että tuo mainitsemani käynti,jossa luulin meneväni tarkempaan ultraan,niin se osoittautuikin istukkanäytteen otoksi!Alkuun olikin aivan pihalla,kun siinä odotushuoneessa tilanne valkeni.
No joka tapauksessa näyte otettiin torstaina ja vastaus tuli jo seuraavan viikon tiistaina.Kromosomisto oli aivan normaali!

Itse pääsin vähäisellä odottelulla,mutta varsin tuskaisia ajatuksia ehti siinäkin ajassa olla.Toivottelen voimia kaikille,jotka vielä epätietoisina ovat! :hug:
 
Meiming, siis kyllä todellakin kestää teillä tuo tulosten saaminen. Me saatiin ne päivää vajaa 2 viikossa. ihan uskomattomalta tuntuu, että odotutetaan noin kauan tällaisen asian kanssa.
Tiedätkö sä missä se näyte tutkitaan? Meillä tutkittiin se Helsingissä.

Voimia ja jaksamista teille!! :hug:
 
Sain tänään vihdoinkin tasan kuukauden odottamisen jälkeen lapsivesitutkimuksen tulokset!!!

TERVE POIKA TULEE!!!!!

Perjantaina vielä ultrataan erikoislääkärinvoimin..

Jospa nyt saisin nauttia tästä odotuksesta =)

Meiming & Kaapo 19+6
 

Yhteistyössä