No nytkö mie sit paisun taas :D

Imetystä kestäny nyt kohta 5kk, kiinteet aloitettiin reilu 4kk iässä. Ennen raskautta painoin 67kg, hoikimmillani synnytyksen jälkeen 58,5kg. Nyt sit iltapaino oli 62kg.. Miten paino voi noin paljon heitellä vai onko se vaan turvotusta? Vai oonko mie tosissaa paisunu puolessatoista vkossa 3,5kg, ei kai se oo mahollista :D?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Turpooko sillon aina paljon ku menkkojen tulis alkaa? Miulla loppu kyllä minipillerit noin öö.. oisko ollu vko sitten ja ehkäisy jätettiin sen jälkeen siis poies.
Kait se on ihmiskohtaista. Mut ite paisun kuin mikäkin pullataikina. Turvonneena iho tulee jotenkin oudon tuntuiseksi, ei siis tunnu niin kiinteältä vaan pehmeältä (vaikea selittää ).
 
Ny kyllä sattuu alamahaan siihen malliin, et vois vaikka menkat tullakin.. hmm.. jospa se sit ois vaan sitä! :)

Tosin miten sit jos on ollu minipillereillä, ni onks ne kunnon menkat vai jotain pillereiden lopettamiseen liittyvää vuotoa?
 
jadal
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Ny kyllä sattuu alamahaan siihen malliin, et vois vaikka menkat tullakin.. hmm.. jospa se sit ois vaan sitä! :)

Tosin miten sit jos on ollu minipillereillä, ni onks ne kunnon menkat vai jotain pillereiden lopettamiseen liittyvää vuotoa?
mitäs jos sä paisut muusta syystä :whistle:
 
mä turpoon ehkä noin kilonverran.
ja lisäks iltapaino on muutenkin 1-2kg suurempi kun aamupaino joka on se todellinen. koska oot syöny ja juonu päivänaikana niin ei iltapaino ole se todellinen.
aamulla pissanjälkeen ilman vaatetta vaa'alle,näät paljon oikeesti painat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Ny kyllä sattuu alamahaan siihen malliin, et vois vaikka menkat tullakin.. hmm.. jospa se sit ois vaan sitä! :)

Tosin miten sit jos on ollu minipillereillä, ni onks ne kunnon menkat vai jotain pillereiden lopettamiseen liittyvää vuotoa?
mitäs jos sä paisut muusta syystä :whistle:
Öö.. no ei kai raskauden vuoks ainakaa voi turvota ku just vast jätin pillerit poies :D TOSIN oli meil alussakin pari yhdyntää (reilu kuukausi synnytyksestä) ilman ehkäisyä kun oli vähän puhetta, et antais het tulla toisen mut sit kummiski mietittiin, et no jos sitä silti ottais pillerit vähäks aikaa. Ja imetyskin ku suojaa suht ok:sti. Ja KYLLÄ, tiedän ettei imetys ole ehkäisykeino :D Mut kummiskii..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Sie yrität vaa pelotella, et mie menisin ja ostasin testin. Ja sit se ois negatiivinen ja menkat alkais samana pvänä :D TOSIN, jos ikäeroa tulis se noin 10kk vaikka, ni ei mua oikeestaan ees haittais. Kaikesta ku selviää oikeen mainiosti :) Vaiks voisha sitä sit siin tilantees - ku oikeesti ois nii pien ikäero- vähän pistää ketuttaan aika ajoin ku kumpiki huutais samaan aikaan ja yksin pitäs pärjätä koko pvä :D
 
Elämän tosiasioita
Niin, mutta mitäpä, jos toinen lapsenne ei olisikaan terve...vaan hänellä olisi jokin synnynnäinen sairaus tai vamma ja hän vaatisi PALJON enemmän hoitoa ja huolenpitoa kuin ns. normivauva? Siinä sitä sitten olisi työmaata ja kaksi pientä lasta. Kaikki kun ei aina mee niin kuin kirjoissa lukee...
 
kata
Alkuperäinen kirjoittaja Elämän tosiasioita:
Niin, mutta mitäpä, jos toinen lapsenne ei olisikaan terve...vaan hänellä olisi jokin synnynnäinen sairaus tai vamma ja hän vaatisi PALJON enemmän hoitoa ja huolenpitoa kuin ns. normivauva? Siinä sitä sitten olisi työmaata ja kaksi pientä lasta. Kaikki kun ei aina mee niin kuin kirjoissa lukee...
Ja tää liittys tähän... ????
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Sie yrität vaa pelotella, et mie menisin ja ostasin testin. Ja sit se ois negatiivinen ja menkat alkais samana pvänä :D TOSIN, jos ikäeroa tulis se noin 10kk vaikka, ni ei mua oikeestaan ees haittais. Kaikesta ku selviää oikeen mainiosti :) Vaiks voisha sitä sit siin tilantees - ku oikeesti ois nii pien ikäero- vähän pistää ketuttaan aika ajoin ku kumpiki huutais samaan aikaan ja yksin pitäs pärjätä koko pvä :D
No kyllä mua surettaisi sen 10kk vauvan puolesta joka jo niin pienenä joutuu jakamaan huomion. Sä et oikeastaan ole muuta tehnyt kun valittanut kuinka vaativa vauva teillä nyt jo on, kuinka kaikki aika menee sen kanssa, jatkuvasti pitää huomioida... niin mieti kun seuraava on samanlainen? Ja esikoinen on kuitenkin vielä alle vuoden :( huomiota sekin varmasti kaipaa vielä ihan 24/7 puhumattakaan et tod. näk kun teillä on noin vaikeeta jo nyt ollut, niin ei edes nuku yötä kunnolla. Toisen kun saat nukkumaan niin toinen herää ja sitten sä oikeesti et nuku ;) Ja ei, kaikesta ei aina selviä. Mutta sun elämä se on ja sä tiedät sun omat voimavarat ja millainen äiti sä haluat olla molemmille lapsille :)

Tuohon paisumiseen, niin et sä kyllä raskaana voi olla jos pillerit jäi pois vasta viikko sitten? :) Mutta mulla ainakin paino tosiaan nousee aina parilla kilolla ennen menkkoja. Ja jopa se, että jos imetät jo vähemmän, niin sekin aiheutti mulla sitä et paino lähti nousemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämän tosiasioita:
Niin, mutta mitäpä, jos toinen lapsenne ei olisikaan terve...vaan hänellä olisi jokin synnynnäinen sairaus tai vamma ja hän vaatisi PALJON enemmän hoitoa ja huolenpitoa kuin ns. normivauva? Siinä sitä sitten olisi työmaata ja kaksi pientä lasta. Kaikki kun ei aina mee niin kuin kirjoissa lukee...
Niin? Mä en ole niin tyhmä, et ajattelisin kaiken menevän kuten toivoisi. Jos lapsi olisi sairas niin sitten hän olisi ja häntä hoidettais kuten sairaus edellyttäisi. Ja jos tulis esim. kaksoset (mikä tuskin on todennäköstä kun ei oo suvussa yhtään kaksosia, mut kuitenki) niin toki se olisi todella rankkaa, mut kaikesta selviää silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä mua surettaisi sen 10kk vauvan puolesta joka jo niin pienenä joutuu jakamaan huomion. Sä et oikeastaan ole muuta tehnyt kun valittanut kuinka vaativa vauva teillä nyt jo on, kuinka kaikki aika menee sen kanssa, jatkuvasti pitää huomioida... niin mieti kun seuraava on samanlainen? Ja esikoinen on kuitenkin vielä alle vuoden :( huomiota sekin varmasti kaipaa vielä ihan 24/7 puhumattakaan et tod. näk kun teillä on noin vaikeeta jo nyt ollut, niin ei edes nuku yötä kunnolla. Toisen kun saat nukkumaan niin toinen herää ja sitten sä oikeesti et nuku ;) Ja ei, kaikesta ei aina selviä. Mutta sun elämä se on ja sä tiedät sun omat voimavarat ja millainen äiti sä haluat olla molemmille lapsille :)
No mä en nää kyllä sitä mitenkään surullisena asiana, et hän saisi pikkuveljen tai -siskon. Ja sit sä et kyllä ole todellakaan mun kirjoituksiani kovinkaan hyvin lukenut jos väität, et mä en muuta ole tehny ku valittanu kuinka vaikeaa tai rankkaa ois. Useinhan mä oon just sanonu, kuinka yöheräämisetkään ei ees oo ollu kovinkaan vaikeita. Toki jos vauva 4 yötä herää 1h välein niin on tuntunu raskaalta, mut se on aina ohimenevää ja se rankkuus tuntuu vain hetken.

Kyl mulla on voimavaroja paljonkin ja oon tosi positiivinen ihminen enkä anna vastoinkäymisten lannistaa. Eli kyllä mä uskoisin selviäväni hyvinkin. Ja sit kun lapset ois isompia ni heistä ois paljon seuraa toisilleen ja se on mun mielestä tosi hyvä juttu. =)
 

Yhteistyössä