noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
No ei nyt vauvalle, mut isäni toi pojallemme 1-vuotislahjaksi Batman-juomapullon :whistle:
Mä en nyt oikeen käsitä, et mitä noloa/outoa tuossa on??

Se Batman-logo vai mikä?

Meillä ainakin 1veellä oli aina kesäisin ulkona mukana juomapullo (siis sellainen ureheilupullo), kuvana tosin oli Nalle Puh :)

 
hei
tyttö sai mummoltaan (miehen äiti) joululahjaksi 74cm farkkuhaalarit kun olin sanonut että käytetään jo 80cm vaatetta..sekä repun josta irtoili paljetteja.
ja edelleen anopilta...kysyi vielä itse että minkä kokoista ulkopukua nyt tarvitsette niin hän ostaa..sanoin 62cm niin tuli 86cm puku kun oli kuulemma kaupassa näyttänyt niin isolta..
ja joskus olen ollut kaupoilla anopin kanssa kun tyttö käytti 74 vaatetta niin anoppi katteli 110cm housuja ja tuumasi et nää taitaa olla liian pienet!
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
meillä neiti sai 1,5 vuotiaana joululahjaksi mun kaverilta sähköurut :eek:
meille mummo toi sellaiset 4kk ikäiselle.
sitten miehen siskolta tullut tavaraa joka ei ole ikäsopivaa lainkaan,kiellettyjä leluja jne...todella tympeätä sitten kun ne kuitenkin täytyy olla käytössä..lisäksi aivan liian isoja,ei muuten mitään mutta siinä vaiheessa kun ne sopivia on taas vuoden aika epäsopiva:(
me ostettiin itse sellaiset, on tosi kiva lapsen pimputtaa. sai ne jo 7kkna ja osas painaa nappuloita ja oli tyytyväinen kun sai ääntä aikaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
kummit toi pojalle soittorasian/korurasian(vauvoille tarkotettu,mut mun mielest hiuka tyttömäinen)ristiäislahjax =( ja samaiset kummit 1v lahjax 3 muoviukkelii =(
Meidänkin poika sai ristiäislahjaksi tuollaisen soittorasialaatikon, mutta en mä tajunnut sen olevan juuri korurasia. Tyytyväinen olen ollut lahjoihin (ainakin vielä ). Poika on vasta 10 1/2kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
poika sai kummeilta joululahjaksi heijastimen ja 1v lahjaksi ei mitään, ei edes onnitteluja :(

Voi luoja. Ei voi muuta sanoa.

Mäkin oon pienessä mielessäni miettinyt, että jos joskus alkaisi odottamaan niin ketä pyytäisi kummiksi. Mun miehen veli on pois laskuista kun se on kans niin p.i.h.i ettei oo edes tosi.
Tiedän, että ei se lahjojen hinta oo tärkein, mutta ei sekään oo lapsesta kivaa jos on pihit kummit..
Mun pikkusisko sai joskus Titanic dvd:n kummeiltaan ja siinä ei ollut niitä rapisevia muoveja päällä mitkä niissä yleensä on niin tajuttiin, että olivat pihit kattoneet sen ensin. Jos olivat edes ostaneet, kai se oli omasta kaapista kaivettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
meillä neiti sai 1,5 vuotiaana joululahjaksi mun kaverilta sähköurut :eek:
meille mummo toi sellaiset 4kk ikäiselle.
sitten miehen siskolta tullut tavaraa joka ei ole ikäsopivaa lainkaan,kiellettyjä leluja jne...todella tympeätä sitten kun ne kuitenkin täytyy olla käytössä..lisäksi aivan liian isoja,ei muuten mitään mutta siinä vaiheessa kun ne sopivia on taas vuoden aika epäsopiva:(
me ostettiin itse sellaiset, on tosi kiva lapsen pimputtaa. sai ne jo 7kkna ja osas painaa nappuloita ja oli tyytyväinen kun sai ääntä aikaiseksi.
no mut nuo oli semmoset isojen ihmiset vempeleet ja tosi kova ääniset (eikä ääntä kovin pienelle saa), neiti pelkää sitä edelleen
 
XXS
Kummit osti pojalle muutaman kerran jonkun vaatteen lahjaksi, ja aina oli ihan liian pieniä vaatteita, ja kuitit tietysti heitetty pois eli ei voinut vaihtaakaan. Sittemmin ovat unohtaneet koko kummilapsensa.
 
Niisku
Vähän sivuaa, mut me ollaan aina naurettu mun pikkuveljen ylipihejä kummeja, niitten poika (silloin 8-v) sanoi kun ne tuli pikkuveljen 10-vuotis synttäreille että olisi halunnut ostaa veljelleni arvan omilla rahoillaan, mutta kummitäti kielsi kun pelotti että voittaa vielä jotain... :)
 
kati
Anoppi antoi meidän pojalle radio-ohjattavan auton. OHJAINTA ei ollut mukana. Auto haisi tupakalle. Tämä on eka ja tähän mennessä ainoa lahja, jonka poika on hältä saanut.

Tyttö sai anopilta samaan aikaan pikku "pianon" joka haisi myöskin tupakalle ja soitti yhtä ainoaa biisiä. Meillä oli ennestään samanlainen ja siinä soi 25 eri biisiä, eikä se ollut noin kellastunut...
 
minä vaan
esikoisen 1-vuotis synttäreille anoppi toi ITSENSÄ ja sanoi sen vielä ääneen, eli ei tuonut mitään lahjaa, ei edes korttia ja ovesta tullessaan sanoi että toin itseni, törkeetä, olis voinut kirjottaa edes kortin ellei muuta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
kummit toi pojalle soittorasian/korurasian(vauvoille tarkotettu,mut mun mielest hiuka tyttömäinen)ristiäislahjax =( ja samaiset kummit 1v lahjax 3 muoviukkelii =(
Meidänkin poika sai ristiäislahjaksi tuollaisen soittorasialaatikon, mutta en mä tajunnut sen olevan juuri korurasia. Tyytyväinen olen ollut lahjoihin (ainakin vielä ). Poika on vasta 10 1/2kk.

Onko se sellainen pyörivä mihin saa kuvia kaikille sivuille tai ainakin parille sivulle? Mekin ostettiin kummipojalle sellainen, enkä todellakaan tajunnut sen olevan korurasia, ei siitä ollut puhetta liikkeessäkään, ja siellä kuitenkin kaiverrutettiin pojan nimi siihen. Kummipoika tykkäsi soittorasioista muutenkin, ja kirjoitin ristiäiskorttiinkin et voi laittaa sisälle omia aarteitaan isompana.

Pidetäänköhän muakin ihan nolona kummina
:kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni oli anopilta noloa antaa meille esikoisen synnyttyä lahjaksi yksi posliinikenkä, sellainen halpa koriste. Ei mitään muuta ennen eikä jälkeen. Kuulemma kukkia ei voi viedä sairaalaan. Olisi se ollut kiva jos olisi kukkia ollut kotona odottamassa. anoppi on pihi.

Mitä olisitte pitäneet tuollaisesta lahjasta ensimmäisen lapsenne johdosta lapsenne isän äidiltä, eli lapsen mummolta?

Kun hänen oma tytär sai lapsen, eli kun tämä nainen sai ensimmäisen lapsenlapsen, oli meno aivan toista. Rahaa käytettiin... pihiys koskee vain meitä.

Mä sain myös vaaleanpunaisen posliini kengän kun neiti syntyi... Mitäs noloa siinä oli? Yleensä niihin se kukka laitetaan... mutta jos sairaalaan ei saa tuoda niin... Mä itse teetin siihen kenkään sitten ristiäispäiväks kukka asetelman.
 
Mindre
Alkuperäinen kirjoittaja meela:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
poika sai kummeilta joululahjaksi heijastimen ja 1v lahjaksi ei mitään, ei edes onnitteluja :(

Voi luoja. Ei voi muuta sanoa.

Mäkin oon pienessä mielessäni miettinyt, että jos joskus alkaisi odottamaan niin ketä pyytäisi kummiksi. Mun miehen veli on pois laskuista kun se on kans niin p.i.h.i ettei oo edes tosi.
Tiedän, että ei se lahjojen hinta oo tärkein, mutta ei sekään oo lapsesta kivaa jos on pihit kummit..
Mun pikkusisko sai joskus Titanic dvd:n kummeiltaan ja siinä ei ollut niitä rapisevia muoveja päällä mitkä niissä yleensä on niin tajuttiin, että olivat pihit kattoneet sen ensin. Jos olivat edes ostaneet, kai se oli omasta kaapista kaivettu.
Mä kannatan kierrätystä. Musta olis oikeesti kiva saada lahjaksi jotain kierrätettyä, jos lahja vaan muuten on mieleinen.
Kyl me vietiin vuosia sitten, ennen kuin oli omia lapsia, kummitytölle lahjaksi keinuhevonen, jonka edellinen asukas oli jättänyt asuntoon, johon muutin. Itselle ei ollut sille silloin käyttöä, joten musta se oli sopiva kummitytölle. En osannut ajatella, että ei voi antaa, kun on ilmaiseksi saanut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja 2äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
kummit toi pojalle soittorasian/korurasian(vauvoille tarkotettu,mut mun mielest hiuka tyttömäinen)ristiäislahjax =( ja samaiset kummit 1v lahjax 3 muoviukkelii =(
Meidänkin poika sai ristiäislahjaksi tuollaisen soittorasialaatikon, mutta en mä tajunnut sen olevan juuri korurasia. Tyytyväinen olen ollut lahjoihin (ainakin vielä ). Poika on vasta 10 1/2kk.

Onko se sellainen pyörivä mihin saa kuvia kaikille sivuille tai ainakin parille sivulle? Mekin ostettiin kummipojalle sellainen, enkä todellakaan tajunnut sen olevan korurasia, ei siitä ollut puhetta liikkeessäkään, ja siellä kuitenkin kaiverrutettiin pojan nimi siihen. Kummipoika tykkäsi soittorasioista muutenkin, ja kirjoitin ristiäiskorttiinkin et voi laittaa sisälle omia aarteitaan isompana.

Pidetäänköhän muakin ihan nolona kummina
:kieh:
mä ostin myös kummipojalleni sellaisen neliskanttisen soitttorasian 1v lahjaksi, siitä on nyt jo 7v aikaa , poika on sinne kerännyt aarteitaan.
 
mä sain anopin taulun seinältä, missä on äiti ja lapsi. puhui siitä aina jo etukäteen ennenkuin olin raskaanakaan että miten hän sitten tuo sen sairaalaan lahjaksi. mä en ihan niin innoissani siitä ollut. on se tuolla seinällä, pakko se oli laittaa :|
 
Tämä lahja ei ollut vauvalle, mutta kerronpa kuitenkin.

Poika sai miehen mummolta 6v. lahjaksi vaaleansinisen puseron, jossa on perhosten ja kukkien kuvia ja hihansuissa pitsit. Ja arvatkaaapa sanoiko poika suureen ääneen, että pusero on nolo eikä hän aio pitää sitä :ashamed:
 
MEidän esikoinen sai papaltaan lahjaksi huopikkaat koko 27 neidillä oli ikää vajaa 2kk. Samainen pappa osti neidille pyörän kun hän oli puolvuotias. =) sittemmin molemmat ollu käytössä.. :)

Ja toinen neiti sai 2-vuotis lahjaksi posliininuken joka oli isonpi ku tyttö ja hän ei edes voinu sillä leikkiä. :eek: Odottaa siis tuolla varastossa viel 10 vuotta et muksu saa sen sit omaan kotiin mukaan... :whistle: Sillä kun ei tosiaan huoneeseensa se nyt mahdu... :( :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Tämä lahja ei ollut vauvalle, mutta kerronpa kuitenkin.

Poika sai miehen mummolta 6v. lahjaksi vaaleansinisen puseron, jossa on perhosten ja kukkien kuvia ja hihansuissa pitsit. Ja arvatkaaapa sanoiko poika suureen ääneen, että pusero on nolo eikä hän aio pitää sitä :ashamed:
Voi kuvitella :LOL: anteeksi... Mutta ainakin meidän 6v on niin tarkka siitä, onko jokin vaate tyttöjen vai poikien, joten voin sieluni silmin nähdä lapsesi "kauhistuksen" :hug:
 
kati
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Tämä lahja ei ollut vauvalle, mutta kerronpa kuitenkin.

Poika sai miehen mummolta 6v. lahjaksi vaaleansinisen puseron, jossa on perhosten ja kukkien kuvia ja hihansuissa pitsit. Ja arvatkaaapa sanoiko poika suureen ääneen, että pusero on nolo eikä hän aio pitää sitä :ashamed:
NO NIIN OLISIN MINÄKIN SANONUT :eek:

 
Meillä toi pienempi neiti sai 1v. lahjaksi anopilta ja appiukolta pussillisen hedelmiä :eek: Joo, olihan niille käyttöö, mut silti :eek:

Noihin sähköurkuihin mun on sanottava, et tosi pienestä pitäen lapset niistä tykkää. Meillä ei tosin kotona oo, mut mun porukoilla on mun ja siskon vanhat ja kovassa käytössä ovatki.
 
vieras
vauva lahjaksi tyttöjen housut+jakkutakin.. vielä sano, et voi tuota pojalla pitää.. ja arvatkaapa pidinkö.. ihan kamala oli muutenki. en edes omalla tytöllä sitä pitäis. oli jostain ale myynnistä ostanu. mua ei haittaa vaikka alesta ostaa, mut ois nyt ostanu poikien vaatteen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hapsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä miehen sisko antoi lahjaksi todella nätin hameen, tyttö oli silloin alle 60cm, niin se hame oli tarkoitettu yli 90-senttisille...
Ei kai toi nyt niin kauheen noloa ole, me ollaan saatu paljonkin liian isoja vaatteita, meneehän ne sit myöhemmin, parempi antaa liian iso ku liian pieni jos ei ole varma koosta...

Meidän lapset ei oo tainneet saada mitään kovin noloa kun ei ole jäänyt mitään mieleen erityisesti. Muutaman kerran ovat saaneet jotain, mitä ei ole voinut antaa lapselle käyttöön (rikottavaksi) tai jotain, jolle ei ole oikeastaan mitään käyttöä.

Muoks. ainiin, tyttö sai 2,5vuotiaana semmoisen 6kk suunnatun soivan paino/vääntöhärvelin, tykkäsi kyllä leikkiä sillä ja puolivuotias pikkuveli tykkäsi vielä enemmän...

kuvittele nyt kauan siinä menee,kun pääsee sitä käyttää?tyttö nyt 9kk ja pituutta n.74cm.Eli aikas kauan vielä menee aikaa kun hame on sopiva=)

no mutta onko se nyt noloa jos ei tiedä lapsen kokoa. mä en näe tässä mitään noloa enkä epätavallista. oon varmaan itekkin vieny sit monta noloa lahjaa jos monetki ajattelee noin.
 

Yhteistyössä