Nostetaan mammat meteli imetyspaikkojen/lastenhoitohuoneiden puolesta!!!

Kun ei sais imettää julkisesti, ymmärrän, ei kaikki halua kattella/kuunnella jne. MUTTA kun hemmetti ei oo imetyspaikkoja missään!!! |O
Mä olen tätä tyttöä imettäny sitten julkisesti mutta hankalasti paidan tai liinan alla(jota repii pois).

Esim täällä Tampereen Sokoksella on upea lastenhoitohuone(niitäkin kiven alla täällä)ja sen ulkopuolella pari penkkiä joissa joskus joku aina imetti(mun lempipaikka). Mutta kun siihen osa kahvilan asiakkaista näki(itseäni ei haitannut) ja periaatteessa halusin muiden puolesta paremman paikan niin laitoin s-postia muutama kk sitten ja pyysin sermiä tai jotain suojaa. Sermi tuli sitten muutaman päivän sisällä. :D :flower: kiitos Sokokselle!!!

Massapostittakaa mammat tekin vaatimuksia imetyspaikkojen puolesta. Kiukuttaa kun sorretaan jos imettää kahvilassa jne mutta missä hemmetissä se sit pitäis tehdä??? Jos lastenhoitohuoneessa imettää, joku ymmärrettävästi pian hakkaa ovea ja huutaa et meidän lapsella tulee housuun.

Toinen se vaipanvaihtomahku. Suomiko muka lapsiystävällinen ja kehittynyt maa? Missä niitä vaippoja sit vaihdetaan? Olen taas massapostitellut lempiravintoloiden jne s-postiin pyyntöjä kunnon vaippahuoneista, kun ihan tunnetuissakin paikoissa saattaa olla EHKÄ hoitotaso joka seinästä lasketaan alas ja sitten se on vinossa, metallinen jääkylmä ilman mitään alustapaperia tai muuta suojaa, likaa, pölyä jne. Ja lopulta päädyn vaihtaan kakat ruokapuolella/siellä vessassa vaunuissa |O .
Aina koko lastenhoitohuonetta ei edes ole.

Kiitän ja mainostan taas Tampereen yhtä Buffaa, siellä palaute otettiin vastaan taas hyvin ja kiittäen palautteesta laittoivat pehmeän hoitoalustan kovalle pöydälleen. :flower: :) Kiitos Buffalle!!!

Mitään ei saa jos ei pyydä. Tehdään yhdessä jotain asialle. :attn: Kiitos. :)
 
Imettää nyt voi missä tahansa, mut mä kaipaan MIKROJA!
EI paljon auta "lastenhoitohuoneet", joissa on veski ja hoitotaso. Muutenkin vois noi vessat olla ihan erikseen noista. Ällöttää syöttää vauvaa huoneessa jossa haisee paska!
 
Ite oon toivonut rauhallisia imetyspaikkoja, en häveliäisyyssyistä vaan koska jotkut vauvoista eivät malta syödä vaikka oisivat miten nälkäsiä jos eivät saa ruokarauhaa. Meillä oli tällanen vaihe joskus puolivuotiaana ja kerrankin jouduin menemään pitkän verhon taakse imettämään seisaallaan kun vauva ei malttanut syödä muiden ihmisten katselulta eikä muita huoneita ollut..
 
vieras
Ja vielä: ENEMMÄN niitä hoitohuoneita. Magamarketeissa 1 hoitohuone johon joku linnottautuu tunniksi imettämään rauhassa. Missäs loput 2000 mammaa vaihtaa mukuloiden sontavaipat?? HÄH?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Imettää nyt voi missä tahansa, mut mä kaipaan MIKROJA!
EI paljon auta "lastenhoitohuoneet", joissa on veski ja hoitotaso. Muutenkin vois noi vessat olla ihan erikseen noista. Ällöttää syöttää vauvaa huoneessa jossa haisee paska!
Monesti kahvilat ja ravintolat olettaa et ostetaan heidän kalliita boniaan jne ja he sen sit lämmittävät asiakkaalle. Siksi ei paljo mikroja oo. Juu imettää voi mis vaan mut kaikki ei halua sitä tehä tai jos tekee saa paheksuvia katseita.

 
Mä törmäsin abc:hen tuolla lapin suunnassa, eikä voi sanoa muuta ku et oli aivan mahtavaa palvelua. (pojan kanssa siis reissussa oltiin)
Myyjä pesi meille tuttipullon hyvillä mielin, mikro oli käytössä ja hoitohuone aivan loistava. Siisti kaikkine tasoineen ja pienine pönttöineen ja tuoleineen imetystä/syöttöä varten.
Sellaista soisi olevan useammassakin paikassa.
 
Hih, menkää sovituskoppiin jos ei muualle mahdu :whistle: Eikun ihan totta, on ärsyttävää kun hoitohuoneet on tehty niin ahtaiksi, minä en ainakaan jätä vaunuja minkään ovien ulkopuolelle kenenkään pöllittäviksi, sitten huoneissa on ehkä se yksi tuolin käppyrä. Ja hoidteaanhan näitä ei imeväisiäkin, voisi olla vaikka syöttötuoli jossain nurkassa, tosin nimityksenkin voisi vaihtaa hoitotilaksi =)

Aloittajalta hyvä kehitysidea, kannatan :attn:
 
vieras
Miksi imettää ei voi ennen kuin lähtee vauvan kanssa liikkeelle, tai esim. autossa? Mulla ei ole koskaan ollut mitään imetystarvetta julkisilla paikoilla tai vessoissa, vaikka monta lasta jo onkin. Suunnitelmallisuutta vaan. Pullo mukaan jossa äidinmaitoa jos muuten ei onnistu.
 
ite imetin kyllä aikoinaan missä vain,hankalin paikka oli ruuhkabussi mihin vielä änkes yks mummeli mun viereen istumaan.
ei mulla ollu mitään näkösuojaa muuta ku vauva,eikä kukaan oo koskaan tullu valittaan.....joskus täytyy vaan olla röykeä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mä törmäsin abc:hen tuolla lapin suunnassa, eikä voi sanoa muuta ku et oli aivan mahtavaa palvelua. (pojan kanssa siis reissussa oltiin)
Myyjä pesi meille tuttipullon hyvillä mielin, mikro oli käytössä ja hoitohuone aivan loistava. Siisti kaikkine tasoineen ja pienine pönttöineen ja tuoleineen imetystä/syöttöä varten.
Sellaista soisi olevan useammassakin paikassa.

Meillä lapset jo isoja (5v ja 7v9 mutta anna kiitosta abc:lle kanssa, neiti 85v) ihan innoissaan, kun abc:n vessassa minipönttö :).

Täällä Vaasassa jopa SPR kirpputorilla oli erikseen reilun kokoinen "lasten vessa", jossa pönttö (normi kokoa), mutta myös vaipanvaihtopaikka, tuoli (imetystä varten) ja jopa vaippoja, joista saa käyttää..
Asianmukaiset desifiointiaineetkin (pöntön pyyhin niillä, ennekuin neiti istui).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi imettää ei voi ennen kuin lähtee vauvan kanssa liikkeelle, tai esim. autossa? Mulla ei ole koskaan ollut mitään imetystarvetta julkisilla paikoilla tai vessoissa, vaikka monta lasta jo onkin. Suunnitelmallisuutta vaan. Pullo mukaan jossa äidinmaitoa jos muuten ei onnistu.
Kaikilla ei oo autoo ;) :whistle: . Ja mulla ainakin tuo vaavi oli sen lainen pienempänä et oli rinnalla 1h välein. Ja nosti kauheen huudon jos ei heti saanu, toki. Ihan pienet tarvii maitoa tiuhaan. Ja jos on lähettävä liikkeelle niin et on vauva unilla niin ei kykene syöttään juuri ennen lähtöä. Eikä se siis mitään autakaan.
Ja kun tyttö ei huoli pulloa ja jos pumppaa maitoa mukaan, se ei säily kuin kylmässä mutta sit pitäs taas lämmittää jne. Menee hiukan vaikeeksi. Ja jos kerran on ollu vain rinnalla niin mitään korvikkeita en ala antaan vaan kaupungilla olon takia.
Kyllä on oikeus saada imettää lastaan.
 
mam
Itse imetin sovituskopissa. Mutta nämä lastenhoitohuoneet voisivat olla jotain muuta kuin kylmää kaakelia ja vessoja. Joku jo mainitsi tuon inhotta imettää kun paska haisee ja joku hakkaa ovea, että pääsee pisulle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi imettää ei voi ennen kuin lähtee vauvan kanssa liikkeelle, tai esim. autossa? Mulla ei ole koskaan ollut mitään imetystarvetta julkisilla paikoilla tai vessoissa, vaikka monta lasta jo onkin. Suunnitelmallisuutta vaan. Pullo mukaan jossa äidinmaitoa jos muuten ei onnistu.
Kaikilla ei oo autoo ;) :whistle: . Ja mulla ainakin tuo vaavi oli sen lainen pienempänä et oli rinnalla 1h välein. Ja nosti kauheen huudon jos ei heti saanu, toki. Ihan pienet tarvii maitoa tiuhaan. Ja jos on lähettävä liikkeelle niin et on vauva unilla niin ei kykene syöttään juuri ennen lähtöä. Eikä se siis mitään autakaan.
Ja kun tyttö ei huoli pulloa ja jos pumppaa maitoa mukaan, se ei säily kuin kylmässä mutta sit pitäs taas lämmittää jne. Menee hiukan vaikeeksi. Ja jos kerran on ollu vain rinnalla niin mitään korvikkeita en ala antaan vaan kaupungilla olon takia.
Kyllä on oikeus saada imettää lastaan.
Minusta tuo ei ole yhtään hankala asia, äidit vaan tekee siitä hankalan. Mutta joillekin se shoppailu on niin tärkeää. Eikä sinä mitään, kyllähän niitä huoneita voisi olla olemassa, mutta minusta on jotenkin itsekästä vaatia sellaista. Eihän teinitkään vaadi itselleen kuherteluhuonoieta vaikka eivät pystykään pitämään käsiä toisistaan erossa. Sovituskopissa sitä sitten peuhataan tai kestetään ihmisten katseita. Minusta imettämisessä ei ole mitään niin pahaa ettenkö sen vuoksi kestäisi ihmisten katseita tai esitteleisi rintojani. Luonnollinen asia.
 
Mua taas jurppi Forssa abc:n lastenhoitohuone, taso oli erikseen vessan osasta ja ku meillä oli tyttö sillon niin pieni et ei seissy tms ja olin yksin liikkeellä ja olis kans vessassa tarvinu käydä. Ovee ei saanu käytävään lukkoon et olis voinu avata ja sulkee housut siinä hoitotason vieressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi imettää ei voi ennen kuin lähtee vauvan kanssa liikkeelle, tai esim. autossa? Mulla ei ole koskaan ollut mitään imetystarvetta julkisilla paikoilla tai vessoissa, vaikka monta lasta jo onkin. Suunnitelmallisuutta vaan. Pullo mukaan jossa äidinmaitoa jos muuten ei onnistu.
Kaikilla ei oo autoo ;) :whistle: . Ja mulla ainakin tuo vaavi oli sen lainen pienempänä et oli rinnalla 1h välein. Ja nosti kauheen huudon jos ei heti saanu, toki. Ihan pienet tarvii maitoa tiuhaan. Ja jos on lähettävä liikkeelle niin et on vauva unilla niin ei kykene syöttään juuri ennen lähtöä. Eikä se siis mitään autakaan.
Ja kun tyttö ei huoli pulloa ja jos pumppaa maitoa mukaan, se ei säily kuin kylmässä mutta sit pitäs taas lämmittää jne. Menee hiukan vaikeeksi. Ja jos kerran on ollu vain rinnalla niin mitään korvikkeita en ala antaan vaan kaupungilla olon takia.
Kyllä on oikeus saada imettää lastaan.
Minusta tuo ei ole yhtään hankala asia, äidit vaan tekee siitä hankalan. Mutta joillekin se shoppailu on niin tärkeää. Eikä sinä mitään, kyllähän niitä huoneita voisi olla olemassa, mutta minusta on jotenkin itsekästä vaatia sellaista. Eihän teinitkään vaadi itselleen kuherteluhuonoieta vaikka eivät pystykään pitämään käsiä toisistaan erossa. Sovituskopissa sitä sitten peuhataan tai kestetään ihmisten katseita. Minusta imettämisessä ei ole mitään niin pahaa ettenkö sen vuoksi kestäisi ihmisten katseita tai esitteleisi rintojani. Luonnollinen asia.
Ensinnäkin miksi mun pitäis tehdä imetys vaikeeks jos voin tehdä sen helpomminkin rinnasta?
Toiseksi: en shoppaile, ei oo varaa MUTTA joskus on pakko päästä pidemmälle ruokakauppaan kuin tohon rupuseen lähikauppaan, joskus pitää ostaa lapsille vaatteita, joskus käydä kelassa, joskus kotiäitinä ihan vaan tuulettumassa kupilla teetä. Onko se taas niin että jos on äiti ei saa koskaan käydä missään.
Toineihin on turha verrata sillä niiden ei oo siel pakko kuherrella ja siitä ei yleisesti nosteta meteliä. Vauvan taas on pakko syödä!

Aloituksessa ei ole mitään vikaa, kyllä perheellisillä on oikeus liikkua ja saada siihen helpotusta :attn: :)

 
mä ainakin imetän ihan törkeesti siellä missä pojalle nälkä tulee ja löytyy tuoli... jos jotakuta moinen nyppii niinn kääntäköön selkänsä! tää on kuitenkin maailman luonnollisin asia! =)

mut hoitohuoneille ois kyllä tarvetta! messukeskuksessa on esimerkillisen upee hoitohuone minusta isoine tiloineen, mikro, sohvia, paljon hoitotasoja ja pyllynpesualtaita ja erilliset vessakopit! sellasia kun ois kaikissa ostoskeskuksissa. :wave:
 
yhtäkkiä tulis mieleen, että täällä mitäsnytilläkin vois ihan hyvin olla oma ketjunsa noista vauvaystävällisistä paikoista omalla paikkakunnalla tai miksei vaikka ympäri suomen =) tietäis muutkin suunnistaa hyvään paikkaan!
 
Kehveli minkä tekivät
Meidät ajettiin kaverin kanssa pois Vantaan Jumbon Fonda del Solista viime syksynä, kun kaverini alkoi imettää 3 kk vauvaansa. Oltiin jo tilattu ruoat, kun tarjoilija tuli sanomaan, että muut asiakkaat on valittaneet, että häiritsi heitä. No, yleensä kun olen syömässä keskityn omaan ruokaani ja seuraan, en siihen mitä muissa pöydissä tapahtuu. Eikä kaverini imettänyt niin, että siitä olis iso show tehty.
Tarjoilija pyysi imettämään viereisessä käytävässä olevaan lastenhoitohuoneeseen, mutta kieltäydyttiin kunniasta. Oletteko käyneet Jumbon lastenhoito/imetyshuoneissa. Siellä haisee todella pahalle, ei siis mikään miellyttävä paikka. En itsekään ole koskaan imettänyt siellä, vaihtanut vaan vaipan. Söisitkö itse vessassa??! Lähdettiin ravintolasta eikä ole sen koommin palattu sinne. Meidän perheen ruokailut on ruokailtu kyseisen ketjun ravintoloissa.
Palaute on annettu myös ravintolaan...
 
Oulun Stockmannilla on myös hyvä lastenhoitohuone, mutta ongelma just siinä, että on vaan se yksi huone. Sinne on sitten aina pitkä jono. Onneksi me äidit ollaan joustavia, olen imettänyt meidän neitiä kun aivan outo äiti on ollut yhtä aikaa vaihtamassa vauvan vaippaa. Minusta vois tehdä sellaiset tilat, jossa ois useampi tuoli ja hoitotaso. Äidit ja lapset vois olla siellä yhtä aikaa. WC:t ois sitten erikseen. Mulle on kans tuttua sovituskopissa imetys, ei oo mukavaa kaivaa tissiä esille silleen, että siellä on paljon ihmisiä. Aina joku katsoo pahasti, osa ihmisistä on ilmeisesti unohtanut, että imetys on luonnollisin tapa ruokkia lasta.
 
mä olen imettänyt missä vaan, mutta mua ärsyttää suunnattomasti kun niitä hoitohuoneita on tosiaan liian vähän. tai sitten niihin on laitettu vessa samaan, ite en ainakaan haluaisi syödä vessassa. Tampereella oon tykännyt kovasti kun esim. Henkkamaukalla on ihan oma hoitohuone missä on tuoli ja oma rauha imettää (ei kylläkään hanaa pyllynpesua varten muistaakseni), Stockmannillakin on iso lastenhoitohuone ja Sokoksella ne pari tuolia sen lastenvessan ulkopuolella. rauhalliset imetyspaikat on tarpeen senkin takia että ainakaan meidän tyttö ei suostunut syömään jos oli vähänkään aktiviteettia ympärillä, pää vaan pyöri ympäriinsä vaikka nälkä oli.

niin ja Särkänniemeen laitoinkin jo kesällä palautetta että heillä oli aivan ihana hoitohuone, oli mikrot, iso penkki ja oma rauha ennen kaikkea :D

jos kaupasta ei ole löytynyt lastenhoitohuonetta (tai marketeissa on yleensä se yksi ja ainoa johon en viitti linnottautua imettämään) oon syöttänyt sitten ihan sovituskopissa. meillä kun EI ole sitä iki-ihanaa autoa missä imettää ennen kauppareissua eikä tyttö huolinut pulloa.

hyvä imetyspaita on kyllä tarpeen. nyt aion ainakin YRITTÄÄ opetella imettämään kantoliinassa vauvaa.
 

Yhteistyössä