Nyt mä oon taas ihan pihalla!! Mitä pitäis ajatella?

No niin... Ja taas tultiin alas niin että rytinä kuuluu. Aikaisempia keskusteluja aiheesta löytyy useampia. Ollaan siis ukon kanssa keskusteltu asioista jo useampi vuosi ja nyt näytti siltä että asiat tosiaan alkaa rullata. Mutta...

Perjantaina Oli viestitelly ystävälle numero 1. Ei puhunu mulle mitään vaikka on monta kertaa sovittu että asioista mainitaan vaikka ne olis miten pieniä. Sunnuntaina viestitteli ystävälle numero 2 ja sopi että näkevät kun ukko menee seuraavan kerran käymään kotipaikkakunnallaan. Tästä kerrottiin ihan avoimesti ja oma-aloitteisesti. Eilen sain tietää että on viestittänyt myös kaverille numero 3, mutta ei ole puhunut asiasta mitään. Sunnuntaina kun asioista taas keskusteltiin niin kysyin että onko nyt sitte kaikki viestittelyt kerrottu. Vakuutti että on vaikka tosiaan eilen "jäi kiinni" viestittelystä josta ei ollut puhunu.

Ja nämä kaikki kaverit ovat siis naispuoleisia. Olen ukolle yrittänyt takoa päähän että se viestittely ei ole ongelma vaan se "salailu" ja kertomatta jättäminen.

Nyt oon taas ihan pihalla ku en tiedä miten asiaan pitäis suhtautua. Monet kerrat on asioista sovittu, mutta nyt kun muut asiat alkaa rullata niin sit alkaa taas tämä "salailu"...
 
No entä jos hän ihan avoimesti olisi ketonut kaikki viestinsä näille naisille niin miten olisit reagoinut? Olisitko ollut mustasukkainen tai mököttänyt? Teillä taitaa olla aika iso luottamuspula jos naispuoliset ystävät saa teidän suhteen rakoilemaan ja sulle noin epävarman olon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
No entä jos hän ihan avoimesti olisi ketonut kaikki viestinsä näille naisille niin miten olisit reagoinut? Olisitko ollut mustasukkainen tai mököttänyt? Teillä taitaa olla aika iso luottamuspula jos naispuoliset ystävät saa teidän suhteen rakoilemaan ja sulle noin epävarman olon.
Kun kertoi tästä "tapaamisesta" tämän ystävän numero 2 kanssa niin totesin nauraen että senkun menet mutta rajan tiedät. Asia oli sillä käsitelty. Ja silloin harvoin kun kertoo jostain yhteydenpidosta niin otan tiedon vastaan rauhallisesti. Mulla on tosiaan ongelmia luottamuksen kanssa ja olen tehnyt paljon töitä sen kanssa. Mutta kun tulee esiin näitä salailuja niin se laittaa taas kaiken sekaisin. Ukko on huomannut että mulle voi mainita asioista ilman hillitöntä raivokohtausta mutta jättää silti mainitsematta. Ja olen ukolle sanonut senkin että mun ei tarvi tietää mitään yksityiskohtaista selvitystä. Riittää että mainitsee että laitoin viestiä "Tiinalle".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
No entä jos hän ihan avoimesti olisi ketonut kaikki viestinsä näille naisille niin miten olisit reagoinut? Olisitko ollut mustasukkainen tai mököttänyt? Teillä taitaa olla aika iso luottamuspula jos naispuoliset ystävät saa teidän suhteen rakoilemaan ja sulle noin epävarman olon.
Kun kertoi tästä "tapaamisesta" tämän ystävän numero 2 kanssa niin totesin nauraen että senkun menet mutta rajan tiedät. Asia oli sillä käsitelty. Ja silloin harvoin kun kertoo jostain yhteydenpidosta niin otan tiedon vastaan rauhallisesti. Mulla on tosiaan ongelmia luottamuksen kanssa ja olen tehnyt paljon töitä sen kanssa. Mutta kun tulee esiin näitä salailuja niin se laittaa taas kaiken sekaisin. Ukko on huomannut että mulle voi mainita asioista ilman hillitöntä raivokohtausta mutta jättää silti mainitsematta. Ja olen ukolle sanonut senkin että mun ei tarvi tietää mitään yksityiskohtaista selvitystä. Riittää että mainitsee että laitoin viestiä "Tiinalle".
Mä en kyllä myöskään tykkäisi salailusta, en sietäisi yhtään. Siitä tulee olo että miehellä ei ole ihan puhtaat tarkoitukset näiden naisten suhteen. Onko sulla muuten miespuolisia ystäviä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
No entä jos hän ihan avoimesti olisi ketonut kaikki viestinsä näille naisille niin miten olisit reagoinut? Olisitko ollut mustasukkainen tai mököttänyt? Teillä taitaa olla aika iso luottamuspula jos naispuoliset ystävät saa teidän suhteen rakoilemaan ja sulle noin epävarman olon.
Kun kertoi tästä "tapaamisesta" tämän ystävän numero 2 kanssa niin totesin nauraen että senkun menet mutta rajan tiedät. Asia oli sillä käsitelty. Ja silloin harvoin kun kertoo jostain yhteydenpidosta niin otan tiedon vastaan rauhallisesti. Mulla on tosiaan ongelmia luottamuksen kanssa ja olen tehnyt paljon töitä sen kanssa. Mutta kun tulee esiin näitä salailuja niin se laittaa taas kaiken sekaisin. Ukko on huomannut että mulle voi mainita asioista ilman hillitöntä raivokohtausta mutta jättää silti mainitsematta. Ja olen ukolle sanonut senkin että mun ei tarvi tietää mitään yksityiskohtaista selvitystä. Riittää että mainitsee että laitoin viestiä "Tiinalle".
Mä en kyllä myöskään tykkäisi salailusta, en sietäisi yhtään. Siitä tulee olo että miehellä ei ole ihan puhtaat tarkoitukset näiden naisten suhteen. Onko sulla muuten miespuolisia ystäviä?
Mulla on myös miespuoleisia ystäviä joista on tullut myös miehen ystäviä koska en itse näe mitään tarvetta "salailla" asioita. Saatan käydä esim. miespuoleisen ystäväni kanssa kahvilla mutta ei se ole meille ongelma. Niinkuin ei olisi miehenkään naispuoleiset ystävät jos niistä puhuttaisiin avoimesti.
 
Onkohan meillä sama mies?
Kuulostaa niin meidän elämälle tuo.:/ aivan sama tilanne,mua ei haittaa mieheni naispuoliset kaverit vaan se hemmetin salailu.(joka saa,ainaki minut hiukan epäluuloiseksi)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
no tuntematta teitä tulee kieltämättä mieleen ettei uskalla kertoa sulle koska ei halua sitä reaktiota asiasta... jos ei kerran ole mitään salattavaa miehen osalta.
Myönnän joo että tilanne oli tämä aikoinaan että se oli sota heti. Mutta nyt on ukkokin jo parin vuoden aikana huomannut että asiasta ei tule ongelmaa jos vain puhuu asiasta. Eikä eilenkään tullut mitään riitaa. Halusin vain selvittää asian ja kun se oli selvä niin sitten se myös oli. Jos ei ukko ole parin vuoden aikana tajunnu että niistä voi mainita ilman että tarvii mun reaktiota pelätä niin koska se sit oppii?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onkohan meillä sama mies?:
Kuulostaa niin meidän elämälle tuo.:/ aivan sama tilanne,mua ei haittaa mieheni naispuoliset kaverit vaan se hemmetin salailu.(joka saa,ainaki minut hiukan epäluuloiseksi)
Juuri tämä epäluuloisuus aiheuttaa sit niitä ongelmia ku alkaa miettiä miksi niistä ei voi mainita. Ja sit ku saa ukosta tiedon puristettua irti niin kyse on kuitenkin jostain yksinkertaisesti kuulumisten kysymisestä. Mutta miksi se kuitenkin on jäänyt sanomatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
no tuntematta teitä tulee kieltämättä mieleen ettei uskalla kertoa sulle koska ei halua sitä reaktiota asiasta... jos ei kerran ole mitään salattavaa miehen osalta.
Myönnän joo että tilanne oli tämä aikoinaan että se oli sota heti. Mutta nyt on ukkokin jo parin vuoden aikana huomannut että asiasta ei tule ongelmaa jos vain puhuu asiasta. Eikä eilenkään tullut mitään riitaa. Halusin vain selvittää asian ja kun se oli selvä niin sitten se myös oli. Jos ei ukko ole parin vuoden aikana tajunnu että niistä voi mainita ilman että tarvii mun reaktiota pelätä niin koska se sit oppii?
no mulla oli exän kans vastaava tilanne, et hillitsi mustasukkaisuutta, mutta mun luottamusta asialle se ei silti tuonut... mielummin olin kokonaan kertomatta ottaen riskin että saattaa saada tietää. se on tuo luottamus jännä juttu kun saattaa kerralla mennä loppuelämäksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
no tuntematta teitä tulee kieltämättä mieleen ettei uskalla kertoa sulle koska ei halua sitä reaktiota asiasta... jos ei kerran ole mitään salattavaa miehen osalta.
Myönnän joo että tilanne oli tämä aikoinaan että se oli sota heti. Mutta nyt on ukkokin jo parin vuoden aikana huomannut että asiasta ei tule ongelmaa jos vain puhuu asiasta. Eikä eilenkään tullut mitään riitaa. Halusin vain selvittää asian ja kun se oli selvä niin sitten se myös oli. Jos ei ukko ole parin vuoden aikana tajunnu että niistä voi mainita ilman että tarvii mun reaktiota pelätä niin koska se sit oppii?
no mulla oli exän kans vastaava tilanne, et hillitsi mustasukkaisuutta, mutta mun luottamusta asialle se ei silti tuonut... mielummin olin kokonaan kertomatta ottaen riskin että saattaa saada tietää. se on tuo luottamus jännä juttu kun saattaa kerralla mennä loppuelämäksi...
Mun luottamus meni jo kolme vuotta sitte ku ukko jäi kiinni 1,5 vuoden deittailusta. Että sekin varmaan näitä ongelmia aiheuttaa...
 
Vieras
Mä hämmästelen sitä, mihin naimisissa/avoliitossa oleva tarvitsee niitä toista sukupuolta olevia kavereita? Varsinkin sellaisia, joita ei voi tavata avoimesti vaimon/miehen kanssa yhdessä?

Ei ihme että nykyään erotaan niin helposti, kun ajatellaan vaan ettei toista saa millään lailla "sitoa" vaan oma vapaus pitää olla molemmilla. Omat kaverit, joita sitten tavataan jossain muualla kun kotona.

Meillä ainakin jäi ne kaverit, joita tapaamme miehen kanssa yhdessä. Kaverit myös tuovat puolisonsa kylään tullessaan mukana eikä mitään ongelmia ole. Sellaiset kaverit, joita pitäisi tavata jossain muualla kuin kotona ja kertomatta omalle puolisolle, jäivät.

Oliko teidän vanhemmilla myös omia eri sukupuolta olevia kavereita, joita toisen tietämättä/tietäen tapasivat, vai onko tämä joku nykyajan ilmiö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
No se pitkäaikainen pettäminen on varmasti perimmäisenä syynä. Voi voi, yritä jaksaa. Äläkä tuhlaa loppuelämääsi onnettomassa suhteessa jos asiat ei pian tule kuntoon.
Tätä elämäni tuhlaamista olen alkanu tässä jo ajatella. Miksi pitäis yrittää kun kolmen vuoden aikana ei saa kun väliaikaisen ratkaisun asiaan. Ukko väittää ettei muista mainita asioista mutta miksi niistä ei sitten voi puhua heti?
 
Tuttu Tunne
7 vuoden kokemuksella voin sanoa ettei mikään mitä maailma eteesi nakkaa ole niin v-mäistä ja kurjaa kuin luottamuksettomassa parisuhteessa eläminen. Veloista kyllä selviää tavalla tai toisella, yksinäisyyteen sinulla on lapset ja tulevaisuus on aina edessä.
Avaa uusi ovi, pistä tämä tapaus taaksesi, hanki lakiapua ja aloita uusi elämä. Unelmien talo sinulla on jo, loppu loksahtaa kyllä paikoilleen.

Saattaa kuulostaa julmalta, mutta jos et ole valmis tekemään mitää ratkaistaksesi asian lopullisesti, menetät oikeutesi valittaa asiasta. Ihmiset ovat lähteneet pahemmistakin tilanteista, täydellisesti tyhjän päälle ja selvinneet voittajina! Ole onnellinen ettei sinun tarvitse kantaa lapsiasi lumihankeen kirveen tieltä pois, kuten minun äitini joutui.

Tiedän että päätös tulee olemaan ehkä elämäsi vaikein ja se pelottaa aivan järjettömästi, mutta sinun on tehtävä jotain muuttaaksesi tilanne lopullisesti, sekä itsesi että lapsiesi tähden. Kun pääset itse mustasukkaisuuden ja luottamuspulan kahleesta, lapset selviävät kyllä.

Kuten varmaan fiksuimmat jo selvittivätkin, olen itse kokenut tämän tilanteen eroineen päivineen sekä lapsena katsellessa äitiäni, että aikuisena itse irrottautuessani pitkästä liitosta. Molemmista selviää hengissä, eikä edes terapiaa ole koskaan tarvittu, vain rohkeutta ja tahto elää oikeata onnellisempaa elämää ilman pelkoa tai epäluottamusta.

Toimi mieluummin nyt kuin huomenna.
Onnea ja voimia.
 

Yhteistyössä