Nyt meni hermo sen viimeisen kerran...

"kisu"
Pääsi muutamana päivänä kesällä karkaamaan ovesta ja huomasin että niinä päivinä ei kuseksinut sisälle, niinpä oon sit päästänyt sen kulkemaan sen jälkeen oman mielensä mukaan sisään ja ulos (tossa lähimetsässä se aina pyörii) mutta nyt tää on taas alkanut, tänään kussut kuopuksen sänkyyn ja meidän sänkyyn vaikka on ollut pariin otteeseen ulkonakin.

Niin ja kissa on ollut meillä n. 1,5 vuotta ja koira sen melkein 10kk.
Toi on kyllä kurjaakin kurjempi tilanne, itsekin joutunut joskus miettimään lemmikin pissailujen takia lopetusta... Onko teillä mahista kokeilla, että koira menisi vaikka jomman kumman vanhemmille/kavereille lyhyeksi aikaa hoitoon, vaikuttaisiko pissailuihin mitään?
 
Onhan kissa leikattu?
On leikattu, itse asiassa vasta leikkauksen jälkeen alkoi tää touhu.

Ja ei oo mahdollista saada koiraa minnekään hoitoon, se on aika hmmm... vaihdikas tapaus (no voitte kuvitella vajaan vuoden vanhan 25kg "hullun") ja mun äiti pelkää sitä vähän. Miehen vanhemmat ei huoli sitä edes kyläillessä sisälle.
Jonnekin hoitolasn vois tietty viedä mutta aika kallista lystiä siellä viikkotolkulla pitää että ei kiitos sille vaihtoehdolle.
 
kissa leikattu?
Käytätkö mitä hiekkaa?

Meillä kissa kusi viime kesänä melkein joka toinen päivä meidän sänkyyn ja mietin pitkään mistä johtuu... Meillä oli tuolloin käytössä puupohjaista paakkuuntuvaa pellettiä. Kun vaihdoin hiekan extreme classikin mikrohiekkaan, ei kusia ole sen koommin näkynyt muualla. Tuo kisuli ei vaan yksinkertaisesti sulattanut puupohjaisia hiekkoja, hampaat irvessä kävi vääntämässä laatikolla tarpeensa ja ponkaisi juoksuun laatikolta saman tien kun oli tehnyt asiat loppuun...

Pääseehän kissa olemaan omassa rauhassaan? Niin ettei sitä häiritse lapset tai koira? Meillä on korkea kiipeilyteline tuota varten, kun nuo katit vaatii sitä turvaan pääsyä ja omaa rauhaa, ettei kukaan ole vähän väliä räpeltämässä ja häiritsemässä.
 
Viimeksi muokattu:
"Wilma"
Uskon että on ärsyttävää! Mun kans tekis mieli hirttää meidän kissa kun se s**#anan älykääpiö ei lakkaa mouruamasta mun perään yöllä ja vaatimasta seuraa. Korvatulpat korvissa yritän nukkua ja ovi lukossa. Aamulla kun herään niin kauhean lutuisena puskemassa ja pussaamassa märällä kuonollaan. Sitä kestää sen ihanat puol tuntia ja kissa vetäytyy vaatekomeroon alimman hyllyn alle vetämään hirsiä...kunnes ilta tulee kymmenen, se helvetti on taas irti (me yritetään nukkua, kun kissa haluaa kukkua)...
 
Hiekkoja ja laatikoita on kokeiltu jos vaikka mitä, on ollut puupohjaista ja kristallihiekkaa, on katollinen laatikko ja avomallia.
Eikä siinä mitään, kyllä se sinne laatikkoonkin pissaa mutta myös muualle. Ja pääsy laatikolle on aina. Ja laatikko sellaisessa paikassa ettei koira pääsee sinne yms.
 
"Wilma"
kissa leikattu?
Käytätkö mitä hiekkaa?

Meillä kissa kusi viime kesänä melkein joka toinen päivä meidän sänkyyn ja mietin pitkään mistä johtuu... Meillä oli tuolloin käytössä puupohjaista paakkuuntuvaa pellettiä. Kun vaihdoin hiekan extreme classikin mikrohiekkaan, ei kusia ole sen koommin näkynyt muualla. Tuo kisuli ei vaan yksinkertaisesti sulattanut puupohjaisia hiekkoja, hampaat irvessä kävi vääntämässä laatikolla tarpeensa ja ponkaisi juoksuun laatikolta saman tien kun oli tehnyt asiat loppuun...

Pääseehän kissa olemaan omassa rauhassaan? Niin ettei sitä häiritse lapset tai koira? Meillä on korkea kiipeilyteline tuota varten, kun nuo katit vaatii sitä turvaan pääsyä ja omaa rauhaa, ettei kukaan ole vähän väliä räpeltämässä ja häiritsemässä.
Kusi sänkyyn? Yök...miten sängyn kävi, saiko sitä enää puhtaaksi? :/
 
Hiekkoja ja laatikoita on kokeiltu jos vaikka mitä, on ollut puupohjaista ja kristallihiekkaa, on katollinen laatikko ja avomallia.
Eikä siinä mitään, kyllä se sinne laatikkoonkin pissaa mutta myös muualle. Ja pääsy laatikolle on aina. Ja laatikko sellaisessa paikassa ettei koira pääsee sinne yms.
onhan se kumminkin ihan hiekkaa? Ettei puuta tai tuota kristallia...
 
[QUOTE="Wilma";25540581]Kusi sänkyyn? Yök...miten sängyn kävi, saiko sitä enää puhtaaksi? :/[/QUOTE]

Ehdin aina paikalle kun oli itse teossa ja ei onneksi lorottamalla kussut. Päiväpeitto ja meidän peitot kyllä tuli pestyä moneen kertaan :D Onneksi oli kesä niin kuivu nopeasti :) Mutta kyllä meinas hermo mennä, kun oli vielä vastasyntynyt vauva siinä hoidettavana... Onneksi loppui kun hiekat vaihtui...
 
[QUOTE="Wilma";25540569]Uskon että on ärsyttävää! Mun kans tekis mieli hirttää meidän kissa kun se s**#anan älykääpiö ei lakkaa mouruamasta mun perään yöllä ja vaatimasta seuraa. Korvatulpat korvissa yritän nukkua ja ovi lukossa. Aamulla kun herään niin kauhean lutuisena puskemassa ja pussaamassa märällä kuonollaan. Sitä kestää sen ihanat puol tuntia ja kissa vetäytyy vaatekomeroon alimman hyllyn alle vetämään hirsiä...kunnes ilta tulee kymmenen, se helvetti on taas irti (me yritetään nukkua, kun kissa haluaa kukkua)...[/QUOTE]

miksette päästä makuuhuoneeseen nukkuu?
 
miettikää!!
Ennen kuin otatte eläimen, miettikää kaikki ongelmat jo etukäteen ja jos tulette siihen tulokseen, ettette selviäisi niistä, älkää ottako eläintä!!!!! Ei elävää olentoa lopeteta sen takia, että se pissii! Sänkyyn pissiminen loppuu, kun ette päästä sitä makuuhuoneeseen, sohvalle pissiminen loppuu, kun suihkutatte siihen karkotusainetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää!!;25540610:
Ennen kuin otatte eläimen, miettikää kaikki ongelmat jo etukäteen ja jos tulette siihen tulokseen, ettette selviäisi niistä, älkää ottako eläintä!!!!! Ei elävää olentoa lopeteta sen takia, että se pissii! Sänkyyn pissiminen loppuu, kun ette päästä sitä makuuhuoneeseen, sohvalle pissiminen loppuu, kun suihkutatte siihen karkotusainetta.
a) ne karkotusaineet ei auta MITÄÄN, mä oon tuhlannut omaisuuden erilaisiin karkotteisiin, feromonisuihkeisiin ja pesuaineisiin
b) kissa osaa avata oven itse.
 
"Wilma"
miksette päästä makuuhuoneeseen nukkuu?
Koska se EI nuku yöllä, vaan pomppii mun mahan ja selän päällä ja maukuu. Kun nousen istualteen unisena että "mitä nyt?" se innostuu ja saa ravikohtauksia ja kasaa matot yms. Se ei siis vaan halua nukkua yöllä. Siksi parempi, että yritän nukkua edes suljetun oven takana...kohta mentävä mun tästä nukkumaan, jos meinaan vielä ehtiä unta saadakin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää!!;25540610:
Ennen kuin otatte eläimen, miettikää kaikki ongelmat jo etukäteen ja jos tulette siihen tulokseen, ettette selviäisi niistä, älkää ottako eläintä!!!!! Ei elävää olentoa lopeteta sen takia, että se pissii! Sänkyyn pissiminen loppuu, kun ette päästä sitä makuuhuoneeseen, sohvalle pissiminen loppuu, kun suihkutatte siihen karkotusainetta.
Meillä on kaksi kissaa, ja jossain vaiheessa oli sänkyyn pissimistä, mutta en rajannut pääsyä huoneeseen. Oli lattioille pissimistä ym... Mutta ne meni ohi. Leikattuja ovat molemmat. Toinen huusi öisin ulko-oven edessä, ei ikinä päivisin. Mutta kokeilin että leikitän, ja väsytän ne niin, että nukkuvat kun tukki öisin, ja on toiminut =) Joskus kannattaa olla ovelampai kun mirrit
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää!!;25540610:
Ennen kuin otatte eläimen, miettikää kaikki ongelmat jo etukäteen ja jos tulette siihen tulokseen, ettette selviäisi niistä, älkää ottako eläintä!!!!! Ei elävää olentoa lopeteta sen takia, että se pissii! Sänkyyn pissiminen loppuu, kun ette päästä sitä makuuhuoneeseen, sohvalle pissiminen loppuu, kun suihkutatte siihen karkotusainetta.
Jotkut kissat vaan yksinkertaisesti on sikoja. Mistä niitten sielunelämää ymmärrät, kun kaikkes yrität ja toinen vaan kuseksii ympäriinsä.
 

Yhteistyössä