Nyt se on nähty: lihava äiti, lihava tyttö ja ostoskärryn sisältö!

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
tietysti se on hyvä että kotona opetetaan hyvät ruokailutottumukset muttaen minä nyt kyllä ymmärrä että se aivan pöyristyttävää on jos jonkun pulskan tai lihavan näkee ja mitä se kelekkään kuuluu mitä kukin ostaa? :eek: mahtaa ihmisilla olla kivaa jos ne kyttää mun ruokakärryjä :LOL: siel on kaikkea sipsistä colaan välillä ja tavalliset ruuat ja hedelmät ja rehut mukana ja normaali kokosia ollaan plus yksi ihana pullea tyttövauva :D oonkohan syöttäny sen sellaseks hyi äitiä :LOL: kuulkaas ihmisiä on pitkiä,pätkiä, lihavia , laihoja ja kaikki me tänne mahdutaan jää monta hyvää ystävää vajaaksi jos noin valkkaa ja arvot ei ihan oo kohallaan :eek:
 
1 normipainoisen ja 1 lievästi ylipainoisen hiukan
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
kukaan ei liho, ellei syö enempää kuin kuluttaa. Vanhemmat päättävät perheen ruokavalion ja lapset syövät usein samaa kuin vanhemmat. Jos vanhemmat eivät tue tai kannusta lasta liikkumaan vaan näyttävät omalla esimerkillään liikkumattomuutta, niin lapsi yleensä oppii samanlaisia asioita vanhemmiltaan. Tietenkin on niitä, jotka liikkuvat ja touhuavat vaikka muut sanoisivat ja tekisivät mitä... Jokainen voi pohtia hiljaa itsekseen, mitkä seikat ovat aiheuttaneet juuri sulle sen ylipainon. Ihminen on kova selittelemään kaikenlaisia tekosyitä liittyen myös tohon painoasiaan (tottakai joillakin saattaa olla oikeasti jokin sairaus taustalla), mutta useimmilla ylipaino on itseaiheutettua ja sitten on turha rutista, ettei oo tyytyväinen painoonsa yms. Valinnat ratkaisevat.
Tätä voin peesailla täysin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen:
Se on periytyvää.

Siis se lihavuus. Se kulkee geeneissä, sanotaan.

Olen aikoinani ihmetellyt hieman sitä, että mikä on sama geeni pariskunnalla? Ehkäpä ne samanlaiset geenit vetävät toisiaan puoleensa? Lihavat lapset selittyy geeneillä helposti, kun on lihavat vanhemmat. Yksi ihmettelemisen aihe geenien vaikutuksessa on myös siinä, että miksi lihavilla on usein myös lihava koira? Ei kai samat geenit vaikuta siinäkin?
Lihavuus on geeneissä, on löydetty siis geeni, mikä ALTISTAA lihavuudelle. Ei tarkoita, että jos tämän geenin omaa, niin on lihava, vaikka joisi pelkkää vettä.

Vaan, että lihoaa helpommin, painoa vaikea pitää hallinassa jne.

Että täällä on idiootteja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Kun te niitä kärryjä vahditte ja ihmisiä arvioitte, oletteko paikalla joka kerta näkemässä heidän ostokset?
Tääki lihava mamma poikkes kaupas ja kärry oli täys limuu ja sipsii ja kaikkea mahdollista herkkuja. Ei ollu ku pari maitoo ja kalapuikkoja siel seassa.
Ja tollaset ostokset tehään kerran puoleen vuoteen.. Ei joka päivä, vaikka joku olisikin voinnu bongata minut ja ruhoni tänää shoppailemassa noita. :xmas:
No eikö se tämän parivaljakon ulkonäkö jo kertonut, onko kyse puolivuosittaisesta osotskärrystä vai ihna arkipäiväisestä ostamisesta? Ja mun mielestä on älytöntä puolustella tollasta. Kyse ei ole nyt toisen ulkonäön arvostelemisesta, mulle on yks lysti, miltä aikuinen ihminen näyttää, jos ite viihtyy olemuksessaan. Mutta kyllä lapselle pitäisi tarjota vähän erlaiset lähtökohdat elämään, kuin merkittävä ylipaino neljävuotiaana ja ruuaksi silkkaa paskaa.
 
1 normipainoisen ja 1 lievästi ylipainoisen hiukan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen:
Se on periytyvää.

Siis se lihavuus. Se kulkee geeneissä, sanotaan.

Olen aikoinani ihmetellyt hieman sitä, että mikä on sama geeni pariskunnalla? Ehkäpä ne samanlaiset geenit vetävät toisiaan puoleensa? Lihavat lapset selittyy geeneillä helposti, kun on lihavat vanhemmat. Yksi ihmettelemisen aihe geenien vaikutuksessa on myös siinä, että miksi lihavilla on usein myös lihava koira? Ei kai samat geenit vaikuta siinäkin?
Lihavuus on geeneissä, on löydetty siis geeni, mikä ALTISTAA lihavuudelle. Ei tarkoita, että jos tämän geenin omaa, niin on lihava, vaikka joisi pelkkää vettä.

Vaan, että lihoaa helpommin, painoa vaikea pitää hallinassa jne.

Että täällä on idiootteja.
AIVAN, minäkään en ymmärrä miten voi geeneillä selitellä sitä, että on päässyt lihomaan...Omista valinnoista se on kiinni (lukuun ottamatta siis sairaudet); Mitä sinne suuhunsa pistää ja minkä verran sitä ahteriansa liikuttaa!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 1 normipainoisen ja 1 lievästi ylipainoisen hiukan alipainoinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen:
Se on periytyvää.

Siis se lihavuus. Se kulkee geeneissä, sanotaan.

Olen aikoinani ihmetellyt hieman sitä, että mikä on sama geeni pariskunnalla? Ehkäpä ne samanlaiset geenit vetävät toisiaan puoleensa? Lihavat lapset selittyy geeneillä helposti, kun on lihavat vanhemmat. Yksi ihmettelemisen aihe geenien vaikutuksessa on myös siinä, että miksi lihavilla on usein myös lihava koira? Ei kai samat geenit vaikuta siinäkin?
Lihavuus on geeneissä, on löydetty siis geeni, mikä ALTISTAA lihavuudelle. Ei tarkoita, että jos tämän geenin omaa, niin on lihava, vaikka joisi pelkkää vettä.

Vaan, että lihoaa helpommin, painoa vaikea pitää hallinassa jne.

Että täällä on idiootteja.
AIVAN, minäkään en ymmärrä miten voi geeneillä selitellä sitä, että on päässyt lihomaan...Omista valinnoista se on kiinni (lukuun ottamatta siis sairaudet); Mitä sinne suuhunsa pistää ja minkä verran sitä ahteriansa liikuttaa!!
Miksi yksi lapsistasi on sitten ylipainoinen???
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
miksi et puuttunut peliin ja koonnut heille uutta terveellistä ruokakärryä.lapsen olisit voinut laittaa kävelemään ja mieluiten pientä hölkkää, kannustimena pikkuruinen kasvisrasvajäde
Apua, putosin!! Hahhaaaaa!! Kiva nauraa yksinään täällä!
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkarahka:
Rehellisesti sanottuna, kyllä tulee itekkin joskus järkytyttyä kun kattoo jonkun huomattavasti ylipainoisen ostoskärryihin :x Sipsejä, limpsaa, pizzoja... tulee loppuviimen aika kalliiksi yhteiskunnalle joidenkin ihmisten elämäntavat! Puhumattakaan kun nää ko. ihmiset joutuu esim. sairaalaan vuodehoitoon, niin hoitajien selkävammat ja työtaakka tuplaantuu!
Eikä voida unohtaa ihmisiä jotka ottaa sen kaljapäkin kärryyn tai liukuhihnan päästä röökiaskin :xmas:
 
1 normipainoisen ja 1 lievästi ylipainoisen hiukan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 1 normipainoisen ja 1 lievästi ylipainoisen hiukan alipainoinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen:
Se on periytyvää.

Siis se lihavuus. Se kulkee geeneissä, sanotaan.

Olen aikoinani ihmetellyt hieman sitä, että mikä on sama geeni pariskunnalla? Ehkäpä ne samanlaiset geenit vetävät toisiaan puoleensa? Lihavat lapset selittyy geeneillä helposti, kun on lihavat vanhemmat. Yksi ihmettelemisen aihe geenien vaikutuksessa on myös siinä, että miksi lihavilla on usein myös lihava koira? Ei kai samat geenit vaikuta siinäkin?
Lihavuus on geeneissä, on löydetty siis geeni, mikä ALTISTAA lihavuudelle. Ei tarkoita, että jos tämän geenin omaa, niin on lihava, vaikka joisi pelkkää vettä.

Vaan, että lihoaa helpommin, painoa vaikea pitää hallinassa jne.

Että täällä on idiootteja.
AIVAN, minäkään en ymmärrä miten voi geeneillä selitellä sitä, että on päässyt lihomaan...Omista valinnoista se on kiinni (lukuun ottamatta siis sairaudet); Mitä sinne suuhunsa pistää ja minkä verran sitä ahteriansa liikuttaa!!
Miksi yksi lapsistasi on sitten ylipainoinen???
Hän on muutaman kilon ylipainoinen, koska pitää ruoasta, eikä pidä juurikaan liikunnasta. Ei se sen kummallisempaa tiedettä ole.
Kovasti olen yrittänyt opettaa, että liika syöminen on pahasta ja liikunta hyvästä. Pikkuhiljaa alkaa opetus menemään perille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
ja jos oletan että likka oli sen 100cm pitkä ja paino noin 30kg, niin ei tod ole läski, mun likka on 116cm ja painoa 25kg ja 5v, ja neuvolas aiva normi
100cm pitkä ja 30kg painava lapsi on ISO eikä tuo sunkaan tyttösi mikään laiheliini taida olla kuitenkaan? Ylärajoilla tuo paino ainakin!
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
ja jos oletan että likka oli sen 100cm pitkä ja paino noin 30kg, niin ei tod ole läski, mun likka on 116cm ja painoa 25kg ja 5v, ja neuvolas aiva normi
Mun poika 3v. 100 cm painoa 15kg, hoikka. Ois vaikee kuvitella hänet tupla kokoisena :ashamed:
On tossa kyllä vähän liikaa painoa.
Mun lähes 3v poika on 98cm pitkä ja painaa 12kg . Tankkihan se olis jos painaisi ton 30kg , isoveljensä on 130cm ja painaa 26kg .


 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
ja jos oletan että likka oli sen 100cm pitkä ja paino noin 30kg, niin ei tod ole läski, mun likka on 116cm ja painoa 25kg ja 5v, ja neuvolas aiva normi
TODELLAKIN on ylipainoinen tuon mittainen lapsi. :eek:

Meidän 8v on 128cm pitkä ja painaa n. 25kg.
 
Jos joku olis ottanut asiakseen kyylätä mun tänviikkoisia ruokaostoksiani, olis kyllä saletisti järkyttynyt ja päässyt pyörittelemään silmiään. :whistle:

Normaalisti syön kotona enimmäkseen ruisleipää, kevytlevitettä tai kevyttä tuorejuustoa, kinkkua, hedelmiä, vihanneksia ja rasvatonta maitoa. Tällä viikolla, kiitos tiistaiaamuisen viisaudenhammasleikkauksen, olen pystynyt syömään lähinnä nestemäisiä ja lusikalla syötäviä ruoka-aineita. Niinpä ostoskorista on löytynyt runsain määrin erilaisia jogurtteja, vanukkaita (rasvaa muutama gramma, mutta hiilareita sitäkin enemmän), maustettuja rahkoja (rasvaa 7g, hiilareita 16g eli paljon molempia) ja pari valmista mannapuuroannosta, kun en laiskana ihmisenä ole jaksanut tiskata puurokattilaa. Niin ja pieniä tölkkejä Red Deviliä, johon olen koukussa. :ashamed:

Kotona oon kyllä syönyt noiden lisäksi pussipuuroja, mutta sitähän ne kaupassa muiden ostoksia kyyläävät kanssaihmiset ei tiedä. :xmas:

Jonkun aikaa pitää vielä jaksaa tätä epänormaalia ruokavaliota, mutta heti kun purukalusto tai lähinnä tikatut reiät viisureiden paikalla kestää, tarkoitus on siirtyä takaisin normaalille ruisleipälinjalle.
 
kerttil
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
ja jos oletan että likka oli sen 100cm pitkä ja paino noin 30kg, niin ei tod ole läski, mun likka on 116cm ja painoa 25kg ja 5v, ja neuvolas aiva normi
TODELLAKIN on ylipainoinen tuon mittainen lapsi. :eek:

Meidän 8v on 128cm pitkä ja painaa n. 25kg.
Joku voi pitää sun lastas liian lyhyenä ja laihana.

Oma lapsi paljon pidempi...

Kuvassa esikoisesi näyttää aika laihalta... Itse arvostelet täällä muiden lapsia ja kehut omiasi(mm. 2 v. osaa piirtää vaikka mitä, ja sinun lapsesi ovat hyvän kokoisia jne jne)
 
Alkuperäinen kirjoittaja joka lyyli oma tyyli:
pientä tarkennusta, ensinäkin pituus on 151cm ja paino vaan 99,8kg!!!
mä inhoon kun musta levitetään perättömiä juttuja palstalla |O |O

huom!
sitäpaisi kärryissä oli vihreää -se prinsessakakku oli kuorrutettu vihreällä marsipaanilla
aaargh :headwall: jos kyylätään toista vois toivoa pientä tarkkuutta |O
Hih,hih,hiii,"kops"
 
hankkikaa oma elämä!
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Meidän 8v on 128cm pitkä ja painaa n. 25kg.
Onko sulla jokun kompleksi toisten ihmisten läskeihin tai lasten kokoihin? Ihme vertailua... Mutta sanottakoon, että meillä on 7v joka yli 130cm ja painaa saman verran kuin tyttös. Pitäisikö tästä tehdä päätelmä, että sun lapsi on punkero?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hankkikaa oma elämä!:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Meidän 8v on 128cm pitkä ja painaa n. 25kg.
Onko sulla jokun kompleksi toisten ihmisten läskeihin tai lasten kokoihin? Ihme vertailua... Mutta sanottakoon, että meillä on 7v joka yli 130cm ja painaa saman verran kuin tyttös. Pitäisikö tästä tehdä päätelmä, että sun lapsi on punkero?
Niinpä. Ja aina jaksaa ylistää, miten nero heidän kuopus on.
 
ihan päinvastainen ongelma..
Meillä syödään kauhean rasvaista ruokaa, ja lisään koko ajan öljyjä ja voita ja margariinia eväisiin.
Poika on 118 pitkä, painaa 19 kiloa ja 7-vuotias.
Mä en tajua, miten saan tolle kiloja enemmän, en vaan tajua.
 
vieras
kyllä sitä itsekin joskus kiinnittää näihin asioihin huomiota vaikken kyyläksi itseäni nimittäisikään..

mua oikeasti kyllä huolettaa että ylipaino on räjähtämässä käsiin!

käytiin miehen kanssa kahvilla ja siellä oli ylipainoinen poika mummonsa kanssa.. Mä en vaan tajua miksi sille lapselle pitää ostaa kaikista isoin viineri mitä kahvilasta löytyy? samaa herkkua kun löytyy pienemmässäkin koossa..
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ihan päinvastainen ongelma..:
Meillä syödään kauhean rasvaista ruokaa, ja lisään koko ajan öljyjä ja voita ja margariinia eväisiin.
Poika on 118 pitkä, painaa 19 kiloa ja 7-vuotias.
Mä en tajua, miten saan tolle kiloja enemmän, en vaan tajua.
Ei kai tarvitsekaan saada? Onko ollut syntymästään asti hoikka? Meiltä löytyy "syntymälaiha" ja hoikaksi pojaksi taitaa jäädäkin :)
 

Yhteistyössä