Odotan kuin kuuta nousevaa, että taapero kasvaa isoksi.

  • Viestiketjun aloittaja "hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti
"hohhoijaa"
Ei enää pikkulapsiaikaa. Kolmevuotiaat tai viimeistään neljävuotiaat on jo niin helppoja verrattuna tähän ja isommat vaan paranee. Alkaa näkyä ne kasvatuksen hyvät tulokset, nyt pelkkää kitinää marinaa, säntäilyä ja vittu että voin olla väsyny.
Mitä tahansa yritänkin tehdä, mankuminen alkaa ja lapsi roikkuu jalassa. Yksin vessaan - joku parkuu oven takana, teen ruokaa - lapsi parkuu jaloissa, suihkuun yhdessä - parkuu syliin, lähdetään kaupungille - ostoskeskus raikuu lapseni huudosta eli parempi jäädä kotiin.

Vihaan tätä aikaa, vihaan. Pakollinen paha, onneksi se on vain hetki elämästä.
 
---
Minä tein ruudukon, kuinka monta päivää on siihen, kun lapsi täyttää vuoden :0) Ei se sen jälkeenkään helppoa ole, mutta pikkuhiljaa saattaa tulla joku tolkku... En todellakaan kaipaa vauva-aikaa, ensimmäinen lapseni huusi 1,5 vuotta, josta en sitten muuta muistakaan. Tämä taasen valvottaa, kitisee ja on jatkuvasti kanniskelua vailla. Lopussa kiitos seisoo, siten joskus...
 
vierasss
Minä tein ruudukon, kuinka monta päivää on siihen, kun lapsi täyttää vuoden :0) Ei se sen jälkeenkään helppoa ole, mutta pikkuhiljaa saattaa tulla joku tolkku... En todellakaan kaipaa vauva-aikaa, ensimmäinen lapseni huusi 1,5 vuotta, josta en sitten muuta muistakaan. Tämä taasen valvottaa, kitisee ja on jatkuvasti kanniskelua vailla. Lopussa kiitos seisoo, siten joskus...
Riippuu vauva-ajasta onko se ja taaperoaika vaikeita, taaperoaika on helpollakin lapsella täynnä päätöntä säntäilyä. On niin ihanaa kun nuorin lapsi on yli 3v.
 
-.-
Hassua miten ihmiset ottaa nämä niin erilailla.

En mäkään väitä että aina olisi niin ruusuilla tanssimista. Meilläki 1,5 vuotias roikkuu jalassa ja itkee syliin kun yritän tehdä ruokaa tms.

Mutta mä olen koko ajan ajatellut niin että se on niin pieni hetki elämästä. Kohta se pieni on niin iso ettei halua tulla syliini. Siksi aion nauttia tästä täysillä.
 
---
[QUOTE="jasmi";30278315]no onko niitä lapsia pakko tehdä jos ei jaksa hoivata?????[/QUOTE]

Missään kohtaa ei taidettu mainita, ettei lapsia jakseta hoitaa. Minun lapseni ovat hoidettuja ja haluttuja, voin silti olla välillä väsynyt. Tämä tässä palstassa ottaa aivoon, kun äiti ei ikinä saa olla hetkeäkään väsynyt tai leipääntynyt.
 
"niin"
Missään kohtaa ei taidettu mainita, ettei lapsia jakseta hoitaa. Minun lapseni ovat hoidettuja ja haluttuja, voin silti olla välillä väsynyt. Tämä tässä palstassa ottaa aivoon, kun äiti ei ikinä saa olla hetkeäkään väsynyt tai leipääntynyt.
toivottavasti lapsellesi välittyy tunne "minä olen tässä sinua varten" eikä "vihaan tätä aikaa,kumpa kasvaisit ohi tämän kauhean vaiheen...laps parka..
 
"Fiksu"
Tästä syystä meille riittää tämä yksi lapsi. Vauva-aika koettu, nyt ikää muksulla jo 5vuotta. Eli on jo iso ja en todellakaan halua sitä toista enää. Vaikka rakastankin tuota lasta.
 
hohhoijaaa
[QUOTE="niin";30278358]toivottavasti lapsellesi välittyy tunne "minä olen tässä sinua varten" eikä "vihaan tätä aikaa,kumpa kasvaisit ohi tämän kauhean vaiheen...laps parka..[/QUOTE]

No oikein huonoina hetkinä varmasti ei huokua se lämpö ja rakkaus, kyllä äitikin saa tunte kuten ihminen. Joskus voi olla vittuuntunut olo, varsinkin sillä hetkellä saattaa tuntua, että jumalauta olisipa tämä ohi. ;)

t.lempeä ja rakkautta täynnä, silti ihminen.
 

Yhteistyössä