Oiskos vielä jotain apua levottomiin jalkoihin?

Kaikki alkaa olla jo kokeiltu: särkkärit, parkinsonin taudin lääkkeet, kylmä ja kuuma suihku, kylmägeeli, l-tyrosiini, magnesium... eikä mikään auta tarpeeksi hyvin. Vahvoja särkylääkkeitä on vielä pari jäljellä, mutta joudun säästellä niitä pahimpia kipuja varten.

Mitä tässä nyt vois enää tehdä? Oisko kellään mitään niksiä?

Ajattelin varata ajan kalevalaiselle jäsenkorjaajalle, kun lääkärit ei osaa tehdä tälle mitään, mutta sekään ei auta nyt.
 
"mapa"
Mulla moni oire, mukaanlukien levottomat jalat, hävisi kun lopetin viljatuotteiden syömisen.. En olis itekä uskonu niin monen vaivan johtuvan väärästä ruokavaliosta..
 
[QUOTE="mapa";28813898]Mulla moni oire, mukaanlukien levottomat jalat, hävisi kun lopetin viljatuotteiden syömisen.. En olis itekä uskonu niin monen vaivan johtuvan väärästä ruokavaliosta..[/QUOTE]

Jätitkö ihan kaikki viljat pois? Oon tässä jo jonkin aikaa suunnitellut jättäväni ainakin vehnän pois ja aika paljon sitä vähentänytkin.

Ja oon huomannut, että ainakin punaviini pahentaa kipua paljon, mutta pöljänä sitä joskus juon. Siis ehkä kerran kuussa.

Ja menkkojen aikaan jalat on aivan hullun kipeät, mutta raudanpuutetta mulla ei oo. Rautalisiäkin siis oon kokeillut, ei auta.
Iskiaskipu pahentaa myös levottomia jalkoja.
 
[QUOTE="Vieras";28813913]Mulla auttoi muutto hometalosta.

Äidillä toimii dermosilin linimenttivoide+villasukat.[/QUOTE]

Oon asunut tosi monessa asunnossa oireitten alun jälkeen ja tiedän, että kipuilun laukaisi erään lääkkeen lopettaminen. Levottomat jalat kuului lääkkeen sivuvaikutuksiin.

Tota linimenttiäkin oon kokeillut.
 
"vieras"
Mulla kanssa kokeiltiin kaikki mahdolliset lääkkeet ja lopulta kokeiltiin diapam 2mg. se oli oikeasti ainut mikä auttoi. ja sen jälkeen kun olen illalla ottanut niin pariin päivään ei ole ollut levottomia jalkoja. Se oli mulle kuin taivaan lahja.
 
[QUOTE="vieras";28813957]Kokeile magnesiumia vielä sitraattina.[/QUOTE]
Oon 75% varma, että oon kokeillut. Syön magnesiumia muutenki ihan hullua määrää, sen verran mitä uskallan. Joskus se auttaa, toisinaan ei.

[QUOTE="vieras";28813958]Mulla kanssa kokeiltiin kaikki mahdolliset lääkkeet ja lopulta kokeiltiin diapam 2mg. se oli oikeasti ainut mikä auttoi. ja sen jälkeen kun olen illalla ottanut niin pariin päivään ei ole ollut levottomia jalkoja. Se oli mulle kuin taivaan lahja.[/QUOTE]
Mulla oli Tenoxia aika kauan, mutta nukun nykyisin ilman sitä. Se auttoi jalkojen kanssa, mutten usko että mulle määrätään sitä enää.. enkä ehkä haluaiskaan. Pitää kysyä tosta Diapamista, ois ihana saada pysyvä apu tähän!
 
"Moonbell"
Mie laitan yöksi aina articare tukisidokset nilkkoihin ja joskus lentosukat mitkä tulee tohon polven kohdille. Tehostavat verenkiertoa ja sitten tukevat. Sulla on kyllä tosin jo iso repertuaari kokeiltu kaikenlaista. Millaisilla oireilla sulla oireilee?
 
[QUOTE="Moonbell";28813971]Mie laitan yöksi aina articare tukisidokset nilkkoihin ja joskus lentosukat mitkä tulee tohon polven kohdille. Tehostavat verenkiertoa ja sitten tukevat. Sulla on kyllä tosin jo iso repertuaari kokeiltu kaikenlaista. Millaisilla oireilla sulla oireilee?[/QUOTE]

Kiitos vinkistä!

Mulla on sellasta ehkä jomottavaa kipua ihan alaselästä varpaisiin saakka, joskus se tuntuu myös käsissä. Pahenee tietysti levossa. Jos yritän nukkua kivun kanssa, niin se muuttuu aivan sietämättömäksi just nukahtamisen hetkellä. Aivan niinku joku johtais sähköä jalkoihin.

Niin, ja alaselkää teipattiin myös ja oon jumpannut sitä, mutta sekään ei oo auttanut. Lisäksi käyn lenkillä ja juon tarpeeksi vettä, venyttelen ja pidän huolta jaloista.


Ja syön vähän kuuriluontoisesti b-vitamiinia. Pitäiskin ostaa sitä taas. :)
 
"vieras"
Voisikohan pieniannoksinen masennuslääke auttaa eli ei siis toimi masennuslääkkeenä, vaan näitä käyttävät kroonisesta kivusta kärsivät, koska se vaikuttaa kipukynnykseen. Ihme kyllä, jo ei ole jo kokeiltu.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Amitriptyliini
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28814017]Voisikohan pieniannoksinen masennuslääke auttaa eli ei siis toimi masennuslääkkeenä, vaan näitä käyttävät kroonisesta kivusta kärsivät, koska se vaikuttaa kipukynnykseen. Ihme kyllä, jo ei ole jo kokeiltu.
Amitriptyliini – Wikipedia[/QUOTE]
Onko sinulle muuten tehty hermoratatutkimuksia, magneettikuvauksia ym.?
 
[QUOTE="vieras";28814017]Voisikohan pieniannoksinen masennuslääke auttaa eli ei siis toimi masennuslääkkeenä, vaan näitä käyttävät kroonisesta kivusta kärsivät, koska se vaikuttaa kipukynnykseen. Ihme kyllä, jo ei ole jo kokeiltu.
Amitriptyliini – Wikipedia[/QUOTE]

Ei oo kyllä edes ehdotettu! Parkinsonin taudin lääkkeitä vaan tuputettu pariin otteeseen kun oon käynyt valittamassa.

Kerran yritin varata terveykseskukseen aikaa. Sairaanhoitaja ei ollut vissiin ihan tietonen tästä sairaudesta, kun kyseli, että voinko kävellä ihan normaalisti. :D Ja kun voin, niin mitäpä minä millään lääkäriajalla, terve ihminen. :D
 
[QUOTE="vieras";28814022]Mikä se lääke oli, jonka lopetuksen jälkeen tuli oireet`. Ei ole pakko vastata, jos et halua.[/QUOTE]

Se oli Remeron. Ilmeisesti levottomien jalkojen ois pitänyt oireilla sen lääkkeen syönnin ajan, mutta oireet pamahti päälle vasta myöhemmin. Aluksi en tajunnut miks mulla oli jalat kipeenä aina kun en ottanut remmaria ja sitten tajusin miten oli käynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;28814042:
Ei oo kyllä edes ehdotettu! Parkinsonin taudin lääkkeitä vaan tuputettu pariin otteeseen kun oon käynyt valittamassa.

Kerran yritin varata terveykseskukseen aikaa. Sairaanhoitaja ei ollut vissiin ihan tietonen tästä sairaudesta, kun kyseli, että voinko kävellä ihan normaalisti. :D Ja kun voin, niin mitäpä minä millään lääkäriajalla, terve ihminen. :D
Mitä Parkinson-lääkettä sulle määrättiin..?

Anteeksi, että otan asian puheeksi, mutta olisiko mahdollista koittaa homeopatiaa?
 
Mitä Parkinson-lääkettä sulle määrättiin..?

Anteeksi, että otan asian puheeksi, mutta olisiko mahdollista koittaa homeopatiaa?
Adartrelia ensin, mutta se ei oo enää edes markkinoilla. En sitä toista, uudempaa lääkettä muista.

Homeopatiaa voisin kyllä kokeilla. On näitä mun jalkoja säteilytetty vähän kaikella energiallakin, niin paha mun on sulkea mitään pois. :D En vaan tiedä mihin mun pitäisi mennä tai mitä ostaa saadakseni tähän oikean koktailin?

Ja niin! Akupunktiotakin on kokeiltu, mutta hoitajalla oli vähän huono päivä varmaan. En tohtinut mennä enää toiste.
 
[QUOTE="vieras";28814174]Jos syöt Sifrolia liian pienellä annostuksella? Mulla oli joskus Seroquelia nukahtamislääkkeenä, siitä tuli ihan hullun levottomat jalat.[/QUOTE]

Ei mulla oo Sifrolia, se oli jotain muuta, jonka nimeä nyt en muista. Annostuksen nostaminen aiheutti huonoja sivuvaikutuksia, kun teki koko ajan mieli vetää kännit tai tehdä jotain holtitonta. :ashamed:
Mullakin oli joskus Ketipinoria, ja se tosiaan pahensi oireita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;28814176:
Adartrelia ensin, mutta se ei oo enää edes markkinoilla. En sitä toista, uudempaa lääkettä muista.

Homeopatiaa voisin kyllä kokeilla. On näitä mun jalkoja säteilytetty vähän kaikella energiallakin, niin paha mun on sulkea mitään pois. :D En vaan tiedä mihin mun pitäisi mennä tai mitä ostaa saadakseni tähän oikean koktailin?

Ja niin! Akupunktiotakin on kokeiltu, mutta hoitajalla oli vähän huono päivä varmaan. En tohtinut mennä enää toiste.
Höh. Toi on varmaan just se hankalin juttu, kokeilla ja kokeilla kaikenlaista...aika lailla niihin hoitoihin saa rahaa syytää ja toivoa jos joku auttaa tai sitten ei...mua on homeopatia auttanut yllättävän monissa asioissa. Onko sulla amalgaamipaikat?
 
Höh. Toi on varmaan just se hankalin juttu, kokeilla ja kokeilla kaikenlaista...aika lailla niihin hoitoihin saa rahaa syytää ja toivoa jos joku auttaa tai sitten ei...mua on homeopatia auttanut yllättävän monissa asioissa. Onko sulla amalgaamipaikat?
Miten voin tietää onko mulla amalgaamipaikat?

Pitäis varmaan ottaa selvää ja kysellä tosta homeopatiasta, ehkä saattais löytyä läheltäkin joku, joka tietää.

Jollain nettisivulla luki, että levottomiin jalkoihin voi auttaa myös se, että menee nukkumaan myöhemmin. Oireet kun on pahimmillaan iltakahdeksasta aamukahteen. Tietysti, jos pitää herätä aamulla aikaisin, niin tuolla tavalla saa itselleen mojovan univajeen, mutta ehkä se ois ihan kokeilun arvoinen asia. Huomasin nimittäin, että nyt ei jalkoja enää pakota ainakaan samalla tavalla kuin ketjun avatessani. Ehkä on aika kokeilla unta. :)

Kuulisin kyllä silti mielelläni vielä lisää vinkkejä, tsekkailen ketjua vielä aamulla.
 

Yhteistyössä