Oiskos vielä jotain apua levottomiin jalkoihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;28814190:
Miten voin tietää onko mulla amalgaamipaikat?

Pitäis varmaan ottaa selvää ja kysellä tosta homeopatiasta, ehkä saattais löytyä läheltäkin joku, joka tietää.

Jollain nettisivulla luki, että levottomiin jalkoihin voi auttaa myös se, että menee nukkumaan myöhemmin. Oireet kun on pahimmillaan iltakahdeksasta aamukahteen. Tietysti, jos pitää herätä aamulla aikaisin, niin tuolla tavalla saa itselleen mojovan univajeen, mutta ehkä se ois ihan kokeilun arvoinen asia. Huomasin nimittäin, että nyt ei jalkoja enää pakota ainakaan samalla tavalla kuin ketjun avatessani. Ehkä on aika kokeilla unta. :)

Kuulisin kyllä silti mielelläni vielä lisää vinkkejä, tsekkailen ketjua vielä aamulla.
Jos siis sulla on hampaissa paikkoja..onko niissä elohopeaa eli ovat sellaiset harmaat, vai ovatko muovia, eli valkoiset?
Joo, ihan hakuammuntaa, mutta tuli vaan mieleen...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;28814047:
Ei. Uskaltaisinkohan edes kysyä?
No ihan kaikkea vaadit, tottakai mitä vaan tutkimuksia, että selviää mistä kyse :O. Tuohan on jo invalidisoivaa tuo kipusi ja kivulla on inhottava taipumus kroonistua hoitamattomana eli vaikka syy löytyisikin ja hoidettaisiin, niin silti kipu voi jäädä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28814298]No ihan kaikkea vaadit, tottakai mitä vaan tutkimuksia, että selviää mistä kyse :O. Tuohan on jo invalidisoivaa tuo kipusi ja kivulla on inhottava taipumus kroonistua hoitamattomana eli vaikka syy löytyisikin ja hoidettaisiin, niin silti kipu voi jäädä.[/QUOTE]
Mutta aluksi muutat asennetta (ystävällisyydellä sanon). Kuulostat ihan sellaiselta, joka kertoo hymy naamalla vähättelevästi vaivoistaan vaikka olisi hengenlähtö lähellä. Läheltä seurannut vastaavaa ja silloin on vaikea saada apua, jos itse ei uskalla vaatia apua.
 
veras
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;28814042:
Ei oo kyllä edes ehdotettu! Parkinsonin taudin lääkkeitä vaan tuputettu pariin otteeseen kun oon käynyt valittamassa.

Kerran yritin varata terveykseskukseen aikaa. Sairaanhoitaja ei ollut vissiin ihan tietonen tästä sairaudesta, kun kyseli, että voinko kävellä ihan normaalisti. :D Ja kun voin, niin mitäpä minä millään lääkäriajalla, terve ihminen. :D
Hain vähän tietoa ja koska Remeron vaikuttaa dopamiiniin, niin dopamiiniantagonisteilla ym. on vaikutusta levottomiin jalkoihin, jotka tulevat haittavaikutuksena ja dopamiiniagonistit ovat Parkinsonlääkkeitä juuri. Sinuna söisin niitä kyllä ja katsoisin miten vaikuttavat. Varmaankin tuo on ohimenevää lopulta eikä niitä tarvitse kauaa ottaa. Eli lääkärisi on varmaan ollut ihan oikeilla jäljillä. On varmaan niin itsestäänselvyys lääkäreille, että ei tajunnut selittää tarkemmin asiaa sinulle.
Treatment for Restless Legs Syndrome - NCBI Bookshelf
 
Hain vähän tietoa ja koska Remeron vaikuttaa dopamiiniin, niin dopamiiniantagonisteilla ym. on vaikutusta levottomiin jalkoihin, jotka tulevat haittavaikutuksena ja dopamiiniagonistit ovat Parkinsonlääkkeitä juuri. Sinuna söisin niitä kyllä ja katsoisin miten vaikuttavat. Varmaankin tuo on ohimenevää lopulta eikä niitä tarvitse kauaa ottaa. Eli lääkärisi on varmaan ollut ihan oikeilla jäljillä. On varmaan niin itsestäänselvyys lääkäreille, että ei tajunnut selittää tarkemmin asiaa sinulle.
Treatment for Restless Legs Syndrome - NCBI Bookshelf
Mun on pakko nyt sanoa, etten enää usko tämän olevan ohimenevä vaiva, lopetin Remeronin syömisen joskus 2007, 2008 ja siitä lähtien oon kärsinyt jalkakivuista.

Se parkinson-lääkkeen syöminen tuntui kovin hyödyttömältä. Aluksi ne toimimat, mutta ois pitänyt nostaa annostusta ja sit mulle tuli niitä "oispas hauskaa mennä bikineissä kauppaan"-ajatuksia ja halua vetää pää täyteen viinaa. Vaihdoin ne l-tyrosiiniin, joka myös vaikuttaa dopamiiniin, ja se auttoi vähän. Ei kuitenkaan tarpeeksi.

Mun pitää nyt soittaa terveyskeskukseen ja pyytää lääkäriaikaa, se vaan tuntuu aina siltä, että yritän vakuuttaa lääkäriä siitä, että mulla on oikeasti kipuja. Mulla tulee vaan aina sellanen fiilis, että lääkäri ajattelee mun vaan ruinaavan jotain kipulääkkeitä. :|

Orion- tota MSM:ää en oo vielä kokeillut. Oon kuullut siitä paljon hyvää kyllä. :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28854682]Oi toivottavasti. Muistat nyt vaan, että niin kauan käyt lääkärissä kunnes jotakin apua saat.[/QUOTE]
Ja kirjoittele kuulumisia tänne. Kiinnostaa tietää mitä löytävät ja miten lääke auttaa.
 
[QUOTE="vieras";28854690]Ja kirjoittele kuulumisia tänne. Kiinnostaa tietää mitä löytävät ja miten lääke auttaa.[/QUOTE]

Joo, yritän muistaa pitää tän ketjun mielessä. :)

Meinasin alkaa itkeä siellä lääkärissä ensin oireista puhuessamme epätoivosta ja lopulta lähetteen saannin jälkeen onnesta. On ollut rankkoja päiviä ja öitä, mutta jo tieto siitä, että huomenna voi hakea lääkkeet apteekista, helpottaa paljon.
 
"Noora"
Oisko mahdollista, että ne lääkkeet alkais vaikuttamaan vasta myöhemmin. Mulla auttaa levottomiin jalkoihin jalkavoiteet joissa Eucalyptusta eli apteekin vihreä Helosan-voide, virkistävä jalkavoide joka halpakaupoissa läpinäkyvässä purkissa( Helosan parempi), lisäksi joku saunasarjan vihreä-valkoinen jalkavoide ainakin... ´Siis pitää olla Eucalyptusta tuoteselosteessa, muuten ei auta. Olen ottanut lisäksi Usasta tilaamaani magnesium-jauhetta tai sitten sitä kallista Diasporal-jauhetta. Muut magnesiumit ei auta. Jos pahat vaivat niin voidetta magnesiumin lisäksi. Jos ei niin jompaa kumpaa, mutta sulla varmaan pahat niin kannattaa kokeilla molempia. Toivottavasti auttaa...
 
[QUOTE="Noora";28861257]Oisko mahdollista, että ne lääkkeet alkais vaikuttamaan vasta myöhemmin. Mulla auttaa levottomiin jalkoihin jalkavoiteet joissa Eucalyptusta eli apteekin vihreä Helosan-voide, virkistävä jalkavoide joka halpakaupoissa läpinäkyvässä purkissa( Helosan parempi), lisäksi joku saunasarjan vihreä-valkoinen jalkavoide ainakin... ´Siis pitää olla Eucalyptusta tuoteselosteessa, muuten ei auta. Olen ottanut lisäksi Usasta tilaamaani magnesium-jauhetta tai sitten sitä kallista Diasporal-jauhetta. Muut magnesiumit ei auta. Jos pahat vaivat niin voidetta magnesiumin lisäksi. Jos ei niin jompaa kumpaa, mutta sulla varmaan pahat niin kannattaa kokeilla molempia. Toivottavasti auttaa...[/QUOTE]

Sitä mää todella toivon, että vaikutus ilmenis myöhemmin.. selkeästi kivut on linkitettynä iskiaskipuun, mutta en saa sitä nyt mitenkään pois. Hyvä kuulla, että sulla auttaa nuo voiteet ja magnesiumit, tää on todella inha vaiva, enkä toivo kellekään tätä.
 
"vieras"
Ehdotan samaa kuin ensimmäinen vastaaja eli viljaton ruoka.
Onhan kuitenkin helpompaa nakkaa nappia naamaan,joten turha ehdotus.
Ihan oikeesti,kyllä kannattais mieluummin olla syömättä lääkkeitä,ainakaan levottomiin jalkoihin kun apua saa syömällä.
 
[QUOTE="vieras";28861665]Ehdotan samaa kuin ensimmäinen vastaaja eli viljaton ruoka.
Onhan kuitenkin helpompaa nakkaa nappia naamaan,joten turha ehdotus.
Ihan oikeesti,kyllä kannattais mieluummin olla syömättä lääkkeitä,ainakaan levottomiin jalkoihin kun apua saa syömällä.[/QUOTE]

Ymmärräthän, että tällä hetkellä en pärjää ilman lääkkeitä.

Jos tähän ois joku helppo ratkaisu, niin ei mulla ois mitään ongelmaa enää. En oo missään vaiheessa tyrmännyt ajatusta viljattomasta ruokavaliosta, ja oon ennenkin kokeillut vehnätöntä, joka sopi mulle hyvin.
 
[QUOTE="vieras";28863359]Itse sain avun levottomiin jalkoihin ja iskiaskipuihin amitriptyliinistä, jota fibromyalgiaan minulle alunperin määrättiin. Kannattaa kokeilla.[/QUOTE]

Mahtava kuulla, että näitä tehoavia lääkkeitä vielä ois. Tuntuu kuin oisin käynyt jo kaikki mahdolliset läpi. Pitää kysellä ens kerralla lääkäriltä voisinko kokeilla tota. :)
 

Yhteistyössä