Okei, eli toisen äitiyttä ei saa arvostella koskaan.

sivumennen
Olkoonkin, että perustit tämän ketjun nyt käydäksesi keskustelua yleisellä tasolla, mutta kuitenkin se liittyy Milannaan.

MIKSI koet tarvetta arvostella juuri hänen äitiyttään ja tekemisiään? Sulla on kuin jokin pakkomielle asiasta.

Tiedätkö, että Suomessa on poikkeuksellisen pitkät äitiysvapaat ja että useissa maissa äitien on palattava töihin ja jättää vauva hoitoon? Milannalla on se onni, että hänen oma äitinsä on voinut huolehtia lapsenlapsistaan, monilla tätä mahdollisuutta ei ole, vaan vauva voi olla vieraalla ihmisellä hoidossaa pitkänkin päivän.

Ja mitä sä siihen hänen matkusteluunsa puutut? Entäs perheet, joissa isä on matkoilla jatkuvasti työnsä puolesta, se on sitten ok sinusta, mutta äitien kohdalla ei? Vai?

Ehkä eniten otti nuppiin se Milannan taustan arvosteleminen ja mitä sä tiedät, slaavilaisten pinnallisuudesta (vaikka todettiinkin, että virolaiset eivät ole slaavilaisia)?

Seurasin näitä ketjuja sivusta, mutta nyt en enää voinut olla hiljaa.
 
vierailija
Siksi koska kaikki äidit ovat epätäydellisiä. Joku ei huolehdi ulkoilusta, toinen antaa pelata liikaa, joku syöttää uskonnollista oppia, toinen ei opeta suvaitsevaisuutta ja yksi kannustaa ottamaan mitä haluaa.
 
Eli en arvostele nyt enää muissakaan kuin hyvin räikeissä lasu-tapauksissa.

Muistakaa että ette sitten tekään saa arvostella. Mitään äityden muotoa tai yksittäistä toimintatapaa ette saa pitää toista huonompana, vaan rökitätte sen joka niin yrittää.

Koskee niin mustia kuin harmaita.
Onnistuuko?
Arvostelu on ihan ok. Yleisellä tasolla.
Jos haluaa väitellä äitiydestä ja sen yksityiskohdista jonkun tietyn äidin kanssa niin siinä on varmaan syytä noudattaa yleisiä hyviä käytöstapoja.:D
Ja ehkä miettiä, että voisko huolensa esittää yksityisviestillä.
 
Muistelehan vaan vähän tarkemmin. Milanna on saanut paskoo vuosien mittaan niskaan vaikka kuinka paljon, kun on tehnyt töitä todella ahkerasti ja jättänyt lapset äidilleen.

Nyt jostain syystä Milanna onkin hyvin ja Echo pahis. Miksi te muut olette saaneet arvostella Milannaa vuosikausia todella rankastikin ja kuoro on ollut yksimielinen. Nyt kun Echo otti asian esiin, niin samanlainen kuoro hyökkäsi hänen kimppuunsa.
Tämä kirjoitus on mielestäni 100% totta.
 
tarkkailija.
Sanotaan että haluan ravistella nykyajan hymistelykulttuuria.

Siis rauhantekijä pitää olla, ja siinä olen huono. Mutta yritän yhdistää rauhan (ihmiset) ja sen että asioistakin (moraali) pidetään huolta.
Yleensä kun ihmiset huolehtivat vain tuosta ekasta, joka on tärkeä puoli.

Viime viikonloppuna en onnistunut rauha-asiassa. Olin liian sotaisa.
:ROFLMAO:

Ongelma taitaa olla nyt siinä, että sä näet itsesi maailmaa parantavana sankarihahmona, me muut nähdään sut kuka mitenkin, mutta ei samassa valossa kuin sä itse.

Kaikenlainen "kansankiihotus" ja agitaatio on aina saanut karvani pystyyn. Sua vois luonnehtia agitaattoriksi. Eikä se ole maailmanparantamista, vaan päinvastoin huonontamista.
 
viera.s
Mitä jos jollain ihmisellä on lähipiiri joka vain hymistelee tämän ihmisen päätöksiä? Tiedän useita tällaisia.
Mitä jos se joskus voikin olla ventovieras joka (tarpeeksi tietoa saatuaan) voi ojentaa?

Onko vain niin että lähipiiri saa sanoa jotakin?
Kuvitteletko, että siitä on jotain hyötyä, että ulkopuolinen tulee arvostelemaan niinkin herkkään asiaan kuin vanhemmuuteen liittyviä juttuja? Ja mikä toinen tasavertainen ihminen on toista vertaistaan "ojentamaan", jos asia ei edes tätä ulkopuolista koske?

Turpiin saat kyllä herkästi, jos kasvokkain tuolla tyylillä muita ojentelet, kuin mitä sinä täällä netissä olet tehnyt. Milanna sentään vaikuttaa aika leppoisalta, mutta osa vanhemmista raivostuisi ihan tosissaan tuollaisesta. Viranomaisiin yhteys, jos on aihetta ja lähipiirille ehkä voi jotain pehmeää palautetta antaa suoraan. Mutta vieraiden ihmisten vanhemmuuden arvostelu on suorastaan aika itsetuhoista ja lisäksi tietysti täysin hyödytöntä. Varsinkin, kun kyse on mielipide-eroista ja vanhempi itse kokee toimivansa ihan oikein. Ei hän mielipidettään muuta sillä että joku tulee hänestä täysin aiheetta purnaamaan hänen yksityisasioistaan, tämän luulisi olevan selvää.

Selvyyden vuoksi sanottakoon, että minä en missään tapauksessa väkivaltaa hyväksy, vaikka tiedostankin sen riskin jos toisia äärimmilleen ärsyttää.
 
Se Milanna-kritiikki liittyi, tosin löyhästi, mamuaiheeseen. Hän on esimerkki semmoisesta ulkomaisesta kulttuurista jonka tapaisen ajattelun en halua leviävän.
Olen tahallani vältellyt näitä tämän aiheen ketjuja, koska idän Echosta.
Tämä kuitenkin särähti silmään.
Maahnamuuttajalta ei vaadita vain, että tekee töitä, tienaa, maksaa veroja ja hoitaa perheensä siten ettei lastensuojelulla todellakaan ole asiaan puuttumista.
Sen lisäksi perheen pitäisi elää juuri tietyllä tavalla ja leipoa sekä järkätä luontoretkiä yms. ollakseen kelvollisia eli sopia jonkun ykistisen ihmisen käsitykseen hyvästä vanhemmuudesta?
 
Huhheijaa....

Jos on aloitus, jossa aiheena on "Aion jättää 1kk vanhan vauvan kahdeksi kuukaudeksi isänsä hoiviin", on asiallista kommentoida oma mielipide.

Kiusaamiseksi aihe menee,kun muita aiheita käsittelevissä ketjuissa otetaan asia esille koko ajan, ja varsinkin kun sille perustetaan oma haukkumaketju.
niin jokainen saa esittää mielipiteensä, mutta ei näin, että kyllä on paska akka kun jättää lapsensa noin pitkäksi aikaa. mutta sen voi esittää vaikka näin, että mä itse en jättäis omiani noin pitkäksi aikaa. ja tosiaan, jos se aletaan sitten vetämään joka kejussa esille, niin kiusaamiseksihan se menee
 
Olen tahallani vältellyt näitä tämän aiheen ketjuja, koska idän Echosta.
Tämä kuitenkin särähti silmään.
Maahnamuuttajalta ei vaadita vain, että tekee töitä, tienaa, maksaa veroja ja hoitaa perheensä siten ettei lastensuojelulla todellakaan ole asiaan puuttumista.
Sen lisäksi perheen pitäisi elää juuri tietyllä tavalla ja leipoa sekä järkätä luontoretkiä yms. ollakseen kelvollisia eli sopia jonkun ykistisen ihmisen käsitykseen hyvästä vanhemmuudesta?
Ohoh, pidät musta. :D Mä olen ajatellut että kun me mielipiteinemme olemme kuin toisesta galaksista että inhoat jo mua.

No mutta mä pidän susta kanssa, vaikka mielipiteet on eriä. Sussa on semmoista mieletöntä tekemisen meininkiä ollut (lasten kanssa ja muutoin), että ihailen sua.

Tää ei liittynyt ketjuun mutta meinasin pudota pyrstölleni. :D
 
Ohoh, pidät musta. :D Mä olen ajatellut että kun me mielipiteinemme olemme kuin toisesta galaksista että inhoat jo mua.

No mutta mä pidän susta kanssa, vaikka mielipiteet on eriä. Sussa on semmoista mieletöntä tekemisen meininkiä ollut (lasten kanssa ja muutoin), että ihailen sua.

Tää ei liittynyt ketjuun mutta meinasin pudota pyrstölleni. :D
Heh. Ei mielipiteiden tarvitse olla samoja, osaakseen arvostaa toista ihmisenä.
Ja kiitos.
:)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mummeliisalle vastaan että sen vaatisin maahanmuuttajalta että hän yrittäisi ohjata lapsiaan kotoutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan, ja täällä yks olennainen asia on luonto.

Jos mä menisin mamuna johonkin kulttuuriin, niin -niin pitkälle kuin mun uskonto antaa venyä-yrittäisin tutustuttaa lapsiani paikalliseen ajatteluun. Oli se vaikka persialaisten mattojen kehuminen joka toinen minuutti Iranissa. Se auttaisi niitä lapsia.
 
Mummeliisalle vastaan että sen vaatisin maahanmuuttajalta että hän yrittäisi ohjata lapsiaan kotoutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan, ja täällä yks olennainen asia on luonto.

Jos mä menisin mamuna johonkin kulttuuriin, niin -niin pitkälle kuin mun uskonto antaa venyä-yrittäisin tutustuttaa lapsiani paikalliseen ajatteluun. Oli se vaikka persialaisten mattojen kehuminen joka toinen minuutti Iranissa. Se auttaisi niitä lapsia.
Läheskään kaikkien suomalaislasten tai -perheiden elämään ei kuulu luonto. Minulle se tuottaa nautintoa, naapurille ei. Kumpikaan ei mielestäni vaikuta äitiyteemme.

Ja toisaalta - vaikka synnyttäisin Irlannissa, en käynnistäisi synnytystä juomalla pulloa whiskyä, vaikka se yhä siellä monilla tapana. Minulla oma käsitys siitä, mikä hyväksi ja oikein, jollain toisella toinen ja sekin saattaa olla "toiminut" hyvin sukupolvien ajan.
 
Viimeksi muokattu:
ladklöföa
Mummeliisalle vastaan että sen vaatisin maahanmuuttajalta että hän yrittäisi ohjata lapsiaan kotoutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan, ja täällä yks olennainen asia on luonto.

Jos mä menisin mamuna johonkin kulttuuriin, niin -niin pitkälle kuin mun uskonto antaa venyä-yrittäisin tutustuttaa lapsiani paikalliseen ajatteluun. Oli se vaikka persialaisten mattojen kehuminen joka toinen minuutti Iranissa. Se auttaisi niitä lapsia.

Tiedät varmaan että täsä maailmassa on hyvin erilaisia ihmisiä. Toiset arvostavat luontoa, vaikka eivät käy metsässä koskaan. Toiset arvostavat luontoa ja käyvät metsässä joka päivä. Toiset eivät arvosta luontoa paskanvertaa, ja käyvät metsässä tappamassa eläimet ja tuhoamassa puut, toiset eivät arvosta luontoa eivätkä onneksi käy metsässä tuhoamassa sitä.
Sitten on kaikkea siltä väliltä.
Luontoa on jokapuolella, myös kaupungissa. Pieni mehiläinen parvekekukassa on luonto ja sitäkin voi ihailla ja sen viisautta ja ahkeruutta.


Leivoksenkin voi ostaa kaupasta tai konditoriasta, ei ole pakko leipoa itse.
Leivoksen voi ostaa ja sen voi viedä naapurin tätille. Leivokset voi ostaa, keittää kotona kahvit ja nauttia niistä yhdessä lapsen kanssa.
Leivoksen voi leipoa itse ja laittaa sen pakastimeen, unohtaa sen sinne.
Jne jne jnejnenenenene... :D
 
vierailija
Tiesitkö echo että Ranskassa on ihan normaalia että viikko sitten synnyttänyt nainen on töissä.

Varmasti siitä koituu hajuhaittoja, mutta siellä on totuttu. Luin Anna-lehdestä.
 
LaMamanMorbid harmaana
Voi ristus sun kanssas. Onko tää nyt sitä Echon sarkasmia vai huumoria jotta pitää jatkaa ja jatkaa ja jatkaa. Edellisessä ketjussa pyysit 2-3 kertaa, että joku auttais sua lopettamaan ketjun....vain aloittaaksesi saman simputuksen alusta hehheh "yleisellä tasolla". Get real woman!
Onko nyt se pointti, että ketään eikä kukaan saa arvostella ja kritisoida mistään eikä mitään, ei edes sä eikä sua nyt jollain lailla todistettu? Koetapa pitää itse se mielessä kun taas avaudut "maahanmuuttokriittisesti" eri kulttuureista ja niiden edustajista. Remember, you are not a racist...mitä tulee ennakkoluuloihin ja oletuksiin slaavilaisesta kulttuurista. Ja hei, kantsii pitää tiimarivihkoa niistä omista sanomisista, koska ne on niin ristiriitaisia.... Sä oot niin haiska, et mä läkähdyn naurusta. Joo, piismeikkeri oli oikeessa...this is humour by Echo..
 
Voi ristus sun kanssas. Onko tää nyt sitä Echon sarkasmia vai huumoria jotta pitää jatkaa ja jatkaa ja jatkaa. Edellisessä ketjussa pyysit 2-3 kertaa, että joku auttais sua lopettamaan ketjun....vain aloittaaksesi saman simputuksen alusta hehheh "yleisellä tasolla". Get real woman!
Onko nyt se pointti, että ketään eikä kukaan saa arvostella ja kritisoida mistään eikä mitään, ei edes sä eikä sua nyt jollain lailla todistettu? Koetapa pitää itse se mielessä kun taas avaudut "maahanmuuttokriittisesti" eri kulttuureista ja niiden edustajista. Remember, you are not a racist...mitä tulee ennakkoluuloihin ja oletuksiin slaavilaisesta kulttuurista. Ja hei, kantsii pitää tiimarivihkoa niistä omista sanomisista, koska ne on niin ristiriitaisia.... Sä oot niin haiska, et mä läkähdyn naurusta. Joo, piismeikkeri oli oikeessa...this is humour by Echo..
En ole ihan varma, mutta jos pakko on valita toinen ni otetaan tuo eka.:p

Tulipahan tämäkin asia keskusteltua, ja jos hyvin kävi niin opittiin tästä jotakin.:)
 

Yhteistyössä