Olemmeko veljeni kanssa epätavallisia nuoria? :D

tupakan poltto on sulle vissiin tabu?
mulle ei.
ihmisiä on erilaisia, monenlaisia. sä vaan kerjäät huomioo ja hyväksyntää.. mä en, eikä moni muukaan joka on oikeesti sujut ittensä kanssa. eikö näin?
 
joo en mäkää tollasia lapsia haluaisi! jotenkin LIIAN kilttejä. tai sitten vaan #&%?$!* nuolijoita. mut mun mielestä on aika perverssiä että yövyt 15 vuotiaan veljesi huoneessa. ette sentään saunassa käy yhdessä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 22:56 äitee kirjoitti:
tupakan poltto on sulle vissiin tabu?
mulle ei.
ihmisiä on erilaisia, monenlaisia. sä vaan kerjäät huomioo ja hyväksyntää.. mä en, eikä moni muukaan joka on oikeesti sujut ittensä kanssa. eikö näin?
Tupakka ei ole tabu mulle, päinvastoin siitä pitää puhua, siis sen haitoista ja vaaroista. Tupakointi on itsekästä ja vaikuttaa monien muidenkin kuin tupakoitsijoiden elämään!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 22:56 vieras kirjoitti:
joo en mäkää tollasia lapsia haluaisi! jotenkin LIIAN kilttejä. tai sitten vaan #&%?$!* nuolijoita. mut mun mielestä on aika perverssiä että yövyt 15 vuotiaan veljesi huoneessa. ette sentään saunassa käy yhdessä?
Perverssiä? :LOL: :LOL: Voi kun kamalaa, suorastaan säädytöntä :saint: Itse asiassa kyllä käyn veljeni kanssa saunassa, saunomme usein koko perhe samaan aikaan. Toivottavasti en aiheuttanut sulle traumoja? :whistle:
 
mammona
ohoho... älä sitten kadu sitä että et ole nuorena kokeillu ja tehny kaikkea "hölmöö" niin kun silloin on tapana tehdä.. tuost saunomisesta niin ite en käynny muun perheen kans saunas kun täytin 13v.. joo en kyl ite halua teidän kaltaisia lapsia. eihän teissä ole mitään haasteita... :\|
 
[1. Syömme joka päivä yhteisen aterian perheen kanssa.

Hieno juttu että kaikki ehtivät samaan pöytään joka päivä, onnittelut myös vanhemmillenne tästä.


2. Viihdymme viikonloput enimmäkseen kotona (joskus olen bileissä)
Tää on kanssa kiva juttu, mutta ei vielä mielestäni epätavallista.
Hyvä kuiteskin että on myös omia menoja tuon ikäisillä.


3. Viihdymme paljon pikkulasten kanssa ja leikimme usein naapurilasten kanssa.
No tää on harvinaista mun mielestä - positiivisessa mielessä.


4. Emme tupakoi (veli kerran maistanut).
Onhan niitä tupakka suussa kulkevia jo 13 vuotiaitakin jo, mutta ihmeekseni olen huomannut että yhä useampi nuori osaa sanoa suoraan ei tupakalle ja myös pysyy päätöksessään. Hieno juttu !


5. Veljeni ei juo yhtään ja minäkin melko harvoin.
No tämän ei mitenkään pitäisi olla epätavallista , olettehan alaikäisiä.
Mutta ymmärrän pointtisi , moni örveltää ihan räkä poskella tuon ikäisenä. Uskon kuitenkin että ei suurin osa ikäisistänne kuitenkaan joten oletteko tämän suhteen epätavallisia, en osaa sanoa.


6. Tykkäämme vierailla usein sukulaisten luona (isovanhempien ym.)
Epätavallista - hieno piirre teissä. Tähän tietysti varmaan vaikuttaa mimmoisia sukulaisia teillä on.


7. Vietämme monet juhlat kotona (joulu, juhannus jne.)
Ihan tavallista minusta - niin meidänkin murkku tekee.


8. Kerromme lähes kaikki asiat vanhemmillemme.
En osaa sanoa onko tämä tavallista vai epätavallista. Joka tapauksessa varmaan antaa teille ja vanhemmille paljon tukea ja turvaa.


9. Emme ole koskaan varastaneet mitään.
Luulen että tämä on epätavallista. Kiltitkin lapset kokeilevat jossain vaiheessa , ilman että heistä tulee ammattimaisia myymälävarkaita.


10. Kerromme veljen kanssa ihan kaikki asiat toisillemme ja yövymme joskus toistemme huoneissa.
Epätavallista, mutta hienoa. Toivottavasti tästä ihan kaikkien asioiden kertomisesta ei tule pakkopullaaa....


11. käymme molemmat lomilla ja joskus viikonloppuisin töissä.
Hienoa, niin moni muukin tuntemani sinun ikäinen ja jopa veljesikin ikäinen. Se antaa paljon suuntaa elämän myöhempiä ratkaisuja varten että oppii tekemään töitä


Tuossa esimerkkejä...Pätevätkö nuo asiat teidän murkkuikäisiin? =)

Uskoisin että tulevat pätemään. Tosin minun murkkuni joka tulee tänä vuonna 14 v on todella ulospäin suuntautunut ja välillä pitäisi laittaa pallo jalkaan että pysyisi kotona. En koe kuitenkaan hänen menojaa mitenkään negatiivisesti sillä hänellä on tosi paljon ystäviä ja harrastuksia. Silloin on myös luksusta jäädä joskus kotiin lukemaan akkareita parvekkeen löhötuoliin...
Hän on myös avoin ja kertoo omista asioistaan . Tosin viime aikoina olen huomannut että hän miettii paljon itsekseenkin asioita ja olen vihdoin oivaltanut että sitäkin nuori ihminen tarvitsee. Äidin ei pidä ratkoa enää joka ongelmaa. Mutta jos on huolia niistä saa ja pitääkin kertoa kotona.
Ei ole sellaista asiaa josta ei voisi vanhemmille kertoa.

Minusta on kiva kuulla että sinä olet tyytyväinen elämääsi ja läheisissä väleissä pikkuveljesi kanssa. Se on hieno asia, vaikka saahan siitäkin aikaan riitaa tällä palstalla


B)
 
No joopa... onpa taas "aikuista" kommentointia tässä ketjussa :whistle: Luulisitäällä äideillä olevan enmmän järkeä kuin 17-vuotiaalla lapsella. Jättäkää nyt tyttö jo rauhaan, sehän on vaan pikkuvanha.
 
Olisi oikeesti kiva tietää, ketkä mustat noiden harmaiden lynkkaajien tekstien taakse kätkeytyy :) .

Aapeelle, olette mielestäni sitä pientä osaa nykynuorista, jotka käyttäytyvät "siivosti".

Siitä sitten tiedä ...nehän sanovat, ett harva ihminen selviää ihan sinne viiskybäseksi asti kokematta minkäänvaltakunnan kriisiä elämässään.
Jotta repäsettekö broidinne kanssa sitten vanhempana ja vedätte röökiä kuin korsteenit joka viikonloppu p erskännissä... B)
 
The titityy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:57 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:53 Äippä kirjoitti:
Herää vain kysymys että mitä sä tällä kirjoituksella oikeasti hait? Sulla on kummallinen tarve hakee ittelles huomioo ja kehuja. Olen huomannut sen sun muistakin teksteistä :/
saman huomannut. hienoa että olet kunnollinen mutta oletko sitä vain siksi että saisit mahdollisimman paljon kehuja ja taputuksia kaikilta?
Ajattelen myös näin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 22:48 vieras kirjoitti:
Kuules tytsi... Tuli mieleen noista sun irc-gallerian kuvista, että oothan kysyny luvan niissä esiintyvien pikkulasten vanhemmilta. Siis että saatko laittaa heidän vauvojensa kuvat nettiin? Ite äitinä olisin kaikkea muuta kun ilahtunut siitä, että mun vauvani kuva olis kaiken kansan kateltavana netissä (ja osoitetta kuviin jaettais jollain keskustelupalstalla), saati sitten ilman lupaa :eek: Ja sama koskee kyllä noita sun kavereita ja veljeäsi... Mutta olettasin että teillä kaikilla on omat sivut siellä. Mutta tosiaan noi toisten alaikäset lapset on vähän eri juttu.. :\|
joo tämä pitäis kaikkien muistaa, että kysymättä ei saa toisen lapsia, alaikäisä, eikä myös kenenkään muun kuvia laittaa nettiin. aina pitää olla lupa. kaikki kun ei halua itsestään mitään kuvia sinne eikä lapsistaan, kun ne voi joutua vaikka minkä häiriintyneen käsiin.
 
Moi tytsi. :wave:

En tarkoita pahalla mutta mielestäni sinulle voisi olla hyväksi tehdä jotain uutta ja erikoista ilman perhettäsi ja repästä oikein kunnolla..? :)
Tiedän että tulet vanhempana harmittelemaan kuinka et elämääsi elänyt nuorena ja kokenut kaikenlaisia asioita..

Olen sinua vain vuotta vanhempi ja tuossa viime vuonna ja edellisenä tuli sellainen olo että täytyy ottaa käyttämätön nuoruus takaisin.. :whistle:

No sain tehtyä ne asiat mitä halusin ja tällä hetkellä olen mennyt elämässä eteenpäin ja menin naimisiin ja nyt lapsia olisi toiveissa..Olisi ollut virhe mennä naimisiin silloin kun oli vielä kaikki kokematta ja näkemättä.

En tarkoita että sinun pitäisi mennä tuonne kylälle örveltämään ja oksentamaan aivosi pihalle mutta virheistä oppii ja eikös kuitenkin ole mukavampaa että teet ne virheet nyt etkä sitten kun on mies ja lapset vierellä?Kun virheitä ja elämänkokemusta ihminen tarvitsee.

Mitä tuosta äidille puhumisesta tulee niin sitäkin rajoittaisin..En kertoisi kaverilleni mitään jos tietäisin että äidilleen sen kertoo..Teini-iässä kyllä pitäisi pikkuhiljaa itsenäisyys tulla kuvioihin..

Toivottavasti et loukkaantunut sillä en todellakaan sitä halua.Ihan vain näin omasta kokemuksesta ja toisen nuoren näkökulmasta ajattelin neuvoa.<br><br>
 
No ette ole. Kyllä sitä kerkiää vielä täysi-ikäisenäkin rellestää. Niin meilläkin on nuoret olleet niin sanotusti kilttejä/helppoja nuoria ja rupesvat vasta täysi-ikäisenä menemään enemmän ja...jne Ja onneksi tykkäävät vieläkin täysi-ikäisenäkin reissata kyläilemässä isovanhemmilla..jne meidän mukana. =) Ja kaikkihan myö ollaan onneksi erilaisia ja se on ihana kuulla että teillä on mahtavat välit veljen kanssa ja säilyttäkää ne tulevaisuudessakin. ;)
 
Kyllä nuo asiat aika pitkälle pätevät mun teinipoikiin. Eiköhän nuoriso ole nykyäänkin (niinkuin aina ennenkin) mainettaan parempi.
Toinen juttu mikä tulee mieleen, on kulttuuri. Jossain toisessa kulttuurissa noi asiat voisi olla itsestäänselvyyksiä.
Mutta kivaltahan kuulosti teidän touhu. :flower:
 
Sä oot vähän ku mein cockerspanieli. Se tekee mitä vain, että joku kehuisi sitä edes vähän, vaikka hyppelisi yhdellä jalalla junan alle. Eikä se nyt niin hassua ole, kun ottaa huomioon ikäsi, ite oon ihan samanlainen, että kehuja on kiva kuulla. Se tosin on hassua, että niitä kehuja täytyy hakea täältä palstalta. Eikö sulla sitten kotona meekään niin hyvin, kun väität? Eikö teen kiiltokuvaperheessä sitten lopulta välitetäkään tarpeeksi? Toivottavasti näin ei ole, vaan olet vaan vähän tavallista huonomalla itsetunnolla ja huomionhakuisuudella varustettu.

Ja maailmahan ei ole mikään kiltti paikka. Erilaiset kokemukset kasvattaa erilailla. Mä en enää odota elämältä liikoja, parasta on, että on katto pään päällä ja saa ruokaa, eikä enää tarvitse kokea väkivaltaa. Toisinsanoen, koska minun on hyvä elää, niin en tavoittele täydellisyyttä. Toisaalta se on positiivista, että ihmisellä on kunnianhimoa, ihminen pääsee pitkälle jne. mutta jos ei huomaakaan metsää puilta? Siis sullahan on asiat tosi hyvin, kiitä myös siitä, äläkä vaan tavoittele koko ajan jotain vielä täydellisempää. Elämä on nyt, ei hymytyttöpatsaissa, palkinnoissa tai synttärikorttien määrässä. Yritän sanoa, että joskus on hyvä pysähtyä siitä, "meidän perheessä menee paremmin kuin teidän perheessä, ja teidän, ja teidän ja teidän, mutta ei vielä paremmin kuin teidän, joten parannetaas vielä vähän" ja tarttua siihen, mitä on jo saanut.
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:53 Äippä kirjoitti:
Herää vain kysymys että mitä sä tällä kirjoituksella oikeasti hait? Sulla on kummallinen tarve hakee ittelles huomioo ja kehuja. Olen huomannut sen sun muistakin teksteistä :/
Antaa tytön hakea sitten sitä huomiota,ei se sinulta ole pois(paitsi jos kukaan ei ikinä vastaa sun aloituksiin :whistle: )Kysymys oli ihana ja kun aattelee nykyajan nuoria niin reippailta ja just mukavan kilteiltä vaikuttaa =) Ite tykkään tommosista lapsista,tosin ei mua haittais vaikka viikonloppuna kulkisivatkin mutta kunhan ei aamuyöhön luuhaisi.Tai ainakin ilmottaisi missä on =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:43 NaRikka kirjoitti:
Sä oot vähän ku mein cockerspanieli. Se tekee mitä vain, että joku kehuisi sitä edes vähän, vaikka hyppelisi yhdellä jalalla junan alle. Eikä se nyt niin hassua ole, kun ottaa huomioon ikäsi, ite oon ihan samanlainen, että kehuja on kiva kuulla. Se tosin on hassua, että niitä kehuja täytyy hakea täältä palstalta. Eikö sulla sitten kotona meekään niin hyvin, kun väität? Eikö teen kiiltokuvaperheessä sitten lopulta välitetäkään tarpeeksi? Toivottavasti näin ei ole, vaan olet vaan vähän tavallista huonomalla itsetunnolla ja huomionhakuisuudella varustettu.

Ja maailmahan ei ole mikään kiltti paikka. Erilaiset kokemukset kasvattaa erilailla. Mä en enää odota elämältä liikoja, parasta on, että on katto pään päällä ja saa ruokaa, eikä enää tarvitse kokea väkivaltaa. Toisinsanoen, koska minun on hyvä elää, niin en tavoittele täydellisyyttä. Toisaalta se on positiivista, että ihmisellä on kunnianhimoa, ihminen pääsee pitkälle jne. mutta jos ei huomaakaan metsää puilta? Siis sullahan on asiat tosi hyvin, kiitä myös siitä, äläkä vaan tavoittele koko ajan jotain vielä täydellisempää. Elämä on nyt, ei hymytyttöpatsaissa, palkinnoissa tai synttärikorttien määrässä. Yritän sanoa, että joskus on hyvä pysähtyä siitä, "meidän perheessä menee paremmin kuin teidän perheessä, ja teidän, ja teidän ja teidän, mutta ei vielä paremmin kuin teidän, joten parannetaas vielä vähän" ja tarttua siihen, mitä on jo saanut.
Täysin samaa mieltä!
 
Jes
Voi ei.. Hävettää vähän teidän kommentoijien puolesta. Täällä sitä "kypsät kotiäidit" hyökkää teinityttöä vastaan. Olette sentään aikuisia, joten voisi kai hieman miettiä, mitä täällä suustaan päästää. Katkeruutta ja kateutta (vai mitä sitten liekään), mutta lapsellista kommentointia ja nälvimistä tämä teidän touhu.

Ja ap:n kysymykseen, ette ole mielestäni millään tavalla epätavallisia teinejä.. Suuri osa teini-ikäisistäkin on ihan kilttejä, pohjimmiltaan. Enkä ymmärrä sitä, että mikä näitä kotiätejä täällä riivaa... Onko se nyt kamalaa ja teiltä pois, jos joku on kiltti ja kaipaa esim. kehuja? Ehkä ap hakee hieman huomiota, mutta mitä sitten. Ihan normaalilta ja mukavalta tytöltä hän vaikuttaa, toisin kuin eräät... :D
 

Yhteistyössä