Olen ollut 11 vuotta kotona täytän huomenna 30v, haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "onnellinen"
  • Ensimmäinen viesti
Äiti ja yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23815550:
Vai et ole työtyyppiä, jessus...
Mä kans ihmettelin tuota sanavalintaa ja se myös ärsytti. Ns. paskaduunia tekevät varmasti mielihyvin sanoisivat samaa, mutta työtä on tehtävä, jotta pärjäisi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23815550:
Vai et ole työtyyppiä, jessus...
Juu ei kaikki ole, toiset on taiteilijasieluja. Tai no, kaipa nykyään sitäkin lajia voidaan työksi kutsua, vaikka harva kai siellä kuitenkaan menestyy sillätavoin rahoiksi .Onhan niitä taiteilijaluonteita ollut aina, musiikillisesti tai visuaalisesti lahjakkaita, hyviä näyttelijöitä, lahjoja ja mielenkiintoa riittää näihin asioihin. Jotkut ovat lahjakkaita urheilemaan ja haluavat kehittää siinä itseään. Jonkun intressit on luistella, jotain toista ei moinen kiinnosta kuin pienimuotoisena harrastuksena korkeintaan. Eiköhän jokainen saa oman elämänsä käyttää ihan niinkuin itse tykkää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja yrittäjä;23815612:
Mä kans ihmettelin tuota sanavalintaa ja se myös ärsytti. Ns. paskaduunia tekevät varmasti mielihyvin sanoisivat samaa, mutta työtä on tehtävä, jotta pärjäisi.
No jos ap:n perhe pärjää miehen tuloilla niin en ymmärrä mitä pahaa siinä on, ettei ap käy töissä.
 
koti äiti myös..
Luulen että moni siellä Prisman kassalla on kateellinen kotiäideille jotka voivat olla kotona miehen palkan turvin. Mikäs sen mukavampaa kun tavata ystäviä ja harrastaa. Hoitaa tietty muksut ja koti. No joo, olen itse ollut 7 vuotta kotona ja täytän myös 30 tänän vuonna. Nauttisin kyllä mun "paska" duunista ennen lapsia, mutta kyllä musta nyt on tärkeetä olla lasten kanssa kotona.
 
[QUOTE="vieras";23815678]Mun mielestä siinä ei oo sinänsä mitään "pahaa". Mutta arvostusta tuollaisille ihmisille ei multa liikene, jotka vieroksuu työtä. Ymmärrän, että pienten lastn kanssa ollaan kotona, mutten sitä ettei olla "työihmisiä"! Ihme vässykkä.[/QUOTE]

Vässykkä jos huolehtii kodista, valmistaa ruoan? Kuinka monella meistä ylipäänsä on joku hieno ura? Minulla ei ainakaan. Jos ei olisi rahasta kiinni niin mieluusti olisin kotona kuin menisin ansaitsemaan yrityksen johtajille rahaa saaden itse siitä pienen korvauksen. Jos ei ole rahahuolia niin miksei voisi ajatella itseään ja NAUTTIA kotona olosta? Se 8 tuntia päivässä töitä on kuitenkin 1/3 päivästä + vielä työmatkat siihen päälle.
 
Äiti ja yrittäjä
No jos ap:n perhe pärjää miehen tuloilla niin en ymmärrä mitä pahaa siinä on, ettei ap käy töissä.
Jos ap kerran toi asiansa esille keskustelupalstalla, niin eikö tarkoitus ole, että muut sanovat asiasta mielipiteitään ja kyselevät, mitä haluavat? Jokainen saa totta kai olla omaa mieltä ja tehdä elämällään, mitä lystää. Itse en pitäisi omaa elämääni kovin sisältörikkaana, jos lasten aloitettua koulun ja lähdettyä pesästä pois keskittyisin vain miehen "hoitamiseen" ja puutarhanhoitoon esmes.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23815678]Mun mielestä siinä ei oo sinänsä mitään "pahaa". Mutta arvostusta tuollaisille ihmisille ei multa liikene, jotka vieroksuu työtä. Ymmärrän, että pienten lastn kanssa ollaan kotona, mutten sitä ettei olla "työihmisiä"! Ihme vässykkä.[/QUOTE]

Moni arvostaa ihmisissä eri piirteitä. Sinä sitä, että on työmyönteinen, joku toinen jotain muuta asiaa toisessa. Mitäpä väliä sillä loppujenlopuksi on mitä kukakin arvostaa. maailmaan mahtuu ihmisiä ja mielipiteitä. Eläköön kukin lyhyen elämänsä kuitenkin niinkuin onnelliseksi tulee, kunhan lakia ei rikota. Mitäpä sitä miettimään tykkääkö muut, sehän vasta typerää olisi. Elämme täällä kuitenkin jokainen itseämme varten enimmäkseen.
 
Äiti ja yrittäjä
. Jos ei ole rahahuolia niin miksei voisi ajatella itseään ja NAUTTIA kotona olosta?
KOKO elämäsikö? AP kun näyttää olevan sitä mieltä, ettei koskaan tee töitä, ainakin sellaisen kuvan antoi itsestään. Oletko varma, ettet jossakin vaiheessa rupeaisi kaipaamaan muutakin sisältöä elämääsi kuin kodin- ja puutarhanhoitoa? Passivoittaahan tuollainen, normaalin ihmisen. Se, että on pitkään lasten kanssa kotona, on ihan eri asia. Kyllä mun sukupolvi ainakin on opetettu siihen, että työnteko on osa elämää.
 
Äiti ja yrittäjä
[QUOTE="vieras";23815620]Juu ei kaikki ole, toiset on taiteilijasieluja. Tai no, kaipa nykyään sitäkin lajia voidaan työksi kutsua, vaikka harva kai siellä kuitenkaan menestyy sillätavoin rahoiksi .Onhan niitä taiteilijaluonteita ollut aina, musiikillisesti tai visuaalisesti lahjakkaita, hyviä näyttelijöitä, lahjoja ja mielenkiintoa riittää näihin asioihin. Jotkut ovat lahjakkaita urheilemaan ja haluavat kehittää siinä itseään. Jonkun intressit on luistella, jotain toista ei moinen kiinnosta kuin pienimuotoisena harrastuksena korkeintaan. Eiköhän jokainen saa oman elämänsä käyttää ihan niinkuin itse tykkää :)[/QUOTE]

No tällaiset ihmiset sentään tekevät muutakin kuin ovat kotona, eikö?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja yrittäjä;23815831:
No tällaiset ihmiset sentään tekevät muutakin kuin ovat kotona, eikö?
Eikö kotiäiti muka voi tehdä muuta? Mistä päättelit, että kotiäiti on neljänseinän sisällä vain siivoamassa..:)

Ja kyllä jotkut taiteilijat viettävät kuukaudenkin kotona , kirjoittavat runoja ja lipittävät viiniä. Eikä heillä ole aina niitä lapsiakaan. Jotkut niistä runoista päätyvät kansallisaarteiksi , jotkut ei mene painoon asti ;) kukapa sitä märittelee kenen työn on järkevää ja oikeutettua, kenen ajan haaskausta.

Edelleenkään mielestääni se että a) onko kotiäiti tai b) onko työpaikka ei kerro vielä i paljoakaan. Ainakaan siitä saako älyllistä haastetta. Kotiäitikin voi tehdä vaikka mitä, kuten minä. Hoidan lapset kotona, mutta tienaan silti hyvin kun teen kotona 2 päivää kuukaudessa hommaa. Jotkut pärjää sitten tienaamattakin, mikäs siinä.
 
Äiti ja yrittäjä
[QUOTE="vieras";23815895]Eikö kotiäiti muka voi tehdä muuta? Mistä päättelit, että kotiäiti on neljänseinän sisällä vain siivoamassa..:)

[/QUOTE]

Totta kai voi! Otankin kantaa siihen, mitä ap on on sanonut ja kertonut omasta elämästään: kodinhoitoa, ruoanlaittoa, lasten harrastuksiin viemistä ja sitten kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa KENTIES oman harrastuksen hankkiminen on edessä, tähän asti omaa tekemistä shoppailu ja joskus jumppa. Tässä siis koko elämä. Haluaisitko itse sellaista rehellisesti sanottuna, KOKO elämäsi ajan?

Kotiäiti, joka hoitaa lapsia ja kotia tietyn ajan, vaikka montakin vuotta, on asia erikseen, mutta onhan se vähän erikoista, ettei halua elämältään SEN JÄLKEENKÄÄN mitään muuta.
 
[QUOTE="vieras";23815895]Edelleenkään mielestääni se että a) onko kotiäiti tai b) onko työpaikka ei kerro vielä i paljoakaan. Ainakaan siitä saako älyllistä haastetta.[/QUOTE]

Totta. Olen töissä siivoojana ja se ei tuo mitään älyllistä haastetta. Kesät meinaan kuolla tylsyyteen kun en opiskele, on pakko keksiä jotain muuta älyllistä haastetta, kun työ ei niitä todellakaan tarjoa.
 
Äiti ja yrittäjä
Totta. Olen töissä siivoojana ja se ei tuo mitään älyllistä haastetta. Kesät meinaan kuolla tylsyyteen kun en opiskele, on pakko keksiä jotain muuta älyllistä haastetta, kun työ ei niitä todellakaan tarjoa.
Niin, mutta ap:lle riittääkin koko elämän ajaksi karkeasti ottaen sämpylöiden leipominen, miehen paitojen silittäminen ja puutarhanhoito.

Yhtä kaikki, luulen, että koko juttu on provo, eihän 2000-luvulla tuollaisia naisia olekaan, ellei jokin ole pielessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja yrittäjä;23816028:
Niin, mutta ap:lle riittääkin koko elämän ajaksi karkeasti ottaen sämpylöiden leipominen, miehen paitojen silittäminen ja puutarhanhoito.

Yhtä kaikki, luulen, että koko juttu on provo, eihän 2000-luvulla tuollaisia naisia olekaan, ellei jokin ole pielessä.
No joo, tätä ap:n tapausta en oikeen ymmärrä, mutta hyvä jos on onnellinen.
 
"vieras"
Antaa ihmisten olla mitä ovat. jotkut ovat luonnonläheisiä ja nauttivat mm. maanvilejlystä. On eläintila ja peltoja, joissa riittää työtä sekä miehelle että vaimolle. Tuskin kukaan veitsi kurkulla lähtee väkisin tekemään jotain mistä ei pidä, se vaan tosiaan on niin, että toiset nauttii ihan tuollaiseista asioista. Luonto ja luonnonvaraisuus on toisille tärkeitä juttuja, siinä samassa ehkä kotiäitiys. Mitä sekään kenenkään napaa kaivelee, jonkunhan se on vilja teidänkin leipään kasvatettava. Tuttavani on maanviljeliä (lapseton , mies) ja hänen unelmansa on tehdä sitä hommaa. Eikä ole rahasta kiinni, myymällä tuon maansa hän olisi miljonääri. Halutessaan. Että voi sitä kotonakin olla hyödyksi. ;)
 
"poikia3"
[QUOTE="Tiina";23814670]Sinulla on siis ammatti! Hyvä juttu :)![/QUOTE]

Eipä taida tuolla koulutuksella yhtään mitään tehdä, jos ei ole työtä tehnyt. It-ala menee hurjaa vauhtia eteenpäin ja töissäkin pitää huolehtia osaamisestaan.
 
työ
Ihmeellisiä viestejä osa...Kyllä mä jäisin mielelläni kotiin, jos siihen taloudellisesti olisi varaa ja pystyisin talouden miehelle luottamaan. Olen töissäkäyvä kolmen lapsen äiti ja saan kokea työssäni arvostusta ja onnistumisenkin iloa, mutta kuitenkin...
 
höpöpöö
Mä taas luulen että moni nainen hienoinen koulutuksineen ja trendiharrastuksineen olisi oikeasti tosi paljon onnellisempi kotona. Nykyään vaan on pakko naisten pyrkiä miesten kanssa samoille apajille ja ei saa haluta muuta, vaikka naisen luonteelle sopisi ehkä paremmin toisenlainen elämä ja perheestä huolehtiminen. Sääli sinänsä.

Nykyään naiset vain turhaan kovettavat itseään opiskelemalla lujaa, pakottavat itsensä haluamaan uraa menestystä, harrastuksia ja ah, itsenäisyyttä ja vapautta. On noloa myöntää että on nainen ja käyttäytyä kuin nainen.
:) Ihq provo. Eiköhän se ole niin, että sukupuoli ei määritä ihmisestä joko-tai uraihmistä tai kotirouvaa. Muutenhan kukaan nainen ei koskaan olisi kotoa lähtenytkään, kun kukaan heistä ei sitä olisi halunnut (vrt. naisten oikeuksia ajaneet naisaktivistit). Mutta jää sinä ihmeessä kotiin jos siltä tuntuu, ei se sinua pakota etsimään älyllisiä haasteita vaikka niin monet naiset niitä haluavat ja tarvitsevatkin.
 
[QUOTE="vieras";23815027]En minä muiden miesten toiveista ja haluista tiedä, riittää että tiedän oman miehen. Ja me ollaan toiveemme puhuttu selviksi jo ennen lasten hankintaa, joten ei tässä ketään pakoteta mihinkään.

Tod.näk. en olisi sellaisen miehen kanssa, koska minusta äiti on se jonka kuuluu olla kotona, ei isän. Samaa mieltä on mieheni.

Munhun ei uppoa mitkään haukkumiset liittyen elättinä olemiseen. Mä en tiedä mitä tärkeämpää tarkoitusta mun elämällä voisi olla kuin se että omistaudun lapsilleni täysin. Lähteä luomaan uraa Seppälän myymäläpäällikkönä? VAU. Sehän on se näitten suomalaisäitien upea "ura". Mä ehdin tekemään sitä lasten lennettyä pesästäkin..[/QUOTE]

Mä olen täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Jos mulle ei sairaanhoitajan hommia enää vuosien päästä löydy, niin sit pitä varmaan olla työttömänä. ;)
Se on tuo hoitoalakin vaan semmosta, että ei ne työt tekemällä lopu ja uraa siellä ei paljon luoda, jos hallinnollinen puoli ei kiinnosta.

Tärkeintä on nyt lapset ja leppoisa elämä. Onneksi sekä miehen, että minun mielestä. Eikä tässä kotona ollessa se älykään ole pahemmin päässyt päästä karkaamaan. Ihan pysyn normikeskusteluissa mukana ja ihan yhtä vähän ymmärrän miehen töistä kuin vielä töissä käydessäni.
 
jooooh
pisti silmään tuo, että moni mies tahtoo jutella työstä vaimonsa kanssa..siis ihan oikeasti, miksi se mies ei voi työasioista puhua, vaikka vaimo olisi kotiäitinä? aika harva aviopari kuitenkaan on samanlaisissa töissä, ollaanko me nyt mieheni kanssa sit älyllisesti ihan eri piireista kun ei jutella työasioista kummemmin ko9tona, tosin en mä miehen työstä paljon tajuakkaan, eikä mies nyt kovin munkaan työstäni..

ajatellaan vaikka että mies on lääkäri ja nainen rekkakuski, mitä he keskustelevat työstä keskenään? muuta kuin että päivä meni hyvin/huonosti, oli kiirettä ja pekka sanoi sitä ja liisa sanoi tätä.. asioita joihin ei kummoista lahjakkuutta tarvita, joita ymmärtää sekä työtön, että työssäkäyvä.
 
juuhs
pisti silmään tuo, että moni mies tahtoo jutella työstä vaimonsa kanssa..siis ihan oikeasti, miksi se mies ei voi työasioista puhua, vaikka vaimo olisi kotiäitinä? aika harva aviopari kuitenkaan on samanlaisissa töissä, ollaanko me nyt mieheni kanssa sit älyllisesti ihan eri piireista kun ei jutella työasioista kummemmin ko9tona, tosin en mä miehen työstä paljon tajuakkaan, eikä mies nyt kovin munkaan työstäni..

ajatellaan vaikka että mies on lääkäri ja nainen rekkakuski, mitä he keskustelevat työstä keskenään? muuta kuin että päivä meni hyvin/huonosti, oli kiirettä ja pekka sanoi sitä ja liisa sanoi tätä.. asioita joihin ei kummoista lahjakkuutta tarvita, joita ymmärtää sekä työtön, että työssäkäyvä.
No juu, tässäkin on kieltämättä totuuden siemen. Meillä minä olen sh + viittä vaille valmis juristi ja mies puolestaan tekee töitä metsäsuunnittelijana. Ei hirveästi löydy yhteistä nimittäjää työpuolella, ellemme nyt jostain metsään tms. liittyvästä lainsäädännöstä rupea keskustelemaan. :D Silti yhteisiä vuosia on takana tähän mennessä reilut 14, joten onneksi muuta puhuttavaa on löytynyt.
 

Yhteistyössä