Olen raskaana, mies haluaisi abortin

  • Viestiketjun aloittaja enkeli_81
  • Ensimmäinen viesti
enkeli_81
Olen ihan ymmälläni. Aikoinaan yrittäessäni lasta entisen mieheni kanssa, lääkärit sanoivat, että en voi saada lasta. Tästä on kuitenkin jo kulunut lähes kymmenen vuotta ja erottukin ollaan entisen miehen kanssa.

Olemme nykyisen mieheni kanssa eläneet useamman vuoden yhdessä. Ehkäisyä emme ole käyttäneet syystä, että koska lääkärit sanoivat aikanaan minulle raskaaksi tulemisen olemaan mahdotonta.

Olen 31-v. ja nykyinen mieheni on lähes 20-v. minua vanhempi. Miehellä on edellistä avioliitosta 3 aikuista lasta.

Nyt kuitenkin olen raskaana, vaikka ikinä ei pitänyt niin käydä. Olemme molemmat hyvin järkyttyneitä asiasta. Mieheni on sitä mieltä, minun pitäisi tehdä abortti, koska hän ei enään halua lasta ja lapsi ei ole kuulunut tulevaisuutemme suunnitelmiin. Suunnitelmiimme yhteisestä elämästä ei lapsi ole ollut edes ikinä mielessämme.

Nyt kuitenkin tilanne on tämä. En oikein tiedä, pystyisinkö tekemään aborttia kun olen kärsinyt lapsettomuuden tuomasta tuskasta. Toisaalta olen hyväksynyt mielessäni sen, että en voi saada lasta koskaan. Raskauteni on kuitenkin niin ihmeellinen juttu, että ei oikein tiedä mitä tämän kanssa tehdä.

Mitä minun pitäisi tehdä? En halua kuitenkaan menettää rakasta miestäni. Voiko mies hyväksyä lasta, vaikka nyt sanookin että ei sitä halua?

Toivoisin asiallisia vastauksia tilaanteeseemme
 
Varmaan lopulta sinun on mietittävä kumpi on tärkeämpi, mies vai lapsi? Miten sinä kestäisit loppuelämän ajatusta siitä, että teit abortin vaikka olitkin jo pitempään lasta halunnut? Pysyykö mies rinnalla siitäkään huolimatta loppuelämän ajan?

Vaikea, vaikea asia. Ei siinä oikein kukaan voi auttaa, ehkä kuitenkin tiedät jo vastauksen asiaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28716555:
Varmaan lopulta sinun on mietittävä kumpi on tärkeämpi, mies vai lapsi? Miten sinä kestäisit loppuelämän ajatusta siitä, että teit abortin vaikka olitkin jo pitempään lasta halunnut? Pysyykö mies rinnalla siitäkään huolimatta loppuelämän ajan?

Vaikea, vaikea asia. Ei siinä oikein kukaan voi auttaa, ehkä kuitenkin tiedät jo vastauksen asiaan?
Näin juuri. Mies voi milloin vain päättää lähteä, miltä tuntuisi sen jälkeen? Sulla ei olisi lasta, eikä miestä. Katkeruus sen sijaan saattaisi olla aika kovaa luokkaa.
 
Mies voi jättää sinut tai suhde muuten loppua, vaikka abortin tekisitkin. Eli sinä päätät haluatko pitää lapsen vai et, valitettavasti päötös haluatko putää miehen vai et, ei kuulu vaihtoehtoihin.

Tämä oli hyvin tiivistetty. Älä menetä tilaisuutta tulla äidiksi, sillä kun se tapahtuu, tiedät 200% varmuudella valinneesi oikein, tapahtuipa miehesi kanssa mitä vain :) onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Camii
näin minä tekisin
Tuo lapsihan on lahja, varsinainen ihme. Pidä lapsi vaikka sitten yksin, et varmasti kadu ikinä. Miehet taas, no niitä riittää maailmassa mutta ajattele että sinulle tämmöinen etuoikeus suodaan, ihan varmasti katkeroidut miehelle että "painosti" sinut aborttiin, ero tulee jokatapauksessa. Siinäpä sitten olet, yksin.
 
"hippu"
Älä missään nimessä suostu aborttiin toisen painostuksesta! Minä olen sen virheen tehnyt ja sitä saan katua lopun elämääni :(

Tehtyä kun ei saa tekemättömäksi...
 
älä tee!
Älä tee aborttia! Minäkin olin pitkään lapseton, ja välillä olimme jo luovuttaneet, päätettiin että eletään kahdestaan.. Sitten kuitenkin päätettiin, että jos ei edes yritetä hoitoja, harmittaa siinä vaiheessa, kun ikä käy esteeksi. Nyt odotan pientä ihimettä.

Raskaus ja oman lapsen kasvaminen masussa on niin ihmeellistä ja uskomatonta, että en luopuisi tästä kokemuksesta mistään hinnasta. Sun vauvasi on myös todellinen ihme, älä vain luovu ihmeestäsi! Jos mies on niin kylmä, ettei hyväksy tilannetta, eikä anna sinulle lupaa päästä kokemaan äitiyden onnea, kun se viimein olisi mahdollista, mahtaako hän oikeasti rakastaa ja välittää? Voihan toisaalta olla, että jos pidät lapsen, mieskin suopuu asiaan.
 
"vieras"
Onnea elämän ihmeestä! :) Tehtyjä lapsia harva (jos kukaan) on jäänyt harmittelemaan. Raskasta on, jos yksin joudut kasvattamaan, mutta sekin on vain pieni hetki, kunnes lapsi jo itsenäistyy.

En pitäisi aborttia edes vaihtoehtona.
 
"vieras"
Kannattaa tehdä abortti. Tulevaisuudensuunnitelmanne eivät sisältäneet lasta ennen eikä niiden tarvitse sisältää sitä nyt. Lapsi ei ole välttämättä mikään siunaus. Jos kuitenkin päätät jatkaa raskautta, älä vaadi miestä tunnustamaan isyyttä.
 
M32
Alkuperäinen kirjoittaja älä tee!;28716688:
Jos mies on niin kylmä, ettei hyväksy tilannetta, eikä anna sinulle lupaa päästä kokemaan äitiyden onnea, kun se viimein olisi mahdollista, mahtaako hän oikeasti rakastaa ja välittää? Voihan toisaalta olla, että jos pidät lapsen, mieskin suopuu asiaan.
Onpahan vastuuton ja harhainen kommentti. Ei voimakas halu pysyä lapsettomana kerro mitään ihmisen tunneilmaisusta tai rakkaudesta kumppaniaan kohtaan. Äitiys ei myöskään tuo kaikille onnea vaan lasten saaminen voi olla onnellisuuden suhteen myös neutraali tai hyvin vahingollinen astia. Ja kuten kaikki tätä palstaa lukevat tietävät, läheskään kaikki miehet eivät lopulta sopeudu isän rooliin. Kyllähän niin voi käydä, mutta toiveajatteluun ei perhesuunnittelua voi perustaa. Toivoisin vähän realistisempia neuvoja ihmiselle, jolla on erittäin tärkeä päätös tehtävänään.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
Juuri näin
[QUOTE="vieras";28717234]Kannattaa tehdä abortti. Tulevaisuudensuunnitelmanne eivät sisältäneet lasta ennen eikä niiden tarvitse sisältää sitä nyt. Lapsi ei ole välttämättä mikään siunaus. Jos kuitenkin päätät jatkaa raskautta, älä vaadi miestä tunnustamaan isyyttä.[/QUOTE]
jos mies ei lasta halua, ei häntä voi vaatia hänestä millään tavoin huolehtimaankaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin;28717268:
jos mies ei lasta halua, ei häntä voi vaatia hänestä millään tavoin huolehtimaankaan.
Sellainen mies kannattaa laittaa pihalle, joka vaatii tekemään abortin, itse en sellaista "miestä" edes mieheksi kutsuisi. Ja tottahan toki elarit miehelle maksettavaksi, vai yksinkö se äiti sen lapsen sai alulleen? :D
 
moona m
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28716574:
Aivan, ja vaikka parisuhteen menettäisi, jäisi paljon arvokkaampaa eli se lapsi.
no tässähän tää yksi hyvä syy eroihin tuleekin..

Mulle mun mies on tärkein, sitten lapset. vaikka yhtäkään ilman en haluaisi elää..niin mieheltä saan kuitenkin jotain mitä lapsilta en saa.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
moona m
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28717347:
Siis lasten parhaaksi toimiminen aiheuttaa eroja? Niinkö sanot?
sä voit kääntää asiat miten päin vaan. Mutta kun vanhemmat huolehtii ensisijaisesti parisuhteen hyvinvoinnista ja pitää huolta toisistaan..niin yleensä se koituu lastenkin parhaaksi!

kato kun on sellaisia naisia jotka unohtaa miehensä lähes kokonaan tultuaan äidiksi,kaikki pyörii sen piltin ympärillä ja parin vuoden päästä onkin sitten ero edessä..

joskus toki se on se isäkin kun unohtaa suhdetta hotiaa. ->vanhempien parisuhde on lasten henkinen koti!
 
"mie"
Luin tai katsoin jonku jutun aborteista suomessa ja siinä oli sen läpikäyneitä naisia useampi. Toiset olivat asian kanssa fine ja toiset taas ei. Yksi oli ollu samanlaisessa tilanteessa ja abortin sitte tehny. Oli kuitenkin jääny miehensä jättämäksi, naisella oli vain kova tuska sisällään.. Itse olen myös sitä mieltä että puoliso tavallaan tulee ennen lapsia sillä jossain vaiheessa lapset lentää pesästä mitta toisen kanssa eletään koko elämä. Kuitenki tässä tapauksessa ois todellakin oikein valita lapsi ja jättää puolison päätettäväksi miten asiaan reagoi. Kyse on moraalista! Mielestäni on häneltä myös epäreilua evätä sinulta mahdollisuus lapseen kun itsellään on kolme! Elämän ei oo tapana useinkaan edetä niin kuin suunnittelemme, joskus se voi yllättää ikävästi toisinaan erittäin onnellisesti :) ja tosiaan harvemmin kuulee kommentteja siitä että katuu pitäneensä lapsen, yleensä kadutaan sitä aborttia..
 
Ap, tämä ihme voi olla sun ainoa mahdollisuus tulla äidiksi, mieti tarkkaan. Varsinkin kun olet lasta aiemmin halunnut ja haudannut idean koska lääkäri on sanonut ettet lasta voi saada.
Mun mielestä mies voi sanoa mielipiteensä mutta jos painostaa tai jankkaa asiasta niin ei taida olla ihan normaali. Silloin eroaisin ja nopeasti mutta tää on sun elämäs ja oma päätös. Sanon vielä kerran; mieti tarkkaan =)
 
"jeppis"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28717288:
Sellainen mies kannattaa laittaa pihalle, joka vaatii tekemään abortin, itse en sellaista "miestä" edes mieheksi kutsuisi. Ja tottahan toki elarit miehelle maksettavaksi, vai yksinkö se äiti sen lapsen sai alulleen? :D
Miehelle on käytännössä (lääkärinkin toimesta) luvattu että lapsia ei tule niin hänkö ei sitten saisi olla lapsen hankkimista vastaan kun puoliso onkin sitten yhtäkkiä raskaana? Varsinkin kun mies on jo tuon ikäinen ja yhden "kierroksen" kasvattanut.
 
sä voit kääntää asiat miten päin vaan. Mutta kun vanhemmat huolehtii ensisijaisesti parisuhteen hyvinvoinnista ja pitää huolta toisistaan..niin yleensä se koituu lastenkin parhaaksi!

kato kun on sellaisia naisia jotka unohtaa miehensä lähes kokonaan tultuaan äidiksi,kaikki pyörii sen piltin ympärillä ja parin vuoden päästä onkin sitten ero edessä..

joskus toki se on se isäkin kun unohtaa suhdetta hotiaa. ->vanhempien parisuhde on lasten henkinen koti!
Parisuhteen hoitaminen on todellakin yleensä lastenkin etu, mutta onhan tuossa tuo toinenkin puoli. Eli esim. lapsia kohtaan väkivaltainen puoliso, jota toinen sitten rakastaa yli kaiken eikä edes lasten edun vuoksi voisi erota koska se puoliso on lapsia tärkeämpi. Yrittää vaan hoivata ja ymmärtää sitä puolisoaan eikä kykenisi eroamaan. Näitäkin on.
 
[QUOTE="jeppis";28717396]Miehelle on käytännössä (lääkärinkin toimesta) luvattu että lapsia ei tule niin hänkö ei sitten saisi olla lapsen hankkimista vastaan kun puoliso onkin sitten yhtäkkiä raskaana? Varsinkin kun mies on jo tuon ikäinen ja yhden "kierroksen" kasvattanut.[/QUOTE]

Tottahan toki mies saa mielipiteensä sanoa, mutta jos se nainen lapsen haluaa pitää, niin ei se mies sille mitään voi. Ja on tietenkin vastuussa lapsesta, se pitää muistaa aina kun harrastaa seksiä. Aina pitää olla valmis kantamaan vastuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Camii
ei hyvänen aika
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin;28717268:
jos mies ei lasta halua, ei häntä voi vaatia hänestä millään tavoin huolehtimaankaan.
Väärin.
Vaikka mies ei haluaisi lasta, on hän ollut toisena osapuolena saamassa tämän lapsen alulle. Siitä hänen täytyy nyt ottaa vastuunsa. Vahinkotapauksessakin.

Jos miehelle on noin hankalaa hyväksyä lasta, silloin HÄNEN Itsensä täytyy huolehtia, ettei raskautta tule tapahtumaan, eikä painostaa naista aborttiin kun lapsi on jo tulossa. Ei se nainen sitä lasta yksin ole tehnyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind

Yhteistyössä