Olen virallisesti paskamutsi! Menen töihin kun tyttö on 8,5kk

  • Viestiketjun aloittaja paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti
paskamutsi
Syntyi rv 42+2, joten mun äitiysloma loppuu 2 viikkoa "etuajassa". Toi 2 viikkoa ehkä vähän ärsyttää. :D Muuten ei haittaa. Päiväkodissa ikäraja 9kk ja jouduttiin anomaan erikoislupaa 2 viikon takia. :D
 
"vieras"
Hyvä että olet valmistautunut siihen, että sinulta kysytään "no mutta missäs vauva nyt sitten on?". Nimimerkillä tätä on kysytty joka päivä siitä saakka kun äitiysvapaa loppui. Ehkä kysely loppuu kun vauva täyttää vuoden. Sitä odotellessa. Meillä onneksi vastaus on "isän kanssa kotona". Muutoin saisin varmasti vieläkin kylmempiä katseita.
 
  • Tykkää
Reactions: vaavi9.7.
"vieras"
Ja minä juuri hoitovapaalle jäänyt kotiäiti oleilen lasten kanssa onnellisena kotona:) Esikoisesta menin aikaisin töihin, mutta enää ei ole kiire mihinkään vaan olen kotona niin kauan kuin voin:)
 
"Vihainen"
Joo, eipä mitään :). Tuomitsijoille voi sanoa, että pitävät huolen omista asioistaan, heidän tapansa tehdä asioita ei ole se ainoa oikea. "Superlyhyiden" äitiyslomien Hollannissa (tavallinen on 4kk) tuntuu olevan paljon onnellisempaa ja tasapainoisempaa jengiä kuin täällä Suomessa, joten se niistä traumoista. Miksei voida vaan hyväksyä, että on erilaisia tapoja hoitaa lasta? Mikään ei ota mua niin paljon päähän kuin se, että äitiydellä kilpaillaan, patsastellaan ja sen varjolla lytätään muita, sen sijaan että voitaisiin tukea toisia äitejä!!
 
"hehee"
[QUOTE="Vihainen";26137659]Joo, eipä mitään :). Tuomitsijoille voi sanoa, että pitävät huolen omista asioistaan, heidän tapansa tehdä asioita ei ole se ainoa oikea. "Superlyhyiden" äitiyslomien Hollannissa (tavallinen on 4kk) tuntuu olevan paljon onnellisempaa ja tasapainoisempaa jengiä kuin täällä Suomessa, joten se niistä traumoista. Miksei voida vaan hyväksyä, että on erilaisia tapoja hoitaa lasta? Mikään ei ota mua niin paljon päähän kuin se, että äitiydellä kilpaillaan, patsastellaan ja sen varjolla lytätään muita, sen sijaan että voitaisiin tukea toisia äitejä!![/QUOTE]

Tää on kyllä niin hauskaa kun tää Hollanti otetaan joka asiassa esille :D "hollannissa on näin ja näin ja siellä ollaan onnellisempia" hihii!
 
award
[QUOTE="vieras";26137706]Eli "uhrataan" lapsi että saadaan ylläpidettyä se elintaso mihin on totuttu.[/QUOTE]

Sitä mihinkään uhrata. Esikoinen on kokenut ihan saman ja paljon parempi lapsi hänestä on kasvanut moniin ikätovereihinsa verrattuna. Olishan se nyt naurettavaa, että omistusasunnosta lähdettäisiin varta vasten muuttamaan pienempään vuokra-asuntoon (sehän se vasta hyväksi lapselle oliskin) sitä varten, että äidin olisi rahallisesti mahdollista jäädä kotiin hoitamaan lasta. Naurettavia mielipiteitä monilla.
 
"vieras"
[QUOTE="Vihainen";26137659]Joo, eipä mitään :). Tuomitsijoille voi sanoa, että pitävät huolen omista asioistaan, heidän tapansa tehdä asioita ei ole se ainoa oikea. "Superlyhyiden" äitiyslomien Hollannissa (tavallinen on 4kk) tuntuu olevan paljon onnellisempaa ja tasapainoisempaa jengiä kuin täällä Suomessa, joten se niistä traumoista. Miksei voida vaan hyväksyä, että on erilaisia tapoja hoitaa lasta? Mikään ei ota mua niin paljon päähän kuin se, että äitiydellä kilpaillaan, patsastellaan ja sen varjolla lytätään muita, sen sijaan että voitaisiin tukea toisia äitejä!![/QUOTE]

hollannissa tyypillisesti palkataan hoitaja kotiin, päivähoidon taso on muutenkin erilainen.
eri asia laittaa vauva 13 lapsen ryhmään jossa todennäköisesti vaihtuvat hoitajat jne

vai luuletko että hollannissa laitetaan ne 3-4kk ikäiset päiväkotiin?
 
[QUOTE="vieras";26137706]Eli "uhrataan" lapsi että saadaan ylläpidettyä se elintaso mihin on totuttu.[/QUOTE]

Heh heh. Pakkohan niille on evästä saada? Jos toinen on työttömänä tai muuten työkyvytön niin äitin on sit lähdettävä töihin.
 
"feeniks"
[QUOTE="hehee";26137724]Tää on kyllä niin hauskaa kun tää Hollanti otetaan joka asiassa esille :D "hollannissa on näin ja näin ja siellä ollaan onnellisempia" hihii![/QUOTE]

No kyseessähän ei ole ainoastaan Hollanti vaan kaikki muut Euroopan (ja loppumaailman) maat pohjoismaita lukuunottamatta. Mitään todistusaineistoa ei ole koskaan tippunut siitä, että muualla lapset olisivat jotenkin onnettomampia. Tai etenkään siitä, että Suomessa lapset olisivat jotenkin onnellisempia (päin vastoin, ongelmia tuntuu löytyvän ihan reilusti).
 
"vieras"
Sitä mihinkään uhrata. Esikoinen on kokenut ihan saman ja paljon parempi lapsi hänestä on kasvanut moniin ikätovereihinsa verrattuna. Olishan se nyt naurettavaa, että omistusasunnosta lähdettäisiin varta vasten muuttamaan pienempään vuokra-asuntoon (sehän se vasta hyväksi lapselle oliskin) sitä varten, että äidin olisi rahallisesti mahdollista jäädä kotiin hoitamaan lasta. Naurettavia mielipiteitä monilla.
Millähänlailla sä määrittelet paljon paremman lapsen :D

Ja toisekseen, mun mielestä on aika naurettava väite, että lapsi kärsisi vuokra-asunnossa.. Kyllä se taitaa olla se mamma kun kärsisi kun kulissit kaatuisi..
 
"feeniks"
[QUOTE="vieras";26137749]hollannissa tyypillisesti palkataan hoitaja kotiin, päivähoidon taso on muutenkin erilainen.
eri asia laittaa vauva 13 lapsen ryhmään jossa todennäköisesti vaihtuvat hoitajat jne

vai luuletko että hollannissa laitetaan ne 3-4kk ikäiset päiväkotiin?[/QUOTE]

No kyllä tosiaankin laitetaan. Samoin kuin Ranskassa, Espanjassa ja monessa muussa maassa. Sivistä itseäsi ennenkuin kirjoitat puuta heinää.
 
"vieras"
^Voi jee, taas näitä...

Ei lasta "uhrata" mitenkään. Meidän bebe pääsee aivan ensiluokkaiseen päiväkotiin jossa 0-2 vuotiaiden ryhmässä on 5 lasta ja kolme ohjaajaa, huomattavasti enemmän saa siellä huomiota kuin esim. kolmen lapsen kotiäidin lapset saa.
Sitten nämä kotona viihtyvät äidit (väitän että osa on vaan liian laiskoja lähtemään takaisin töihin) kyttäävät naapureita ja supsisevat kateellisina kun heillä on varaa tehdä ja ostaa sitä ja tätä "lasten kustannuksella".

Jokainen tavallaan, jooko? Oma mies ollut kotihoidossa eskariin asti ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä että bebe saa olla päiväkodissa, itse taas ollut perhepäivähoitajalla puolivuotiaasta eikä minulla ole traumoja, päinvastoin minulla on ollut erittäin onnellinen ja harmoninen lapsuus. :)
 
"hehe"
[QUOTE="vieras";26137706]Eli "uhrataan" lapsi että saadaan ylläpidettyä se elintaso mihin on totuttu.[/QUOTE]

Niin ajatella, ei vedetä huono taloustilanteen tuomia ongelmia kotiin ja leikitä marttyyreita. Ajatella miten kauheaa.

Näitähän näkee ja lopputulos ei ole kaunista. Tilastoista voit katsella huviksesi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26137776]^Voi jee, taas näitä...

Ei lasta "uhrata" mitenkään. Meidän bebe pääsee aivan ensiluokkaiseen päiväkotiin jossa 0-2 vuotiaiden ryhmässä on 5 lasta ja kolme ohjaajaa, huomattavasti enemmän saa siellä huomiota kuin esim. kolmen lapsen kotiäidin lapset saa.
Sitten nämä kotona viihtyvät äidit (väitän että osa on vaan liian laiskoja lähtemään takaisin töihin) kyttäävät naapureita ja supsisevat kateellisina kun heillä on varaa tehdä ja ostaa sitä ja tätä "lasten kustannuksella".

Jokainen tavallaan, jooko? Oma mies ollut kotihoidossa eskariin asti ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä että bebe saa olla päiväkodissa, itse taas ollut perhepäivähoitajalla puolivuotiaasta eikä minulla ole traumoja, päinvastoin minulla on ollut erittäin onnellinen ja harmoninen lapsuus. :)[/QUOTE]

Voi tsiisus! :D
 
hffgh
Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa. Minä en kauhistele yhtään sinun ratkaisuasi, koska itsekkin aion melko pian töihin takaisin, lapsen ollessa ehkä n. 1 v. Ja siis ei tosiaan ruveta myymään ihanaa taloamme sen takia, että päästään vuokralle johonkin lähiöön muutamaksi kuukaudeksi tai vuodeksi! Eli ei, emme aio luopua elintasostamme :) Ja mitä minä olen lapsia nähnyt tuttavillamme, niitä jotka ovat olleet mamman helmoissa 3v. ja niitä, jotka menneet hoitoon aikaisemmin, niin paljon sosiaalisempia ja "normaalimpia" ovat nämä hoidossa olleet lapset. Tosin lapsia on erilaisia ja toiset sopeutuvat eri tilanteisiin eri tavalla. Meillä esikoinen perhepäivähoitajalla ja seuraavakin menee sinne samaan ihanaan paikkaan, joten meillä on asiat kivasti, ettei tarvi päiväkotiin viedä pientä :)
Mutta tsempit täältä sinulle ja töihinpaluulle :)
 

Yhteistyössä