Olenkohan ainoa tässä maassa, jota ei tuo Halloween-vouhotus nappaa?

  • Viestiketjun aloittaja boring
  • Ensimmäinen viesti
boring
FB täynnä kuvia aikuisistakin, jotka leikkii jotain kummituksia... Hoh-hoijaa.

Noh, en edes pienenä pitänyt roolileikeistä tai naamiaisista, joten tässä lienee seuraus :D
 
eeehhhhh
Eiköhän suurin osa suomalaista ole niitä "höh tyhmää, kaikki irtautuminen on tyhmääääää" etenkin naamiaisjutut, joten olet ihan massaa ei hätää. Kiinnität vain huomiota niihin harvoihin jotka irrottelevat nyt kun on hauska syy. :)
 
Pin
Olet erittäin uniikki lumihiutale, kaikki suomalaisethan tyypillisesti pukeutuvat halloweenina ja hypettävät sen perään. Miksi suomalaiset ovat niin leikkisää ja iloista kansaa...eiku.
 
ap.
Eiköhän suurin osa suomalaista ole niitä "höh tyhmää, kaikki irtautuminen on tyhmääääää" etenkin naamiaisjutut, joten olet ihan massaa ei hätää. Kiinnität vain huomiota niihin harvoihin jotka irrottelevat nyt kun on hauska syy. :)
Kyllä mä arjesta irrottelen, tuollainen leikkiminen vaan ei ole mun juttu.
Antaa lasten leikkiä, se on niiden työ. Aikuiset voi hassutella tyylikkääminkin ja oikeasti hauskasti ;)
 
Pin
Kyllä mä arjesta irrottelen, tuollainen leikkiminen vaan ei ole mun juttu.
Antaa lasten leikkiä, se on niiden työ. Aikuiset voi hassutella tyylikkääminkin ja oikeasti hauskasti ;)
Niinpä IHAN TYHMÄÄ! :mad:
Juuri vitsailimme sterotyyppisistä vakavista venäläisistä ja suomalaisista keiju- ja noita-asut päällä venäläisen kaverin kanssa joten tämä iski aika hulvattomasti tähän hetkeen. :D
Täällä on yö ja juuri saavuin kotiin, en kyllä ajatellut olevani tyylikäs, mutta en kato välitä. Olen juuri niin ihanan lapsekas leikkisä ilopilleri ku tykkään. ;) Puen juuri niin tyylikästä, noloa, söpöä, rumaa tai hassua ku mieleni tekee. Mököttäjille lentosuukkoja.
 
well
Musta on hyvä, että aikuisetkin välillä "leikkii", ihmiset on ihan liian vakavia. Toisaalta olisi kyllä mielenkiintoista tietää, käyvätkö nuo samat tyypit myös virpomassa...
 
"piipii"
Olet erittäin uniikki lumihiutale, kaikki suomalaisethan tyypillisesti pukeutuvat halloweenina ja hypettävät sen perään. Miksi suomalaiset ovat niin leikkisää ja iloista kansaa...eiku.
Minusta tällainen toisten mollaaminen on ihan turhaa. Vietä halloweenia jos haluat mutta älä morkkaa toisten pyhäinpäivän viettoa. Nyt on aika hiljentyä muistelemaan edesmenneitä rakkaita, eikä riehua pitkin kaupunkia hirviönä ja katsoa kauhuelokuvia. Sinun juhlasi tavallaan ja minun tavallaan. Toinen aika sitten riehua naamiaispuvussa. Itselle tämä on tullut jo lapsuudesta kun isoisä veti mustanpuvun päälle ja lähti haudalle viemään seppeleet kaatuneille. Ei tuntuisi oikealta nyt alkaa viettää amerikkalaista juhlaa ja unohtaa omat juurensa.
 
[QUOTE="piipii";30393823]Minusta tällainen toisten mollaaminen on ihan turhaa. Vietä halloweenia jos haluat mutta älä morkkaa toisten pyhäinpäivän viettoa. Nyt on aika hiljentyä muistelemaan edesmenneitä rakkaita, eikä riehua pitkin kaupunkia hirviönä ja katsoa kauhuelokuvia. Sinun juhlasi tavallaan ja minun tavallaan. Toinen aika sitten riehua naamiaispuvussa. Itselle tämä on tullut jo lapsuudesta kun isoisä veti mustanpuvun päälle ja lähti haudalle viemään seppeleet kaatuneille. Ei tuntuisi oikealta nyt alkaa viettää amerikkalaista juhlaa ja unohtaa omat juurensa.[/QUOTE]

Peesi
 
"Mymy"
En tykkää itekään siitä, että rauhallista pyhäinpäivän viettoa tulee latistamaan tuontitavarana naamiaisjuhla. Voisi niitä muulloinkin pitää.

No, täällä meidän nykyisellä pienellä paikkakunnalla tuo Halloween ei joka tapauksessa kauheasti näy, eikä siis haittaakaan. Jos joku tahtoo kotonaan riehakkaat kurpitsajuhlat pitää, sekin on ihan ok. Me muistellaan niitä rakkaita jo pois nukkuneita ja sytytetään kynttilöitä omassa kodissamme. Ei kaikilla edes ole ihan läheisiä, joiden poismenoa muistelisi ja hiljentyisi.
 
Pin
[QUOTE="piipii";30393823]Minusta tällainen toisten mollaaminen on ihan turhaa. Vietä halloweenia jos haluat mutta älä morkkaa toisten pyhäinpäivän viettoa. Nyt on aika hiljentyä muistelemaan edesmenneitä rakkaita, eikä riehua pitkin kaupunkia hirviönä ja katsoa kauhuelokuvia. Sinun juhlasi tavallaan ja minun tavallaan. Toinen aika sitten riehua naamiaispuvussa. Itselle tämä on tullut jo lapsuudesta kun isoisä veti mustanpuvun päälle ja lähti haudalle viemään seppeleet kaatuneille. Ei tuntuisi oikealta nyt alkaa viettää amerikkalaista juhlaa ja unohtaa omat juurensa.[/QUOTE]

Nyt kyllä ymmärsit kommenttini väärin.
 
enymmärtänyt
[QUOTE="piipii";30393823]Minusta tällainen toisten mollaaminen on ihan turhaa. Vietä halloweenia jos haluat mutta älä morkkaa toisten pyhäinpäivän viettoa. Nyt on aika hiljentyä muistelemaan edesmenneitä rakkaita, eikä riehua pitkin kaupunkia hirviönä ja katsoa kauhuelokuvia. Sinun juhlasi tavallaan ja minun tavallaan. Toinen aika sitten riehua naamiaispuvussa. Itselle tämä on tullut jo lapsuudesta kun isoisä veti mustanpuvun päälle ja lähti haudalle viemään seppeleet kaatuneille. Ei tuntuisi oikealta nyt alkaa viettää amerikkalaista juhlaa ja unohtaa omat juurensa.[/QUOTE]

Eli mielestäsi ap saa mollata asujen pukijoita, mutta jos Pinni nauraa jollekin harhaluulolle suomalaisten halloweenvietoistaa se on toisten rauhallisen pyhäinpäivän mollaamista? Sai peesailiankin?
 
"piipii"
Alkuperäinen kirjoittaja enymmärtänyt;30393844:
Eli mielestäsi ap saa mollata asujen pukijoita, mutta jos Pinni nauraa jollekin harhaluulolle suomalaisten halloweenvietoistaa se on toisten rauhallisen pyhäinpäivän mollaamista? Sai peesailiankin?
ap ei haukkunut muita. Jos viitsit lukea niin toteaa ettei häntä kiinnosta tämä. Sen jälkeen meidän on haukuttu huumorintajuttomiksi mörökölleiksi joilla ei koskaan ole leikkimieltä. Minusta tämä on ihan turhaa. Toisin sanoen lueppa uudelleen. Olen myös sanonut että pin saa tavallaan viettää, mutta toisten morkkaaminen on ihan turhaa.
 
Häääh?
Halloween on juhlista hauskimpia. Ensinnäkin siinä vitsaillaan muuten niin vakavalla aiheella, eli kuolemalla. Toisekseen se tulee just kivasti keskelle tätä synkitä syksyä. Kolmanneksi se että kun naamiaisjuhlaahan meillä ei muuten ole ollenkaan ja neljänneksi vielä se että kun halloweenissa on helppo lasten ja aikuisten päästä samalle "levelille" tämän leikin suhteen.

Mitä vikaa?
 
well
[QUOTE="piipii";30393823]Minusta tällainen toisten mollaaminen on ihan turhaa. Vietä halloweenia jos haluat mutta älä morkkaa toisten pyhäinpäivän viettoa. Nyt on aika hiljentyä muistelemaan edesmenneitä rakkaita, eikä riehua pitkin kaupunkia hirviönä ja katsoa kauhuelokuvia. Sinun juhlasi tavallaan ja minun tavallaan. Toinen aika sitten riehua naamiaispuvussa. Itselle tämä on tullut jo lapsuudesta kun isoisä veti mustanpuvun päälle ja lähti haudalle viemään seppeleet kaatuneille. Ei tuntuisi oikealta nyt alkaa viettää amerikkalaista juhlaa ja unohtaa omat juurensa.[/QUOTE]

Kyllä taisit loukkaantua aivan turhasta. Pin vastasi kommenttiin, jossa sanottiin, että "aikuiset voivat hassutella tyylikkäämminkin ja oikeasti hauskasti".
Surupuvussa kynttilöiden polttelu on mun mielestä aika makaaberia, mutta kukin tyylillään. Se, että jokin asia on perinne, ei tee siitä automaattisesti parempaa.
 
"piipii"
Kyllä taisit loukkaantua aivan turhasta. Pin vastasi kommenttiin, jossa sanottiin, että "aikuiset voivat hassutella tyylikkäämminkin ja oikeasti hauskasti".
Surupuvussa kynttilöiden polttelu on mun mielestä aika makaaberia, mutta kukin tyylillään. Se, että jokin asia on perinne, ei tee siitä automaattisesti parempaa.
Halloweenissa ei muuta vikaa kuin ajoitus. Minä en halua vaihtaa omaa juhlaani jota sinä pidät surupuvussa seisoskeluna. Ehkä sinulle on vieras käsite kunnioittaa jotain. Minulle se on muuta kuin surun juhla. Se on kunnioitus siinä käsittämättömän hienossa suvussa edesmenneille. Niille joista tässä suvussa kerrotaan tarinoita. Niistä uskomattoman vankoista ja lujista ihmisistä ja heidän kunnioittamisestaan. Jokainen täältä aikanaan lähtee. Toivottavasti omat lapseni voivat olla ylpeitä siitä missä joukossa seisovat eikä pelkästään surra tai vaihtaa juhlaa kun ei sattunut olemaan riittävän hienot perinteet.
 
Ei meilläkään Halloweeniä vietetä sen kummemmin.
Kauhuleffoja katellaan, mutta niistä nyt tykätään muutenkin.

Eipä Se kyllä ole keneltäkään pois, jos joku tykkää pukeutua kauhuasuun ja pitää hauskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Pin
[QUOTE="piipii";30393863]ap ei haukkunut muita. Jos viitsit lukea niin toteaa ettei häntä kiinnosta tämä. Sen jälkeen meidän on haukuttu huumorintajuttomiksi mörökölleiksi joilla ei koskaan ole leikkimieltä. Minusta tämä on ihan turhaa. Toisin sanoen lueppa uudelleen. Olen myös sanonut että pin saa tavallaan viettää, mutta toisten morkkaaminen on ihan turhaa.[/QUOTE]

No ekassa kommentissa kyllä viittaan vain siihen, että todellakaan ei ole mikään perinteinen suomalaisten juhla vaikka jotkut sitä tykkäävätkin amerikkalaisittain viettääkin. Se oli siis ihan HUUMORIA. Ennemminkin sellainen perinteinen asenne vallitsee, että kaikki "hömppä" on tyylitöntä, turhaa ja ihan tyhmää.
Ja sitten: "Aikuiset voi hassutella tyylikkääminkin ja oikeasti hauskasti" Ehkä olen vainoharhainen, mutta olen aistivani tässä jotain asenteellisuutta muitten tapaan juhlia ko juhlaa. No oli miten oli, tosiaan kukin viettäkööt miten tykkää ja tosi mielenkiinnoton aihe lähteä jankkaamaan kuka on erikoinen ja kuka juhlii ihan tyylittömästi ja kuka coolisti ja ja ja pllaaaah miksi mun piti edes osallistuin keskusteluun. :whistle:
 
Keittiönoita
Kyllä taisit loukkaantua aivan turhasta. Pin vastasi kommenttiin, jossa sanottiin, että "aikuiset voivat hassutella tyylikkäämminkin ja oikeasti hauskasti".
Surupuvussa kynttilöiden polttelu on mun mielestä aika makaaberia, mutta kukin tyylillään. Se, että jokin asia on perinne, ei tee siitä automaattisesti parempaa.
Ei tee, ei. Mutta on ihmisiä, jotka arvostavat sukunsa perinteitä. Tämä on muuten ensimmäinen Kekri, kun tyttäreni ei olekaan kotona viettämässä sukumme satoja vuosia vanhaa kekriperinnettä vaan juhliikin puolisonsa, anoppinsa ja muiden sukulaistensa kassa Dia de los Muertosia Meksikossa. Palan halusta kuulla juhlasta ja nähdä valokuvia!!!
 
well
[QUOTE="piipii";30393891]Halloweenissa ei muuta vikaa kuin ajoitus. Minä en halua vaihtaa omaa juhlaani jota sinä pidät surupuvussa seisoskeluna. Ehkä sinulle on vieras käsite kunnioittaa jotain. Minulle se on muuta kuin surun juhla. Se on kunnioitus siinä käsittämättömän hienossa suvussa edesmenneille. Niille joista tässä suvussa kerrotaan tarinoita. Niistä uskomattoman vankoista ja lujista ihmisistä ja heidän kunnioittamisestaan. Jokainen täältä aikanaan lähtee. Toivottavasti omat lapseni voivat olla ylpeitä siitä missä joukossa seisovat eikä pelkästään surra tai vaihtaa juhlaa kun ei sattunut olemaan riittävän hienot perinteet.[/QUOTE]

Niin no, mua ärsyttää tuo ryppyotsainen olettama, että vakavuus on hyve ja hupsutteleva ihminen ei kunnioita mitään. Toivo Kärki totesi aikoinaan, että Suomessa molli on aina parempi kuin duuri, ja se pitää kyllä edelleen paikkansa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="piipii";30393891]Halloweenissa ei muuta vikaa kuin ajoitus. Minä en halua vaihtaa omaa juhlaani jota sinä pidät surupuvussa seisoskeluna. Ehkä sinulle on vieras käsite kunnioittaa jotain. Minulle se on muuta kuin surun juhla. Se on kunnioitus siinä käsittämättömän hienossa suvussa edesmenneille. Niille joista tässä suvussa kerrotaan tarinoita. Niistä uskomattoman vankoista ja lujista ihmisistä ja heidän kunnioittamisestaan. Jokainen täältä aikanaan lähtee. Toivottavasti omat lapseni voivat olla ylpeitä siitä missä joukossa seisovat eikä pelkästään surra tai vaihtaa juhlaa kun ei sattunut olemaan riittävän hienot perinteet.[/QUOTE]
Juuri näin :)
 
Ei mua haittaa miten kukakin tätä aikaa viettää, mutta tulee kunnioittaa toisiaan ja olla tunkematta sitä omaansa paikkaan, josta ei tiedä miten paikassa halutaan tätä pyhää viettää.

Se amerikan karkki ja kepponenki meni jo eilen, mutta ilmeisesti toisilla se on tänään.

Meillä on pyhäinpäivänä vietetty Kekriä näin vietetään edelleen, enkä kaipaa yhtään Halloween juhliaa tänne.
 
  • Tykkää
Reactions: Goldie

Yhteistyössä