oletko ikinä hämmentynyt lääkärikäynnillä sanattomaksi?

raahauduin eilen influenssan jälkimainingeissa päivystykseen, kun muu perhe tokeni jo mutta miun olo vain pysy surkeana, vaikka kuume laskikin. lääkäri sitten kysyi, että "oletkos poskiontelo-ihmisiä"? ja hetken olin kyllä että :O :confused: WHAT?! kunnes sain takelleltua muistavani yhden poskiontelotulehduksen. no, loppu hyvin kaikki hyvin, sain lääkkeet mutta naurataa vieläkin tuo lääkärin kommentti :D poskiontelo-ihmisiä... ovatkos ne jotain palkoihmisten sukua kenties?
 
Viimeksi muokattu:
"-p-"
Ensimmäinen neuvolalääkärikäynti, ja lääkäri katsahtaa minuun ja tokaisee, että "Sähän olet anorektisen laiha, mutta et kai sä sitten ole, kun oot kerran raskaaksikin tullut". Että näin. Hoikka olen ollut koko ikäni, tuolloin taisin olla noin 169cm/52kg mitoissa.
 
Kerran olen.
Menin tavallisen kuumeen takia, tai niin luulin, lääkäriin kun ei olo parantunut yhtään 5pv:n jälkeenkään ja kuume oli ja pysyi. Siinä vaiheessa jäin sanattomaksi kun lääkäri käski mun lähteä samantien sairaalaan ja jos heti menen niin ei ambulanssikyytiä tarvita.
Tuo tuli kyllä niin puun takaa mutta viikko Jorvissa vietettiin tutkittavana ja tiputuksessa.
 
Puudeli harmaana
Venäläinen vanhempi naislääkäri kirjotti lapselle rauhottavaa lääkettä tavalliseen flunssaan että äiti saa nukuttua.(sanoi siis ihan noilla sanoilla) En hakenut lääkettä apteekista.
 
  • Tykkää
Reactions: juupsis
hämmentyjä
mä hämmennyn yleensä aina. kun ne on niin hoputtavan oloisia, niin mulle nousee synnintunto siitä, että mulla on ylipäätään mitään asiaa. sitten jää puolet sanomatta, enkä muista mitään järkevää mitä mulle on sanottu. en käsitä, emmä yleensä noin ihmisiin reagoi. lääkäreihin vaan.
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentyjä;28191458:
mä hämmennyn yleensä aina. kun ne on niin hoputtavan oloisia, niin mulle nousee synnintunto siitä, että mulla on ylipäätään mitään asiaa. sitten jää puolet sanomatta, enkä muista mitään järkevää mitä mulle on sanottu. en käsitä, emmä yleensä noin ihmisiin reagoi. lääkäreihin vaan.
Mä oon samanlainen. Ei oo kivaa. :(
 
loops
Joo sillon ku sain perhesuunnittelun lääkäriltä kauhean saarnan siitä miten kondomi on epäluotettava ja huono ehkäisy avoliitossa. Lähdin sieltä yhdistelmäpilleri reseptin kanssa vaikka sanoin etten halua.
 
"miumiumiu"
Vuosia sitten minulle tuli tosi paha hiivatulehdus tai jotain sinnepäin. Oli pakko mennä lääkäriin ja olin siihen aikaan tosi ujo. No siinä mä selitin oireet lääärille ja se sitten tokaisee että "haluutko että tutkin? en kyllä haluaisi mutta jos sun mielestä pakko niin tutkin kyllä.
 
[QUOTE="miumiumiu";28191565]Vuosia sitten minulle tuli tosi paha hiivatulehdus tai jotain sinnepäin. Oli pakko mennä lääkäriin ja olin siihen aikaan tosi ujo. No siinä mä selitin oireet lääärille ja se sitten tokaisee että "haluutko että tutkin? en kyllä haluaisi mutta jos sun mielestä pakko niin tutkin kyllä.[/QUOTE]

:O siis lääkäri sanoi, ettei haluaisi tutkia?!
 
Käynti työterveyslääkärillä pari päivää ratsastusonnettomuuden jälkeen.

Lääkäri: Kun putosit niin menitkö tajuttomaksi?
Minä: En.
Lääkäri: Tuliko sinulta verta nenästä tai korvista?
Minä: Ei.
Lääkäri: Onko ratsastus aikuiselle ihmiselle sopiva harrastus?
Minä: ???

Ihan pokkana vetäisi tuollaisen noiden asiaan kuuluvien rutiinikysymysten väliin. Eipä heti juolahtanut mieleen nokkelaa vastausta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini ja Kissimi
pahastunut
Olin keuhkotesteissa ja poljin kuntopyörää. Sydämen sykettä mitattiin ja piuhoja risteili. Ylävartalossa vain rintsikat oli päällä. Harrastin tuolloin tanssia aktiivisesti.

Ensin tämä mieslääkäri ihmetteli, että miten voin painaa niin vähän (166cm/58kg). En minä mielestäni kovin läskin näköinen ollut, vaan suhteellisen hyvässä kunnossa. Seuraavaksi lääkäri alkoi ihmettelemään karsastavaa silmääni. Johtuu siitä, että toinen silmäni on ollut syntymästäni asti sokea. Lääkäri alkoi kummastelemaan, että miten pystyn tanssimaan, kun minulla ei ole stereonäköä. Siinä vaiheessa meinasin lopettaa polkemisen. Sairaanhoitaja varmaan huomasi pulssistani, että loukkaannuin tästä kommentoinnista syvästi ja yritti rauhoitella tilannetta ja kannusti minua jatkamaan.

En voi kuin ihmetellä tämän lääkärin möläytyksiä. Minua on kiusattu silmäni takia koko ikäni. En todellakaan halua siitä ylimääräisiä muistutuksia. Varsinkaan, kun tämä testi ei siihen liittynyt mitenkään. Ukolla ei ollut minkäänlaista tilannetajua, empatiakykyä, eikä hienotunteisuutta. Miten ihmeessä tuollaiset tolvanat pääsevät soveltuvuuskokeista läpi? Vai eikö lääkäreillä ole soveltuvuuskokeita.
 
"mariia"
Olin keuhkotesteissa ja poljin kuntopyörää. Sydämen sykettä mitattiin ja piuhoja risteili. Ylävartalossa vain rintsikat oli päällä. Harrastin tuolloin tanssia aktiivisesti.

Ensin tämä mieslääkäri ihmetteli, että miten voin painaa niin vähän (166cm/58kg). En minä mielestäni kovin läskin näköinen ollut, vaan suhteellisen hyvässä kunnossa. Seuraavaksi lääkäri alkoi ihmettelemään karsastavaa silmääni. Johtuu siitä, että toinen silmäni on ollut syntymästäni asti sokea. Lääkäri alkoi kummastelemaan, että miten pystyn tanssimaan, kun minulla ei ole stereonäköä. Siinä vaiheessa meinasin lopettaa polkemisen. Sairaanhoitaja varmaan huomasi pulssistani, että loukkaannuin tästä kommentoinnista syvästi ja yritti rauhoitella tilannetta ja kannusti minua jatkamaan.

En voi kuin ihmetellä tämän lääkärin möläytyksiä. Minua on kiusattu silmäni takia koko ikäni. En todellakaan halua siitä ylimääräisiä muistutuksia. Varsinkaan, kun tämä testi ei siihen liittynyt mitenkään. Ukolla ei ollut minkäänlaista tilannetajua, empatiakykyä, eikä hienotunteisuutta. Miten ihmeessä tuollaiset tolvanat pääsevät soveltuvuuskokeista läpi? Vai eikö lääkäreillä ole soveltuvuuskokeita.

ennen on riittänyt että osaa sen kirjan ulkoolta :GALENOS - johdanto lääketieteen opintoihin että ei siellä ole soveltuvuus kokeita
 
Joo! Menin lääkäriin masennusoireiden takia, ja samalla kyselin et voiskohan allergiatesteihin saada lähetettä ku tuntuu et jolleki oon allerginen. No lääkäri tohon masennusasiaan: "juoko sun mies? Lyökö se sua tai onko muuten väkivaltainen?" Sanoin hämmentyneenä et ei tee noista mitään, lääkäri tokas et "no, sithän sul on asiat hyvin etkä sä mitään masennuslääkkeitä tarvii." Ja noista allergioista: "no onks sul lemmikkieläimiä?" Sanoin et joo on kissoja kaks. Siihen tokas lääkäri et "joo, no ei kyl mihinkään allergiatesteihin tarvi lähettää, ainahan ne kissat voi tappaa, siitähän se selviää jos ootki niille allerginen." Wau. Sanaton olo jäi ja valitus lähti myös perään kirjallisesti.
 
VS
Joo-o, kyllä, tilanne oli semmonen, että mulla oli ihan törkee märkivä kynsivallintulehdus 3 sormessa, ja olin leipomossa töissä. Menin antibioottikuuria ja saikkua hakee työpaikkalääkäriltä. Tämän kommentti oli, että jahas, otapa paita pois :O WTF?
Lääkäri halusi tarkistaa kuulemma aina ja kaikilta naispotilailta rintavarustuksen. Että näin.
 
"mariia"
its eolen kerran jäänyt hiljaiseksi. menin puutumisoireiden takia lääkäriin(iltapäivystyksestä lääkäri kehotti menemään aamulla omalle terveysasemalle lääkärille,tarkempia selvittelyitä varten).

no minä sitte varasin ajan ja menin lääkäriin.

lääkäri alkoi mulle tympääntyneenä ja kiukkuisena paasaamaan siitä että hän ei jaksa kun tullaan tällästen takia lääkäriin,että he ovat hakemassa muualle töihin,kun ei terveyskeskuksessa jaksa olla, ja kamalaa työtä ja plaa plaa plaa plaa.

olin että :O lääkäri käveli huoneessa rinkiä,pysähtyi kohdalleni ja sanoi vihaisesti saanko kysyä suoraan oletko ahdistunut, vastasin että en, vaan kärsin siitä että käteni puutuu useiksi tunneiksi. lääkäri kysyi no oletko masentunut. tässä vaiheessa nousin ylös :ja tokasin vihaisesti ettäen todellakaan,lähden nyt. ja kävelin ulos lääkärin huoneesta.

tuolloin olin kyllä tavoistani poiketen hiljaa
 
VS
Tänään neuvolalääkärillä pojan 4kk tarkastuksessa. Oli niiiiiiiiiin komea ja nuori lääkäri, varmaan tuore kandi :D
Kuin myös, mulle on kans käyny tämä, erotuksella, että ensin kävin aamulla esikoisen kanssa koulun puolella, ja iltapäivällä lastenneuvolassa kuopuksen kanssa. Molemmilla kerroilla sekoilin sanoissa, ja tuijottelin lääkärin nappisilmiä salaa *nolottaa*
 
"vieras"
Kysyi kuinka usein potkin ihmisiä. Tarkoitti siis kuinka usein harrastan potkunyrkkeilyä, mutta olin haivaitsevani pienoista harrastuksen halveksuntaa tuossa kysymyksessä :D
 

Yhteistyössä