Oletko nähnyt kuolleen?

  • Viestiketjun aloittaja Käymässä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Olen, kävin isää katsomassa pari tuntia siitä kun sain tiedon että oli kuollut sairaalassa. Samoin kävin katsomassa pari viikkoa tämän avoimen arkun äärellä isää ennenkuin arkku suljettiin ja saatettiin kappeliin. ( Myös lapset oli mukana molemmilla kerroilla )
:hug:
Kiitti Leija =) Onhan tästä jo se reilu vuosiaikaa. Muistot on kuitenkin edelleen kauniit. Isän muistaa lapsetkin silti elävänä ei kuolleena...

Ortodokseista tuli mieleeni, että mekin haluttiin isälle omat vaatteet päälle arkkuun eikä mitään paperikaapua. Minusta se oli hyvin inhimillistä kaikki...
 
Tätiäni kävin salaa katsomassa hautajaisissa, kun olin 7v :/ Vanhemmat ei antaneet lupaa mennä niin tokihan menin yksinäni. Mulle jäi pitkään traumat siitä :'( (täti jäi moottoripyörän alle 29v).

Mummoa kävin katsomassa ennen hautajaisia (normaali kuolema). Mummon kuolemasta 2kk eteenpäin isäni kuoli kotona sydäninfarktiin :'( Väri ei varmaankaan häviä ikinä mielestä :/ Tästä on aikaa reilu 15v.
 
minä
toki vanha muumunsa kuolleena näkeminen on kamalaa.
Mutta menkääpä ja googlettakaa abduktio niin siinäpäs sen näkee.

Luonnollinen mutta kurja tapahtuma.
KUOLLEET on ok, kylmiä ja näkee että sielu on pois (niin monta olen nähnyt myös lähipiiristä).

Mutta ruumiinavausta en suosittele näkeväksi, vaikka ei se niin paha ollut kuin luulin.
Googleen sieltä niin loppuu spelulointi miten avaus ym.tehdään!
 
Nepeteus harmaana
Olen, montakin. Vanhainkodissa kuolema oli usein läsnä ja montaa vanhusta olen ollut laittamassakin (pesemässä, pukemassa kaapua päälle jne.) heidän kuoltuaan, ennen kuin omaiset tulevat katsomaan.

Viime vuonna saatettiin sukulaisia (4) haudan lepoon ja jokaista olen käynyt katsomassa sairaalan kappelissa ennenkuin arkku ruuvataan lopullisesti kiinni. Monen mielestä hullua, mutta se on vain mun tapani jättää hyvästit heille...eipähän jää kaivelemaan asia.
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
toki vanha muumunsa kuolleena näkeminen on kamalaa.
Mutta menkääpä ja googlettakaa abduktio niin siinäpäs sen näkee.

Luonnollinen mutta kurja tapahtuma.
KUOLLEET on ok, kylmiä ja näkee että sielu on pois (niin monta olen nähnyt myös lähipiiristä).

Mutta ruumiinavausta en suosittele näkeväksi, vaikka ei se niin paha ollut kuin luulin.
Googleen sieltä niin loppuu spelulointi miten avaus ym.tehdään!

Se on kyllä obduktio...
:whistle:
 
Olen nähnyt kahden kuukauden ikäisen sukulaisvauvan kuolleena, en ollut valmistautunut siihen, että heillä on avoin arkku. Mutta oli kuitenkin hyvä nähdä hänet. En ehtinyt nähdä häntä sairaalassa kertaakaan, kotiin asti hän ei päässyt.
 
Kymmenisen vuotta sitten hirttäytyneen miehen, soitin poliisit paikalle ja odottelin iltahämärissä ruumiin lähellä heidän tuloaan.
Oman koirani vierellä olin nukutuspiikin antamisesta viimeiseen henkäykseen. Asettelin laatikkoon, toin kotiin ja hautasin pihallemme.
Syöpää sairastanut mummini kuoli muutama tunti sen jälkeen kun olin ollut hänen luonaan. Silloin, kaipuusta huolimatta, kiitin kovasti kuoleman tuloa, niin kauhea oli hänen loppuaikansa :'(
 

Yhteistyössä