Ongelma, halveksin teiniäitejä.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
En voi muuta sanoa, kun että säälin sun omaa lastasi, ja PALJON! Itse halveksut tatuoituja ja lävistettyjä (itselläni yksi huulikoru, ylähuulessa, eikä tatuointeja) yms, miten luulet lapsesi tän tapaisiin henkilöihin reagoivan vanhempana, kun annat suoraan sanoen erittäin paskaa esimerkkiä, en nyt jaksa kaunistella asiaa. Se,että sinulle se lapsi oli virhe, ei tarkoita, että muille se olisi. Itse olen 16v esikoistani odottava, paljon paskanpuhumista kuuleva nuori, ja vaikka lapsi ei oltu suunniteltu, rakastan sitä silti nyt älyttömästi. Joten säälin sinua, elämänasenteesi omalaatuisia ihmisiä kohtaan on perseestä, katso peiliin. Kiitos.
 
"vieras"
Mä taidan olla tän ketjun ap. Oli hauska lukee, kun en ollut ihan varma oonko oikeesti voinut kirjottaa tällästä. Tässä mietin olinko jossain psykoosissa, kännissä/aineissa(tosin en mielestäni käytä) vai onko tää provo. Tai toisaalta olin kyllä tosi paljon samaakin mieltä tän ap:n kanssa, eli toisin sanoen itseni kanssa. :D

Kiitti kun nostelette näitä vanhoja ketjuja. Hauska lukea omia sävellyksiä.
 
voiettä
miten tatska tai lävistys vaikuttaa siihen asian :LOL: :LOL: juu itse en omista, mut mikäs väliä jos joku omista, parempi sellainen äiti, kun joku ihan ahdistunut että tämä on pahaa ja tämä on pahaa
Älä älä nyt, ne tatskamusteethan saattaa vaikka imeytyä kuule siihen sikiöön ja sitten siitä tulee aikuisena joku huumenisti sen takia kun sillä ei ole kaikki kotona. Tai auta armias jos se lapsi näkee että äidillä on ollu lävistys raskausaikana, niin sehän saa aivan hirveät traumat :) <3
 
18veeäiti
Oon 18-vuotias ja sain lapseni muutama kuukausi sitten vielä ollessani 17-vuotias.
Ei ollut suunniteltu lapsi , mutta en aborttia olisi pystynyt tekemään.

Mä en polta tupakkaa, mulla ei ole näkyviä lävistyksiä(korvikset vain) eikä tatuointeja.

Että voitteko lopettaa ton yleistämisen että on rööki huulessa ja lävistyksiä tuhatsatamiljoona ?
Ja mitä väliä sillä on vaikka olisikin ?
Ei se tee ihmisestä yhtään sen huonompaa. Kauheeta kun täällä on tuollaisia tynnyrissä kasvaneita vanhempia äitejä jotka meitä nuoria äitejä sorsii..

Vähän turhaa sellainen jos ei ole itse ollut samassa asemassa niin alkaa arvostelemaan. Ja vaikka olisikin, ei kaikki ole samanlaisia. Ihmiset on yksilöitä ja jokainen on erilainen.

Itse tiedän ainakin olevani paras mahdollinen äiti lapselleni.

Mun mielestä se osoittaa vastuuta jos päättää pitää lapsen, vaikka olisi vähän nuorempil
Itsekin olisin voinnut päästä tilanteesta ns. helpommalla jos olisin abortin tehnyt, mutta kaikista ei vaan ole siihen.

Miten ihminen voi koskaan oppia virheistään ja oppia vastuulliseksi jos ei koskaan kanna vastuuta teoistaan ?

Mutta hah hah hah haa kun sain hyvät naurut näiden halveksujien kommenteista !
Menkää takaisin tynnyreihinne.
 
..
Mitäs helv..? Miten tatuioinnit tai lävistykset vaikuttaa siihen, millanen vanhempi joku on?

Mun lapsella on äiti, jolla on kaks tatuointia, joka polttaa tupakkaa, mutta jolle alkoholi ei maistu. Samalla lapsella on isä, jolla on tatuointi, lävistys kulmassa ja korvassa, joka plttaa tupakkaa ja jolle maistuu alkoholi n. kerran vuodessa. En silti usko, että lapseni elää jotenkin onnetonta elämää.

Meinaatko siis, että jos ihmisellä on tatuointi tai lävistys, hän ei saa tehdä lapsia? Ja millä perusteella?
 
voi hyvä päivää :LOL:

Ihan ensimmäiseks kysymys että minkä ikäinen tämä ap on?? veikkaan että edelleen aika nuori.

Mites tällanen tilanne, jouduin "äidiksi" 16 vuotiaana koska oma äiti on alkoholisti ja päätti sitten vielä vääntää muksun ja kuka sen hoiti ellen minä... ai nii, mut sillonhan mulla ei vielä ollu tatuointeja joten olin sit vissiin ihan hyvä äiti :)

Nyt 30 veenä minulla on tatuointeja 11 ja alkoholia en käytä enkä myöskään tupakkaa ja mulla on oma lapsi alta vuoden... nyt siis olen kuvien takia huono äiti?? Mites mun työ sitten onnistuu... hoidan lapsia ja herrajumala muutkin äidit tuo omat lapsensa mun hoitoon... kasvaako ne nyt kieroon???

Päivän naurut on naurettu, kiitos ap:lle siitä!!!
 
"Lola"
olen samaa mieltä apn kanssa siitä, et lapset voisi hankkia siinä +20 vuotiaana. Olis vastuullista hoitaa työ- ja kotiasiat ensiksi kuntoon, se on myös lapsen etu ettei ole kouluttamattomat, työttömät vanhemmat. Toiseksi fakta on kuitenkin se, että vielä parikymppiset on kuitenkin vielä lähes lapsia, aivotkin kehittyvät jonnekin tonne 24 asti et se ei ole ainoastaan mun mielipide vaan tosiasia. Ja joo, kyllä mäkin pidin itseäni jo 16 veenä tosi aikuisena ja kypsänä, mut olinko sitä? No en todellakaan. Sen ymmärtää itsekin sit vasta kun on kolmekymppinen et kuinka vaivi ja lapsi sitä onkaan ollut vielä parikymppisenä.
 
youngmommy
mitä hittoo te yleistätte tollast ?
eikä se tee kenenkään äidistä huonoa jos polttaa tupakkaa !
tuskin ne äidit sauhuttelee sen lapsensa läheisyydessä.
mikä siinä on että tällä sivustolla joka ikinen kerta on tälläistä suoraan sanottuna paskapuhetta nuoremmista äideistä ? hittoako te yleistätte. ei kaikki oo tosissaankaa samanalaisia.
saisitte herranjumala kattoa peiliin ennenkuin tuutte tänne mitään kirjoittelemaan.

jos sun oma elämä on ihan paskaa ja oot katkeroitunu jostain kummasta syystä ni turhaan sä sitä muihin purat ! mene nyt sinne terapeutille tai psykiatrille heti hopihopi !

säälittäviä tuollaiset "olet vielä kaksikymmentä vuotiaana täysi pentu, et voi olla hyvä äiti" ihmiset.
mistäs helvetistä te tiedätte kuka on hyvä äiti ja kuka ei ? jos et oo ite samassa osotteessa kattomassa miten muut hoitaa lapsensa ni pidäpä turpas kiinni :) . se mitä sä luulet näkeväs ei ole välttämättä se totuus. kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää .

elä ja anna muiden elää!
 
"vieras"
Jaksoin lukea vain aloituksen,mutta jäin miettimään tämmöstä: Jos otan vaikka 16-vuotiaana tatuoinnin ja lävistyksen,niin pitääkö mun poistattaa tatuointi kirurgisesti ja antaa lävistyksen kasvaa umpeen,jos haluan vaikka kaksvitosena alkaa perustamaan perhettä?
 
asiaan
lievästi vastaan ohi, mutta itse nuorena äitinä (täytin eilen 20) jouduin todistamaan lauantaiehtoolla kaupassa surullisen näyn: n. 40v pariskunta oli taksilla liikenteessä ja taksissa odottamassa istui lapsi, n6v ja vanhemmat olivat siwassa hakemassa kaljaa jonkun yhtä kännisen miehen kanssa, (isä ja hänen ystävä olivat todella posket, nainen nyt oli hieman paremmassa kunnossa) Mies piti kauheaa melua, kirosi kun ei ollut siwassa laatikoita vaan oli otettava mäyriksiä. Kassalla hän muisti ja huusi et "hei pitäiskö pojallekin viedä jotain syötävää?"

Itselleni tuli erittäin paha ja vihainen mieli, että miksi lapsen pitää olla todistamassa aikuisen örvellystä? En itse kiellä, juon itseni humalaan silloin tällöin, mutta ei, en tule lastani sille altistamaan. Joskus ne "aikuiset ihmiset" eivät olekaan niin aikuisia.
 
  • Tykkää
Reactions: aspartaami
itsekin nuori äiti
Oletko puhunut jollekin että sua ahdistaa tää asia?
Onko niin, että oot esim tosi väsynyt arkeen ja siksi tahdoit tuoda asian esille?
Ymmärrän sua. Mutta älä jää yksin lapsen kanssa, hanki apua ja tosiaan se hoitaja välillä että pääset vapaalle. Ei sitä tarvitse hävetä. Ihan niinkuin me äidit oltais jotain kaikkivoipia, jotka ei tartte ollenkaan lomaa.

Tsemiä!
 
Mä olen varmaan kateellinen iästä tms, vaikken itsekään vanha todellakaan ole...mutta mä aina ihailen niitä "teiniäitejä".. :)
Toi tatuointi/lävistysjuttu oli hulvaton :LOL:
Olenko minä sitten hyvä äiti korvakoruineni kun en ole "teiniäiti"? :LOL:

Miksi muuten pitää teiniäiditellä? Mummoäiditellä?


Ap kertoikin jo että oli joko kännissä/tämä oli provo/psykoosi ei muista mikä noista....joten ehkä selittänee..
 
"mama"
Olin 18 kun poikani syntyi. Minulla on 9 tatskaa ja 4 lävistystä. Asun kerrostalokaksiossa kahdestaan lapseni kanssa joka oli vahinko enkä häpeä myöntää sitä eikä se saa rakastamaan yhtään sen vähempää. Pojan isä on työtön pilvenpolttelija niin kuin olin itsekin raskaaksi tullessani ja tapaa poikaa kerran kahdessa viikossa minun valvonnassani. Raskaaksi tullessani lopetin pilvenpolton, tupakoinnin ja alkoholin käytön ja kun lapsi oli 2-v menin töihin. Ensimmäisen kerran jätin pojan hoitoon 9kk ikäisenä ja lähdin parhaan ystäväni polttareihin kun lapsi oli jo mennyt nukkumaan ja olin kotona kolmelta yöllä kaksi siideriä juoneena. Tämän jälkeen olen ollut ulkona ilman lasta n. kahden kuukauden välein ja yleensä niin että lapsi on nukkunut kun lähden ja nukkuu edelleen kun olen tullut kotiin (jos ei lasketa kaupassa käyntiä tai muuta asioiden hoitamista). Poika on nyt neljä ja on ollut yhteensä kolme kertaa yökylässä mummon ja papan luona. Olenko siis huono äiti koska olen nuori?
 
  • Tykkää
Reactions: aspartaami
Halveksiva
se että jollain on miljoona läväriä ja vartalo täynnä tatuointeja ei muuta mitenkään ihmisen luonnetta. sä olet vain vitun säälittävä ihminen ja mä säälin sun lasta. suurin osa ihmisistä ketkä polttaa niin lopettaa sen saatuaan lapsen, kyllä ihminen saa joskus ottaa pari huikkaa kaljaa jos haluaa. Tappaako se ketään jos vähän juot ? - Ei. Eri asia jos olet alkoholisti tai huono vanhempi. Mutta munkin äiti synnytti mut 30-vuotiaana, sillä oli lävistyksiä, tatuointeja, polttaa ja juo. En silti ole samanlainen, hänen takia mä olen avara katseinen ja se mitä hän teki, niin sillä ei ollut mitään vaikutusta mun elämään. Joten haistappa suoraan vittu sun tekopyhyydelle ja hanki elämä. Kiitos
 
Eikun mä oikeesti ajattelen näin. En ole erityisen ylpeä tästä. Onneksi mulla on ystävä joka on samalla tasolla, että kauhistellaan näitä immeisiä, jotka pilaa ulkonäkönsä lävistyksillä ja tatuoinneilla. Näyttää oikeesti todella kauhealta. Ja tunnen muitakin jotka ei välitä yhtään noista. Se antaa tietyn kuvan ihmisestä, eikä mitään hyvää sellaista.
Nämä kommentit huvittaa aivan tajuttomasti, että tatuointi antaa tietyn kuvan ihmisestä! Tiedätkö kun monella on tatuointeja ja lävistyksiäkin, joita et edes näe, kun ne saa vaatteilla piiloon... ja sellaisia ihmisiä istuu lääkärinä, eduskunnassa ja jopa poliiseina ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne on vähän sen tyyppisiä nuo tatskatut ja lävistetyt että sätkä vaan huulee ja ostamaan bisseä tarjouksesta.
Oke ymmärrän et et tykkää teiniäideistä.. Sulla on vissiin oma kehitys loppunu kun vauva on pullahtanu ulos, to bad for you....

Mul on tatuointeja, useampiki:wave: Bissee, sätkii tai lävistyksii en oo kyl koskaan harrastanu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli
vauvelin äiti
siis jos on rakastava äiti lapselle ni mitä ne tatuoinnit tai lävistykset siihen vaikuttaa???
En ymmärrä pointtia. Katsokaa peiliin ns. viisaat "oikeat aikuiset" äidit....
mitä väliä milloin hankkii lapsen jos rakastaa häntä?
 
Ihan järkyttävää, mulla ikää kohta 31v ja 2 tatuointia ja nenä- ja napalävistys mutta silti hyvässä ammatissa ja ihan hyvä äiti olen ollut.
Samaa mieltä olen kyllä siitä, että nykyään tuntuu että alle 23-vuotiaiden ei kannattaisi raskautua jos pakko juosta bilettämässä jatkuvasti, monta alle tuon ikäistä äitiä tiedän jotka kyllä bilettävät vähän liikaa ja lapsi vasta kakkossijalla biletyksen jälkeen :/
 
"suurenmoinenelämä"
Entäs sitten ne 25v tai 35v naiset jotka tekee lapsia juoppolallien tai hakkaajamiesten kanssa "jos se nyt muuttuisi kun se lupasi"-periaatteella.. ei sano ikä mielestäni vanhemmuudesta/päätöksentekokyvystä mitään vaikka jollain tasolla kyllä ymmärrän huolestuneisuutesi. Sinänsä en kyllä koe, että tupakointi tai satunnainen alkoholinkäyttö saati lävistykset/tatuoinnit tmv tekisi kenestäkään automaattisesti huonoa vanhempaa. Kyllä kannattaa nuoruutta elää ja olla ns "vapaa" ennenkuin hankkii elätettäviä/kasvatettavia ja olisi hyvä tulla toimeen myös, mutta aina ei mene asiat niinkuin on suunniteltu ja silloin eletään sen kanssa mitä on annettu..

Vastuunottokyky ratkaisee aika pitkälle.
 
"mitä ihmettä"
okei, oon lukenut varmaan jo tarpeeksi tätä.... kun tässä mietin että mulla on yksi tatuointi niin en varmaan ole sitten hyvä äiti ): mitä mä nyt teen kun haluun lapsen vanhempana, en siis teininä, vaikka se on ihan ihmisen oma asia että millon on valmis ja millon pystyy pitään huolta. eli tässä ei ole järkeä.
 

Yhteistyössä