Onko jotenkin outoa jos nelikymppinen ostaa vaattensa H&M:stä, Zarasta ja Gina Tricotista?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
9 vuotta nuorempi ystäväni vaan sanoi noin, muut ikäiseni kun kuulemma hankkivat vaattensa pääsääntöisesti Lindexiltä, Kappahlista, Seppälästä, Anttilasta jne.

Onko sillä jotain väliä? jos olen 172/ 59, niin eivätkö esim. pillifarkut ja trikootunikat käy ihan hyvin? En nyt kuitenkaan niitä kaikkein teinimäisimpiä vaatteita osta. Tykkään rennosta ja mukavasta vaatetuksesta, noista em. liikkeistä löytyy myös vähän hillitympää, hoikalle nelikymppiselle (41) sopivaa päällepantavaa.
 
"Pomm"
eiköhän se ole ihan sinun oma asiasi minkälaisissa vaatteissa viihdyt ja mistä ne ostat.... Pääasia että ON vaatteet.

kyllähän se joskus saa katsomaan useampaankin kertaan jos vastaan tulee paljon vanhempi nainen tai mies selvästi nuorisovaatteissa. Van haittaako tuo?
 
Tuulipuku Akka
Mä olen 40v. Ostaisin vaatteita noista liikkeistä jos olisin laiha ja varaa ostaa vaatteita. Siellä on mun mieleisiä vaatteita. Ja näytän alle 30v. Että se siitä kauheudesta että ei muka sovi mun ikäiselle.

Ja mä en pidä mistään keski-ikäisten tyylistä pukeutumisessa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja SärkynytEnkeli;23377339:
ei todellakaan, noissa kaikissahan on ihan perus siistejä kuteita.
Joo tuossa on juuri se pointti. En todellakaan osta samoja mitä 15-vuotiaat käyttävät, vaan niitä hillityimpiä. Nyt on päälläni tummansiniset pillifarkut ja persikanvärinen trikoopaita, joka päällä on suklaanruskea, ohut neuletakki. Kyllä sitäpaitsi sieltä Lindexiltäkin saa ihan samanlaisia perusvaatteita, mutteivät istu hoikalle niin hyvin mielestäni, ainakaan minulle.
 
Ei ole outoa. Sitä paitsi nykyään moni nelikymppinen näyttää nuoremmalta kuin mitä näytti 20-vuotiaana 20 vuotta sitten. Minun mielestäni mihinkään vaatteisiin ei ole ikärajoja. Minihame voi sopia ihan hyvin 80-vuotiaalle ja toisaalta joku 2-kymppinen voi olla luonnostaan mummotyylinen.
 
ellllis
Eihän se outoa ole, jos ei ole rahaa ostaa muualta kuin noista halpapaikoista. Yleensä neljäkymppinen nainen on kuitenkin sen verran jo elämänsä aikana tienannut että voi ostaa kalliimpia ja laadukkaampia (ja monin verroin kauniimpia) merkkivaatteita.
 
"vieras"
No minä nelikymppisenä naisena kyllä suosin ihan muun hintaluokan vaatteita ja ostan myös vaatteeni muunlaisia kuin teinit. Nyt olen tykännyt tunikoista ja vähän kapeammista housuista, siskoni myös, mua vähän vanhempi tykkää samantyylisistä vaatteista, mutta hän ne ostaa teiniosastolta teinikuosilla, on aika halvan näköstä...
 
No joo
Mä olen usein miettinyt, että mitä ihmettä ihmisille tapahtuu kun ne täyttää 50 v. Ruumiin muoto on pullea, hiukset huonossa kunnossa ja vaatteet sellaista pirkko&pekka -tyyliä. Mut ehkä se vastaus löytyy Anttilan hyllystä.
 
Mun anoppi 50v ostaa kaikki vaatteensa noista ja siinä ei ole mitään outoa :)
Kukin pukeutuu niin kuin itse haluaa, jos se jotain ottaa päähän niin se on voi voi.

Ainoa mistä voin arvostella on jos vaatteet loukkaa jotenkin jotain muuta, esim ihonväriä, uskontoa tms.
 
-
voi itku että vanheneminen tehdään vaikeaksi.

Pitäis olla yleiset säännöt siitä millainen kampaus pitää olla missäkin iässä, mistä saa ostaa vaatteensa missäkin iässä yms..

On se kumma että ihminen ei saa pukeutua omaan tyyliinsä sopivasti ja sellaiseen asuun missä viihtyy. Jos nyt satutki menemään väärään kauppaan väärän ikäisenä katsomaan vääränlaisia vaatteita vääränlaiseen vartaloosi väärässä kampauksessasi niin huhheijaa..

mä täytän kohta 27.. mitähän mä saan enää pukea päälleni..
 
"vieras"
Eikös vähän kaikissa liikkeissä ole vähän kaiken tyylisiä vaatteita? Miksei siis jossakin tietyssä paikassa shoppaaminen olisi "outoa"?

Olen aina ollut sellanen "iso väljä yläosa ja kapeat housut" -tyyppinen pukeutuja, enkä usko, että parin vuoden päästä täyttäessäni 40, vaihdan yhtäkkiä tyyliä. Kyllä mulla on marimekot, your facet ja ginatricot ihan sulassa sovussa nytkin päällä...
 
anteeksi nyt vaan rouvat, mutta ainakin milanon zarasta lòytyy vaatteita ihan kaikille: lapsille, nuorille ja vanhemmillekin. se kauppa jossa itse kàyn on jaettu neljààn eri "huoneeseen": miehille, naisille, nuorille, lapsille
Espanjassa kans näin, ainaski mun kotikulmilla. :)

Mun mielestä noissa muissakin ap:n mainitsemissa nelikymppisten liikkeissä on kovin samantyylistä vaatetta kuin H&M:lla, Zarassa tai Ginassa.
 
muotivinkkari
No ei tietenkään ole outoa. Varsinkin jos löytää noista liikkeistä tyyliinsä sopivia vaatteita. Kyllä esim GinaTricotissa on hillitympiä aikuismaisiakin vaatteita. :) Ja H&M kyllä onkin minusta kaikenikäisten vaatekauppa, ei vaan nuorison, koska onhan siellä mammavaatteita yms...
Sitten olisi vähän outoa jos pukeutuisi kuin 15-vuotias teinityttönen, mutta aloittaja kertoi ettei näin ole.
Itse olen 25, mutta hyvin pienikokoinen ja siro, ostan vaatteita jopa H&M:n lastenpuolelta! Sieltä löytyy monesti ihan samanlaisia toppeja yms kuin aikuisten puolelta, pienemmässä koossa vaan ja hintaa puolet vähemmän.. Ja on siis ihan identtiset...

" Eihän se outoa ole, jos ei ole rahaa ostaa muualta kuin noista halpapaikoista. Yleensä neljäkymppinen nainen on kuitenkin sen verran jo elämänsä aikana tienannut että voi ostaa kalliimpia ja laadukkaampia (ja monin verroin kauniimpia) merkkivaatteita. "

Kaikki ei halua tuhlata omaisuuksia joihinkin superkalliisin brändeihin vaikka sitä rahaa olisikin. Se, että on varaa ostaa kalliita merkkivaatteita, ei takaa sitä että omistaisi tyylitajuakin. Halvemmallakin voi saada tyyliä tiedätkös, eikä oikein yhdisteltynä näytä mitenkään halvalta ;)
 
"Amelie"
Nelikymppinen voi ostaa vaatteensa mistä vaan;) Mä ostan useimmiten vaatteeni Zarasta, Mangosta, Vilasta ja Vero Modasta (muualtakin, mutta aika usein noista). Ikää on kohta 36 v. Gina Tricosta lähinnä trikootoppeja, muuten ostan sieltä aika harvoin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23377559]Eikös vähän kaikissa liikkeissä ole vähän kaiken tyylisiä vaatteita? Miksei siis jossakin tietyssä paikassa shoppaaminen olisi "outoa"?

Olen aina ollut sellanen "iso väljä yläosa ja kapeat housut" -tyyppinen pukeutuja, enkä usko, että parin vuoden päästä täyttäessäni 40, vaihdan yhtäkkiä tyyliä. Kyllä mulla on marimekot, your facet ja ginatricot ihan sulassa sovussa nytkin päällä...[/QUOTE]

Ei kai niissä nyt tällähetkellä niin ramaattista eroa olekaan, mutta tämän napapaita lantiohousuajan nähneenä voin sanoa että 40 v rouva noissa vetimissä oli aika karmea näky.
 
"totuus on"
Jokainen käyttää omanlaisiaan vaatteita, joissa itsellä hyvä olla. Ei sillä ole merkitystä mistä vaatteet on ostettu, kunhan ne istuvat kantajalleen asiallisesti.
Pukeutuminen tilanteen mukaan ehkä tärkeämpää kuin se mistä ne trikoot on päälle hankittu?
Tosin kotimaisuus,laatu ja ekologisuus kunniaan ja halvan maiden vaatteet pannaan....
 

Yhteistyössä