Onko jotenkin outoa jos nelikymppinen ostaa vaattensa H&M:stä, Zarasta ja Gina Tricotista?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
40 vee.
[QUOTE="vieras";23377633]Ei kai niissä nyt tällähetkellä niin ramaattista eroa olekaan, mutta tämän napapaita lantiohousuajan nähneenä voin sanoa että 40 v rouva noissa vetimissä oli aika karmea näky.[/QUOTE]

Kuka nelikymppinen ostaa napapaitoja? Hä? Ei ainakaan tämä nelikymppinen äitiyslomalainen, joka kyllä shoppaa ap:n mainitsemissa "teiniliikkeissä", niinkuin monissa muissakin kaupoissa; YourFace, Duetto yms.
 
Tuulipuku Akka
[QUOTE="aapee";23377512]Juuri näin. Minä olen yksinhuoltaja jolla on takana piiitkä sairasloma, eikä ole vielä varaa ostaa kalliimpia vaatteita kuin mainitsemani. Mutta ehkä tilanne vielä paranee.[/QUOTE]

Niinpä, mulla on nuo mainitsemani asiat.
 
Ei ole outoa. Sitä paitsi nykyään moni nelikymppinen näyttää nuoremmalta kuin mitä näytti 20-vuotiaana 20 vuotta sitten. Minun mielestäni mihinkään vaatteisiin ei ole ikärajoja. Minihame voi sopia ihan hyvin 80-vuotiaalle ja toisaalta joku 2-kymppinen voi olla luonnostaan mummotyylinen.
peesi...nimimerkillä minihameita käyttävä melkein nelikypänen
 
"xyz"
Pitäisin outona ehkä siinä mielessä, että ajattelisin nelikymppisten olevan ennemminkin kiinnostunut laadukkaammista vaatteista kuin mitä henkkamaukat ja giinat tarjoaa.
 
----
kävin huvikseni kerran yhdessä vaateliikkeessä jonka nimeä en muista.. mut se oli tyylikkään oloinen kauppa, ei siis mikään "teinikauppa"

mut käännyin äkkiä pois kun esim. toppi maksoi yli 50 euroa!!! :O mikä järki maksaa niin paljon ku halvemmallakin saa ihan yhtä upeita ja laadukkaita.
 
rääpäle vuosien takaa
No justiinsa joo... Mistä 160/55kg "vanhus" saa aikuisen naisen vaatteita aikuisten
naisten kaupoista ? No ei mistään. Tarttee rollaattorilla vetää henkkaan ja maukkaan
ostamaan lasten vaatteita.
 
"Amelie"
[QUOTE="xyz";23377894]Pitäisin outona ehkä siinä mielessä, että ajattelisin nelikymppisten olevan ennemminkin kiinnostunut laadukkaammista vaatteista kuin mitä henkkamaukat ja giinat tarjoaa.[/QUOTE]

Monet laadukkaammat vaatteet maksaa ja ne on useimmiten tylsiä. Panostan kenkiin ja laukkuihin (kuten Keski-ja Etelä-Euroopassa on tapana;). Tyyli on kaiken a ja o, ihan sama mistä vaatteet on hankittu.
 
"vieras"
mulla on aina laukut ja kengät nahkaa mut vaatteita on henkasta ja gina trivcosta, vilasta ja mangosta. Marimekko ja Your Face sun muutkin on tuttuja, ihan sama mitä muut sanoaa, en paljastele mitään ja vaatteeni sopivat minulle.
 
"ööö"
Eihän se outoa ole, jos ei ole rahaa ostaa muualta kuin noista halpapaikoista. Yleensä neljäkymppinen nainen on kuitenkin sen verran jo elämänsä aikana tienannut että voi ostaa kalliimpia ja laadukkaampia (ja monin verroin kauniimpia) merkkivaatteita.
Heh, olen varmaan toivoton tapaus. Rahan puolesta olisi varaa ostaa vähän kalliimpiakin vaatteita, mutta yksinkertaisesti kaikki tanttavaatteet vain tuntuvat niin vastenmielisiltä ja ei-omilta, että pukeudun vieläkin h&m:n "retkuihin". Ja ikää on siis jo 38. H&M:ltä löytyy aina jotain kivaa päälle pantavaa, eikä tarvitse niin turhan tarkkaan miettiä että ottaako sen toisen vai toisen puseron, kun voi ihan hyvin ottaa molemmat.
 
"ööö"
k

mut käännyin äkkiä pois kun esim. toppi maksoi yli 50 euroa!!! :O mikä järki maksaa niin paljon ku halvemmallakin saa ihan yhtä upeita ja laadukkaita.
Tuo on muuten todella ärsyttävää. Jos ostaa jonkun 50 euroa maksavan topin tai lähemmäs satasen maksavan paidan, niin olettaisi niiden olevan vähän parempilaatuisia kuin mitä h&m:n vaatteet, mutta ei todellakaan ole. Ihan samalla tavalla napit lentelee ja saumat repeilee ensimmäisestä pesusta.
 
Mitä ihme väliä sillä on, mistä ostaa?

Ja miksi muuten Lindexiä ja Seppälää pidetään jonain mummokauppoina? Missään ei myydä niin pieniä rintsikoita, kuin lindexillä.

Eikä suinkaan kaikki henkkamaukan vaatteet mitään nuorekkaita ole.
 
"ööö"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23378333:
Mitä ihme väliä sillä on, mistä ostaa?

Ja miksi muuten Lindexiä ja Seppälää pidetään jonain mummokauppoina? Missään ei myydä niin pieniä rintsikoita, kuin lindexillä.

Eikä suinkaan kaikki henkkamaukan vaatteet mitään nuorekkaita ole.
Miten tuo rintsikoiden koko vaikuttaa mitenkään mihinkään? Eivät kaikki mummot ole mitään ylipainoisia utaretissejä.
 
"Vieras"
[QUOTE="Amelie";23378025]Monet laadukkaammat vaatteet maksaa ja ne on useimmiten tylsiä. Panostan kenkiin ja laukkuihin (kuten Keski-ja Etelä-Euroopassa on tapana;). Tyyli on kaiken a ja o, ihan sama mistä vaatteet on hankittu.[/QUOTE]

Ei laadukkaat vaatteet ole tylsiä. Kalliimpia ne kyllä on, mutta ei tylsiä. Laatu näkyy ja vaatteet näyttää ihan eriltä, kuin nuo halpaketjujen rytkyt.

Onhan siinä iso ero, onko esimerkisi neule akryyliä vai villaa, silkkiä tai puuvillaa. Ja halvalla et kunnollista neuletta saa. Nuo halpisakryylit hiostaa ja tuntuu epämiellyttäviltä päällä. Ja pesun jälkeen ne on heti nukkaisia ja plörähtäneitä. Sama on trikoissa. Kyllä laatutrikoot on ihan eri näkösiä ja tuntuisia, kuin nuo halpisketjujen plöröt.
 
[QUOTE="ööö";23378370]Miten tuo rintsikoiden koko vaikuttaa mitenkään mihinkään? Eivät kaikki mummot ole mitään ylipainoisia utaretissejä.[/QUOTE]

Voi meinata tuota, että Lindexillä myydään ihan kunnon harjoitteluliivejä.
 
[QUOTE="ööö";23378370]Miten tuo rintsikoiden koko vaikuttaa mitenkään mihinkään? Eivät kaikki mummot ole mitään ylipainoisia utaretissejä.[/QUOTE]

Sitä, että sieltä loytää ihan nuorillekin tytöille liivejä ja siellä myydään vaatteita myös nuorille ihmisille. Ihmettelen sitä, että se on leimattu joksikin mummokaupaksi, vaikka ihan smalla tavalla henkkamaukalla on kaikenikäisille vaatetta.
 
"Amelie"
[QUOTE="Vieras";23378393]Ei laadukkaat vaatteet ole tylsiä. Kalliimpia ne kyllä on, mutta ei tylsiä. Laatu näkyy ja vaatteet näyttää ihan eriltä, kuin nuo halpaketjujen rytkyt.

Onhan siinä iso ero, onko esimerkisi neule akryyliä vai villaa, silkkiä tai puuvillaa. Ja halvalla et kunnollista neuletta saa. Nuo halpisakryylit hiostaa ja tuntuu epämiellyttäviltä päällä. Ja pesun jälkeen ne on heti nukkaisia ja plörähtäneitä. Sama on trikoissa. Kyllä laatutrikoot on ihan eri näkösiä ja tuntuisia, kuin nuo halpisketjujen plöröt.[/QUOTE]

Joo, neuleissa laadun kyllä huomaa mutta muuten ei. Leikittelen muutenkin tyylillä, joten en ole edes valmis maksamaan yhdesta vaatteesta hirmuisia summia. Takista voin maksaa , ja tosiaan kengistä ja laukuista. Omaa silmää miellyttää just Esim. espanjalaisketjujen vaatteet. En ole merkkien perään.
 
"ööö"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23378499:
Sitä, että sieltä loytää ihan nuorillekin tytöille liivejä ja siellä myydään vaatteita myös nuorille ihmisille. Ihmettelen sitä, että se on leimattu joksikin mummokaupaksi, vaikka ihan smalla tavalla henkkamaukalla on kaikenikäisille vaatetta.
Ahaa, nyt tajusin :)
Tosin itse en kyllä ole ikinä löytänyt lindexiltä mitään, vaan vaatteet ainakin toistaiseksi ovat vielä liian tätimäisiä makuuni. Tai no joo, rintsikoita olen kyllä sieltä ostanut, mutta esim. alushousuissa siellä on ihan ihme mitoitus, niin että m-koko vastaa todellisuudessa L-kokoa.
 
"vieras"
Kuka nelikymppinen ostaa napapaitoja? Hä? Ei ainakaan tämä nelikymppinen äitiyslomalainen, joka kyllä shoppaa ap:n mainitsemissa "teiniliikkeissä", niinkuin monissa muissakin kaupoissa; YourFace, Duetto yms.
No ehkä ei tänäpäivänä kun muoti on taas muuttunut, mutta jos et kiinnittänyt aikoinaan näihin ikiteineihin kadulla huomiota, kun oli napapaitaa ja lannehousua ja ikää yli 40v, niin et kyllä ole kulkenut silmät auki.
 
"vieras"
itse olen kyllä pettynyt esim. Espritiin, jolta ostin ihanan neuletakin ja kahden käyttökerran jälkeen se oli aivan nyppyinen. Maksoi melkein 70 joten olisi saanut kestää pitempään.
 
"vieras"
Zarasta ja H&M:ltä oon jokusen vaatteen ostanut. Toki vähemmän tulee sieltä enää hankittua kuin esim. 10v. sitten. Eivät enää oikein mun silmää miellytä. Jonkun toisen päälle sopivat hyvin, riippuu vaatteenkantajan tyylistä.
Gina Tricosta en ole koskaan ostanut mitään, olenkohan edes käynyt? Johtuu varmaan siitä, ettei sitä ollut vielä kun olin teini.
 
[QUOTE="ööö";23378548]Ahaa, nyt tajusin :)
Tosin itse en kyllä ole ikinä löytänyt lindexiltä mitään, vaan vaatteet ainakin toistaiseksi ovat vielä liian tätimäisiä makuuni. Tai no joo, rintsikoita olen kyllä sieltä ostanut, mutta esim. alushousuissa siellä on ihan ihme mitoitus, niin että m-koko vastaa todellisuudessa L-kokoa.[/QUOTE]

Mä oon varmaan ostellut lastenosastolta jotain... Mun mielestä taas henkkamaukan pikkarit on ihan hirveen pieniä. Mä luulin joskus, että mulla on pien arse, ja olin iloinen kun löytyi pieniä pikkuhousuja. No eihän ne mahtuneet mulle vaan pureutu ihan liika syvälle. Sieltä jos ostaa, pitää olla koko 36 tai 38. Ihmettelen, että jollain voi olla pikkarit kokoa 32. :D
 

Yhteistyössä