Onko ko takki kaunis?

Onko niin että jos on koulutettu niin pakko olla eri tyyliä? :). Miksi mun ylikoulutettu ystävä sitten tykkää olla naisellinen ja ko tyylistä myös? Ketkä sitten oikein lpitää ko tyyliä jos joka tyylistä tuodaan esille koulutusta?
Ei tyylillä tuodakaan esiin koulutusta, ei ollut kyse siitä. Tyylillä tuodaan kuitenkin esiin myös omaa persoona ja omia arvoja, ja yleensä korkeasti koulutetut, ympäristöasioista kiinnostuneet kaupunkilaisnaiset eivät käytä turkiksia. Se ei tarkoita, etteikö kukaan korkeasti koulutettu voisi käyttää, mutta enemmän niitä näkee muilla kuin ainakaan yliopistotaustaisilla.

Ja turkis ei ole naisellisuuden synonyymi. Vai väitätkö, ettei mikään muu vaate voi olla naisellinen kuin turkis, tai että turkis olisi sitä aina? Se, mikä mielletään naiselliseksi, on myös aika lailla opittu ja kulttuurinen juttu. Osaatko sinä muuten selittää, millä lailla turkis on naisellinen? Tuoko se naiseutta jotenkin erityisesti esiin? Sehän korostaa karvaisuutta (naiset ovat kuitenkin luonnostaan vähemmän karvainen sukupuoli, ja silti nimenomaan naiset ajelevat keskimäärin enemmän karvojaan kuin miehet) ja kyseessä on eläimen karva - onko naisellisuus siis samaa kuin eläimellisyys? Vaatteena se on myös aika peittävä, toisin kuin vaikka joku tyköistuva takki.

Kiinnostaisi kuulla!
 
[QUOTE="Jep";30339705]Ryssien pukeutumistyyli. Putlerin huorat käyttää tuollaisia.[/QUOTE]

No tämä on kai syy miksi aina kerään katseet, toisalta ymmärrän miten täällä erikoista on, jos on turkkis päällä, 70cm pidennys, kauheat korot ja vanhempi mies vieressä :LOL: varma sellainen ryssähororahantakiahyihelvettiprkletakaisinmistätulivaikkavoissapaistayöäkk :D
 
Mörköäiti, mä en todellakaan eikä kukaan muu luulen pitää vain turkista aina :). Paljon muutakin pidän mikä on naisellista. Turkkis on kiva ja mukava sekä seksikästä tietyn tyylin kanssa. Mä rakastan vaihtelua ja joka tilanteseen mulla erilaiset vaatteet. Nyt vaan vaihdossa kaikki vaateet täällä ja jotkut en vaan tuntu osaa ostaa kun päätös ei ole aina helppo.
 
--*
mites asoksen turkeista tää: http://www.asos.com/whistles/whistles-kumiko-faux-fur-coat/prod/pgeproduct.aspx?iid=4500056&clr=Lilac&SearchQuery=fur&pgesize=36&pge=1&totalstyles=357&gridsize=3&gridrow=4&gridcolumn=3 tai tää: http://www.asos.com/river-island/river-island-faux-fur-jacket/prod/pgeproduct.aspx?iid=4182651&clr=Berry&SearchQuery=fur&pgesize=36&pge=1&totalstyles=357&gridsize=3&gridrow=10&gridcolumn=3
 
Joo, humanistien keskuudessa turkikset tuskin on kovin suosittuja, vaikka ovatkin ekologisia ja käytännöllisiä vaatteita (luonnonmukainen tuote, joka kestää sukupolvelta toiselle).
Puusilmät kuvittelevat, että turkis=turkistarhaus, vaikka kyseessä voi hyvin olla metsästettykin turkis.

Erään kaupunginosan kierrätysryhmässä ollut joskus hauskoja vääntöjä aiheesta.
Kaksoisstandardit kukoistavat.
 
Joo, humanistien keskuudessa turkikset tuskin on kovin suosittuja, vaikka ovatkin ekologisia ja käytännöllisiä vaatteita (luonnonmukainen tuote, joka kestää sukupolvelta toiselle).
Puusilmät kuvittelevat, että turkis=turkistarhaus, vaikka kyseessä voi hyvin olla metsästettykin turkis.

Erään kaupunginosan kierrätysryhmässä ollut joskus hauskoja vääntöjä aiheesta.
Kaksoisstandardit kukoistavat.
Hiukan epäilen, että juuri kenelläkään on mitään itse metsästettyjä turkkeja nykyisin. Ja kaupasta ostettu turkis todellakin = turkistarhaus.

En varmaan asu tuolla alueella, kun en ole huomannut, mutta mistä siinä siis väiteltiin? Kierrätetty turkki on tietysti ekologinen, kuten kierrätystuote yleensäkin, mutta syy, miksi moni ei sellaista halua, on kaikki turkiksiin liitetyt mielikuvat, joita on muitakin kuin turkistarhat ja niiden ongelmat (ja turkistarhat muuten aiheuttavat myös ympäristöongelmia).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30339686:
Kaipa se niistä piireistä riippuu - vaikea esim. kuvitella korkeasti koulutettujen, ympäristöasioista kiinnostuneiden kaupunkilaisten pukeutuvan turkiksiin. Mua kiinnostaisi, miksi naisellinen tyyli = turkikset? Itselleni ei tule turkiksista mieleen venäläiset, vaan turkistarhat. Tekoturkis on tottakai parempi vaihtoehto, mutta koska sekin imitoi turkiksia, niin ei se kovin suosittu ole niissä piireissä, joissa ei aitojakaan turkiksia ihannoida.
No kuinka korkeasti pitäisi olla koulutettu ettei tykkäisi turkista :), teko tai oikeasta.
Eikö voi yhtähyvin sanoa että korkeasti koulutetut ei tykkää Mersusta, Bemarista tai helmistä tai katkaravuista jne. Ympäristöasioita on miljoona muutakin kuin turkki. Tekoturkilla ja ympäristöasioilla kai on yhtä paljon tekemistä toistensa kanssa kuin vaateteollisuudella ja ympäristöasioilla yleensäkin. Jos viittasit minuun, niin en ole väittänyt että turkikset = naisellinen pukeutuminen.
 
"Samu"
Jaa että humanistit ei tykkää turkiksista? Voi pitää paikkansa, mutta eipä esim. ympäristöekologitkaan turkkeja päälleen vedä. Tai biologit muutenkaan. Yleisesti. Harva myöskään tupakoi ja moni syö kasvisruokaa.
 
Mörköäiti, oliko sun mielestä esim. Marilyn Monroe tyyliltään naisellinen? Taas ihan ihme hyökkäys sulta
Jos olikin, niin ei se turkiksista johtunut. Ei se, että on tyyliltään naisellinen, tarkoita sitä, että joka ikinen vaatekappale on erityisen naisellinen, tai ainakaan, että se naisellisuus olisi kiinni jostain tietystä vaatteesta.

On muuten aika erikoista ottaa esimerkki kaukaa menneisyydestä. Tuohon aikaan ei tietoisuus eläinten oikeuksista ollut läpäissyt vielä suuria massoja, joten turkiksia käyttivät nekin, jotka eivät kenties olisi enää nykypäivänä tehneet niin.
 

Yhteistyössä