Onko kukaan tilannut "Kodin Kukat" lehdestä/netistä taimia?

vierailija
Mulla on kokemuksia viime keväältä. Taimet olivat paljon pienempiä kuin olin odottanut. Osa vasta multaan laitettuja pistokkaita ja osa jo matkalla kärsineitä. Hyvityksen sai huonoista taimista, kun tein reklamaation. Hengissä selvinneet olivat parhaimmillaan vasta elokuussa. Niitä piti latvoja ja kasvattaa pitkään, että tuuhenivat ja sitten vasta päästin kukkimaan.
 
vierailija
Mulla on uudempi kokemus! Tilasin ja maksoin etukäteen kukat. Tulivat matkahuollon kautta, eli et voi tietää, että mistä paketti on ja että sisältää eläviä kasveja, eli pitää vasn arvata, mitä on matkahuollon paketissa ja hakea kaikki tulevat paketit heti.

Taimet oli pieniä, enkä käsitä, miten taas tilasin, vaikka jo viimeks aattelin, että ei enää. Istutin oikein kookosmultaan, kuten neuvottiin, tuli sitä nimittäin kaupan päälle. No heti jo alkoi taimia kuukahtamaan. Soitin firmaan, niin pahoiteltiin vaan, kun oli jo menny 14 päivää yli, eli oma moka ja ri hyvitystä. Nyt on 48 taimesta elossa 28, joita osa ihan nipin napin.

Ja siis ne tietokoneella muokatut kukkimiskuvat ottaa kyllä kupoliin!
 
vierailija
Keväällä tilatuista yhdeksästä pelargoniasta kolme on heinäkun puolessa välissä elossa. Meinasivat kuolla nekin, mutta sain elvytettyä.
Ne eivät ennätä kukkia ovat nyt vasta oikean esikasvatetun taimen kokoisia.
Haen jatkossa taimeni läheiseltä puutarhalta, täytyy pyytää heitä hankkimaan erikoisempia lajikkeita joiden vuoksi lähdin postimyyntifirmaa kokeilemaan.
En suosittele, asiakaspalvelukaan ei ollut ystävällistä kun kyselin taimien huonosta kunnosta.
Hokevat vain 14 päivän palautusoikeusmantraa, vaikka olisin halunnut neuvoja.
 
vierailija
Olen tilannut monena vuotena ja aina ovat onnistuneet. Tottakai taimet ovat pienet ja pitää olla hyvin varovainen kastelussa juuret ei tykkää märästä . Nytkin on 8 verenpisaraa jo latvottuina 15 cm korkeita.
 
vierailija
Ihan kuraa, viime keväänä tilasin kahden ystävän kanssa. Kaikkien 40kpl miljoonakellot kuoli, samoin pasuunakukat. Ainoat mitkä kesti oli tuoksupelargoniat. Meni kyl rahat hukkaan! Varokaa!
 
vierailija Pöö
Tilasin 24.4 reilusti äitienpäivää ennen kukkatilauksen. Ei tullut mitään vahvistusta siitä että tilaus olisi mennyt postiin. Vapun jälkeen laitoin nettisivuilla viestiä, johon ei vastattu. Tänään laitoin FB-sivuilla postia. Alkaa tuntua ettei rahoja tai kukkia tule. En tilaa enää koskaan tuolta ja teen rikosilmoituksen.
 
vierailija
Olen tilannut heiltä useana vuonna mutta nyt en taida enää tilata.
Yhteensä 14 taimea tilasin - pelargonin taimet olivat kellastuttaneet lehtensä jo matkalla mutta ajattelin niiden lähtevän vielä, kasvuun, kun ne istuttaisin uuteen multaan.
Mutta niinpä sitten kävi, että ainoastaan 3 kpl 14 taimesta säilyi hengissä. Muutkin kuolivat - mahtoiko olla jotakin tautia taimissa?

Eivät voineet tulla yhtään laskussa vastaan, tosin yli kaksi viikkoa oli mennyt, kun taimet kokonaan kuolivat, mutta silti.
Aiemminkin on yksittäisiä kuollut.
Huono kokemus oli tällä kertaa.
 

Yhteistyössä