Onko mahdollista et sossupummi saa näin paljon tuloja?

  • Viestiketjun aloittaja Tä?!
  • Ensimmäinen viesti
"Horuksen silmä"
Mun käsittääkseni kouluavustajan duunista saa palkkaa kuussa noin 1400-1600 euroa. Joten vähän ihmetyttää miten työkkärin kurssilla sais 1600? Kun työvoimapoliittisessa koulutuksessakin "palkka " päiväräha + kulukorvaukset ja summat ei silloin todellakaan liiku 1600 eurossa.
Toki jos on työharjottelia nimikkeellä kouluavustajan hommissa, niin silloin voi saada päälle tonnin.
 
"Horuksen silmä"
Alkuperäinen kirjoittaja Tä?!;23393964:
No jos kilpailisin peruskoulun käyneen kolmikymppisen sossumamman kanssa niin katson et en niin pohjalla kuitenkaan ole. Ja kouluavustaja on kuin puistotäti, sinänsä koomista et kuinka tuon ikäinen ilman koulutusta voi avustaa lapsia, voi käydä niin et lapset opettavat häntä.
Vai että avustajaa tarvitsevat lapset opettaisivat kaouluavustajaa....Hienosti kärjistetty.
Aika ontuvaa jos vertaat puistotätiin koulunkäyntiavustajaa ja samaan hengenvetoon hämmästelet miten peruskoulupohjalta voi ketään avustaa.
Ois hauskaa nähdä miten joku vaikeavammainen lähes puhekyvytön koululainen opettaa koulunkäyntiavustajaa....
 
[QUOTE="huhhuh";23394418]Ai no kyllä meidän lasten koulussa avustajat tekevät huippuhyvää työtä lasten kanssa. Ja ovat tärkeitä oppilaiden kouluelämässä, niitä auttavia aikuisia, jos ei open aika aina riitä jokaisen henkilökohtaiseen neuvomiseen ja kuunteluun. Joten mielestäni hyvä, että heille maksetaan edes jotakin (saisi maksaa jopa enemmän), eipä taitaisi ihan ruokapalkka motivoida kovin hyvään työtulokseen. Vai lähtisitkö itse töihin ruokapalkalla? Eihän kaupan kassankaan työ järin vaativaa ole, joten miksi ei nekin voisi olla töissä ruokapalkalla? Vaikka itse pidän sitäkin ammattiryhmää tärkeänä, mutta niinkun sun logiikalla ajateltuna...[/QUOTE]

Juuri näin. Mun mielestä koulunkäynti avustajia saisi olla ennemmänkin kouluissa. Esim jokaisella luokalla alakoulussa saisi olla yksi vakituinen avustaja. Tekevät hyvää ja tärkeää työtä. Varsinkin alkuopetuksessa heistä on OIKEASTI paljon apua. Koulutukseen voitaisiin satsata paljon enemmän kuin nyt satsataan, ei suinkaan koko ajan kiristää ja pienentää tuntikehyksiä.

Ja nyt kun pääsin alkuun niin lisäisin avustajia myös tarhoihin. JOkaisessa ryhmässä pitäisi olla hoitajien lisäksi ainakin yksi vakituinen avustaja. Isommassa ryhmässä saisi olla jopa kaksikin.
 
...
Vastaan: 750 euroa ja työnteko on kannattavampaa. Koska duuni poikii lisää duunia. Mahdollisesti jopa paremmin palkattua. Työnantajana palkkaan aina sen, joka on ottanut vaikka niitä "paskaduuneja" vastaan oman alan työn puutteessa. Oikeasti hyvät tyypit, ahkerat työntekijät, jotka eivät rasita muuta työyhteisöä ininällään ja valituksellaan, löytyvät niistä, jotka tekevät mieluummin töitä kuin laskevat, onko kannattavampaa maata sohvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja puoliksi elätti;23394558:
Meillä jää 900€ sossusta vuokran jälkeen mutta ne kuukaudet, joille on työtä, jää jotain 750€. Eli kumpi lienee kannattavampaa...;)
 
Tä?!
Vastaan: 750 euroa ja työnteko on kannattavampaa. Koska duuni poikii lisää duunia. Mahdollisesti jopa paremmin palkattua. Työnantajana palkkaan aina sen, joka on ottanut vaikka niitä "paskaduuneja" vastaan oman alan työn puutteessa. Oikeasti hyvät tyypit, ahkerat työntekijät, jotka eivät rasita muuta työyhteisöä ininällään ja valituksellaan, löytyvät niistä, jotka tekevät mieluummin töitä kuin laskevat, onko kannattavampaa maata sohvalla.
Työnteko ei koskaan liene turhaa, ja virheellisesti puhuin koulunkäyntiavustajasta, vaikka kyse oli ihan työkkärin kouluavustajasta, ilman pedagokista pätevyyttä tehtävään. Kyllä itsekin palkkaisin ihmisen joka edes tietää mitä työnteko on, toisin kuin ne jotka yhteiskunta pakottaa, koska helppoa rahaa ei loputtomiin ole helppoa nostaa, vaikka kyllä tälläkin palstalla ihmiset vertaavat lomakkeiden täyttöä työksi...
On eri asia jos ihmisellä on aito halu elää ja yrittää tulojensa eteen, kuin kekkuiloida tukien ja pykälien välissä maksimaalista "voittoa" tavoitellen. Mutta jos jaksaa olla niin säälittävä ja yhteiskunnan sosiaalinen pinttynyt tahra niin olkoon sitten, mutta ymmärtäisi että hänen mahdollisuutensa saada ote elämään on joltain sitä kipeämmin kaipaavalta pois.
 
jopas nyt
Tässähän loppuu sanat. Itsekin olin 30-vuotiaana yh ja sain todella tuntea olevani pohjasakkaa pienessä kaupungissa! Ei yhtään auttanut, että oli tuoreet maisterin paperit. Työttömyys uhkasi, joten otin pienetkin keikkahommat vaikka ne kivasti leikkasikin työttömyyskorvausta. Kiva oli kuunnella työhaastatteluissa ikuisia (asiattomia ) kysymyksiä siitä, mitä ihmeessä teen jos lapsi sairastuu, onko turvaverkkoa jne.

Joten ei nyt viitsittäis kadehtia...
 
Tä?!
[QUOTE="Horuksen silmä";23394654]Vai että avustajaa tarvitsevat lapset opettaisivat kaouluavustajaa....Hienosti kärjistetty.
Aika ontuvaa jos vertaat puistotätiin koulunkäyntiavustajaa ja samaan hengenvetoon hämmästelet miten peruskoulupohjalta voi ketään avustaa.
Ois hauskaa nähdä miten joku vaikeavammainen lähes puhekyvytön koululainen opettaa koulunkäyntiavustajaa....[/QUOTE]

Näinkö kuvailemiasia vaikeavammaisia lapsia ohjaavat peruskoulun käyneet kolmikymppiset alkoholisoituneet ex-narkkarit? Oletko tosissasi? Eikö nykyään tehdä enää mitään selvityksiä jos on työskentelemässä lasten kanssa? Luulisi, että seula olisi hieman tiheämpi, mutta kai työkkärin on yh johonkin patistettava, sillä ainoalla asialla mistä on kokemusta, että on äiti. Se on puolustus joka asiaan, kaikenlainen kritisointi ei ole suotavaa jos sattuu olemaan äiti, se antaa luvan olla työtön ja sossun tuilla elävä. On paljon pienipalkkaisia aloja joilla työskentelee paljon ihmisiä, myös äitejä. Todella irvokasta että täällä sossu/kela-ämmät rehentelee "saavutuksillaan". Miten voi aina olla se yh joka ruikuttaa heikkoa toimeentuloa jota yhteiskunta joutuu jatkuvasti em. tavalla potkimaan perseelle?! Eikö jo siellä peruskoulussa annettu ohjausta siitä, millä tavoin yhteiskunta pyörii vs. mitä nämä surkimukset kansantalouden hyväksi tekevät muuta kuin lisääntyvät -> ainoa heidän sijoituksensa tulevaisuuteen. Jep.
 
"Horuksen silmä"
Alkuperäinen kirjoittaja Tä?!;23397620:
Näinkö kuvailemiasia vaikeavammaisia lapsia ohjaavat peruskoulun käyneet kolmikymppiset alkoholisoituneet ex-narkkarit? Oletko tosissasi? Eikö nykyään tehdä enää mitään selvityksiä jos on työskentelemässä lasten kanssa? Luulisi, että seula olisi hieman tiheämpi, mutta kai työkkärin on yh johonkin patistettava, sillä ainoalla asialla mistä on kokemusta, että on äiti. Se on puolustus joka asiaan, kaikenlainen kritisointi ei ole suotavaa jos sattuu olemaan äiti, se antaa luvan olla työtön ja sossun tuilla elävä. On paljon pienipalkkaisia aloja joilla työskentelee paljon ihmisiä, myös äitejä. Todella irvokasta että täällä sossu/kela-ämmät rehentelee "saavutuksillaan". Miten voi aina olla se yh joka ruikuttaa heikkoa toimeentuloa jota yhteiskunta joutuu jatkuvasti em. tavalla potkimaan perseelle?! Eikö jo siellä peruskoulussa annettu ohjausta siitä, millä tavoin yhteiskunta pyörii vs. mitä nämä surkimukset kansantalouden hyväksi tekevät muuta kuin lisääntyvät -> ainoa heidän sijoituksensa tulevaisuuteen. Jep.
Artikuloi virtuaalisesti selkeämmin. Jos vertaat koulunkäyntiavustajia puistotäteihin ( ymmärsin että kuka tahansa mielestäsi sopisi tähän "kaitsijan hommaan" joka on vastaavaa kun puistotätien lasten perään vilkuileminen) ja samaan aikaan oletkin sitä mieltä että koulunkäyntiavustajalla pitäisi olla pedagokin pätevyys, eikö se ole ristiriitaista?
Vai arvostelitko tätä yhtä henkilöä joka mielestäsi on alalle sopimaton?
Anteeksi mutta en ole selvännäkijä joka pystyy lukemaan rivien välistä että henkilö onkin päihdeongelmainen ex-narkki.
Oletko koskaan katsellut avoimia työpaikkoja työkkärin sivuilta? Siellä etsitään paljon henkilökohtaisia avustajia joilta ei vaadita mitään ammattitutkintoa. Että ihan peruskoulupohjalta ihmiset kykenevät olla toisilleen läsnä. Mutta sinusta se lieneen mahdotonta.
Mutta jos sua noin paljon riepoo että tuttavasi on saanut töitä, niin valita hänelle suoraan. Tällä keskustelulla annoit itsestäsi vain katkleroituneen nartun kuvan.
 
"poikia3"
Outoja mielipiteitä ap:llä, minä itse toivoisin, että ne kouluttamattomat sossupummit pakotettaisiin töihin, ja mieluusti tietysti sossurahoja suuremmilla tuloilla. Ihan siksi, että minusta jokaisen kuuluisi edes yrittää elättää itsensä.

Ja mitä tulee yksinhuoltajiin, sulla näemmä on melkoisen suppea käsitys heistäkin. Suurin osa heistä yrittää parhaansa mukaan elättää perheensä, mutta tutkitusti yksinhuoltajien työllistyminenkin on vaikeampaa, tähän vaikuttaa mm. hoidon järjestyminen (yh:n lapset joutuvat helposti olemaan 10 tuntia, jopa ylikin hoidossa), se että työnantajat eivät palkkaa yht:ta ( kukahan mahtaa hoitaa ne sairastuneet lapset jne.).

Yh:t eivät ole todellakaan ole kaikki samanlaisia. Esim. itse olen ollut hyvätuloinen yhden lapsen yh-äiti (bruttotulot olivat 2500 euroa) yli 10 vuotta sitten. Maksoin asumisen itse, päivähoidosta ylimmän maksun, sain lapsilisän yh-korotuksen ja elarin lapsen isältä. Mutta minäkin sinun luokittelussasi sitten joku toisen luokan kansalainen.
 
[QUOTE="vieras";23398816]Jos säkin olsit ollut töissä noiden koulujesi välillä niin voisit saada ansiosidonnaista päivärahaa siihen opiskeluusi. Ittestä se on kiinni. Töitäkin pitää välillä tehdä oikeasti.[/QUOTE]

Niin joka paikkakunnalla mennään noin vain kokopäivääseen työhön.

Mä muuten teen koko aika töitä opiskelujen ohella.
 
"vieras"
Niin joka paikkakunnalla mennään noin vain kokopäivääseen työhön.

Mä muuten teen koko aika töitä opiskelujen ohella.
Kannattaisko sen opiskelun miettiä nousujohteiseksi eikä vaakasuoraksi? Kun kumminkin kysyt, niin vastaan jo: tarkoittaa sitä että jatketaan opiskeluita eteenpäin seuraavalla asteella, eikä lueta kaikkien mahdollisten perusteita ja ollaan samalla tasolla 10 vuoden opiskeluiden jälkeen.
 
[QUOTE="vieras";23398862]Kannattaisko sen opiskelun miettiä nousujohteiseksi eikä vaakasuoraksi? Kun kumminkin kysyt, niin vastaan jo: tarkoittaa sitä että jatketaan opiskeluita eteenpäin seuraavalla asteella, eikä lueta kaikkien mahdollisten perusteita ja ollaan samalla tasolla 10 vuoden opiskeluiden jälkeen.[/QUOTE]

On sulla rankka elämä jos pitää netissä vaivata päätään toisten koulutuksilla. Etkä tajua sellaasta asiaa, että joissakin työpaikoos voi olla todellista hyötyä kun on enemmän kuin yksi koulutus.
 
"jahas"
Mistä tuo vieras tietää, mitä Scarletti aikoo tehdä sitten, kun on saanut kokopäivätyön hoitoalalta...silloinhan vasta on ajankohtaista miettiä jatkoa.

Ei millään pahalla, vieras, ei ole mikään rikos jos sinulla ei ole omaa elämää jne... :)
 
"jahas"
Hupaisa vieras, tosiaan !!
samalla tasolla ei saa olla 10 vee opintojen jälkeen...
itse olen niin iäkäs, että olen jo ehtinyt downshiftaamaan...
ja kyllä on mukavaa aikaa ollut, en vaihtais kyllä tätä vapauden tunnetta eli olen tooooooooosi paljon alempana, kuin samalla tasolla. Juuri nyt.
Mutta elämänihän voi muuttua, taas, ja on muuttunutkin jo.... :)
 
"vieras"
[QUOTE="hei";23393754]No eipä taida noin paljoa saada ;)
Ja töitähän se hänkin tekee ja samaan aikaan opiskelee!![/QUOTE]

Helposti.
jos saa liiton maksamaa työttömyspäivärahaa ja työkkärin osoittamassa tuki paikassa töissä niin saa sen ylläpitokorvauksen tuohon viellä lisäksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23399388]Helposti.
jos saa liiton maksamaa työttömyspäivärahaa ja työkkärin osoittamassa tuki paikassa töissä niin saa sen ylläpitokorvauksen tuohon viellä lisäksi.[/QUOTE]

ja lisään viel että mä saan nyt ansioturvaa liitolta nettona käteen 1300e ja siihen päälle tulis se ylläpitokorvaus 9e per päivä.
 

Yhteistyössä