onko sivarin käynyt mies munaton luuseri?

  • Viestiketjun aloittaja "miehinen"
  • Ensimmäinen viesti
-.-
Kyllä uskoisin että kelpaisi. En koe että armeijan käynyt nyt olisi mikään super-macho, vaan ihan vain tavis. Jollain tavalla sivarit ja täyskieltäytyjät ovat ehkä jopa vähän "kovempii jätkii", esimerkiksi aktiivijäseniä jossain greenpeacessa tai vastaavassa. Kun taas intin käyneet kotiutuvat ja jatkavat elämäänsä niinkuin ennen armeijaa, ja harrastavat esim. dataamista tai dokailua.

Tämä nyt oli ihan vain kärjistys. Eiköhän sekä nössöjä että supermiehiä löydy han molemmilta puolilta :)
 
sähköpaimenkoira harmaana
Sivarit kelpaisi sen enempiä miettimättä, jos nyxän kanssa menisi jostain kumman syystä lusikat jakoon. Armeijan käyneeltä joutuisin vähintään varmistamaan, ettei armeijasta ole tarttunut mukaan häiritseviä tapoja ja ettei sen suurempaa etenemistä sotilasuralla ole ainakaan tapahtunut. Totaalilta taas pitäisi varmistaa, ettei hänellä oli kiusallisia uskonnollisia tms. aatteita.
 
Riippuu paljolti mistä roikkuu. Jos esimerkiski perhesyiden takia ei halua lähteä toiselle puolelle Suomea niin silloin sivari ok. Toisaalta jos syynä on oma hengen velttous niin ei kelpais. Ensisijaisesti armeijan käynyt. Ainakin minun lähipiiriini kuuluville nuorille miehille on se puolivuotta tehnyt uskomattoman hyvää.

Vapautuksen jos saanut niin siinäkin paljon riippuu syystä. Ymmärtääkseni esim. pienten lasten yh voi saada vapautuksen, jolloin se on ihan oikein.
 
Pokkura
Jos syynä olisi joku aate, uskonto tai yleinen velttous tai muuten korjattavissa oleva asia taustalla, niin ei todellakaan kelpaisi. Sivarit nyt pääasiassa on vässykän oloisia vetelyksiä.
 
Nojaa
siellä oli moninaisia kulttuurellisia ja yksilel siellä oli tunteiden kehitys ja niiden avaaminen puheen voimalla kurssi. paljon yhteiskunnalissia tilanteita ja ongelman ratkaisuja omaan elämään ja lisää rohkeutta itseilmaisuun. oli myös öljyntorjuntaan tehtäviä juttuja .. Mut ennen kaikkea se aika siellä miten avata itseään muille ja käytös naista kohtaan oli myös teemana kun silloin oli se väkivalta suhteessa teema.. sit lisäks opin jonkun verran viittomakieltä vanhustenpalvelukodissa ja pääsin jopa suunittelmaan päivä ohjelmaa pelein ja liikunnan avulla yhteis toimintana..
 
"Viola"
Mun mies on suorittanut siviilipalveluksen, joten todellakin kelpaisi sivari. Miehestäni tuskin heti kukaan arvaisi, että ei ole armeijaa käynyt. Akateeminen, huippukuntoinen, vastuuntuntoinen, reipas jne ihminen.
 
military fashion show
Isäntä kävi armeijaa n. 2kk, sai vapautuksen ( ei mielenterveydellisistä vaan muista syistä ). Kelpaa mulle. Tuttavapiirissä paljon sivareita ja totaalikieltäytyjiä.
Ei haittaa minua vaikka itse naisena armeijan kävinkin.
 
"hmm"
Enemmän kuin mielellään. Oma mies on käynyt armeijan, vaikka ei ymmärräkään koko roskan pointtia ja tarpeellisuutta, enkä voi kuin halveksia moista typerää ja heikkoa lammastelevaa valintaa. Pidän armeijan käymistä hyvinkin vastenmielisenä piirteenä, mutta minkäs teet kun tavatessa siitäkin on kulunut jo puoli elämää.
 
"Mimmi"
Oma mies on käynyt sivarin. Eipä tuossa nyt kovin suurta eroa huomaa niihin intissä käyneisiin, paitsi että ei tarvitse kuunnella puuduttavia inttitarinoita :) Musta on itse asiassa aika hienoa, että mies oli pitämässä vanhainkodissa seuraa vanhoille mummuille ja papoille :)
 
  • Tykkää
Reactions: hipsterström

Yhteistyössä